Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Bigbear

Sivuja: 1 ... 39 40 41 [42] 43 44 45
1231
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 06.11.11 - klo: 14.03 »
käsittääkseni tuon gt3b:n saa myös valmiiksi modattuna, jolloin radiostaa saa kaiken irti jne.

1232
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 05.11.11 - klo: 10.52 »
upgrade kitit tilattu gt3b:hen. Jos niillä saisi radion toimimaan

1233
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 03.11.11 - klo: 21.59 »
mites teillä toimii flysky gt3b ladattavilla paristoilla? Mulla tulee hyvin nopeasti low voltage alarm. Olen ostanut uudet paristot viimeksi tänään.

1234
Sähköautot / SC (CORR) moottorit
« : 23.10.11 - klo: 09.26 »
Olen aloittelemassa uutta harrastusta ja kohteena otsikon kaltaiset pelit.

Renkaista olikin jo hyvä säie olemassa, mutta moottoreista en löytänyt vastaavaa.

Minkäläisella kokoonpanolla ajelette ja miten/miksi olette päätyneet kyseiseen vaihtoehtoon?
Onko alalla jokin ylivertainen combo vai onko kaikki lähestulkoon samalla viivalla?

Entä pitääkö olla sensoriton vai sensorillinen moottori?

Ajelen Losin STCE autolla ja noparina halpis kamaa kiinasta eli Hobbykingin 150A nopari. Varmaankin hiukan ylimitoitettu ja painava, mutta toimii. Moottoriksi tulossa TenShockin 401.

Minkälaisia virtoja huippumoottorit ottavat ja kuinka suuri merkitys akulla on? Riittääkö esim 4A 20C akku vai pitääkö sen olla 6A ja 60C?

Tuossa hiukan alkua.

1235
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 22.10.11 - klo: 12.53 »
sabelta löytyy edullinen ja tehokas iCharge poweri. Muistaakseni jotain 23A ja hintakaan ei ollut kuin about 70e

tuollainen lähtee tilaukseen kun pääsen koneelle.

1236
how to make gif

Onko tuo välys normaalia diffin puolikkaassa?

1237
Otetaan hiukan takaisin.. Nyt menikin etudiffi. Katsoin aluksi ettei kardaani pyöri vaikka moottori pyöri, mutta katsoin väärin.

Diffin ulostuloakseleissa on välystä parimilliä ja kun akseli=rattaat työntää yhteen diffi toimii ja kun akselit vetää erilleen. niin diffi ei toimi eli rattaat ei saa kunnon kontaktia.

Miten shimmaan diffin ja mikä on normaali välys?

Losi tapansa mukaan tekee osiin korjauksia ja nämä uudet osat tulevat kauppoihin samoilla osanumeroilla kuin vanhatkin, eli etukäteen ei voi tietää ostaako vanhaa vai uudistettua osaa. Losi on tehnyt uudet rattaat diffeihin ja ainakin RTR mallien diffeissä on jo nämä sekä ilmeisesti AA-sarjassa. Tuo A tai AA tarra pitäisi löytyä akkukotelon kyljestä?

Se että auttaako uuden tyyppiset rattaat siihen että ne alumiinipalat painuvat muovisiin koteloihin, ei ole tietoa, mutta epäilen. Auto on alunperin tehty polttiskäyttöön joten luulisi että voimaakin pitäisi kestää?

Itse olen vaihtanut kerran diffin rattaat ja lautasrattaidet aluslevyt pari kertaa. Vuoto-ongelmia ei ole ollut vaikka useamman kerran olen diffit avannut.

Oletko mitannut keskidiffin lämpötilaa edes sormituntumalla ajon jälkeen? Jonkinlainen nytkkisääntö on että liian kuuman diffin öljyt pitäisi vaihtaa jäykempiin, mutta mikä sitten on liian kuuma? Itsellä on käytössä Asson 10000 öljyt keskellä.

1238
Sähköautot / Vs: diffi tekniikkaa
« : 17.10.11 - klo: 16.55 »
Ratasdiffi on periaatteessa aika huono, koska päästää voiman sinne missä sitä vähiten tarvitaan. Öljyillähän tuota yritetään estää, mutta idea on hiukan huono. Torsen olisi taas idealtaan mainio, koska voimaa välitetään sinne missä sitä eniten tarvitaan.

