Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 3.0  (Luettu 575920 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3810 : 21.01.06 - klo: 14.43 »
Automaattinenhan se on.
Säädöoillä tarkoitetaan sitä että milloin se vaihtaa vaihdetta.
Eli jos on ongelmia et vaihde ei vaihdu isommalle vaan kone vaan huutaa
ja auto ei tunnu kulkevan niin pitää säätää vaihdetta aikaisemmalle.
Tai toisinpäin jos vaihtaa liian aikaisin.
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa ToK

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3811 : 21.01.06 - klo: 15.00 »
Olen jo pitkään mitettinyt kumpaan ratkaisuun päätyisin auton valinnan suhteen, joko Savagen 25 RTR uudella 0.28 koneella ja FM radiolla tai SS 4.6 kitti+kaikki tarvittava. 25RTR vaihto osilla tulee kyllä halvemmaksi kuin SS 4.6 kitti, mutta mietin tuon SS 4.6:n kasaamista. Mielenkiinto auton kasaamiseen alusta alkaen on kyllä kieltämättä suuri houkutus.

Tulostin A3:lle HPI:n nettisivulta SS 4.6:n 64 sivuisen manuaalin, jossa on räjäytyskuvat autosta. Näyttää kokemattomalle aika isolta urakalta ja eniten mietityttää kaikkien säätöjen saaminen kuntoon, kuten moottori, vaihdelaatikko, liukukytkin, spurri, yms. Tässä netin manuaalissa ei näitä säätöjä pahemmin kerrota, onko SS 4.6:n mukana muita ohjeita nettimanuaaliin verrattuna?

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3812 : 21.01.06 - klo: 15.38 »
Lainaus käyttäjältä: "ToK"
Olen jo pitkään mitettinyt kumpaan ratkaisuun päätyisin auton valinnan suhteen, joko Savagen 25 RTR uudella 0.28 koneella ja FM radiolla tai SS 4.6 kitti+kaikki tarvittava. 25RTR vaihto osilla tulee kyllä halvemmaksi kuin SS 4.6 kitti, mutta mietin tuon SS 4.6:n kasaamista. Mielenkiinto auton kasaamiseen alusta alkaen on kyllä kieltämättä suuri houkutus.

Tulostin A3:lle HPI:n nettisivulta SS 4.6:n 64 sivuisen manuaalin, jossa on räjäytyskuvat autosta. Näyttää kokemattomalle aika isolta urakalta ja eniten mietityttää kaikkien säätöjen saaminen kuntoon, kuten moottori, vaihdelaatikko, liukukytkin, spurri, yms. Tässä netin manuaalissa ei näitä säätöjä pahemmin kerrota, onko SS 4.6:n mukana muita ohjeita nettimanuaaliin verrattuna?


Osta hyvä mies vaan se SS  :wink:  Itse kyseisen auto omistan ja itse sen olen myös koonnut(ensimmäinen Kit), aikaa meni noin 2 iltaa... Ohjeet ovat mielestäni erittäin yksinkertaiset ja selkeät. Eipä tule edes mieleen kohtaa missä olisi joutunut miettimään 2 kertaa pidempää miten se tuleekaan, tosin jos on ollut jo RTR autoja niin siitä on pikkasen apua...
Mitä tulee vaihteiston ja spurrin säätöön niin eipä noita voi vaikeiksi sanoa. Moottori on mielestäni helppo säätöinen, ja myös pysyy säädöissään kuhan muistaa tehdä sen sisäänajon huolella.
Muistaakseni omassa oli vielä diffit ja vaihteisto valmiiksi kasattuna joka myös helpotti kasausta.
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3813 : 21.01.06 - klo: 15.39 »
Harrastusta aloittelevalle suosittelen kyllä RTR pakettia.
Se antaa aikaa tutustua uuteen lajiin ja välineisiin.
Aikaa myöten kun auto ja muut vehkeet tulee tutuiksi ja mekkaus taidot ja tieto kasvaa niin voi siirtyä rakennussarjoihin.

