Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Touring-mies

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Kyosho = vikaa?
« : 02.04.03 - klo: 20.37 »
Jaaha, ilmeisesti minulla ja kavereillani olleet Kyoshot ovat kaikki maanantai
kappaleita, sillä mikään näitten moottoreista ei pelaa niin kuin
pitää. Eikä kaikki autoistakaan. Ainakaan Pureten x 2 eikä Sandmaster
Paketista kun laiteen ottaa, vehje toimii noin litran ajot, ja sitten alkaa...
Moottorit käyvät ihan miten sattuu, siihen vaikuttaa tankissa olevan
satsinmäärä, ilmeisesti myös kellonaika, viikonpäivä ja kuunkierto.
Seos vaeltaa laidasta laitaan rikkaalta laihalle.
Säätäjistä tämä ei ole kiinni, sillä käyttäjät ovat kaikki autoalan ammattilaisia ( ei siis mitään mopopoikia tai "mustatuntuu"-harrastajia"
Tämä ei ole Kyoshon maineen mustamaalausta, mutta N:llä-alkavan moottori
valmistajan tuote käy niinkuin pitää, on monta kertaa tehokkaampi kuin
GT-12/GX12 ja vielä tehokaampi kuin erään valmistajan GS15. Ja kone
2.11cc, ja muuten tarvi vaihtaa mukia/mäntään kerran kesässä...niinpä....
Ehkä täällä porukka ajaa niin vähän autoillaan ettei vikoja ilmene,
tai sitten niitä pidetään kuin kukkaa kämmenellä.
Itse ajan omilla autoilla 0.5-2 litraa viikkoon ( en suosittele kellekään, etenkään jos on tyttöystävä, minulla on........... ), ja ihan missä vaan,
eli vehkeet kuluu.

Lelut ja miesten vehkeet ( ei ne vehkeet ) erikseen.

2
Polttisautot / Kyosho = vikaa?
« : 02.04.03 - klo: 14.33 »
Juu, mattorataa ajetaan...
Mutta talvella peltiruuvit sopivasti rälläköitynä vanhoihin kesägummeihin ( pito on muuten aika uskomaton jäällä! ),
pipo päähän, RC-polttis kainaloon, jääradalle esim. joet on hyviä paikkoja,
pelit käyntiin ja eiku nauttimaan!
On muuten tosi kivaa puuhaa vetää nelikko touringilla sladissa!
Haittapuolena vain että servojan potikat mennä, tätäkin voi estää
jättämällä auto eteiseen pakkaseen talvella, niin ei tarvi jatkuvasti ostaa
servoja.....
Harrastajien puute kyllä vaivaa tätä touhua, johtuuko kylmästä?

3
Polttisautot / Kyosho = vikaa?
« : 01.04.03 - klo: 20.39 »
Itselläni puretenissä on ollut vikaa ihan tajuttomasti, sandmasterissa samoin aikoinaan ( ilmeisesti olen extreme käyttäjä  :mrgreen: ).
TR-15 on ollut kaverilla jonkun aikaa, pieniä vikoja
lukuunottamatta se on kylläkin toiminut. 15:nen perustuu kylläkin
pikku Infernoon, eli siinä sen salaisuus
Mutta se moottori...
Sellainen kuva jäi että vanhempi GT kone oli parempi
kuin nykyinen GX.
Kyoshon koneet ei käy tyhjistä, se on ihan fakta.

Tällä hetkellä juuri rukaan Kyoshojani yhteen,
10:n alusta ja diffit, Sandmasterin fillarit ja takatasauspyörästö
keskidiffiksi. Kaiken kruunaa Novarossin Hardblack kisa 2,5.

Mutta kertokaas joku, uskallanko myydä yhdelle kaverille pari kipaletta
Baja Beetle:ä mökki suditteluun. Onko niin varma vehje että uskaltaa
myydä aloittelijalle?

4
Polttisautot / Kyosho = vikaa?
« : 01.04.03 - klo: 15.02 »
Niin eikö sinnekään tule asfalttirataa? Se on sitten takaisin Prisman parkkipaikalle.....
Tai ostamaan sitä yks'kasi buggyä.....

5
Polttisautot / Kyosho = vikaa?
« : 01.04.03 - klo: 14.55 »
Muuten radoista sen verran että itselleni valmistuu oma Crossi-rata Okeroisiin tarkemmin Lahteen, kesän alusta, eli tervetuloa kaikki jotka saviradalla pystyvät ajamaan! Itsekkin tarvisin 1/8 Buggy:ä, käytettyä,
eli tarjouksia voi laittaa sähköpostiin.
Touring miehille ilmeisesti Lahteen kai saadaan rata kai kesäksi, vanhan hesan tien varteen, näin olen kuullut...