Tuo siis mietittynä ainoastaan pidon kannalta. Tosin lukko välittäisi voiman parhaiten, mutta estäisi tietenkin renkaiden erinopeudet.

Miten kuuladiffi välittää voimaa? Onko siinä eroa ratasdiffiin?

1239
Miten teillä on diffit kestäneet?

Mulla on mennyt 2 keskidiffiä todella lyhyessä ajassa. Diffi on hajonnut siten, että pikkurattaiden akseleilla olevat neliöt ovat syöneet itsensä diffikoteloon ja silloin rattaat menevät hiukan lähemmäs toisiaan ja ulosmenevä ratas ei enää saa kontaktia pikkurattaisiin.

Toki olen ajanut 4s akulla ja isoilla tehoilla, mutta perus rasvoilla diffi kesti, mutta silikoöljyihin vaihdon jälkeen diffit paukkuvat. Ensin leikin ja käytin 50tonnista öljyä, mutta diffin rikkoontumisen jälkeen vaihdoin öljyt 5tonniseen. Diffistä vaihdettiin kaikki osat, joten vanha vika ei ole voinut siirtyä uuteen diffiin.

Tarvitseeko silikoniöljyn lisäksi käyttää rasvaa vai riittääkö silikoni voitelemaan rattaat ja akselit?

Onko tuohon saatavana mitään upgrade pakettia, jotta diffit kestäisivät suuret tehot?

1240
Sähköautot / diffi tekniikkaa
« : 14.10.11 - klo: 10.26 »
rc autoissa kutrn 1:1 autoissakin käytetään erilaisua tasauspyörästöjä.
Omassa corrissa on perinteiset ratas diffit edessä,keskellä ja takana.

Yleisempi diffi on kuuladiffi? Tosin ei taida päteä correihin?
Onko rc käyttöön muita vaihtoehtoja kuten torsen?

Entäpä miten diffit eroavat toisistaan ja mitä etuja/haittoja eri tyyppisissä diffeissä on?

1241
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 11.10.11 - klo: 17.59 »
Tutkin tässä topiccia läpi, enkä löytänyt että miten tuon fs-gt3 3. kanavan saa toimimaan? Mitä pitää tehdä? Toimiiko servolle silleen että ääripäästä ääripäähän? Missä sen nappi on?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/HK-GT3B-5.jpg
Nappi on kahvassa toiminnasta en tiedä. Firmiksen päivittämällä radioon saa tonneittain uusia ominaisuuksia.

1242
Onko jollain antaa traxxas renkaan koodia tai losi renkaan koodia (aloituksessa mainitut renkaat).

Tarkoitus olisi saada Losi SCTE:stä ajettava. Vakiona tulleet renkaat on aika loppu ja ilmeisesti kuitenkin eri kuin aloituksessa mainitut?

Menee hiukan offtopic, mutta mitä diffi litkuja suosittelette tuolle radalle? Meneekö vakio rasvoilla aloittelijalle riittävän kovaa :) ?

1243
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 06.10.11 - klo: 20.49 »

1244
nii tuohon aiempaan kysymykseeni vastaus

riittääkö sulle 6,6V kun kaiketi olet valitsemassa life akkua?

1245
Omaa testiä parin vuoden takaa
http://www.youtube.com/watch?v=M_u2Msm5-hs&feature=player_detailpage#t=182s

3s 2200mah akku ladattu auton laturilla ylijännitteeseen

Action alkaa n. 3 minuutin kohdalla. Piti olla linkattu suoraan 182sekunnin kohdalle..

1246
Sähköautot / Vs: Hpi 1/5 sc 4wd flux brushless
« : 02.10.11 - klo: 22.50 »
huh huh...kohta täytyy olla radalla voimavirtapistoke kun muutama hemmo latailee lipojaan,alkaa sulakkeet paukkumaan :grin:
Juuri näin :)
Itse latailen akkuja autosta ja toivon. että se lähtee käyntiin-

20A*16,8V=336W
Jos tulojännite on 240V, niin 1,4A virta riittää. Eli 16A sulakkeen takaa voi ladata n. 10 kaveria samaan aikaan.

