Nuo nano-techit tosiaan olleet aika huolettomat. Oon lataillut niin paljon kun mun laturista irtoaa eli noin 5.6A eikä oo ollu mitään huolia. Ei pullistele eikä kuumene paljoa käytössä. Eihän tuo kova rasitus sille akulle vielä ole.
Sen sijaan ns. racemallin nano-techit eli ultimatet (2s 4600mah) ei oo tykänneet alusta alkaenkaan noista 5.6A latauksista vaikka ovat raportoineet niiden kestävän kovaakin rääkkiä latauksessa. Ekoista latauksista asti täyslataus pakannut tekemään pikku pullistuksen kovaan kuoreen siten, että kaks akkua keinuu toistensa päällä jos ne lämää päällekkäin. Ajon jälkeen kuori näyttää hetken pullistuneelta, mutta antaa myötä painellessa. Tyhjänä taas suojamuovi asettuu eikä akut juurikaan tunnu turvonneelta ja keinuu päällekkäin laitettaessa tosi vähän. Käsittääkseni on ihan normaalin elämisen rajoissa, mutta selkeästi sullottu saddlepackkiin liian pieneen tilaan tuo akku. Mun shorty 2s 2600mah ultimate latautuu laskurin mukaan hieman alle 2600mah kun oon ajanut akun loppuun ns. lipocuttiin (mulla tuossa autossa vain säädettävä jännitevaroitin) eli niihin on sullottu ehkä kokoon nähden turhan paljon sisälle noihin ultimateihin. Yleensähän latausmäärä ei ole noin paljoa kun akku on ajettu "tyhjäksi" eli jätetty raja-arvon yläpuolelle. Tuon pienemmän mah-arvon omaava ei ole kyllä pullistellut pätkääkään.
Eiköhän tuo zippy ihan hyvin toimi starttiboxissa. Osa käyttää noita ajamiseenkin ongelmitta kuitenkin :)