Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - hankar

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 7
1
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 27.04.14 - klo: 22.52 »
Reiluun vuoteen ei ole kumpikaan mun autoista liikkunut. Pitäs kai jaksaa katella nekin taas liikenteeseen. Tyssäsi se into vähän kun sain takaripustuksia palasiksi kolaroidessa ja lipojen laatu hobbykingiltä oli sellasta kuraa että ei jaksanut säätää. Nyt taitaa olla aika tarkkaan kaks vuotta siitä kun laitoin 1/16 revon palasiksi huoltoa varten, jaksaiskohan senkin kasata  :grin: Onneksi tämä ei ole ainoa harrastus mihin saa aikaansa kulumaan niin ei ole iso murhe jos välillä onkin vuoden tauko... Onkos tässä reilussa vuodessa ilmaantunut hobbykingin lisäksi muita paikkoja mistä saisi edullisesti lipoja? Joku 6S vois olla seuraavaksi. Luulis pelaavan nätisti sen asennusta odottavan hobbywingin sensorillisen moottorin ja noparin kansa.

2
Yleinen keskustelu / Titaaniruuveja M3x8 tai pidempiä
« : 24.04.14 - klo: 14.39 »
Tässä ois tarve kahdelle kappaleelle M3x8 titaaniruuveja. Mielellään kuusiokolo kannalla.

Mistäs PK-seudulta mokomia saisi hommattua? Kiire hätä hoppu, joten kiva ois jos sais hyviä vinkkejä -kiitos!

3
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 20.04.13 - klo: 08.33 »
Tämä ei ole ilmeisen suosittu auto harrastelijapiireissä.. Mihin autoihin kannattaa keskittyä jos ei sc kiinnosta? Isopyöräiset ovat lähellä sydäntä mutta ilmeisesti toiminta rajoittuu marginaaliryhmän hiekkakuoppasessioihin.
Ei se liikaa ole tainnut saada vieläkään suosiota vaikka ainakin täällä foorumilla omistajien määrä on "kasvanut räjähdysmäisesti"  :grin: Kyllähän se suosiota nakertaa kun suomesta tämä maksaa aika reippaasti. Tuskin omaasikaan suomesta ostit?
No mutta sitten tuosta marginaalisuudesta. Käsittääkseni tämmösille vastaaville 1/8 monstereille/truggyille ei kai ole edes mitään kisatoimintaa, eli ihan sama sinällään millä ajat (näin ainakin olen itse ajatellut). MT4G3:sen isona etuna edelleen pidän sitä että esim saksasta autoja saa ok hintaan ja kyllä tämä kestää ihan käsittämätöntä rääkkäystä, ei tietenkään sitä että paiskotaan täysiä lipputankoja tai metallikaiteita päin  :wink:

Täytys nyt koittaa josko saisi taas omia autoja liikenteeseen. Iski pien ketutus kun hobbykingin akkujen kanssa oli riittävästi huonoa tuuria niin into vähän nyykähti ja onneksi taas muut harrastukset ovat ottaneet aikaa ja rahaa. Toisaalta kun hylyssä odottaa uutta moottoria, noparia, servoa jne, niin ei ole isoa riskiä että touhu jäisi kokonaan pois.

Täytys testata josko taas saisi ruberkonin kautta tilattua osia ok hintaan.

4
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 06.04.13 - klo: 12.26 »
Turhan hintava se mm2. Vähän mietityttää että hajoaakohan tuo xerun nopari heti, kun tulee varmasti lumellakin ajettua ja tuohan ei vissiin ole vedenkestävä. Miten tuommosen suojaaminen onnistuu vai pitäiskö se suosiolla ostaa heti vedenkestävä malli?

Edit: Hirveä valinnan vaikeus ku on niin monenlaista mallia tarjolla, mutta nyt ajattelin tämmöstä vähän halvempaa systeemiä ja että sais tilattua kaikki romut samasta paikasta. Kertokaas jos tässä setissä on jotain pielessä.

