Nyt on soiteltu ympäri helsinkiä ja kyselty kaikki mahdollinen landmaxin lisävarusteista. Kaksiportainen vaihteisto ostettu ja tilaukseen pistetty kallistuksenvakaajat, uusi kytkin, iskarit ja muuta sälää. Rahaa menny ihan törkeesti mutta johonkinhan ne lomarahat on tuhlattava. Jos jollakulla sattuu olemaan kokemuksia tosta vaihteistosta niin kertokaa ihmeessä
Paljonko LM2:n vaihde maksoi? LM1:n maksoi 130e :shock:
Mulla hajosi heti ekalla ajokerralla ne 2 vaihdelootan pääratasta. Ilmassa kun kiihdyteltiin ja tutkittiin koneen säätöjä, niin yhtäkkiä alkoi mustaa muovisilppua lentää rattaista. Lähti noin 1 mm rattaiden päistä pois. No, uudet spurrit tilaukseen 28e.
Eli kannattaa hommata samantien varalle yhdet vararattaat. Ei ne kyllä itsekseen hajoa, mulla ne hajosi, kun GS21R:n vauhtipyörän takana oleva metalliprikkalevy antoi periksi ja kytkinkello kai liikahti pahasti väärään kohtaan akseliltaan.
Parin vuoden käytössä kytkinkellokin sanoi tehtävänsä irti kellon ja rattaiden kiinnityskohdasta, koska se on silleen niitattu kiinni eikä sorvattu yhdestä palasta.
Sun kannattaa hommata ainakin yhdet teräksiset jarrulevyt (eteen, koska 2-vaihdeloota poistaa keskidiffin, akseli tulee kiinteäksi ja voit käyttää vain yksiä jarrulevyjä => helpompi puhdistaa osia, koska yhdet turhat jarrulinkit, -levyt ja -palat ovat poissa). Maksavat jotain 21e. Jos vakioservoilla jarruttelet, niin toiset voivat olla hyvä juttu, voimaservoilla yhdet riittävät.
Ja iskareiksi osta Thunder Tigerin (tai Hobaon) etukrossi-iskarit. Maksavat paljon vähemmän, eikä eroa luultavasti huomaakaan. Maksavat noin 50e/pari kun Kyoshon maksavat jo 60-100e muistaakseni. Hobaon taisivat olla jotain 30e tai sinnepäin.
Jos asfaltilla meinaat ajella, niin Medial Pron Tarmac II:t (kuvioidut asfalttirenkaat) ovat kova sana. Koko setti vanteilla maksaa noin 50e. Kyoshon taas paljon kalliimpia.