1231
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 06.11.11 - klo: 14.03 »
käsittääkseni tuon gt3b:n saa myös valmiiksi modattuna, jolloin radiostaa saa kaiken irti jne.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Losi tapansa mukaan tekee osiin korjauksia ja nämä uudet osat tulevat kauppoihin samoilla osanumeroilla kuin vanhatkin, eli etukäteen ei voi tietää ostaako vanhaa vai uudistettua osaa. Losi on tehnyt uudet rattaat diffeihin ja ainakin RTR mallien diffeissä on jo nämä sekä ilmeisesti AA-sarjassa. Tuo A tai AA tarra pitäisi löytyä akkukotelon kyljestä?
Se että auttaako uuden tyyppiset rattaat siihen että ne alumiinipalat painuvat muovisiin koteloihin, ei ole tietoa, mutta epäilen. Auto on alunperin tehty polttiskäyttöön joten luulisi että voimaakin pitäisi kestää?
Itse olen vaihtanut kerran diffin rattaat ja lautasrattaidet aluslevyt pari kertaa. Vuoto-ongelmia ei ole ollut vaikka useamman kerran olen diffit avannut.
Oletko mitannut keskidiffin lämpötilaa edes sormituntumalla ajon jälkeen? Jonkinlainen nytkkisääntö on että liian kuuman diffin öljyt pitäisi vaihtaa jäykempiin, mutta mikä sitten on liian kuuma? Itsellä on käytössä Asson 10000 öljyt keskellä.
Tutkin tässä topiccia läpi, enkä löytänyt että miten tuon fs-gt3 3. kanavan saa toimimaan? Mitä pitää tehdä? Toimiiko servolle silleen että ääripäästä ääripäähän? Missä sen nappi on?http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/HK-GT3B-5.jpg
nii tuohon aiempaan kysymykseeni vastaus
huh huh...kohta täytyy olla radalla voimavirtapistoke kun muutama hemmo latailee lipojaan,alkaa sulakkeet paukkumaanJuuri näin :)
Nyt en ymmärrä, linkkaastani kombosta on valittavissa 3500, 4000, 4600 ja 5200 kv vaihtoehdot. Ottaisin 4600 kv kombon.tarkoitin vain sitä, että 2650kv 4s:llä ja 20 pinionilla kulkee vähintään riittävästi radalle. Eli 5200 kv 2s:llä kulkee saman. 4600kv moottori varmaan riittänee, jos ajelee 2s:llä.
Tässä vielä kopiotuna mitä minulla aukeaa tuosta linkistä.
Brushless Motor & ESC Combo TS SC-401 4-Pol Car Motor + ESC SC8 + Prog. Card
Only 144,90 €
Order Now Regler EZRUN SC8
specification Typ: TS SC-401- Daten: 5200 U/Min pro V; Ri 0,0028
Typ: TS SC-401 - Daten: 4600 U/Min pro V; Ri 0,004
Typ: TS SC-401 - Daten: 4000 U/Min pro V; Ri 0,0055
Typ: TS SC-401 - Daten: 3500 U/Min pro V; Ri 0,0055
4 pol
Length: 63 mm
Diameter: 36 mm
Diameter Shaft: 5 mm
Weight: 230 g
Max. Power: 1350 W
Nyt lähiaikoina olis todennäköisesti uuden auton osto edessä. Tähän Losiin olen päätymässä. Tarkoitus olisi ajaa talvikausi sisäradalla, kesällä ulkoradalla ja hieman pihassa. Eikös tämä mene hyvin myös m8 pohjaisella radalla?
Sähköiksi ajattelin:
motti+säädin http://tenshock-motors.de/Tenshock-Brushless-Motor-6-Pole-TSTS-X-401-Car-Motor_5
radio http://www.hobao-shop.com/art-4.asp?id=590&iPageID=21
servo http://www.hobao-shop.com/art-4.asp?id=612&iPageID=22
akku http://fi.eurorc.com/product/532/gens-ace-5000mah-50c-lipo
Minkä kokoista pinjonia suosittelette? Auton ja tarvikkeet, kuten korimaalit ostaisin ensin ja myöhemmin sähköt.
Veikkaan, että osa "huonosta" kiihtyvyydestä johtuu keskidiffistä jos vertailtavassa Slashissa sitä ei ole. Losissa voima karkaa etupyöriin kiihdytyksissä, jos keskidiffi on liian löysä.
Voitko punnita molemmat autot, niin saisi vertailua myös tuosta tiedosta.
Slashissa ei ollut keskidiffiä ja Losin keskidiffissä on alkuperäiset rasvat sisällä, keittiövaaka näytti ajokunnossa Slashille 2460g ja SCTE:lle 3140g. Noiden lisäksi on varmasti paljon muitakin kiihtyvyyteen vaikuttavia seikkoja, jotka tässä jätettiin täysin huomioimatta, enkä ihmettelelisi jos asiansa osaava kaveri saisi pienillä muutoksilla SCTE:n kiihtymään Slashia rivakammin.
Äh, tilasin etupäähän kaikki ohjausosat uusiksi. C-palat ja Steering Blokit alumiinisina. Ihanan kallista..
Sitten pitäisi vissiin vielä tuo nopari vaihtaa ellei ole muita ajatuksia mistä tuo liikkellelähtöongelma aiheutuu..
Tänään sain omalla autollani ajettua ensimmäiset metrit ja kiihtyvyys oli sen verran mukavan tuntuinen, että piti testata miten se nelkku Slashia vastaan oikein kiihtyy. Losissa on moottorina Tenshock SC401 4600kV (13T pinion) ja Slashissa vakio harjaton Velineon (13/52 välitykset). Slash ottaa heti lähdössä eroa reilun auton mitan verran, mutta noin 20 metrin kohdalla mennään jo rinta rinnan. Sen pidempää kiihdytystä ei pystynyt ottamaan, koska olin itse molempien autojen puikoissa. Asfaltilla ajettu, 2S akut, Losissa olleen akun kennojännite 4,20V ja Slashissa 4,05V.
Varmuuden vuoksi sanottakoon, että en väitä tämän kiihdytystestin kertovan mitään autojen keskinäisestä paremmuudesta tai mahdollisimman kovan kiihtyvyyden olevan erityisen tärkeä ominaisuus näissä autoissa. Mutta kun molemmat autot löytyy hyllystä, niin kiinnosti kokeilla kiihtyvyyksiä kun täällä oli mainittu ko. autojen eroista kiihdytyksessä. Noiden omien autojeni ja niissä olevien säätöjen kohdalla homma meni näin.
Hyviä pointteja mutta itsellä slash 2wd, 4wd sekä stampede 4x4 kokemuksella:
- 0 pyöreätä ruuvia
- 0 sileää mutteria
- 0 hajonnutta "kardaanin laakeria"
- puolen vuoden aikana 4 muovista spurria
Työkaluina ainostaan hudyn tuotteita. Ei porakonetta, sillähän ne jengat sileeksi saa.
Ja siinä rungossa on koloja varmaan tehty sen takia että se pohja kestää jotain, jos se olis vaan sileä muovi liuska niin mitä luulet että tapahtuu rajussa alastulossa? Poikkihan se menis.
Tuolla vesikestävyydellähän tarkotetaan lähinnä sähköosia mutta ei niitäkään taida takuuseen saada jos järveen ajat ja hajoaa. Ainakin näin jossain foorumilla oli takuuehtoja selvitelty. Mutta hyvinhän se vettä kestää, kokeiltu on.