Säädin: http://www.rcecho.com/TORO-RC-Model-Brushless-Motor-150A-ESC-Speed-Controller-for-1-8-Car-SL760.html ja ohjelmointikapusta sille http://www.rcecho.com/SKYRC-TORO-RC-Model-ESC-Program-Card-for-R-C-Hobby-Car-PC534.html
Moottori: http://www.rcecho.com/LEOPARD-RC-Model-4082-KV2000-4-Poles-R-C-Hobby-Inrunner-Brushless-Motor-IM151.html
Akut ja laturi: http://www.rcecho.com/2x-ZOP-Model-5000mah-7.4v-25C-LiPo-Li-Polymer-Lithium-Polymer-Battery-CA193.html
http://www.rcecho.com/iMAX-B6-Intelligent-Digital-Li-polymer-Balance-Charger.html

Tuo moottori on aika hemmetin järeä siis kun on noin pitkä kannu. 4074 kanssakin voima riittää varmasti rikkomaan voimansiirron. Eikä tuon kanssa voima lopu kesken edes 5kg painoisen 1/8 monsterin kanssa. 25C akku on vähän turhan nihkeä eli sais valmistaja imoittaa isompia arvoja. Sitten kun ostaa jonkin noparin mitä ei ole ennestään todettu hyväksi niin voi mennä vähän riskillä kun ei tiedä tarkasti miten hyvä se on ja sitten teknisten ongelmien kanssa muilta ei saa apuja jos ainoastaan itellä on ko mallinen. Edelleen suosittelen sitä hobby wingin comboa, jossa jopa tulee eri jaoilla olevia pinioneita mukana, maksaa vähän enempi mutta saa nopeasti ja noita ei edes kannattanut miettiä ulkomailta, kun eurorc:n hinnat oli sen verta mukavasti kohdillaan.

Vedenkestävyys muakin mietitytti kun näitä alko katteleen pari vuotta sitten. Loppujen lopuksi se ei ole ongelma kun ei ala leikkimään sukellusvenettä ja kun malttaa kuivatella kunnolla ajojen jälkeen eikä vaan jätä autoa sulamaan/makaamaan märkänä. Ainakin mulla on pari talvea mennyt ongelmitta. Eikä niiden vedenkestävienkään luvata kestävän upottamista tai no ainakin takuiden kanssa voi mennä hankalaksi. Ei ne takuut kata ihan kaikkea mitä välinpitämätön tai tietämätön käyttäjä keksii  :wink:

PS: kannattaa kyllä itse selvitellä valmistajien speksejä kattelemalla jne mikä passaa itelle parhaiten. Luulen vaan että täällä foorumilla junnuilla ainakin riittää se että toisen kanssa tulee hienommat tarrrat tms jolloin tuote x on selkeesti parempi... :roll:  markkinoinnilla on iso vaikutus jolloin tuote jää monesti toissijaiseksi...

5
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 05.04.13 - klo: 08.29 »
Tämän combon kanssa tulee 1800kv moottori ja pitäs pelata nätisti 4s ja 6s kanssa. Vissiinkään tuo T-maxx ei ole mikään optimaalinen aihio huippunopeusauton rakentamista ajatellen, joten tuo 1800 moottori riittää ihan varmasti. Ja ainahan sen moottorin voi myöhemmin vaihtaa jos tuntuu että välityksiä muuttamallakaan ei saa mieluisaa.

6
Ei v*ttu tätä touhua. Porukka kyselee samoja juttuja joita on jauhettu 5 sivua aiemmin ja sitten toiset "vastaa" sillä että tyrkkää vaan lainauksen toisen viestistä ilman mitään omaa tekstiä.

Foorumilla jaksetaan aina itkeä isoon ääneen siitä jos menee aloittamaan uuden viestiketjun, mutta ilmeisesti ketään muuta ei ärsytä se että sitten niihin "oikeisiin" ketjuihin kirjotetaan/lähetetään kaikkea p*skaa ilman sen kummempaa sisältöä...

