Ostin auton taannoin käytettynä ja foorumeita paljon lukeneena tuntui tuo vanha diffi liian tiukalta vaikka ei käytännön kokemusta ollut. Vanhaa diffiä kun pyöritti ulostuloista, oli todella tiukka ja rutisi. RF:n myyjä arveli että kuulat vetelee viimeisiään...
No niinhän siinä sitten kävi että ajossa takapää lukkiutui. Diffilevy oli lähtenyt siitä muovisesta levystä irti ja ilmeisesti pyöriessä kuumentuntunut -> kuumensi kuulat jotka suli kiinni rattaaseen :lol:
Nyt tuli laitettua diffi uusiksi ekaa kertaa. Ostin uudet keraamiset kuulat, diffirattaan ja rasvat (uudet tai uudenveroiset levyt oli varalla). Kasasin ja kiristin Tamiyan ohjeen mukaan, eli ulostulon hahloista lukkoon ja kädellä kun ratasta pyörittää kuuluisalla "kohtalaisella" voimalla (melko kovalla oikeastaan), ei diffi luistanut yhtään, silti pyörii nätisti ja kevyesti. Toinen takapyörä ja spurri lukkoon ja toisesta pyörästä väänsin ja säädin niin että slipperi luistaa reilusti ensin. Ainakin tuntuu diffi paremmalta ja slipperi luistaa ensin. Menikö pahasti mehtään? :mrgreen: Antaako tuo HOKE:n 90 asteen kääntötekniikka paremman tuloksen?
Tuo HOKE:n tekniikka varamsti toimii, mutta mielestäni liian hankala toteuttaa Durgassa. Ei onnistu kivuttomasti ellei poraa reikää spurrikoteloon, mistä saa lukittua nuo rattaat.
En itse henkilökohtaisesti suosittele testaamaan diffiä kädessä, koska todellista tilannetta / voimaa on vaikea tietää, saattaa lipsua ote jne. ja todella hankala tietää millä kireydellä diffi on.
Kannatta kasata diffi, kiristää kädessä kuitenkin kunnolla kasaan ja katsoa, että diffi liikkuu sujuvasti ja tuntuu hyvältä, sen jälkeen tämän aikaisemmin postaamani ohjeen mukaan:
Itse kyselin kanssa noita vinkkejä tohon diffinkiristykseen ja mainioita neuvoja tuli vaikka kuinka monta. Itse kiristän ja testaan diffin siten, että kiristän aina diffin kun se on autossa kiinni. Vasen takarengas irti niin pääsee kiristämään takaa ja oikea eturengas irti niin pääsee kiristämään edestä .. heh sikäli mikäli tehty oikein diffit.
Sitten fiilispohjalta kiristellään loppuun ja hieman takasin takaa ja vähä vähemmän edestä. Slipperi kireelle ja renkaat lukkoon ja yrittää pyörittää spurria, ei saa luistaa ja sitten löysään slipperiä niin, että luistaa slipperistä vasta kun käyttää melko kovaa voimaa. Lopuksi pyörittelen renkaita niin näkee että ei ole liian kireällä. Siis melkoisen fiilispohjalta .. mutta kuitenkin niin, että tietyt perusasiat täyttyy.
Joku varmaan nyt ampuu tämän taktiikan alas, mutta tämä on meikäläisellä toiminut ja mitään ongelmaa ei ole ikinä ollut.