1247
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 02.10.11 - klo: 20.59 »
onko kukaan päivittänyt firmwarea flysky-gt3b radioon? Harmittaa kun ei voi käyttää ladattavia nimh paristoja radiossa, tai siis voi käyttää, mutta low voltage hälytys menee päälle liian alhaisisa lukemissa ja radio piippaa turhaan.

Onko tuohon saatavana 3s lipoa? Se voisi ratkaista ongelmat.

1248
Sähköautot / Vs: Hpi 1/5 sc 4wd flux brushless
« : 02.10.11 - klo: 20.47 »
tai sitten luottaa kiinan laatuun akuissa.
Turnigy 4s 4500mah akku 40taala eli 3 settiä 240 taalaa eli varmaan sama euroissa postien ja muiden kulujen jälkeen. Lauriksi iCharge 208b tai 306b hinta suomesta 130e. Joko 20Atai 30A latausvirta. Turnigyn akut ottaa 9A sisään eli 18A riittää parille kytkennästä riippuen.

Off topic. Losilla on tulossa 1/5 polttis 4wd.

1249
Nyt en ymmärrä, linkkaastani kombosta on valittavissa 3500, 4000, 4600 ja 5200 kv vaihtoehdot. Ottaisin 4600 kv kombon.
Tässä vielä kopiotuna mitä minulla aukeaa tuosta linkistä.

Brushless Motor & ESC Combo TS SC-401 4-Pol Car Motor + ESC SC8 + Prog. Card
Only 144,90 €
Order Now Regler EZRUN SC8
specification Typ: TS SC-401- Daten: 5200 U/Min pro V; Ri 0,0028
 Typ: TS SC-401 - Daten: 4600 U/Min pro V; Ri 0,004
 Typ: TS SC-401 - Daten: 4000 U/Min pro V; Ri 0,0055
 Typ: TS SC-401 - Daten: 3500 U/Min pro V; Ri 0,0055
4 pol
Length: 63 mm
Diameter: 36 mm
Diameter Shaft: 5 mm
Weight: 230 g
Max. Power: 1350 W
tarkoitin vain sitä, että 2650kv 4s:llä ja 20 pinionilla kulkee vähintään riittävästi radalle. Eli 5200 kv 2s:llä kulkee saman. 4600kv moottori varmaan riittänee, jos ajelee 2s:llä.

Tuo tenshockin moottori näyttää aiva turnigyn trackstarilta siis tuo kokoluokkaa suurempi versio. Voisikohan olla sama motti?

1250
Nyt lähiaikoina olis todennäköisesti uuden auton osto edessä. Tähän Losiin olen päätymässä. Tarkoitus olisi ajaa talvikausi sisäradalla, kesällä ulkoradalla ja hieman pihassa. Eikös tämä mene hyvin myös m8 pohjaisella radalla?
Sähköiksi ajattelin:
motti+säädin http://tenshock-motors.de/Tenshock-Brushless-Motor-6-Pole-TSTS-X-401-Car-Motor_5
radio http://www.hobao-shop.com/art-4.asp?id=590&iPageID=21
servo http://www.hobao-shop.com/art-4.asp?id=612&iPageID=22
akku http://fi.eurorc.com/product/532/gens-ace-5000mah-50c-lipo
Minkä kokoista pinjonia suosittelette? Auton ja tarvikkeet, kuten korimaalit ostaisin ensin ja myöhemmin sähköt.

Mulla on Turnigy Trackstar, joka näyttää aivan identtiseltä moottorilta. Kv arvo on n.2600 ja 4s:llä ja 20:llä pinjonilla auto kulkee kovaa, jopa liikaa radalle. Moottori tosin on 42mm, joten se on linkkaamaasi moottoria suurempi ja 6 napainen.

2:llä auto ei kulje riittävästi tuolla kv arvolla. Teoriassa varmaan jo 3500kv moottori riittää tuolla pinionilla.

1251
Mulla tuota välystä olisi ollut niin paljon, että rattaat eivät olisi kohdanneet. Eli tyyliin 5mm

1252
Mulla lähti keskidiffiltä taakse menevä kardaani irti ja takapään laakeri katosi. Hankin uuden, mutta asentaminen oli vaikeaa, koska akseli työntyy takadiffikoteloon sisälle. Jouduin purkamaan takapään, jotta sain painettua akselia takaisin samalla kun kiristin kardaanin akselille. Siitä huolimatta kardaanin kiinnitykseen jäi pitkittäis välystä eli akseli pääsee liikkumaan taaksepäin ja veto ei enää siirry.

