Slipperi pitäisi olla niin että se ei siis luista kiihdytyksissä, mutta luistaa kuitenkin kohtuu herkästi kun tulee perus kiihdytystä kovempi vastus... Eli esim hyppyristä ländäys.
En ny vänkäämään ala, mutta tuosta, että miten slipperin pitäisi olla on monta näkemystä ja se on myös makuasia.
Toiset tykkää ajaa tiukalla, kuten Hoke Mutta monet tykkää luistavasta, erityisesti takaa tuuppaavassa. Miten luistava säädetään oikein onkin sitten se juttu...
Ite säädän hyvin pitkälti kuten Hokekin, eli ajossa tiukaksi, mutta tarpeen tullen antaa periksi.
Et osaa vängätä vaikka yrittäisit, koska tuo ei ollut vänkäämistä
Koska niinkuin sanoin niin sellaiseksi se pitäisi säätää... tai lähinnä sellaiseksi se on suunniteltu.
Eli slipperin tehtävä on lähinnä vain suojata voimansiirtoa isommilta rytkyiltä, ei toimia sutimisenestona, koska siinä se ei ole kovinkaan optimaalinen oikeastaan koskaan.
Täysin totta että jotku tykkäävät ajaa luistavalla.
Siinä on vain se huono puoli että luisto ei pysy samanlaisena kovinkaan pitkään ja kitkapinnat lasittuu nopeasti.
Eli slipperin pitäminen luistavana samassa setupissa on ehkä hankalampaa kuin pitää kuuladiffi hyvänä viikon pommitukset.
Ja lähinnä tarkoitin myös tuolla
pitää sanalla sitä että slipperiä ei ole mitään järkeä vetää tappiin asti kiinni... Silloin kun se ei suojaa voimansiirtoa edes isoilta tärskyiltä.
Joo... toki jotku on onnistunu sutimaan slipperin siihen kuntoon että vaikka sen kiristää tappiin asti niin se ei pidä siltikään tarpeeksi ja tämän takia ilmeisesti ruuvaavat uudestakin autosta slipperin pohjaan asti...
Miks sitten pitävät jousta kuitenkin paikoillaan eikä korvaa jousta holkilla...
Tosiaan kuten volvospede mainitsi asson slipperipädit...
Durangon omat ovat sopivat, mutta ehkä karvan turhan ohkaiset.
Eli jos on onnistunut sudittamaan slipperiä hieman liikaa niin se ei pidä vaikka kiristäis slipperin niin tappiin kun sen pystyy.
Slipperi ei pääse kiristymään niin syvälle että se pitäis kulahtaneilla pädeillä.
Asson pädit ovat tosiaan hieman paksummat, joten niillä saa slipperin pysymään pidempään hyvänä vaikka vähän turhia luistattelisikin.