Reipas vuosi sitten kun olin pikku revoa hankkimassa, niin kyllä asia sen verran kiinnosti että luin koko ketjun läpi, toki silloinkin sen näki että samat asiat toistuu 5 sivun välein kun porukka ei jaksa lukea edellisiä, niin sitten jauhetaan sitä samaa moneen kertaan. No eipä tässä, ongelmaa ole kun tämän(kin) ketjun saa pois seurannasta  :grin:

7
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 28.02.13 - klo: 22.07 »
Saako sen kannen paikalleen kun tuki on paikoillaan? Taitaa käydä ahtaaksi tai ainakin oman tukeni joudun irroittamaan aina akun vaihtoa varten, mutta toisaalta se on onneksi nopea operaatio.

8
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 26.02.13 - klo: 21.10 »
Sopiiko nuo takaiskarit oikeasti tuohon tornin etupuolelle? Jossain vaiheessa zoomailin että ei osumatta sopisi niin jätin taakse että ei jouset ota turhaa kontaktia muihin osiin. Kuvista ei oikein näe, mutta onko tuolla lisätuen ja iskarinpään välissä aluslevyjä tms että iskari pääsee liikkumaan vapaasti, kun ne yläpään kiinnikkeethän on pallomaisia.

Kannattaa muuten laittaa se etukallistuksenvakaaja paikalleen.

9
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 25.02.13 - klo: 10.15 »
Tuommosen kombon hommasin.huomenna testit 4s lipoilla.

www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=32351

Eikö tuohon hintaan olisi jo kannattanut vähän vielä säästää ja ostaa hobbywingin vastaava setti. Hobbykingin kanssa takuiden hoitaminen voi olla hieman haastavaa sekä kallista jos lähetteleen tavaraa aasiaan (toi taitas mennä saksaan?). Helpompi ymmärtää jos hinta on sellanen että ns. kunnon kamppeen hinnalla ostaa 4-5 halvempaa...

Kallis tuo on varsinkin sen valossa että hobbywingin xerunia olisi saanut sensorillisena settinä 199e hintaan  :roll:

10
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 19.02.13 - klo: 13.34 »
sanokaa jos näette heti jonkun ongelman seuraavissa esimerkeissä:

1: Nano 3s 5000mAh 65-130c + Zippy 2s 5900mAh 60c
2: Nano 3s 5000mAh 65-130c + Nano 2s 5300mAh 30-60c
3: Nano 3s 5000mAh 65-130c + Nano 2s 6000mAh 65-130c

Mikä noista ylläolevista olisi paras yhdistelmä kun haluaa körötellä 5s konfiguraatiolla?

Eihän tuossa ole ongelman lisäksi muuta. Yhdistelemällä eri kapasiteetin akkuja ja sopivasti eri valmistajilta sekä varmasti eri ikäisiäkin vielä ovat. Lipo cutoffi katkasee siinä vaiheessa menon kun isomman kapasiteetin akuissa olisi jännite vielä ok mutta pienempi akku on ja purettu ihan liian tyhjäksi. Pistät ostaen 5s akkuja niin ei tarvi turhaa pilata vanhoja akkuja.

11
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 14.02.13 - klo: 22.33 »
Kyllä tuo aiempi kuva on ihan oikeasta autosta.


Minullakin nuo on tuossa iskaritornin takapuolella kun korille jää paremmin tilaa ja muutenkin iskarit on paremmin suojassa. Tuella nyt painoa 124g. Kiinnitys etupäästä tarranauhalla joka tuli yhden akkukotelon mukana. Täytyy vielä katsoa jos saisi kevennettyä tuota tukea lisää kunhan siihen saa ne ledit viriteltyä kiinni.

Oman kokemuksen mukaan tuosta alkaa pohjalevy taipumaan ennen kun iskaritornit. Niin kun jo aiemmin kommentoin, niin tuo iskaritorni on taipunut koska siihen torniin on tullut osumaa, ei siksi että iskari olisi sitä vääntänyt joten sikäli aika rajoilla että miten kovasti noita yksittäisiä torneja kannattaa vahvistaa. Tee eka tuo iskaritornien väliin tuleva tuki ja mieti sen jälkeen noiden tornien vahvistamista.

Jostain tarvisi keksiä jäykemmät jouset tähän, niin ei tarvisi käyttää noita esijännityspaloja noin reilusti.

