Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Pasi S.

Sivuja: [1]
1
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
« : 06.09.13 - klo: 23.54 »
Ei ole rätinää minun DBXässä saatika veljeni DRXässä. 2Lipolla vauhtia kertyy hetkessä hyvin ja runsaasti 3Lipolla. Nopari ei ole palanut 3lipolla, mutta alkuperäinen ohjausservo hajosi varsin nuorella iällä.

2
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
« : 22.08.13 - klo: 14.20 »
Sain kuin sainkin DBX:än keulimaan. Joskin nyt on sitten AKAn supersoft EVOT vailla nappulan nappulaa.  :grin:
Kävi senverran hassusti, että menin ostamaan 100K ölppää keskidiffiin 30K:n tilalle, niin pienoiseksi pettymykseksi öljy olikin 10K.  ...ja varmaan moni arvaakin, että tein työn loppuun, ennenkuin huomasin erheen.
Koska auto oli vielä palasina, niin jotain jämäkämpää oli tilalle löydyttävä ja Fixus autoliikkeestä löytyi Silikoni rasvaa, jota sitten kokeilin. VOÌLA! Se oli sitkeempää, kuin 30K.
...100K:ta odotellessa...

3
Ykkösharrastukseni on Yamaha Banshee. YFZ 350 A.
Tuolta pohjalta olis aika luontevaa hankkia polttis jossain vaiheessa, kunhan saa voimarautaa säästöön.

4
Kyosho / Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« : 15.08.13 - klo: 22.22 »
Mulla ja veljelläni on niin hyviä kuin huonojakin kokemuksia. Harmittavaa on, että ajokeissa tai oheislaitteissa ilmenee vikaa ja keskeyttää ajon, mutta nyttemmin ollaan saatu äärimmäisen hyvää palvelua.
Hyvällä palvelulla tarkoitan myös sitä, että myyjä ohjeistaa seikkaperäisesti mitä ja MIKSI, ja antaa muutaman tosielämän esimerkin.
Oma Kyosho aiheutti muutaman kovaäänisen  perhekeskustelun ja useita itkuja (poika10v), kun ajokerrat keskeytyi useaan peräkkäiseen kertaan.
Nyt asiat on reilassa.


5
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
« : 15.08.13 - klo: 13.42 »
Kiitos ohjeista. Katsoin muutaman videon myös ja tänään tuli tehtyä maltilla. Nyt toimii hyvin. Putsailin tehtaan jäljiltä muovipärseitä, jolloin siitä aukosta tulee pikkasen suurempi. Varsi työntyy pohjaan helposti ja palautuu noin 15mm. Tarttee veljelle tehdä sama rituaali DRXään.
HEH... nyt sain säädöt silleen, että on hitusen ulosjoustoakin. Sitä on pakko "tökkiä" aina kun käy parvekkeella.

6
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 15.08.13 - klo: 13.35 »
Ropelsin DBXän iskareita. Purin osiin ja huomasin, että tehtaan jäljiltä "venttiililautasen" (tms) reunassa, mistä öljy lipsuu, oli isot muovipärseet. Nämä kun puukolla siisti, niin ero on huomattava. Nyt toimii 600 litku, enkä löysempiin siirry. Säästypäs rahat 100K keskidiffiöljyyn.
Toisen lautasen alla oli "porapärse", jonka siistin myös.

7
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
« : 14.08.13 - klo: 15.05 »
Ahaaaa.. Myönnän, että tuossa on varmasti oppimista. En halua muuttaa tätä iskaritopikiksi, joten alan etsimään tietoa. Kiitos GTW

8
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
« : 14.08.13 - klo: 13.19 »
Niin tosiaan.. Toissapäivänä meno hyytyi, mutta ohjaus jäi pelaamaan, eilen se lopetti koko homman ...hmm, vois vaikka soittaa ja kysästä tartteeko viedä näytille. HEH.

Kehotan kaikkia DBX VE 2.0 kuskeja vilkaisemaan etu-, ja takaiskareiden korkkien asentoja. (ihan piruuttaan)
Itsellä kajahti yksi etuiskari taanoin. Eli rungosta kierteet sileänä. Tämä tapahtui nurmi/hiekkakenttä ajossa "Box stock" öljyillä. Eivät muuten kuulu takuun piiriin.
Eilen huomasin, että molemmista uusista etuiskareista korkit oli "vinossa". Voin panna pääni pantiksi, että korkit oli huolellisesti kierretty kiinni ensimmäisessä kokoonpanossa ja sittemmin öljyjen vaihdossa.
Korkkeja aukaistessa kierteet tuntui jähmeiltä ja mielessä musteni, että oisko taas uusien paikka..
Onneksi puhdistus/aukaisu ja uudelleen asennus onnistui ja kierteet olivat ehjät.

