Kirjoittaja Aihe: Team Durango DESC210 2wd SC truck  (Luettu 265744 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa C1S F1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #420 : 01.10.13 - klo: 13.29 »
Niin tämä on taas näitä kompromisseja liian kevyt auto leijailee hypyt korin tuoman laskuvarjoefektin takia, kun taas joku 3kg tuuppi häviää aivan varmasti ajettavuudessa. Se että joku haluaa ajella shortyllä, jotta saisi servon, akun, noparin, vastarin ja moottorin auton keskilinjalle on jokaisen oma asia. Mutta noin 2kg painavassa autossa se nyt on varmaan se ja sama onko noparin ja vastarin erotus varmaan alle 100g kummalla puolella autoa hyvänsä. Itse ajelen normi pötköllä ja hyvin kulkee :afro:
GSB-Racing - Sanwa - ARC - HotRace

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #421 : 01.10.13 - klo: 21.37 »
Painosta on haittaa kun pitoa on vähän. Kiihdyttäminen on hankalampaa ja jarrutus vaatii pidemmän matkan.

Toisaalta taas kun pitoa on paljon ei kiihdytys tai jarrutaminen tuota ongelmia, sen sijaan auto alkaa kaatumaan mutkissa - jolloin taas painosta on hyötyä.
Old fart

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #422 : 02.10.13 - klo: 10.05 »
Painosta on haittaa kun pitoa on vähän. Kiihdyttäminen on hankalampaa ja jarrutus vaatii pidemmän matkan.

Toisaalta taas kun pitoa on paljon ei kiihdytys tai jarrutaminen tuota ongelmia, sen sijaan auto alkaa kaatumaan mutkissa - jolloin taas painosta on hyötyä.

Eli jos tuosta suomentaa itselleen, niin Corrin painopiste on korkealla ja lisäpainoilla sitä saa alemmas, jolloin esim kaatuminen vähentyy.

1/1 autoissa ja normaalin fysiikan opeilla paino ei muuta jarrutusmatkoja, koska suuremmalla painolla kitkavoima lisääntyy ja se kompensoi täysin kasvaneen liike-energian. Toki oikeasti kysymys on taas jarrujentehosta sekä renkaan kyvystä ottaa vastaan kasvaneet voimat.

Tietenkin tuupeissa asia on hankalampi kun vain puolet tai 1/4 osa renkaista vetää/jarruttaa.

Ilmeisesti nelkkucorreissa painosta on avain haittaa  :police:
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #423 : 02.10.13 - klo: 10.35 »
Eli jos tuosta suomentaa itselleen, niin Corrin painopiste on korkealla ja lisäpainoilla sitä saa alemmas, jolloin esim kaatuminen vähentyy.

1/1 autoissa ja normaalin fysiikan opeilla paino ei muuta jarrutusmatkoja, koska suuremmalla painolla kitkavoima lisääntyy ja se kompensoi täysin kasvaneen liike-energian. Toki oikeasti kysymys on taas jarrujentehosta sekä renkaan kyvystä ottaa vastaan kasvaneet voimat.

Tietenkin tuupeissa asia on hankalampi kun vain puolet tai 1/4 osa renkaista vetää/jarruttaa.

Ilmeisesti nelkkucorreissa painosta on avain haittaa  :police:
Kuinkas moni muu asia 1:1 autoista pätee näissä pienemmissä? Jossain määrin tietenkin, mutta yhtäläisyydet on vaan kovin vähäisiä...

Itse todennut tuon painoasian krossareilla ajellessa, sekä nelkku että tuuppi. Tietenkin tuupilla jarruttaminen liukkaalla on monin verroin vaikeampaa kuin nelkulla, mutta silti painosta on haittaa myös nelkussa - liukkaalla. Riippuen radasta, esim hyppyihin kiihdyttäminen vaikeutuu ja tosiaan joutuu jarruttelemaan aiemmin mutkaan, suunnan muutokset tapahtuvat hitaammin, jne, jne

Jokainen säätää autonsa omien mieltymysten mukaan, mutta ite ainakin lisäilen/ poistan puntteja mm. radan pidon mukaan  :wink:
Old fart