Nimimerkillä: "molemmista autoista pohjalevy takaperän etupuolelta mutkalla, muutama muu hajonnut osa mutta ei yhtään taipunutta iskaritornia"

PS: onhan ne wondertiger foorumilla todenneet että tukivarsien saranatapit on kans heikkoja, mutta ei niitä ole mennyt kun vasta yksi... en silti usko että mulla ois liian säästävää ajoa, varsinkaan kaverin kommenttien perusteella  :roll:

12
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 14.02.13 - klo: 10.25 »
Valitettavasti tuota ei pääse/ole tarvetta alkaa rakentamaan uusiksi kalliilla viriosilla. Käy ruuvit läpi lukitteen kanssa ja tarkastaa että auto on kasattu oikein ja sitten kovaa ajoa. Oikestaan turhaa kirjottelua, sillä noihin 8ade8:n kysymyksiin löytyy kyllä vastaukset kun lukee tän viestiketjun läpi. Ei 5 sivua pitäs olla mikään mahdoton rasti jos aihe oikeasti kiinnostaa  :azn: Ja jos tuolla ei ole esim. akun kokoa suoraan sanottuna, niin siellä on kuitenkin linkit sopiviin akkuihin, eli ei tuo nyt kummosta salapoliisityötä vaadi vaikka ei olisikaan suoraan valmiiksi pureksittuja vastauksia.

Pitää viritellä seuraavaksi ledit tuohon tukeen kiinni, niin saisi valot vähän fiksummin. Tiistaina tympäännyin lopullisesti mun 6S akkuun josta yksi kenno alko olemaan tiensä päässä joten kaveri sai uuden projektin itelleen. Jatkossa siis mennään 5S:ien voimin! Nyt on 2kpl 40C ja vertailuksi saman kokoinen 45C zippy. Tarviikin katella ruberkonille tilausta.

13
Sähköautot / Vs: Tankkiprojekti
« : 11.02.13 - klo: 16.04 »
Hammashihna ei ihmeemmin luista, kun siinä on ne hampaat. Etummaisen ja takimmaisen rullan sivuille tosiaan tarvii levyt ohjaamaan että hihna pysyy rullilla, mutta toisaalta riittää että ne ohjurit on saman korkuiset mitä se hihnan yhtenäinen osa, eli ne hampaat tulee yli jolloin ne ohjurit ei ota maahan kiinni.
Suunnitteluopas hammashihnakäytölle. Kääntää vaan tosiaan sen hihnan niin että hampaat on ulospäin, niin pitoa on ainaki pituus suunnassa. Sivuttaispito noilla kaikilla hihnoilla ja teloilla taitaa olla aika rajallinen.

14
Sähköautot / Vs: Tankkiprojekti
« : 11.02.13 - klo: 14.38 »
Minkä kokoinen ja varsinkin minkä painoinen tuosta on tulossa? Noista ketjuista saattaa tulla väkisin aika järeät ja painavat suhteessa muuhun rakenteeseen ja viimeistään sitten se vauhti menee aika skaalamaisen hitaaksi. Miten jos telat olisi tehnyt valmiista hammashihnasta jonka kääntää nurinpäin eli hampaat ulospäin. Noita hihnoja kuitenkin on kohtuu hyvin tarjolla ja jollain 100mm leveällä hihnalla luulisi toimivan. Tela/hihna kahden rullan väliin ja sitten siihen keskelle ylös yksi hihnarulla josta veto moottorilla. Kannattaa käydä vielä kaupassa käpistelemässä millasia ne hihnat on, eli joku joustava saisi olla kun helpolla ne leveät voi olla jo melko jäykkiä ja sitten taas kaikki tehot hukkuu jo pelkkään hihnan pyörittämiseen  :roll:

15
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 09.02.13 - klo: 10.35 »
Tuo kuvan iskaritorni on mutkalla siksi että tuo tornin nurkka tai koritolppa on osunut maahan ja torni on vääntynyt sen takia. Jos auto pysyy renkaillaan en ne tornit noin hajoa  :wink: Tuo etu ja takatornin väliin tuleva tuki estää pohjalevyä taipumasta.

