Hankin vähän aikaa sitten itselleni yhden DESC210R kitin ja muutaman RTR rollerin. Aikaisemmin minulla on ollut kolme Blitz ESE Prota. Aloitin RC-autoilun 20 vuoden tauon jälkeen viime kesänä. Näillä pohjilla DESC210R kitti oli joiltain kohdin hieman hankala kasattava verrattuna Blitziin. Blitzin ohjekirja on selkeämpi ja muutaman kerran oli helpointa katsoa valmiista RTR-autosta, että miten joku kohta pitää kasata. Tosin netissä on aika paljon videoita kasausohjeita, joista on apua, mutta osa tuli vasta katsottua, kun auto oli jo kasassa...
Kasasin auton säädöt erilailla, mikä on ohjekirjan setup. Ajan vain toistaiseksi kerhokisoja Honkalan (Kotkan) radalla, joka on paikoittain liukas ja kuoppainen. Käytin seuraavan linkin ohjeita:
http://www.rctech.net/forum/12194526-post3693.htmlAuto toimikin heti noilla säädöillä aika hyvin. Paketin mukana tulevia jäykimpiä yön sinisiä etujousia en käyttänyt. Niiden tilalla on nyt Asson big borejen vihreät jouset. Etupainoa en ole vielä kokeillut, mutta akun laitoin hieman keskemmälle, jotta auto ei keuli niin paljon kiihdytyksissä.
DESC210R autoni ekassa kerhokisassa tuli yksi lähtövoittokin. Pieniä virheitä tuli säätöpalikoiden osalta tehtyä, kun caster- ja toe-in-palikat menivät aluksi väärin päin. Noiden säätöjen korjausten jälkeen autosta tuli vielä parempi. Kasasin kitin uusilla B-osilla ja DIMEC-rungolla. Tarkoitus on tehdä toinen auto, johon laitan B-osat ja DIMEC20-rungon. Sähköinä minulla on Speed Passion Reventon Pro 8.5R koneella ja Turnigyn Nanotech lyhyt LiPot.
Blitziin verrattuna DESC210 on selvästi nykyaikaisempi ja noin 175 grammaa kevyempi. Tosin Durango on aika muovinen vakiona. Alu hexit laitoin heti ja alumiiniset akunmutterit pitäisi vielä hankkia. Teräksiset linkit vaihdoin heti Blitzin titaanisiin. Etupäässä on silloin käytettävä suoria kuppeja, koska Durangon omien linkkien kierreosa on pidempi kuin Blitzin tai Lunsfordin. Kuuladiffiin laitoin kuuliksi Acer Racingin wolframi-kuulat.
Ajo-ominaisuuksien puolesta DESC210 on hyvä ja sain sen sopimaan ajotyylilleni, joka on aika rajunpuoleinen. Ajo-ominaisuuksien erot ovat selvät verrattuna Blitziin minun ajotaidoillakin. DESC210 on ketterämpi kuin Blitz ESE:ni, jossa on aika paljon viritysosaa kiinni, kuten Asson bigboret.
Tuosta Durangon kuuladiffistä sen verran, että toimiiko trust-kuulina irtokuulat tai saako kehyksessä olevat kuulat vaihdettua keraamisiin ? Olen käyttänyt yleensä trust-kuulina keraamisia kuulia. Mitä muita osia kannattaa vaihtaa alumiinisiin ? Tukivarsien uudet muoviset B-sarjan palat pitäisi olla kestävämpiä, joten ajan niillä ainakin toistaiseksi.