Akseli, jota tarkoitan sisältää siis takadiffille menevän rattaan, jota kardaani pyörittää. Jouduin laittamaan kardaanin ja akselin väliin muutaman prikan, jotta välys poistuu.

Miten asia oikeasti pitäisi hoitaa? Mulla ilmeisesti kardaanin pää vs. akseli on turhan tiukka, jolloin se ei uppoa loppuun saakka.

Kyseessä siis osan B3578 ja B3572 liitos

1253
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 22.09.11 - klo: 20.39 »
Pidän Castlea laatutuotteena ja kalliina pihasuttailuun. Sitä tarkoitin. Tilasin HK:sta halpis kamat. n. 80A moottori ja nopari.

1254
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 22.09.11 - klo: 12.13 »
Mikä moottori+nopari yhdistelmä olisi edullisin tähän peliin. Kasaan autoa kaverille, joka vain silloin ja tällöin jos silloinkaan ajelee tällä takapihalla.

Mitään Castlea en siihen laita :) Halvin toimiva riittää

1255
Veikkaan, että osa "huonosta" kiihtyvyydestä johtuu keskidiffistä jos vertailtavassa Slashissa sitä ei ole. Losissa voima karkaa etupyöriin kiihdytyksissä, jos keskidiffi on liian löysä.

Voitko punnita molemmat autot, niin saisi vertailua myös tuosta tiedosta.

Slashissa ei ollut keskidiffiä ja Losin keskidiffissä on alkuperäiset rasvat sisällä, keittiövaaka näytti ajokunnossa Slashille 2460g ja SCTE:lle 3140g. Noiden lisäksi on varmasti paljon muitakin kiihtyvyyteen vaikuttavia seikkoja, jotka tässä jätettiin täysin huomioimatta, enkä ihmettelelisi jos asiansa osaava kaveri saisi pienillä muutoksilla SCTE:n kiihtymään Slashia rivakammin.

Painossa on paljon eroa, mutta Losissa voima karkaa eturankaisiin, jotka ovat ilmassa/niissä on huonompi pito kiihdytyksen aikana. Slashissa voima on myös takana.

1256
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 17.09.11 - klo: 22.57 »
Äh, tilasin etupäähän kaikki ohjausosat uusiksi. C-palat ja Steering Blokit alumiinisina. Ihanan kallista..

Sitten pitäisi vissiin vielä tuo nopari vaihtaa ellei ole muita ajatuksia mistä tuo liikkellelähtöongelma aiheutuu..

Joskus lennokki puolella moottori ei lähtenyt "käyntiin" mutta käydessään toimi hyvin. Syynä oli aika usein huono kontakti eli tarkista juotokset/liitokset moottorin ja noparin välillä.

1257
Onko vetarien "tapit" jotain vakiokamaa tai vetarit yleensä? Etupään toisesta vetarista oli lähtenyt tappi pois samalla sen hexin ja laakerin kanssa.. Slashin hexi tuntuu sopivan, vaikka on hiukan leveämpi.

Mielenkiintoisesti koko etupää avautunut.. Liekö kuitenkin syynä irronnut rengas, jonka jälkeen hexi irronnut ja laakeri lähtenyt, josta aiheutui klappia ja vetarin tappi lähti irti..


1258
Tänään sain omalla autollani ajettua ensimmäiset metrit ja kiihtyvyys oli sen verran mukavan tuntuinen, että piti testata miten se nelkku Slashia vastaan oikein kiihtyy. Losissa on moottorina Tenshock SC401 4600kV (13T pinion) ja Slashissa vakio harjaton Velineon (13/52 välitykset). Slash ottaa heti lähdössä eroa reilun auton mitan verran, mutta noin 20 metrin kohdalla mennään jo rinta rinnan. Sen pidempää kiihdytystä ei pystynyt ottamaan, koska olin itse molempien autojen puikoissa. Asfaltilla ajettu, 2S akut, Losissa olleen akun kennojännite 4,20V ja Slashissa 4,05V.