Renkaanmutterit eli ne 17mm avaimella kiristettävät on kyllä lukitteella, mutta rengas irtosi koska se tappi mikä pitää navan vetarissa kiinni irtosi.

16
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 28.01.13 - klo: 22.00 »
Ai miksi ne hex adapter clipit vois olla ok:t?

Syy selviää lopussa  :wink:
Toinen tapa voisi olla se että kiristelisi useammin noita ruuveja... Hyvää tuuria että tuo tapahtu sillon kun kamera oli autossa  :roll:

17
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 27.01.13 - klo: 19.50 »
Määrätietoisella rikko... eiku testaamisella selvisi taas yksi potenttiaalisesti heikko paikka  :grin: Oikea takarengas vähän nyrjähti ja ajattelin että hubi hajosi. No olin väärässä ja syyksi paljastui se metallitappi millä hubi on kiinni alemmassa tukivarressa. Voi siis todeta että osa PD1914 voi hajota...  Aika kovaksi karkaistua kamaa tuo kun oli niin nätisti napsahtanut poikki.


Jos kameran saisi vähän edemmäksi niin linssi voisi pysyä pidempään puhtaana.


Ja se linkki videoon

18
Sähköautot / Vs: Losiin osia euroopasta
« : 26.01.13 - klo: 19.30 »
Toihan vaikuttaa bigsquidrc:n jutun mukaan mielenkiintoiselta vaikka ei olekaan mikään uusi malli.

19
Sähköautot / Vs: Sähköauto lapselle
« : 25.01.13 - klo: 10.01 »
Kyllä mä silti sitten hieman säästäisin/panostaisin lisää ja ostaisin tuollaisen 1/10 2wd tai 4wd slässin. Siitä ei ainakaan heti tule paha mieli. Tietysti 4wd menee varmasti paremmin just tollasella nurmella ja hiekalla mutta olen käsittänyt, että tuo 2wd:kin on ihan näppärä. Onhan niissäkin ainakin suomen hinnoissa jo vajaa 100e ero, joka on kyllä paljon rahaa.. Itellä ei ole kokemusta tuosta 1/16 koosta mutta en usko, että sellanen menee juuri mihinkään perus leikatulla nurmellakaan  :sad: Toinen on sitten se, että saako sellaista edes 2,4 radioilla ? Lähinnä jos sitten se toinen naapuri ostaa samanlaisen niin sitten säädellään kiteiden kanssa yms..
Jos mahdollista, niin oman kokemuksen mukaan kannattaa valkata 4x4 ajoon jos vain suinkin onnistuu. Meneehän ne takavedotkin, mutta helpolla menee pyörimiseksi jos liukas alusta jne. Toki takavedon kanssa luultavasti se auton hallinta ja varsinkin kaasun käyttö kehittyy nopeammin -tai sitten kiinnostus lakkaa kokonaan kun auto vaan pyörii ympyrää.

1/16 harjattomasta revosta on kokemusta kun multa löytyy sellanenkin. Jossain hiekkakentällä se menee tosi hyvin mutta tietenkään se ei missään sepelimurskeessa se ei enää toimi. Viime talvena tuolla pikkurevolla tuli ajettua paljonkin ja laparenkailla sekä 2,2" crossirenkailla tuo oli sellanen "monsteri" että meni kyllä tosi nätisti epätasaisella jne. Tietenkään se 1/16 ralliauto ei sitten siedä oikein ihmeesti möykkyjä kun joustot ja maavara ei ole kummosia. Jos noita 1/16 traxxaseja kattelee, niin oma fiilis on se että vxl revo on monipuolisin. Siinä on maavaraa vakiona riittävästi mutta se ei ole vielä kiikkerä (pikku summitti voi olla?) lisäksi kulkee riittävästi ja renkaita + välityksiä muuttamalla saa muutettua että ajaako hitaampaa vai nopeampaa. Sitten jos revoon haluaa lisää maavaraa, niin vaihtaa tilalle summitin jousituksen linkut. 