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #424 : 02.10.13 - klo: 10.47 »
Mikko Muutatko punteilla myös auton painojakaumaa jos auto yli/aliohjaa? Vai liittyykö siihen aina muita säätöjä samalla. Paljon sulla on ollut puntteja DESC210:ssä

Menee hiukan OT: Mutta kuinka paljon vaikutusta on, jos paino on keskellä autoa vs. aivan ääripäissä? rauhoittuuko auto enemmän jos painot on päädyissä/reunoissa?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #425 : 02.10.13 - klo: 11.06 »
Ite olen käyttänyt sitkeästi satula-akkuja, juuri siitä syystä, että säätömahdollisuuksia on enemmän kuin pötköllä. Akun paikalla saa vaikutettua paljon auton käyttäytymiseen, välillä satulat on yhdessä takana, tai erikseen edessä tai taaempana... Jos pitoa on ollut vähemmän akut on tupannut siirtymään taaemmas, auto kun on keskimoottorinen, jos pitoa ollut enemmän satulat on ollut erillään ja edempänä. Muihin painoihin autossa olen puuttunut harvemmin, välillä olen ottanut servon alta puntin pois.

Jos painot ovat aivan ääripäissä auto on toki rauhallisempi jos radalla on röykkyä, mutta reagoi myös hitaammin suunnanmuutoksiin, kolikolla tuppaa aina olemaan kaksi puolta...

SC on joka tapauksessa aina rauhallisempi ja regoi kaikkeen hitaammin kuin krossari...
Old fart

Poissa C1S F1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #426 : 02.10.13 - klo: 13.49 »
Tuohon auton rauhallisuuteen vaikuttaa myös rollcenter. Voin toki olla väärässä, mutta kaikki vaikuttaa kaikkeen painopiste, kallistuskeskiö, renkaat, jousitus, auton paino ja ajotapa.  :police:
GSB-Racing - Sanwa - ARC - HotRace

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #427 : 03.10.13 - klo: 11.42 »
Onko keveyden haitat siis suuremmat kuin hyödyt? Mikä mahtaa olla optimipaino tuuppocorrille? Autoja taitaa olla n 2kilosta aina Volvospeden yli kolmikiloiseen släshiin, joka taitaa tosin olla jo eläkkeellä :)

painava ja ketterä  :wink:

Poissa C1S F1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #428 : 05.10.13 - klo: 03.43 »
Pari kuvaa omastani


 :cool:
GSB-Racing - Sanwa - ARC - HotRace

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #429 : 31.10.13 - klo: 13.22 »
Tekeekö joku valmistaja metallisia skidplateja eteen, jotka myös tukisi keulaa ja vähentäisi rungon kuormitusta. Eilen meni taas pohjalevy poikki juuri ennen etutukivarsia. Olikohan jo 4 pohja about vuoteen. Ehkä kaksi on mennyt rikki törmäyksestä, mutta taas kaksi ei ole saanut iskua.
Nyt B tyypin pohjalevy hankittu ja asennusta sitten illalla.

Jenkeistähän saa myös alumiini pohjalevyä joltain yksityishenkilöltä.

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #430 : 31.10.13 - klo: 14.29 »
Sumo racing tekee ainakin metallisia tukia eteen ja taakse.

http://www.sumo-racing.com/DurangoDEX210.html
Team associated RC8B3.1

Poissa tpahula

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #431 : 31.10.13 - klo: 14.55 »
Itse sain rikottua B-tyypin DIMEC20-pohjan sisäradalla. Muovinen RF-pala meni poikki, jonka jälkeen runko hajosi toisen RF-palan ruuvin kohdalta. Pitää hankkia alumiininen tai messinkinen etupala, kun varmaan ne kestävät paremmin. B-tyypin runkoon pitäisi sopia kaikki RF-palat, mutta RR-paloista sopinee vain Durangon omat.

Durango DESC210R / DESC410v2 / HPI Blitz ESE Pro

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #432 : 31.10.13 - klo: 16.48 »
Sumo racing tekee ainakin metallisia tukia eteen ja taakse.

http://www.sumo-racing.com/DurangoDEX210.html

Omassa durangossa juurikin nuo (A-tyypin rungolla), eikä ole ollut onglemia pohjan kanssa.

