Pitkään noilla pienemmillä CastleCreationsin autonopareilla räpeltäneenä annan vahvan arvauksen. Perustuu näihin: Mambamax, Sidewinder, MambaMonsterMax/MM2 kaikki versiot
Et saa pelkällä konkkienvaihdolla sitä toimimaan.
Jos paat täysin samaan ympäristöön uuden samanlaisen, se hajoaa kohta.
Eli ulkoinen syy aloitti.
Nopari ei kysy/valvo konkkiensa läsnäoloa tai kuntoa, vaan niillä saatua piikkivirtojen tasausta. Jos ulkopuolelta tulee isompaa siivottavaa, kuin konkat saa suodatettua, ne antautuvat jotenkin.
Ehdotus 1 . (todennäköisin konkkien sijannin kannalta)
Akku ei anna tasaista ruokaa nopariin asti.
Vahvin epäily akun suunnassa kohdistuu akkujen ikään/kuntoon, johtojen liitoskohtiin, liittimiin.
Mustunut liitin riittää. Tai oikareita läpi laskevat kuoret johdoissa, liittimissä. Kytkentöjä on akkupakettien sisälläkin.
Ehdotus 2.
Kulutus antaa julmia piikkejä, joko sähköisesti, tai mekaanisesti, tarvittava voima vaihtelee rajusti.
Jos moottori antaa piikkejä, eikä sen puolen johtoliitoksista tai liittimistä löydy pullonkaulaa, on kone viallinen.
Pitkänä listana jätän kaikki konerikon vaihtoehdot välistä, koska kone useimmiten ostetaan kokonaan uutta.
Usein tarkalla tutkiskelulla löytää syyn, se näkyy jostain. Joskus on alettava haarukoida kohde kerrallaan.
pilkkujen takaa vielä:
Hyvin epätodennäköistä, mutta juuri ja juuri mahdollista, olisi radio-ohjauspuolen vakava virhe, joka esim urkupohjan sekaan tunkisi täyspakkia pieninä purskeina. Eipä sellasella ajaa olisi voinut toviin, mutta saisi sekin noparin /konkat ylitöihin. Tämä luonnossa nähty AM27 kideradioiden ja harjattoman setin yhdistelmällä juuri metalliseen vasaraan siirtymisen aikoihin. Tarpeeksi isoilla lisäkonkilla tämäkin setti korjattuna antoi ajaa.