Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 4.0  (Luettu 551131 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #990 : 11.11.07 - klo: 21.10 »
Tarkempi vastaavuustaulukko löytyy Liljeroosin sivuilta:

http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/muuta/muuta.html#oil
Flying Calacucco

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #991 : 11.11.07 - klo: 21.41 »
Terveh, nyt oti mun motti on toiminu hyvin, äskenkin ajoin 3 tankillista. Paljokohan pitäs ajaa viel vai rupeeko riittää kun oon ajanu joku yli 8 tankkii, siis yli 3 pukilla ja nyt loput ajaen. Ja sitten kun ruvetaan sisäänajon jälkeen säätämään konetta niin pitääks putkesta tulla yhtään palamatonta ainetta ja miten pitää pyörii ottaa huippuja yms kertokaa että osaan sitten säätää oikein. kiits!
|HN X2|Slash|

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #992 : 11.11.07 - klo: 21.49 »
Muutes mitkä jouset toho savaan ois hyvät, noi entiset taitaa aika löysät olla+ mistä saa halvimmilla ja hyvä laatuset?
|HN X2|Slash|

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #993 : 12.11.07 - klo: 00.54 »
savagessa pitää olla löysät jouset,koska siinä on 8kpl iskareita ja jousia.
eiköhän se sisään ajox riitä.rupee pikkuhiljaa kiristelee ruuveja..........
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #994 : 12.11.07 - klo: 07.18 »
Pitää kahtoo jos ostas silti uudet jouset ainaski samanlaiset kun on jo niin huonon näköset noi :undecided:. Paljossako on lämmöt sitten kun ajetaan ihan sisäänajojen jälkeen ruvetaan jo ajamaan kunnolla?
|HN X2|Slash|

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #995 : 12.11.07 - klo: 09.56 »
120 astetta tulpan juuresta mitattuna on ihan ok. Alemmillakin lämmöillä voi ajaa, jos kone vaan hyvin toimii, mielellään kuitenkin yli 90 astetta.
Flying Calacucco

Poissa Spin

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #996 : 12.11.07 - klo: 14.26 »
Ja muista hankkia sopiva lataus liitin siihen akkuun.

Itse olen aina soveltanut noita liittimiä :D. Läheskään kaikentyyppisiä ei ole tullut hankittua. Hump packin latasin rautalankavirityksillä. Toki saa olla tarkkana ettei laittele oikkariin ;).
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Poissa savage23

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #997 : 12.11.07 - klo: 17.03 »
Kyllähän se niinkin käy :grin: Toisaalta onhan se helpompaa sen liittimenkaa..
Rc18t FT
Futaba Savage x

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #998 : 12.11.07 - klo: 18.19 »
Itse olen aina soveltanut noita liittimiä :D. Läheskään kaikentyyppisiä ei ole tullut hankittua. Hump packin latasin rautalankavirityksillä. Toki saa olla tarkkana ettei laittele oikkariin ;).

Voi olla kivat sähärit jos joku ulkopuolinen sattuu hiplaamaan niitä sun latureita. Ei varmaan parane mennä siirtelemään tai koskemaan kesken latauksen, voi tulla asentovirhe  :p

Poissa savage23

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #999 : 12.11.07 - klo: 18.32 »
No sittenhän se on varmaa että se "ulkopuolinen" tulee ladattua samalla  :mrgreen: Kyllä se liitin on helpoin ja turvallisin tapa latailla.
Alkaa muuten tuo ykssuunta laakeri ottaa päähän! Täytyy väsätä oma starttilaitos joka pyörittää vauhtipyörästä käyntiin :smiley:
Rc18t FT
Futaba Savage x

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1000 : 12.11.07 - klo: 19.32 »
Ois aika hyvä ku sais jonkun starttilaatikon tyylisenkin savaan, mutta kun ei voi:(
Olin ajamassa ja kun toi sisäänajokin on jo niinkun tehty, mutta nyt ajelen silleen reippaampaa vauhtia, vaikka aika rikkaalla on ja kokeilin sellasii kovempia kierroksia ottaa niin ne lämmöt jo nous 115-120 mutta kun hiljempaa ajo niin 110-115.
Ajoin sellasta jo kohtuu vauhtia, ja kun lämmöt nous niin kokeilin jo aika kovia kierroksia. Laskeeko lämmöt jos laitetaan laihemmalle vaiko toistenpäin että ne nousee?
Ja kun ulkonakin on 3 astetta pakkasta+ ei mitään rättejä kannen ympärillä.
Kun ajaa esim kovemmiil kierroksil selvää röpötystä. Ja varmasti jos laittaan opeeta kaasua tukehtuu.


Onko näis ollu sitten lämpiämis ongelmia vai johtuneeko nyt nuista säädöistä?
Pääneula on neularungon kanssa melko tasallaan nyt. Voisko joku kertoo vähän johki suuntaa säätöij, etteij kone sit lämpeis iha 200 asteesee :D. Ja 25% nitrolla nyt oon sisäänajanu.


Lämpemistähän jos tapahtuu liikaa niinkun eikös joudu isompaa kantta virittelemään?

Mitä nopeanpaa vastaa sitä parempi!!
|HN X2|Slash|

Poissa INFERNO ST US

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1001 : 12.11.07 - klo: 19.40 »
Mun mielestä 115-120c ei oo paha kohtuu kovilla vauhdeilla. Ja jos se röpöttää niin on liian rikkaalla :azn:.
Lykkyä pyttyy!

Poissa savage23

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1002 : 12.11.07 - klo: 19.44 »
Moottorin hyvä lämpötila on siinä 110-130 astetta. Mitä laihemmalle pistät eli myötäpäivään sitä enemmän kone kuumiaa, mutta sitä enemmän auto kiekuu :wink:
Rc18t FT
Futaba Savage x

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1003 : 12.11.07 - klo: 19.46 »
Jooh mutta kun se kävi välil jo 122-123. Laihemmalle sitä joutuu laittaa mut nouseeko sitte viel paljo enemmä lämmötkin? Voi kun olis joku autoilija joka osais säätää, siis tässä mun lähellä joka vois auttaa, huono täällä peräkylillä kun ei ole harrastajia ja etelä-suomeen asti ei toine raahata autoaan:D
|HN X2|Slash|

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1004 : 12.11.07 - klo: 20.35 »
Paljoko nuo maksimi lämmöt on!? Auttais aika paljon! Siis silleesä kun ajetaan jo kovaa... ja kierroksia ottaa!
|HN X2|Slash|

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1005 : 12.11.07 - klo: 21.32 »
Yli 140 ei sais oikeestaan olla.

Sanokaas joku fiksu ja nokkala neuvo et mitä tehdä kun koneen perä vuotaa vetostartin akselin juuresta? Ja aika paljon tuntuu vuotavan  :huh:

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1006 : 12.11.07 - klo: 22.13 »
mikä laturi ois tolle hump pack:ille hyvä ja halpa!?!?
ja mieluiten jostaki rc-kaupasta!

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1007 : 12.11.07 - klo: 22.23 »
Latureille löytyy omat topicit  :wink:

Tuota laakerin vuotoa oli kaveri Savage Äksässäki.. Ei tainnu tulla selkoa miks se vuotaa.
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa k_ingman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1008 : 13.11.07 - klo: 05.40 »
Noniin, nyt on 1 tankillinen ajettu sisään Savage X SS 4.6 ja hyvin tuntuu pelittävän. Vähän uutuudenkarheita vetoakselistot ja motti käy vielä kovin haipakkaa tyhjäkäntiä johtuen uudesta sikatiukasta koneesta. Ei suosti oikeen käymään alemmalla. Ja miksi tarvisikaan kun sisäänajot meneillä.

Ajoin ekan tankillisen pukilla, välillä kaasuttaen rauhallisesti. Radioita ei kyseeseen vehkeeseen ole vielä hommattu.

Laatuauto!  :afro:
Kyllä se sen tekee..