Terveisin
TMI Tiedät jo

6
Polttisautot / Jaa missä?
« : 01.04.03 - klo: 14.47 »
Meillä päin ei ratojen puute haittaa! Jäärataa pääsin ajamaan( Homemade nasta )
parisen viikkoa, asfatti on ollut esissä jo piiiiiiitkän aikaa etelässä.
Meitä parkkipaikka skabattajia ei säät haittaa, servoja joutuu kylläkin ostamaan....

Kun ei ole remmivetoa niin ei se ihan tarkkaa ole missä ajaa.... :D

Muuten, jäärata luokka pitäisi saada Suomeen ( luistinradat käy mainiosta.... ), talvi on liian pitkä ilman RC-vehkeitä....

Terveisin,
TMI tiedät kai jo kuka, ja jos et tiedä katso ylhäältä.

7
Polttisautot / Joooooo.... Mutta se ei ole mainos....
« : 01.04.03 - klo: 14.37 »
Se ei ole mainos, haluan vain jakaa oman kokemuksen muitten kanssa.
Hyviä autoja löytyy Suomesta vaikka millä mitalla, esim. Sandersonalta
HoBao:t, Hobbylinnasta HPI ja Traxxas.

Mites kävi Kyoshon Infernon kun HoBao Hyper 7 tuli markkinoille! Hinta putosi Infernolla n. 30%. Ja miksi? Koska HoBao Oli parempi ja tosi paljon halvempi!
Kyosho on vain saanut yli otteen Suomesta pelkästään Aku Ankan
takana mainostamalla. Kaikki haluaa Kyoshoa koska sitä on kaikilla.
Olkaa erilaisia ja ostakaa jotain muuta. Eihän kaikki pukeudu Diesel tai Fila kuteisiin.

Terveisin
TMI Johannes Thelen
en jaksa kirjoittaa yhteys tietoja, katso ylhäältä :D

8
Polttisautot / Kyosho = vikaa?
« : 01.04.03 - klo: 13.45 »
Tervehdys kaikille!

Olen lukenut viestejä polttis foorumista, ja silmään on pistänyt
eräs asia: Kyosho. Herää kysymys: Eikö Kyoshoissa ole muuta kuin vikaa?
Kahden Kyoshon omistajana voin sanoa ei näissä juuri muuta
ole... Milloin pitää viilata diffin rattaita, narustartti pitää pistää atomeiksi
kolmen ajon jälkeen, polttoaineet suihkuaa ryyppy napin vierestä pihalle,
liukulaakereita saa vaihtaa jatkuvasti, vetarit ei pysy paikoillaan,
kone ei lähde käyntiin vaikka mitä tekisi, ja jos sen saa käyntiin niin
ainakaan se ei tyhjäkäyntiä käy kuin sen verran että juuri saat kopan
kiinni.... Ja sama homma alusta.....
Varaosiin kun on parin Kyoshon verran rahaa, kannattaa miettiä parempia
vaihtoehtoja. Ainakin minä mietin.
Ostin MugenSeikin MSX-3:n pari
kuukautta sitten ja olen ollut positiivisesti yllättynyt Mugenin laadusta.
Auto ( 1/10 4WD touring polttis ) maksoi ilman radiota 285 eur,
hinta sisältää autoon kuulalaakeroinin, öljyiskarit, Novarossin 2.11 cc
narustartti koneen ( mikä muuten toimii! ), säädettävän alustan,
CNC-jyrsityt diffit ja ties mitä. Tyhkäynti seoksen voi myös säätää, eli
moottori käy tyhjäkäyntiä tosi pitkään. Esim. Kyoshon GT/GX
moottoreissa ei tätä ominaisuutta ole, jos kone käy hyvin kierroksilla
niin tyhjäkäyntiseos on takulla liian rikas.....
Keppiveto löytyy myös Mugenista, eli auto sopii myös parkkipaikka
skaboihin.
Tosi nopea verrattuna Kyoshon Pureteniin ( vastaavan hintainen), noin
kolmin kertainen tehoero! Eikä ainuttakaan vikaa!

Luopukaa Kyoshoistanne, ihmissuhteetkin paranevat huomattavasti,
kun ei tarvi tulla naama mutrussa radalta kotiin...

En tietenkään väitä että Kyoshon kaikki tuotteet olisivat huonoja,
puhun vain mid-price vehkeistä, joihin normaalilla ihmisellä on varaa.
Esim. Landmaxista ja Infernosta jotka maksaa pirusti olen kuullut
pelkkää hyvää.

Ottakaa ihmiset kantaa!

Kevät terveisin,
TMI Johannes Thelen

Edit: Jätetään voimasanat taas kerran pois. Otsikon valintakin on hieman kyseenalainen. Syy Kyoshon "maineeseen" liittynee osin siihen että niitä myydään eniten ja erityisesti halvempia malleja aloittelijoille. Forumi on tarkoitettu ainoastaan yksityishenkilöille joten mainokset pois.
Ja miettikää vielä mitä haluatte laittaa noihin allekirjoituksiin. Terv. Ylläpito

Sivuja: [1]