Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - dude67

Sivuja: [1]
1
Pitäisi päästä eroon vanhasta, pölyä keräävästä sähköautosta. Auton on Kyosho DBX VE 2.0 ja siihen on erinäköinen määrä osia. Akut ovat jo hapantuneet - eikä laturi tule mukaan.
Olisiko tuollaisesta kukaan kiinnostunut? Jos vaikka jollakin olisi tuollainen käytössä niin nyt löytyisi kaikenlaista varaosaa rikkoutuneiden tilalle.
Laitteessa muutama eri moottori, parit kuoret ja sisäkopat (vaikka koreissa on hieman halkeamia...).
Kunto ei ole mikään erityinen, eikä sillä ole ajettu pitkiin aikoihin.
Mukaan Synkron kauko-ohjain KT-200, ESC-programmeri, Leopard harjattomat moottorit (2 kpl), neljä settiä renkaita, erilaisia silikoniöljyjä (eri viskositeetteja), ruuveja kasa, jousia, iskareita, rattaita, laakereita yms. sekalaista.

Voisin heittää myynti-ilmon, mutta en tiedä yhtään, mitä joku tuosta voisi maksaa... Koko paketti kerralla matkaan.

Voin laittaa lisätietoa (esim. kuvia) privalla.

2
Sähköautot / Nopeudensäädin temppuilee
« : 14.07.14 - klo: 23.23 »
Olisiko aloittelijalle hieman neuvoja noparin onglmissa.  :cry:

Meillä on Kyöstin DBX ve 2.0, johon on edellisen omistajan toimesta vaihdettu Sidewinder 3 nopari (http://www.castlecreations.com/products/sidewinder3.html). Autolla voi ajaa ulkolämpötilasta riippumatta (ajettu talvella ja kesällä) vain osan aikaa (olisko noin 10 min), kunnes nopari lopettaa toimintansa yhtäkkiä. Akkujen kapasta on jäljellä siinä vaiheessa vaikka kuinka paljon. Käytössä on 2S Lipoja (mm. upouudet Gens Ace 5000 mAh ja 7000 mAh 50C akut), joilla on jännitettä siinä vaiheessa jäljellä vielä noin 8V.

Kun meno loppuu, eturenkaat vielä tottelevat radiota, joten niissä on vielä siis eloa. Vain nopari lopettaa toimintansa.

Sitten muutaman minuutin odottelun jälkeen, voi autolla taas ajaa jonkin aikaa, kunnes meno taas loppuu ennen aikojaan.

Käytin noparia USB-linkin avulla PC:ssä kiinni ja Sidewinderin LiPo katkaisu näyttäisi olevan ihan oikeassa kohdin eikä suinkaan noin 8 voltissa (en nyt muista tarkkaa säätöarvoa).

Missä voisi olla vika - mitä voisi tehdä tuolle? On turhauttavaa lähteä johonkin esim. montuille rälläämään, jos meno loppuu heti alkuunsa. Onko nopari rikki, vai missä voisi olla vikaa?

Sivuja: [1]