6-kennoiseen 1:18 autojen nimh akkuun verratuna 2S lipo on aika paljon tehokkaampi. Saavutettu tehoero riippu jonkin verran myös akkujen rasitustasosta. Jos nykyinen mottisi kuormittaa nimh akkua jo ihan äärirajoille, on lipoista silloin enemmän hyötyä.
Life akuilla saadaan todella nopeat latausajat verrattuna lipohin, turvallisesti jopa alle ~15min. Lifekenno on myös mekaanisesti paljon kestävämpi kuin koteloimaton lipokenno, mutta vastaavasti painavampi.
Molemmilla saadaan suuret maksimivirrat ja parempi teho/paino suhde kuin nimheillä.
Ero on kuin yöllä ja päivällä. Oikeasti
Tuokin on suhteellista
Omien kokemusteni perusteella 2S lipo vastaa melko hyvin 8-kennoista nimh akkua(tiettyyn rajaan asti). En puhu nyt isompien autojen sub-c kokoisista kennoista, vaan 1:18 autojen yleisestä 2/3A kennoista. Tässäkin lipoakku vie voiton kun aletaan kuormittamaan ~20-30A virroilla.
8-kennoinen nimh pudottaa painavalla autolla kiihdytksessä jänniteen jopa niinkin alas kuin lähelle 6 volttia kun taas lipo ei putoa juurikaan alle nimellisjännitteen samalla setupilla.