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #433 : 01.11.13 - klo: 13.33 »
Terve!
Mitä parannuksia kannattii tehä kyseiseen autoon?
Tarkoitus ois ajaa kilpaa kyseisellä autolla.

Kiitos vastauksista etukäteen.
Arrma mojave 6s blx

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #434 : 01.11.13 - klo: 14.29 »
Terve!
Mitä parannuksia kannattii tehä kyseiseen autoon?
Tarkoitus ois ajaa kilpaa kyseisellä autolla.

Kiitos vastauksista etukäteen.
Tyypillinen vastaus, ei mitään suoraan paketista hyvä peli...

...mutta kun kattelee omaa autoa niin tuota tuota, onhan tossa jokunen palikka  :cool:

Kannattaa/ tarvii
- Dimec 20, jäykempi runko
- Aluhexit
- Valkoisia jousia, tarpeen mukaan. Paketti jousilla ei tee radalla juuri mitään.
- Low roll center -palikat taakse

Sitten ehkä
- Taakse aluhubit, joissa saa pallon korkeutta säädettyä (ylemmäs)
- Takaboxia kiertävä "C-pala" jolla saa camberlinkin sisäpään säädettyä ylös/ alas ja tuotua ulospäin. Erityisesti hyvä kovalla pidolla
- Kuuladiffi huonolle pidolle

Kasatessa syytä huomioida, että takana on riittävästi sisäänjoustoa. Ainakin ne iskarin varren kumit pois, mahdollisesti kannattaa myös lyhentää alapallokupia.

Tossa nyt jotakin, mitä mieleen tuli  :wink:
Old fart

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #435 : 09.11.13 - klo: 12.37 »
Moro. Tämmösiä muutoksia tehty ulko näö puolelle.
 :azn:
- koppaa siirretty eteen päin
- vanteet maalattu hopealla
- siipi asennettu taakse
- akku raudan teksti ja tähet maalattu esiin
- etu puskurin tunnus maalattu
- tarroja lisätty ja siirretty eri kohtaa
« Viimeksi muokattu: 09.11.13 - klo: 14.29 kirjoittanut veltsu1 »
Arrma mojave 6s blx

Poissa ariilari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #436 : 21.11.13 - klo: 12.01 »
Moi! Ostin 8v pojalle joululahjaksi rtr-version. Poika oli kokeillut tiksissä junnupäivänä treeniradalla autoa ja oli hämmentynyt kun pakki puuttuu. Tarkoituksena ilmeisesti opettaa että kisoissakaan sitä ei saa olla. Siellä joku kertoi kuitenkin että kyllä sen siihen saa ohjelmoitua. Nyt on auto hankittu ja sitä jo hieman tutkin, ei siihen tosiaan taida pakkia helposti saada. Täältä kun viestejä selasin oli joku muukin sellaista autoon havitellut kun ajaa vain huvikseen.

Jos näin on ettei tuohon pakkia saa täytyy pojan vain opetella olemaan ilman. Tarkoituksena on toistaiseksi ajaa vain tiksin treeniradalla.

Olikos tuohon autoon muita hyviä vinkkejä ajettavuuteen kuin nämä mitä täältä löysin:

Takaiskarit ulompiin reikiin ylhäältä ja alhaalta (mites etuiskarit? Nyt ylhäällä keskellä  ja alhaalla ulommissa)
takana aurausta ja edessä haritusta
jousien vaihto parempiin esim. taakse white series 65mm yellow ja eteen 45mm purple 
« Viimeksi muokattu: 21.11.13 - klo: 12.49 kirjoittanut ariilari »

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #437 : 21.11.13 - klo: 13.27 »
Iskariöljyt saa 6reikäisillä vakiomännillä olla aika paksut, varmaan 70-80. Varsinkin jos laitat jäykemmät jousetkin. Tai sitten vaihtaa 4x1.2mm männät ja öljy noin 40-50.

Renkaiksi tikkurilaan schumacher minipin yellow niin ajo sujuu sen puolesta. Alkuun ei muuta tarvita. Koria vois ehkä vahvistusteippailla sisäpuolelta kriittisistä kohdista, ennenkuin se alkaa hajoilemaan. Muiden kuskien vanhemmista koreista näet mistä se halkeilu alkaa.

Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa ariilari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #438 : 21.11.13 - klo: 13.59 »
Kiitoksia! Minipinnit ja toiset vanteet jo hankinkin, odottavat vain liimausta. Korin teippakseen löytyy lasikuituteippiä. Hyvä tieto toi 70-80 iskariöljy, täytyy ostaa sitä samalla kuin haen jouset.
Samalla voisi hankkia servon varalle, kun alkuperäinen muovirattaisena ilmeisesti ei ole sieltä vahvimmasta päästä.
Tänä iltana käyn hobbyfactorylla, oisko viisaimmilla vielä jotain mitä vielä hankkisi niin saisi joulun välipäivinä ajella huoletta.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #439 : 21.11.13 - klo: 14.15 »
Yks meinas unohtua, eli metalliset hingepin holderit taakse, eli takatukivarsien sisäpään saranatappien pidikkeet. Tukivarsiakin voisi ostaa varalle kierroksen, niin ei ajot keskeydy joulupyhinä. Durangot on kyllä tosi yleisiä meidän kerholla, joten varaosia saa monesti myös kanssaharrastajilta jos itellä ei oo mukana ja kaupat on jo kiinni.

Lisäks voimansiirtoa suojaava luistokytkin, eli slipperi joka on siinä ison muovirattaan yhteydessä kannattaa tarkistaa ettei ole liian tiukalla. Pieni luisto pahoissa paikoissa säästää rattaita.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #440 : 21.11.13 - klo: 16.09 »
Kiitoksia! Minipinnit ja toiset vanteet jo hankinkin, odottavat vain liimausta. Korin teippakseen löytyy lasikuituteippiä. Hyvä tieto toi 70-80 iskariöljy, täytyy ostaa sitä samalla kuin haen jouset.
Samalla voisi hankkia servon varalle, kun alkuperäinen muovirattaisena ilmeisesti ei ole sieltä vahvimmasta päästä.
Tänä iltana käyn hobbyfactorylla, oisko viisaimmilla vielä jotain mitä vielä hankkisi niin saisi joulun välipäivinä ajella huoletta.

Yleistä osiossa oli juuri topikki korin teippaamisesta.

Lipoakkuja ja kunnollinen laturi tulee aika nopeasti hankittavaksi jos ajokärpänen puraisee.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #441 : 03.12.13 - klo: 17.43 »
Moro. Durangossa mulla ei ole enää mitään rtr romua.

Nykyset:
Moottori: 10.5t cs electronic
Nopari: Lrp spx Super revense
Servo: Alturn u.s.a, torque 12kg (0,11 sekunttia 60 astetta.)
Ohjain: Sanwa MX-V
Akut: 5300-6000 mah, 30-50cc, 2s lipoja (wellpower)
Arrma mojave 6s blx

Poissa ariilari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #442 : 08.12.13 - klo: 00.46 »
Pitäisi vielä tsekata RTR-mallin noparin asetukset. Drag brake ilmeisesti nolliin, jota se tehdasatuksena onkin. Tehdasasetuksina brake strength on 60%, mutta ei sillä kauheasti jarruta.

Poissa tpahula

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #443 : 30.12.13 - klo: 09.26 »
RCtech-foorumilla on kuva hyvästä kikasta takapuskurin korjaukseen:

http://www.rctech.net/forum/attachments/electric-off-road/1142774d1386612437-team-durango-desc210r-131205_0003.jpg

Samalla foorumilla on myös juttua takatukivarsien keittämisestä 2-3 minuuttia. Tuntuu olevan nuo takatukivarret todellista kulutustavaraa sisäradalla, kun olen jo kolme tukivartta katkonut talvikauden aikana. Näyttäisi myös, että hingepinnit taipuvat helposti ja kokeilen siten Xrayn pinnejä, jos ne kestäisi hieman paremmin taipumatta.

Harmi, että RPM ei tee kestävämpiä tukivarsia DESC210:lle. Laitoin RPM:lle postia, että onko heillä aikomusta julkaista tukivarsia DESC210:lle.


Durango DESC210R / DESC410v2 / HPI Blitz ESE Pro

meritane

  • Vieras
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #444 : 01.01.14 - klo: 06.48 »
Moro!