Varmuuden vuoksi sanottakoon, että en väitä tämän kiihdytystestin kertovan mitään autojen keskinäisestä paremmuudesta tai mahdollisimman kovan kiihtyvyyden olevan erityisen tärkeä ominaisuus näissä autoissa. Mutta kun molemmat autot löytyy hyllystä, niin kiinnosti kokeilla kiihtyvyyksiä kun täällä oli mainittu ko. autojen eroista kiihdytyksessä. Noiden omien autojeni ja niissä olevien säätöjen kohdalla homma meni näin.

Vaihdoin testi mielessä todella jäykät öljyt keskidiffiin ja kun hexit saapuu, niin pääsen kokeilemaan kiihtyvyyttä kaverin Slashiin verrattuna.

Veikkaan, että osa "huonosta" kiihtyvyydestä johtuu keskidiffistä jos vertailtavassa Slashissa sitä ei ole. Losissa voima karkaa etupyöriin kiihdytyksissä, jos keskidiffi on liian löysä.

Voitko punnita molemmat autot, niin saisi vertailua myös tuosta tiedosta.

1259
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 16.09.11 - klo: 22.28 »
älä ota itseesi.
Auto vastasi odotuksia.

Slipperyclutchin säätö mutteri oli sileä sen takia, koska sitä ei ole suojattu ja sinne pääsee ajonaikana kiviä, jotka sorvaavat sen sileäksi. Vakio pinion/spurri on aika kapea, jote, pintapaine on kova. Kun materiaali on suht pehmeää muovia on kuluminen väistämätöntä.

Slashin todella suuria vahvuuksia on sen yleisyys, jonka ansiosta modeja ja upgrade osia saa loistavasti.

1260
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 16.09.11 - klo: 21.09 »
Hyviä pointteja mutta itsellä slash 2wd, 4wd sekä stampede 4x4 kokemuksella:

- 0 pyöreätä ruuvia
- 0 sileää mutteria
- 0 hajonnutta "kardaanin laakeria"
- puolen vuoden aikana 4 muovista spurria

Työkaluina ainostaan hudyn tuotteita. Ei porakonetta, sillähän ne jengat sileeksi saa.

Ja siinä rungossa on koloja varmaan tehty sen takia että se pohja kestää jotain, jos se olis vaan sileä muovi liuska niin mitä luulet että tapahtuu rajussa alastulossa? Poikkihan se menis.

Tuolla vesikestävyydellähän tarkotetaan lähinnä sähköosia mutta ei niitäkään taida takuuseen saada jos järveen ajat ja hajoaa. Ainakin näin jossain foorumilla oli takuuehtoja selvitelty. Mutta hyvinhän se vettä kestää, kokeiltu on.

Yhdessä sullekin hyvin tutussa Slashissa on slipperinsäätö mutteri oli pyöreä ja muutama ruuvi korvattu ei alkperäisillä. Sekä Spurri melko sileä :)
Sinänsä nekin toimivat, mutta tuo slipperin kiristys mutteri tuntuu olevan arka paikka ilman suojausta.

Vaihdoin Slashin Losin TEN-STCE:n ja metalli tuntuu mukavalta muovin jälkeen. Slash on varmasti kestävä, mutta olisi sitä voitu hiukan paremmin suunnitella.. Ei Losikaan täydellinen ole mm. tuumaiset ruuvit/mutterit olisi voitu korvata metrisillä.

Pinion/Spurri on varmasti kovilla 3s akulla ja pitkillä välityksillä, joilla autolla luvataan about 100km/h. Pienellä NiMh:llä auto varmasti kestää ja ilmeisesti NiMh:llä ja 2s LiPolla voi käyttää keskidiffiä. 

Joillakin myös tuntuu menevän noita kardaanin laakereita ja syyksi väittävät lämmön johtumattomuuden muoviseen laakeripukkiin. Metallisella osalla tuokin korjaantuu.


Vakio Slash ja muutama modi sekä 100€ upgrade osiin, niin homma toimii jo paremmin.  Samalla hinnalla tosin saa jo Losin TEN-STCE:n...



Sivuja: 1 ... 39 40 41 [42] 43 44 45