Olen päässyt hyvään vauhtiin Blitzin ajattamisessa ja nyt olisi kiva saada hiukan vinkkiä ennen kuin tekee jotain tyhmää.
Eli minulla on ihan perus musta RTR Blitz 10.5T harjattomalla koneella ja noparilla. Ajo tapahtuu 1:8 krossariradalla, joka on kovaa, pölyistä savea. Osa radasta on peitetty matolla ja siinä pito on todella kovaa.
Auto kääntyy mielestäni ihan kivasti, mutta yliohjautuu kaasua käytettäessä. Perää on muutenkin vaikeaa pitää kaasulla paikoillaan. Tähän olisi kiva kuulla jotain ajatuksia. Ensinnäkin tarvitsen taakse hyviä renkaita, joiksi olen ajatellut Prolinen Calibereita. Saisiko niillä pitoa tuollaisesta radasta?
Toiseksi olen ajatellut laittaa diffiin jähmeämpää öljyä. Kaasuttaessa suoralla tuntuu, että toinen takarengas luistaa ja sitten auto pyörähtää ympäri. Ajattelin, että jämäkämpi öljy estäisi vain toisen takarenkaan pyörimistä... onko tässä mitään järkeä?
Kolmas, jota voisi kokeilla on 4 asteen taka toe pala. Nyt on käytössä 3 astetta. Hiukan tuossa mietityttää akselivälin lyheneminen: nyt olen säätänyt akselivälin maksimiin, jotta autolla olisi enemmän suuntavakavuutta.
Kiitoksia ajatuksista!