Hankin DESC210 ratasdiffillä käytettynä. Huomasin että kun ottaa diffin ulostuloista kiinni ja heiluttaa niin välystä löytyy sivusuunnassa. Luultavasti diffiboksin "reunat" ovat kuluneet. Diffiboksin uusimalla ja shimmaamalla varmaankin saisi tuon välyksen pois, tiedä sitten näkyisikö välyksen poisto sitten kovempana nopeutena radalla.

Kiinnostaisi tietää että kannattaisiko tuo välys shimmata pois vai ei? Tuskin tuossa ratasdiffissä kuitenkaan välystä uutena olisi koska kuitenkin kysymyksessä on kovan luokan kisapeli...

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #445 : 01.01.14 - klo: 22.22 »
Moro!

Hankin DESC210 ratasdiffillä käytettynä. Huomasin että kun ottaa diffin ulostuloista kiinni ja heiluttaa niin välystä löytyy sivusuunnassa. Luultavasti diffiboksin "reunat" ovat kuluneet. Diffiboksin uusimalla ja shimmaamalla varmaankin saisi tuon välyksen pois, tiedä sitten näkyisikö välyksen poisto sitten kovempana nopeutena radalla.

Kiinnostaisi tietää että kannattaisiko tuo välys shimmata pois vai ei? Tuskin tuossa ratasdiffissä kuitenkaan välystä uutena olisi koska kuitenkin kysymyksessä on kovan luokan kisapeli...
Vähän välystä löytyy varmaan aina. Jos enemmän välystä niin kannattaa ehkä vaihtaa kuluneet osat niin toimii smoothimmin. Aloittelija tuskin huomaa kauheeasti eroa mutta kokenut kisakuski huomaa varmaan eron jos diffi on huonossa tai hyvässä kunnossa... Jos diffi olisi niin kulunut että se vuotaa niin kannattaa ehdottomasti vaihtaa kuluneet osat
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa kaistapää

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #446 : 01.01.14 - klo: 22.44 »
Kun on kyse diffeistä niin heittäkääs kommenttia asson diffistä durassa.Isot pojat on kertoneet että käyttävät sitä ja kun hypistelin kumpaakin vierekkäin niin olisi aika helppo näköjään puuhata paikoilleen.

Orggis kuuladiffissähän on melko lyhkäiset ulostulot ja asson diffillä tulisi about milli per puoli lisää leveyttä,kestävämpikin ilmeisesti.
Kesämies!

meritane

  • Vieras
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #447 : 02.01.14 - klo: 00.30 »
Kiitokset Maxxille vastauksesta!

Purin just (ja kasasin myös) tuon Durangon perän. Pistin diffin ulostulojen ympärille yhdet lisäshimmit laakereiden alle, jos se sillä vähän asettuisi. Diffi ei ollut kuitenkaan vuotanut ja pyöri hyvin keveästi joten en vaihtanut sinne liemiä. Uskoin että diffi oli vuotanut kun ulostuloissa oli jotain möhnää, mutta ilmeisesti ei. On siinä välystä niissä ulostuloissa edelleen mutta ei se varmaan haittaa ihan hirveesti kun en kuitenkaan hättyyttele A-finaalipaikkaa  :grin:

Lisäystä: Mikä on suositeltava diffirasvan viskositeetti Durangon truupissa?
« Viimeksi muokattu: 02.01.14 - klo: 10.38 kirjoittanut meritane »

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #448 : 02.01.14 - klo: 16.04 »
Lisäystä: Mikä on suositeltava diffirasvan viskositeetti Durangon truupissa?
Kokeilemalla selviää, mikä itselle on hyvä, mutta esim UR 5000 on hyvä. Jos rata on liukas, niin kuuladiffi  :wink:

Kunnon osilla kuuladiffikin kestää hyvänä pitkään...
Old fart

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #449 : 02.01.14 - klo: 17.22 »
Ratasdiffiä vaan joka tilanteeseen.

Toimii joka tilanteessa.

Kaistapää...
Durangon kuuladiffiin on olemassa pidemmät ulostulot.
TD310417
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-tasauspyorastot/ball-diff-outdrives-long-1pr-td310417

Silti.
Ratasdiffiä paikoilleen vaan.

Kovalle pidolle mennään vähintään 8000 öljyllä.
Liukkaalla radalla jätetään toinen ristitapeista ja 2 pikkuratasta pois.