RTR:n etu on se että pääsee ajamaan heti samalla kun opettelee teknisen puolen.
Huollot ajojen jälkeen ja korjaukset vahinkojen yhteydessä antaa kivasti tuntemusta ajoneuvoon.
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa ToK

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3814 : 21.01.06 - klo: 15.43 »
RTR paketeissa taitaa olla yleinen ongelma, kun lukee foorumeita, että sen RTR auton joutuu kuitenkin esimmäistäkään ajoa purkamaan ensin ja kasaamaan uudelleen ruuvilukitteen kanssa. Kertokaa mikäli olen ymmärtänyt väärin  :)

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3815 : 21.01.06 - klo: 15.48 »
Lainaus käyttäjältä: "JK Power"
Harrastusta aloittelevalle suosittelen kyllä RTR pakettia.
Se antaa aikaa tutustua uuteen lajiin ja välineisiin.
Aikaa myöten kun auto ja muut vehkeet tulee tutuiksi ja mekkaus taidot ja tieto kasvaa niin voi siirtyä rakennussarjoihin.

RTR:n etu on se että pääsee ajamaan heti samalla kun opettelee teknisen puolen.
Huollot ajojen jälkeen ja korjaukset vahinkojen yhteydessä antaa kivasti tuntemusta ajoneuvoon.


Olen pikkasen eri mieltä tuon aloittelevan harrastajan suhteen että pitääkö mielummin ottaa RTR, itse olisin ensimmäiseksi autoksi ottanut KITIN jos olisin tiennyt niiden olemassaolosta silloin kun aloitin. Ensin se teoria kondikseen ja sitten vasta toimintaa kun tietää miten se toimii ja osaa paikantaa mahdollisen vian autossa... Väitän että hyvin harva RTR paketin ostanut pistää auton atomeiksi ja opiskelee osien tarkoitukset (minä mukaan lukien), sitten kun vika ilmenee niin ei osata lähteä järkevästä paikasta liikkeelle/tiedosteta ollenkaan vikaa (kuin myös itselle kävi ensimmäisen auton kanssa).

Mutta kullakin on oikeus mielipiteeseen, ei herneitä... :wink:
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3816 : 21.01.06 - klo: 15.49 »
Jos minä olisin monsteria hankkimassa ekaksi autoksi niin odottaisin kyllä tätä: http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=859&lang=en

Tuossa on valmiina kaikki Hpin uusimmat jekut ja herkut sekä siinä on hyvä aloituspohja jos aikaa myöden haluaa autoa parannella.
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3817 : 21.01.06 - klo: 15.58 »
Boltsi: ...ei mitään herneitä  :mrgreen:

Se on kyllä totta että,kun itse auton kokoaa niin tietää heti mikä vialla ja missä, ja osaa lähteä oikeasta paikasta liikkeelle.
Ja HPI:n satseissa ON todella hyvät kokoamisohjeet ja säädöt on esitetty selkeästi ja hyvin seikkaperäisesti.
Mulla meni 8 tuntia SS4,6 kokoamiseen ja mielestäni se meni helposti.
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa zerocools

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://kotisivu.dnainternet.fi/mikkogro/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3818 : 21.01.06 - klo: 16.29 »
eli tuli sit tänään tekemisen puute ja latoin auton atomeiksi :wink:
diffi öljyt mitä kannattaa käyttää?
www.fgclub.net
fg moster, 29, malossi, tehoputki,vapaavirtas suodatin.

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3819 : 21.01.06 - klo: 16.35 »
Minä olen käyttänyt 50 000 edessä ja 30 000 takana.
Se riippuu kyl vähän ajoalustasta ja käyttötarkoituksesta mitä sinne laittaa.

Maastoon kovempaa ja brunniin löysempää,niin mä olen ajellu.

Kannattaa shimmata diffikotelon ja diffin sekä pinjonin välistä välykset samalla. Pomppulinnasta saa sopivaa prikka satsia,Solar tietää mikä.

