Tässä oma mielipiteeni salamisormen kysymykseen.
Itse suosittelen ehdottomasti sähköautoa lajia aloittelevalle. Siinä pystyy paremmin keskittymään olennaiseen, eli ajamisen opetteluun. Ihan jo siinä ajamisessakin on yleensä alkuun riittävästi opettelua. Ja alkuun kannattaakin keskittyä pääosin ajamiseen ilman että alkaa opettelemaan nitrokoneen kanssa pelaamista tai isommin alkaa auton hienosäätöjä hakemaan kohdalleen jos säädöt ovat suurinpiirtein kohdallaan. Nitromoottorissa on sitten lisäksi vielä oma opettelunsa, ja se vaatii myös enemmän huoltoa. Siinä on aina vähän se riski, että lopahtaa koko innostus lajia kohtaan jos joutuu taistelemaan nitrokoneen kanssa. Se on nähty ja melkeinpä itsekin koettu
Radalla näkyy myös 1:10 krossareita, ja ihan kohtuullisesti nekin siellä näyttää menevän. Toki paikoittain on vähän isoa röykkyä 10 krossareille, eli niillä ei ihan niin jouheeta menoa pysty tuolla harrastamaan kun varsinaisesti 1/10:lle tehdyllä radalla. Short course autot on sitten jo mitoiltaan aika lähellä kasikrossareita vaikka kymppimittakaavaa onkin, joten sellainen nielee töyssyjä kymppikrossareita paremmin. Ja toki sitten kasikrossareiden sähkökonversiot menevät sitten jo ihan yhtä kovaa kun nitrokrossarit (ellei jopa kovempaakin).
Eli vastaan kysymykseen että kyllä kymppisähköllä saa tuolla myös ihan nautinnollisen ajokokemuksen. Ja varmaan paras vaihtoehto on kyseiselle radalle silloin SC-auto. Ja se ajokokemus lienee etenkin alkuun jopa polttista nautinnollisempi loivemman aloituskynnyksen takia.