EDITTINÄ sellanen lisäys, että jos hommaa 1/10 SC auton, niin sen kanssa pääsee mukavasti myös kerhojen toimintaan mukaan ja ajamaan esim sisäradoille minne 1/8 on jo liian iso. Nimimerkillä: 1/10 SC puuttuu. Eipä tuo toki haittaa niin pitkään kun suttailee pihalla jne  :smiley:

20
Sähköautot / Vs: Sähköauto lapselle
« : 24.01.13 - klo: 06.57 »
Kannattaa selvittää miten niihin saa muualta osia. On varmasti tuskallista odottelua jos joka rikkoutuneen osan jälkeen odotellaan pari kolme viikkoa uusia osia. Tietty jos tilaa auton kanssa samalla nipun osia joita sitten ehkä tarvii ehkä ei, niin homma voisi toimia. Onko noihin sitten osaa hobbykingin euroopan varastoilla ja miten nopeasti sieltä tavara tulee?

21
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 23.01.13 - klo: 21.16 »
Vähän meinaa harmittaa kun thundertiger ei jaksa panostaa nettisivuihinsa, toisaalta asso hoitaa homman senkin edestä, malliksi RC8T.


Osalistaa jotka löytyy assolta ja oletettavasti sopivat MT4 3G:hen:

Tässä kun on silmät ristissä katellut noita osia, niin uskallan kyllä 95% varmuudella väittää että esim tuossa RC8T:ssä käytettävät etu, taka ja keskidiffit on ihan samat. Asson kautta on tarjolla keskidiffille 50, 52 ja 54 hampaiset spurrit. TT tarjoaa vain 50 hampaista.



#89331 Hex Adapter Clip = nuo kuvassa olevat mustat renkaat jotka estävät sen että tuo tappi ei pääse karkaamaan.


#89405 Nyloc Wheel Nuts, silver

Laitoin noi MT4 G3 räjäytyskuvat tänne niin ei tarvi aina ladata PDF:ää hiton hitailta TT:n sivuilta.





22
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 23.01.13 - klo: 14.33 »
Minulla on nyt yksi sellainen 6S akku josta viime aikoina aina 5. kenno on ollut muita kennoja matalamma jännitteellä, ei tosin kertaakaan laturin mukaan alle 3,2V, muilla ollut joku 3,4-3,6V. Jännitteet tasaantuu kyllä latauksessa nopeasti eikä laturi jää balanssoimaan pitkäsi aikaa noita kennoja. Pakka ei ole pullistunut ja akku antaa virtaa ihan normaalisti, mutta onko tuohon hyviä saatto-ohjeita olemassa, eli miten toimia että tuo kestäs vielä mahdollisimman pitkään? Vai alkaako akun käyttötunnit olemaan kohta kasassa?

23
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 23.01.13 - klo: 14.28 »
En lukenut kun noi viimeisimmät  tompan viestit, mutta siis jotenkin tuntuu että tuosta tasaamisesta on nyt tullut liian iso juttu. Jos useammasta kennosta kasattu akku on tolkuissaan niin kennot tyhjenee ja latautuu melkosen tarkkaa samaa tahtia. Jos noiden tasailujen kanssa alkaa menemään kovasti aikaa, niin se alkaa olemaan oiretta siitä että mahdollisesti joku kenno(t) on alkamassa antautumaan. Kun nyt vaikuttaa siltä että käytät autossa/veneessä 4S akkuja, niin kytket ne erillisetkin akut sarjaan ja lataat 4S:nä. Sitten hobbykingiltä tms kaupasta noita balansseripiuhojen jatkojohtoja niin että teet 4S balansseripiuhat. Tässä 150W turnigyn laturissa hinta ja laatu ovat omasta mielessä hyvin kohdillaan. Noita saattas raskia hommata kaksikin, niin ei ole yhden varassa  :wink:

24
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 22.01.13 - klo: 21.08 »
RTXT tuotteella on ok powereita. TÄmä on melko fiksun kokoinen ja hintainen. On tuolla muitakin jos tuo ei vaikuta sopivalta.