Edit: PS:Sulla kun on toi Truckzilla satsi ja painoa sen myötä enemmän vois olla ihan hyvä idis.
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3820 : 21.01.06 - klo: 17.07 »
Joo ehdottomasti kyllä mun mielestä tuo SS4.6 koska opit sen auton sisällön ja osaat sitten itsekkin korjata ja vaihtaa osia... Ja luultavasti SS4.6 tulee halvemmaksikin. huomaathan että tuo kone ei oo ainut mitä siinä on parannettu 25RTR:ään nähden :wink:  Ja siihen kun otat kaveriksi vaikka Futaban 3PM radiolaitteiston ja hyvät servot niin ei pääse pettymyksiä sattumaan :wink:

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3821 : 21.01.06 - klo: 19.30 »
Henk.koht. en kyllä edes harkitsisi 25RTR:n hankkimista enää nykyään koska tarjolla on kohta tuo Savage X,
joka tulee ilm. korvaamaan 25RTR:n. Joten valittavaksi jää SS4.6 ja X:n väliltä.
Siinä varmaankin tuo X vetäisi pidemmän korren loppupelissä. Vaihtaisin siihen vain koneen tuohon K4.6:seen.
Autothan ovat muuten varusteiltaan samat kuin mitä X:n tyyppiosiin tulee eli yhtä hyvät.
Ainoa vaan et sit tulis taas yhdet rtr radiot nurkkiin lojumaan ellei sit laittais nekin motin vaihdon yhteydessä lihoiksi.
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa ToK

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3822 : 21.01.06 - klo: 19.40 »
Jos nyt tammikuun loppu viikoilla tai helmikuun eka viikolla tilaa auton, niin ei välttämättä Savage X kerkiä tulla myyntiin. Jos jotain haluaa niin ei kannata jäädä odottelemaan uutta mallia, koska aina tulee uusia malleja. Savage x:stä tulee varmasti kitti malli keväällä tai kesällä.

Tässä on viimeisin setti mitä suositeltiin:
Savage 4.6, 499€
Futaba 3PM, 120€
Futaba S3305 ohjaukseen, 50€
Futaba S3050 kaasuun/jarruun, 50€
Pakkimoduli, 40€
Rotostartti, 49€

1 gallona polttoainetta, paristoja, työkaluja, polttoainepullo, yms. 95€
(ei sisälly yhtään varaosia)

miinus alennusta 30€

Noin 870€ koko setti.

Poissa zerocools

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://kotisivu.dnainternet.fi/mikkogro/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3823 : 21.01.06 - klo: 20.26 »
jep 25rtr korvaa savage x
4.6 korvaa savage x ss johon tuodaan ne kaikki ns tämän kesän viripalikat =)
minusta nyt kannattaa odottaa mitä tulemaan pitää. mutta jos "kauhea" autokuume niin ei kun kauppaan. 4.6 minä osttaisin kun hinalla ei hirveetä eroa. roto ei ole minusta välttämätön jos kone on säädöissä ja toimii ok.  on kauhean vittumaista kanella vanhan mopiran kokosta halkoa pitkin mettää :wink:  itse käytän rotoa..
www.fgclub.net
fg moster, 29, malossi, tehoputki,vapaavirtas suodatin.

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3824 : 21.01.06 - klo: 23.38 »
Savage X:ään tulee muuten paljon kätevämpi Roto-Startkin, siitä kahvasta tulee suoraan tulppaan johto kiinni ja painetaan erikseen hehkua päälle napista ja rotoa toisesta napista. Hiton kätevä varmasti, kun ei tarvii enää erillistä hehkua ja on yksi akku vähemmän ladattavaa.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3825 : 23.01.06 - klo: 21.01 »
No nyt sitten ajoin TruckZilla savagella ja testasin pakkiakin, hyvin toimi :)  Oli mukavat -2 astetta pakkasta :D  Huomenna lissee jos samat kelit :P
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3826 : 23.01.06 - klo: 21.06 »
Oonko mä suomen ainut kellä reistaa oneway? Elikkä rikki ei oo mutta tuntuu niinku peräseinä vuotais :roll:  Eli kun starttaa niin heti kun meinaa lähteä käyntiin niin alkaa luistamaan. ja kun avaa niin laakeri on öljyssä/bensassa. rasvanpoistajalla mä oon sitä putsannu mutta eipä sekään hirveesti auta kun aina tulee öljyseksi... Jenkki foorumeilla joillain samaa ongelmaa ja he olivat tehneet reiän siihen koteloon että saa suihkia rasvanpoistajaa purkamatta koko laitetta. Ehkä hyvä niin mutta eipä sekään paljoa auta startti tilanteessa kun pitäis odottaa että rasvanpoistaja kuivuu... Joutuukohan vaihtamaan peräseinän  :|

