En nyt menisi roskakasaksi tituleeraamaan, varsinkin käyttö on tuota luokkaa että diffit lukitaan ruuvaamalla tapinsyöttöaukon tulpparuuvi niin syvälle, että ottaa bevelgeariin kiinni :shock: Sen ruuvin tarkoitus on siis vain tukkia reikä. Diffin jäykkyys hoidetaan siis edelleen eri jäykkyyksisillä öljyillä. Oma USA-1:ni oli niin iäkäs, että siitä oli joku aikoinaan jo hukannut kahden diffin stefat, mutta perinteisiä O-renkaita löytyy monesta kioskista. Ensimmäisten USA-1:n vuonna -91 tehtyjen diffit saattoivat olla vain rasvalle tarkoitettuja, mutta niistäkin saa öljytiiviit kun laittaa tosiaan ne O-renkaat akselien juureen.
Itse ajelin USA-1:llä parisen vuotta ja siinä oli OSsin kone joka on kertaluokkaa tehokkaampi kuin Kyoshon oma. Eikä mitään suurempia ropleemia. Mitä nyt tosiaan takadiffin kardaaniratas antautui jossain vaiheessa, tiedä vaikka olisi ollut alkuperäinen koska auto oli aika vanha. Ja motti tosiaan oli ylitehokas. Mutta ostin uudet, pistin kiinni, shimmasin kohdilleen niin hyvin kesti sen loppuajan mitä minä sillä ajoin.
Varsinkaan alumiiniset diffin ulkorattaat kun ei kauaa kestä mikäli välys on liian suuri. Shimmirenkailla saa shimmattua diffin siten, että planeettaratas ja kardaanin ratas kohtaavan ideaalisesti.
Saahan niitä rattaita karkaustuna teräksisenäkin, tai ainakin joskus sai, oli kyllä kalliitakin. Oikein käytettynä alumiinen kuitenkin toimii hyvin.
Yksi asia mitä en tajua on noiden diffien tarkoitusperäinen pilaaminen. Valaa nyt tinaa täyteen, hohhoijjaa.
Yksi USA-1:n valteista on juuri keskidiffi, eihän kiinteällä keskiakselilla jaksa ajaa juuri tankkia enempää. Ennen laittaa diffeihin öljyjä joilla voi jo hieman vaikuttaakin ajo-ominaisuuksiin monsterissakin.