Ja uskotko nyt itsekkään että vakio(harjallisella) slässillä pärjää oikeasti?
Joillakin kun sitä rahaa on varmasti työnnetty kopan alle niihin ylitsepääsemättömän kalliisiin nopareihin, motteihin ja akkuihin...
Ja jes säännöt on tietysti jotain varten oltava.
Ja vielä sekin että, mun mielestä tämä "vääntö" liittyy sen verran oleellisesti slässiin, että ei siitä tarvitse narista.
Nou herneitä... ainakaan minulla.
Noniin... hyvä että näkee taas jamppoja jotka ihan jopa keskustelee asioista.
Kiitokset siitä.
Niin siis joo... kun kerta minulta kysyit niin vastaan tähän että KYLLÄ!
Vakio släshillä pärjää kun rattia on veivaamassa osaava jamppa.
Tällähetkellä ei oo ainakaan sisäratoja osunut silmään missä olis senverran kovaa menoa että ei pärjäis.
Johan se nähtiin espoon kisoissa kuinka eräs kaveri siellä veti nimenomaan vakio sähköillä ja ihan jopa korkeista sijoista ajoi...
Eikä kyseinen kaveri edes ollut mikään kokenut kisakuski.
Osaavissa käsissä varmasti ollaan esim espoon radalla täysin vakio moottorilla ja säätimellä korkeella.
Se on sentään hyvä että monessa luokassa... varsinkaan tässä, ei auton tekniikalla mitään voiteta... se vaatii kuitenkin kuskin ratin taakse, ja osaava kuski vie vaikka vähän kehnommillakin tehoilla autoa senverran kovaa ja tasaisesti että tehokkaammilla seteillä ajelevia katollaan köllöttelijöitä pitää pujotella.
Nämäkin asiat on todistettu jo moneen kertaan... ja lähes joka vuosi näihin törmätään jälleen.
Osaava kuski perus setillä vs osaamattomampi kalliimmalla setillä = osaava kuski vie.
Vaikka ei suoraan tähän takavetoon liitykään niin ei muuta kuin vilkasemaan nokian 4wd corri tuloksia.
Lähinnä vain pari säätömuutosta tehty 4wd släshi + osaava kuski = ylivoimainen vauhti.
Ja kuten aikaisemmin jo mainitsin niin släshin piti olla nelivedossakin porukan ennakkopuheiden mukaan hidas, koska siinä on painopiste paljon korkeemmalla kuin näissä alupohjasissa kavereissaan.