EDIT: ja siis rotolla pyöritellään ja koneena S-25

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3827 : 23.01.06 - klo: 21.12 »
Mulla oli samaa ongelmaa ku divillä ja samas konees. Vaihdoin one wayn varmaan kolme kertaa mutta ei auttanu.... :roll:
Ihmeellistä....
Traxxas Revo 2.5

Poissa leppis2001

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3828 : 23.01.06 - klo: 21.14 »
sitä ollaan sitten onnellinen Savege SS 4.6 omistaja.. sitä on aika vaihtaa sähkösistä polttiksiin.. odottelen paketin saapumista loppuviikoksi. Pitkästä aikaa jotain näprättävää taas.. :)
SC5M

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3829 : 23.01.06 - klo: 21.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Nikke92"
Mulla oli samaa ongelmaa ku divillä ja samas konees. Vaihdoin one wayn varmaan kolme kertaa mutta ei auttanu.... :roll:
Ihmeellistä....


Kuinkas paljon te olette ajaneet?

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3830 : 23.01.06 - klo: 21.36 »
3 gallonaa. Elikkä peräseinän kyllä "pitäis" olla vielä kunnossa.

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3831 : 23.01.06 - klo: 21.37 »
En savalla enää pitkilleen... ajoin noin 2 gallonaa ja vaihdoin kolme laakeria... 2 luistamisen takii...
Traxxas Revo 2.5

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3832 : 23.01.06 - klo: 21.46 »
laakeri on kunnossa... peräseinä vaan vuotaa...

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3833 : 23.01.06 - klo: 21.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
3 gallonaa. Elikkä peräseinän kyllä "pitäis" olla vielä kunnossa.


Kyllähän sen laakerointi (backplate) "selvä" on jos niin paljon roiskii löpöä että yksisuuntalaakeria saa olla putsailemassa.
Sehän alkaa jo viemään koneestakin tehoja kun kampikammiosta paine karkaa "mäelle", pitäisi ne löpöt mennä pyttyyn eikä yksisuuntalaakerille...
Eipä siihen konsteja ole tiivistämiseksi muuta kuin hommaamalla uusi, joko akseli ja pusla, tai koko backplate....
Tosin luulisi sen nyt vähän kauemmin kestävän kuin 3 gallonaa.  :shock:
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3834 : 23.01.06 - klo: 22.05 »
solarin kanssa selvitellään josko sinne sais uutta o-rengasta... pitänee ettiä kunnon avaimet ja koittaa saada se perä'seinäauki :D

Poissa Levis

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.koti.phnet.fi/levis
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3835 : 24.01.06 - klo: 11.08 »
Mulla se peräpää hieman kostuu ajossa, mutta ei se sitä ainetta maahan tiputa tai ala luistattamaan yksisuuntalaakeria. 4.6 on kone, liekkö vakavaa?
Villi 25

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3836 : 24.01.06 - klo: 11.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Levis"
Mulla se peräpää hieman kostuu ajossa, mutta ei se sitä ainetta maahan tiputa tai ala luistattamaan yksisuuntalaakeria. 4.6 on kone, liekkö vakavaa?


Ei se täysin tiivis voi ollakkaan, tarvitseehan ko akselikin hivenen voitelua, huolestu vasta sitten kun tosiaan tiputtaa tai laakeria joudut jatkuvasti putsailemaan öljystä...
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3837 : 24.01.06 - klo: 11.19 »
perjaatteessahan se ei pääse tiputtamaan koska se kotelokin on siinä melko tiiviisti päällä. ja ennen ku alkaa tiputtamaan niin luistaa oneway :wink:

Mika R

  • Vieras
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3838 : 24.01.06 - klo: 11.25 »
offtopiccia (deleted)

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3839 : 24.01.06 - klo: 15.37 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
3 gallonaa. Elikkä peräseinän kyllä "pitäis" olla vielä kunnossa.


Itse olen ajanut tolla S-25:lla 4 gallonaa ja se laakeri pitää ihan hyvin :wink:  :roll:  Täysin vakio kunnossa koko moottori :wink:  Ensimmäisen gallonan aikana hajosi tosin kerran se one way ja vaihdoin toisen (käytetyn) tilalle ja hyvin toimii! :wink: