Voi että on taas tyhmä olo... Laitoin tamiyan vakioiskareihin ultimateracing 25 öljyt ja toi yksikköhän on cps eikä w.
Löysin hyvän laskurin jolla muuttaa cps w:ksi niin toihan vastaa 3w!!! Ei oo ihme jos perä pompottaa.
Ja eihän tuolta RF:ltä löydy kun 80cps öljy mikä vastaa 9w. Ei tajuu vai eikö näitä oo tarkoitus pelkästää käyttää?
Ultimate racingin iskariöljyjen jäykkyys määritetään cps taulukolla ja tuo käyttämäsi öljy on 250cps. Ultimate racingin iskariöljyihin pitää lisätä yksi 0 perään jotta ollaan ns. "normi" lukemissa. Syy miksi ur käyttää tällaista merkintätapaa on mulle ainakin tuntematon.
Ultimaten ajatus siitä että saadaan harrastaat ymmärtämään helpommin mitkä on iskari ja mitkä diffiöljyjä.
Ennen suurimmaksi osaksi ei käytetty cst lukemia vaan lähes kaikilla oli wt luvut iskariöljyen osalta käytössä.
Sit alko ilmestymään öljyjä cst lukemien mukaan ja porukka oli ihan pihalla.
Ur on ilmestynyt tässä välissä a ajattelivat että kun ei porukka ymmärrä kuin wt lukujen päälle, eli iskariöljyjen lukemat pysy aina nätisti alle satasen niin otetaan tästä cst lukemasta se vika nolla pois sotkemasta.
Onnistu, kunnes nykyään porukka on olevinaan niin hirveän sivistyneitä että katsellaan cst lukuja...
Ainoa ongelma vaan että jos pullossa lukee cst niin mun mielestä sen sit pitää kans olla se mitä pullossa lukee... vaan kun näin ei ole, vaan lähes jokaisella valmistaalla heittää jonkin verran pieleen.
Ur pullossa ei cst merkintää ole.
Mutta ne öljyt on kuitenkin tehty myötäilemään cst asteikkoa.
Sillä ei ole hevon humpan väliä mitä pullossa lukee.
Sitä käytetään mikä parhaalta tuntuu.
Eri merkkisten öljyjen arvot eivät osu kohdalleen vaikka ur laittais sen nollan siihen pulloonsa.
Niinhän porukka luulee jos pullossa cst lukee että valmistajan X 250 öljyä kun oon käyttäny niin se on ihan sama kun otan valmistajalta Y 250 öljyn...
Eih... Oliskin noin helppoa.