Kyllä luin hiukan väärin mutta jos sinulla on kiertokangen alalenkki mennyt ja männästä paloja irti niin voisin hyvin kuvitella että kone on saannut todella ikäviä vaurioita ja sen korjaaminen on kalliimpaa kuin uusi kone.
Jerzi
Kylläkyllä.
Mittasin kampuran ja lohkon 3d mittauskonella. Varsinaisen akselin ja kiertokangen akselin samansuutaisuudet olivat ihan jees. Samoin lohkon laakeripintojen samansuuntaisuus. Elikkäs ei vahinkoja muualle. Uusiksi meni siis: mäntä, sylinteri (parina männän kanssa), kiertokanki, takalaakeri (olisi ollut syytä vaihtaa aiemmin), etulaakeri (JP-Nitrolta keraaminen, vanhakin olisi ollut jees) ja varmuuden vuoksi vielä männäntappi+sokat. Koko sirkuksen olisi voinut vältää vaihtamalla se takalaakeri ajoissa
.
Sitten ei hokelta kommentteja, että joka jantterillahan moinen mittauslaite on pajassaan
.
Tuo kone jää kyllä kisakoneeksi, kun sen taas saa sisäänajettua. Ja ennen kisaamista pitänee vaihtaa se Hyperin koneen takalaakeri. 28xz saa kelvata reenailuun
.