Voiko liian jäykkä öljy (600) aiheuttaa liiallisen "paineen" korkkia kohden?
Enpä taida ajaa, ennenkuin saan kesympää litkua hankittua.  :cool:

9
DBX VE 2.0 eilen toisesta takaiskarista tuli varsi ulos nurmikko ajossa! Ulostuloreikä on nyt ovaali.  :angry:
Onneksi pitäisi löytyä uksi ehjä runko, joka jäi jäljelle kun etuiskari petti muutama kuukausi sitten.


10
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
« : 13.08.13 - klo: 21.06 »
Joo, siis mulla on jotkut AKAn "kisa" renkaat, koska orkkiksista yksi on riekaleina ja toisesta on vanne halki.
Määä mistäää mitään tiedä, joten en noista AKAlaisista tiedä, mille alustalle ne on suunniteltu.
Karkeammalla soralla ne roiskii kiviä ja auto vaeltaa "pinnassa", eikä nurmella pitoa ole yhtään paremmin. Kuivalla "turve" pohjalla ne pitää hyvin.

Suunniteltiin veljen (JPSaaristo) kanssa, että kokeillaa 100 kiloista keskelle ihan piruuttaan ja hankin vielä yhden kierroksen renkaita. Jollei sittenkään etuset nouse, niin HÖ.  :laugh:
Pakko se on kiinteä keski-diffi väsäillä aikansa kuluksi.

Tänään yksi takaiskari petti ihan ihmeellisesti. Iskarin varsi pullahti pihalle. Eikä voi prepata, kun reikä on ovaali.
Toinen kummastus oli sellainen, että auto lakkasi vastaamasta ohjaimeen ja vika poistui sammuttamalla auto ja laittamalla päälle uudestaan.  ...oisko virtakatkaisijassa kontaktihäikkää, vai oisko jotain vakavampaa?

11
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
« : 13.08.13 - klo: 10.23 »
Aikas helposti pääsee kärylle säätöhommien perusasioista, vaikka märkäkorva olenkin. DBX vastaa yllättävän hyvin pieneltä tuntuviin säätöihin. ...oli ne sitten hyvään tai huonoon suuntaan.

Pitää kokeilla perään pudottaa 10ksta 6k ja kokeilla rauhoittuuko perä soralla. 30k keskellä toimii mielestäni hyvin 3s kanssa ja eturenkaat sekä takarenkaat turpoaa lähes identtisesti.
Takapään kulmat muutan takaisin enemmän auraaviksi, sekä iskareiden öljyt tiputan 200-400 paikkeille, kunhan saan öljyä.
600 on tiukahkoa vakiojousien kanssa ja alkaa pompottaan herkästi.

Mutta ei keuli ei vaikka kuinka yrittää  :laugh:  suttua lyö pentele.
Ja tarkistin, että minulla on se 2400kv mooottori, joten mistä jään nyt paitsi? Onko ero 2800-3800minkälainen?
Kiitos.

12
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
« : 11.08.13 - klo: 22.07 »
Terves vaan kaikille.

Itsel.. pojalle tuli hankittua tuollainen DBX VE2.0 ja ollaan oltu tyytyväisiä. Alussa tosiaan orkkisrengas poksati ja repesi, nyt sarja AKAn fillareita alla. Uudet iskarit on eteen hankittu, sekä ohjausservo on sellainen voimakkaampi metallihampainen. 2 ja 3s lipottimilla ajellaa, mutta 2 vauhti ja voima riittää hyvin piharäppäilyyn varsinkin tälläisen kokemattoman kuskin ohjastamana. Autoa ajellaa kyllä säästelemättä ja ihmeen hyvin kestää!
Justeensa putsailin alkuperäiset rasvat pois diffeistä ja testimielessä eteen pisara 30k ja loput 10k. Keskellä on 30k ja takana 10k. Auton ajo muuttui merkittävästi. Ne lisärattaat ajattelin hankkia joka koloon ja keskilukko himottais. Iskareissa on 600 öljyt ja on himpun ehkä jäykät rytkyttävässä ajossa, mutta nyt ei oo löysempää.
Takavakaajan asennus on juur nyt kesken, kun ei ollut pieniä avaimia kotona.

En ole tuoreena jäsenenä vielä kaikkia lukenut, mutta hakua olen kokeillut.
Onko joku löytänyt hyvähköjä säätöjä öljyjen suhteen rossiradalle (diffit+iskarit)... ja onko joku saanut tuon "keulimaan" yhtä hurjasti kuin YTuben mainosvideossa? (heh)
Tiedän, ettei etupyörät ylös kytkettynä ole kovinkaan tehokasta etenemistä, mutta olishan se hauskaa joskus pelleillä oikein reilusti.

Niin ja propsit hyvästä sivustosta!

13
Vapaa keskustelu / Vs: foorumin käyttäjien ikä?
« : 11.08.13 - klo: 14.35 »
Tevehdys kaikille.
Uusi 38 vuotias lapsi ilmoittautuu joukkoon.

Sivuja: [1]