25
Yleinen keskustelu / Vs: Gyro auton ohjauksessa...
« : 22.01.13 - klo: 18.04 »
Kiva huomata nyt tuo Jesin ilmotus kun laitoin just telebeen auto driftailu gyron ja sen hk 401B gyron tilaukseen. Pääsee testaamaan onko mitään eroa. Luultavasti se tuplasti kalliimpi autolle tarkotettu ei ole yhtään sen parempi  :grin: Kaippa sitä ilmankin pärjäisi mutta pakko testata kun ei ole tuon kalliimpia.

26
Todennäköisyys sille että osia vailla oleva osaa täältä katella on aika pieni. Kannattas laittaa myyjälle viestiä ja kuva siitä mitä tuli, jospa se oikea vastaanottaja selviäisi sitä kautta.

Ennen joulua ihan vaan suomesta tilatessa sain tilausvahvistuksen ja laskun oikeilla yhteystiedoilla mutta jostain syystä kuitenkin paketin lähettivät mun vanhaan osoitteeseen. Onneksi se vääräkin posti oli vajaa 15km päässä, mutta ihmetytti siltikin. Hauskinta siinä on se että 3 päivää aiemmin saapunut tilaus tuli oikeaan osoitteeseen ja tuo myöhemmin tilattu ja saapunut ei osunut oikeaan. Että ei nuo automaattisetkaan systeemit aina ole ihan aukottomia.

27
Yleinen keskustelu / Vs: Gyro auton ohjauksessa...
« : 21.01.13 - klo: 15.33 »
Mikäs gyro Jesillä on nyt kiinni ja parhaaksi todettu? Nuo saben linkit ei toimi ja sitä Nuken gyroa en onnistunut googlella löytämään. GWS:n gyroja löytyy hobbykingiltä ok hintaan, mutta olisihan se kiva hommata kerralla ok. Telebee R/C Car Gyro for Drift Maneuvers vaikuttaisi kiiinnostavalta ja hintakaan ei ole paha. Kätevää kun toimintaperiaatteen jne tietää vaan kun ei sitten tiedä ihan riittävästi että osaisi itse speksata mitkä passais just autonohjaukseen.

28
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 20.01.13 - klo: 17.07 »
Tuo accucell 6 on ok jos käyttää pikku akkuja jolloin tuo 50W riittää. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__7523__Turnigy_Accucel_8_150W_7A_Balancer_Charger.html ]tämä[/url] on minulla toisena laturina ja harmittaa että en suoraan ostanut tuota. Tuon kanssa menee vielä 6S ihan ok virralla ja pikkuakut menee yhtälailla. Suosittelen tuota tehokkaampaa jos ei ole varma että aikoo pysyä 1S ja 2S akuissa.

29
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 20.01.13 - klo: 12.57 »
Aattelin vähä, et kuinka hyvin toi EB-4 G3 menee montulla, lumessa ja muilla bashinkialustoilla verrattuna MT4 G3 autoon. Olis satkun halvempi, ja 6s noparin vois päivitellä myöhemmin. Lisäksi äkäsemmän ja menevämmän näkönen kuin monsteriveljensä. Mutta onko sitten hyvä bashinkipeli, kokemuksia?

Toi on buggy jossa on ainakin eri iskarit, tukivarret, renkaat ja vanteet, nopari ja radio. Jos se MT4 kiinnostaa enemmän, niin parempi ostaa se suoraan, kun sillä "säästyneellä" satasella ei muuta EB-4:sta MT4:ksi. Jos se koppa kiinnostaa, niin hommaa sen kopan sitten mt4:seen  :wink:

Miten olette muuten varaosia saaneet autoon. Suomessahan ei taida olla mitään kauppaa, mikä myisi varaosia tähän autoon?
Ja minkälaiset mitat akkukotelolla on? Käsittääkseni tuo suojakoppa rajoittaa korkeutta aika kivasti?
Varaosia saa ainakin towerhobbiessista, modelsportista ja sitten periaatteessa kai suomessakin niitä joku edustaa, mutta kotimaisia kauppiaita en ole edes jaksanut selvittää kun niillä ei luultavasti ole osia kuitenkaan hyllyssä ja hinnat pomppaa turhan paljon. Viime kesänä tilasin Ruberkon:ista joka on kreikassa. Hinnat on ok ja palvelu kans, tosin nettikaupan varastosaldot ei ole kohdillaan eli ainakin sillon tilasin sähköpostilla ja maksoin paypallilla. Tuonne pitäs taas pistää tilausta sisään kunhan saan inventoitua mitä kaikkea mulla nyt olikaan. Järkevää tilata osat niin että niitä luultavasti hajoavia on jo valmiina omassa hyllyssä, tai noin ainakin minulla on tarkoitus. Tämä on kuitenkin sen verran hyvä auto että en jaksa murehtia sitä että jo varaosien takia pitää jatkossakin ajella tällä  :roll:

Ai millä tavalla se kotelo rajoittaa akun korkeutta???

Eikö kuva näy vai oliko ongelma että se on tuolla kaukana -edellisellä sivulla  :tongue:

Ainakin se mun aiemmin linkittämä 5S mahtuu alle ja sinnä jää jopa tyhjää tilaakin.  Myös se 5Ah 6S joka on tuossa kuvassa, sopii kun kanteet tekee reiän. Nuo kannet maksaa 5-10e, eli niitä kun hommaa tarpeen mukaan lisää, niin saa sitten reiällisen ja umpinaisen kannen...

Pääsetkö siis karkeloihin kesällä kun muut täältä pk seudulta  :smiley:
Pitää katsoa jos vaikka saisi aikaiseksi tulla ajeleen samaan aikaan muiden kanssa. Se 1/5 porukan hiekkamonttu tai vastaava kiinnostas, niin pääsis pommittamaan kunnolla. Viime kesänä pääsi kerran sellaselle kunnon montulle missä oli just hyvää hiekkaa ja kunnon penkat, ainoa ongelma että sinne on reipas 250km matkaa, eli ei ole isosti iloa. Onneksi tolla pääsee ajamaan nyt talvellakin, niin on kunnon paikat missä ajella.

30
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 19.01.13 - klo: 12.39 »
moottori -> ei tietoa mikä olisi hyvä 1/8 mad forceen? huippuja ei tarvitse kuin 50-60km/h korkeintaan..
Tai, onko nuo valmiit compot mistään kotoisin?
Kaikki tieto pitäs saada datattua päähän ja sitten tilailla, niin laturikin ois hyvä.. mitäs muuta vielä tarvii?  :grin:

Vilkaisin pikasesti millanen tuo auto on ja sen perusteella kyllä sanoisin että unohda nuo huippunopeus haaveilut. Tuossa on leveyttä saman verran mitä akseliväliä eli ei ole kummoset edellytykset nopeeseen ajoon eikä muutenkaan ole ihan sellaseen suunniteltu. Tämä voisi olla ok setti, eli jos maksimissaan 4S riittää niin tuo vaikuttaisi tekstien mukaan järkevältä. Elä sitten sotke hobbyKingiä ja hobbyWingiä, ovat kaksi totaalisen eri asiaa.

Itselle tuli viikolla tämä hobbyWingin combo. Sensorillisena tuolla pitäs onnistua möyrimiset ongelmitta ja ainakin mun tarpeisiin tuolla saa riittävästi kyytiä kun akun valkkaa tarpeen mukaan. Niin ja tuo tosiaan toimii 2s-6s akuilla. Tuo on kyllä hinnaltaan sellainen että jos sitä mad forcea joskus keksii alkaa myymään, niin kannattaa myydä rullaavana ja pitää moottorin ja noparin itsellään.  Jos meinaa 3S:llä ajaa, niin tämä hobbywingin setti voisi olla parempi koska siinä on 2200KV moottori.

Varmaan kannattaa eka miettiä mikä se oma budjetti on ja että miten tilaaminen ulkomailta onnistuu omalla kohdalla. Tuo hobbykingin halpa setti olisi varmasti ok ja sitten samalla sieltä tilaa akun tai useamman, ehkä laturinkin ja kannattaa selvittää onko se kiinni oleva ohjauservo ok ja tilaako senkin hobbykingiltä.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 7