Poissa ropsan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1009 : 13.11.07 - klo: 08.59 »
Vastaus MarkusH´lle
Ainakin Team Infinityn koneissa liukulaakeri kuluu vähitellen ja rupeaa vuotamaan
Korjaus (Team Infinity):1. Puristetaan pois vanha kaksiosainen liukulaakeri (joista toinen osa kapea, toinen leveä)
2. Puristetaan tilalle hyvä, mittatarkka (vähintään ABEC# luokiteltu) kumisuojattu laakeri, ( Team Infinityssä MR 106-2RS) väliin se vanha kapea liukulaakeri ja sitten vielä toinen kumisuojattu kuulalaakeri. Se on siinä!
Siis: Kuulalaakeri, kapea liukulaakeri, kuulalaakeri.
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1010 : 13.11.07 - klo: 19.28 »
Kokeilin ajaa savalla ja ajoinkin mutta kun säädöt ei oikein täsmää, lämmöt nousevat liian ylös kun ajaa kovasti. Ja tuntuu ehk viel vähä röpöttävän, ja sammu kun laitoin kunnolla kaasua ja sitten nopeesti pois. lämmöt nous 130-140 en kehannut sitte ajella paljoo ku noin korkealla lämmöt! Tarviis jonkun apulaisen joka tietäis näistä mutta kun ei harrastelijoita taida täällä asua...
|HN X2|Slash|

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1011 : 13.11.07 - klo: 21.31 »
Käännä pääneulaa ainakin puolikierrosta rikkaammalle (vastapäivään) ja sen jälkeen aina "5 minuuttia" kerrallaan laihemmalle, seuraa lämpöjä joka säädön jälkeen. Lopeta, kun lämmöt on 120 astetta. Sen jälkeen voit tarvittaessa kokeilla alaneulasäädön vaikutusta vastaavalla tavalla.
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1012 : 13.11.07 - klo: 21.53 »
"alaneula" vaikuttaa noihin lämpöihin enemmän kuin yläpää kun täyskaasulla sitä ajetaan pienemmän osan aikaa vai mitä

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1013 : 13.11.07 - klo: 22.00 »
Näinpä se taitaa olla. Monissa ohjeissa kuitenkin kehoitetaan tekemään säätö tässä nimenomaisessa järjestyksessä.

Jos täyskaasulla ajettaessa "kovaa" ja kone alkaa yskimään, oikea säätö löytynee pääneulasta?
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1014 : 13.11.07 - klo: 22.04 »
kyllä näin, mutta lämpöihin vaikuttaa käsittääkseni juuri alapää. joten alhaalta rikkammalle ja ylhäältä piikimmälle. tai tuo yläpään säätö nyt tietty riippuu siitä sammuuko sen takia ettei saa bensaa vai sen takia että saa liikaa. äänestähän sen kuulee, ns. booaus tarkoittaa edellistä
« Viimeksi muokattu: 13.11.07 - klo: 22.08 kirjoittanut Mika R »

Poissa k_ingman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1015 : 13.11.07 - klo: 23.53 »
Tuntuu nousevan tämän koneen lämmöt suht helposti. Itelläni tyhjäkännyillä röpöttäen sisäänajosäädöillä on lämmöt 90-105.. Mutta sitten kun vähä kaasuttelee pukin päällä niin lämmöt voi kivuta alta aikayksikön 140-150.. Kerran huomasin ku annoin vähän puolikaasulla koneelle. Tietenkin auto oli paikalla, ettei ilmavirta jäähdytä, mutta katsotaan miten lämmöt on sitten kun on radiot ja pääsee oikee radalle.
Kyllä se sen tekee..

Mika R

  • Vieras
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1016 : 14.11.07 - klo: 09.40 »
uutenahan nuo lämpenee enemmän

Poissa k_ingman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1017 : 14.11.07 - klo: 15.02 »
uutenahan nuo lämpenee enemmän

Se on ainakin osasyy. Itselläni ei kokemuksia kyseisestä moottorista aikaisemmin. Mutta selviää sitten.

Mutta kyllähän nuo koneet muilla pysyy lämpörajojen sisällä.

Miten muuten se kone tykkää jos vaikka ajelee 1h putkeen 160-170C lämmöillä? Mistä hajoo ja mitä? Jos ei hajoo, niin mikä kuluu pois. Mäntä katoaa  :grin:
Kyllä se sen tekee..

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1018 : 14.11.07 - klo: 16.31 »
Moi

Kiitosta vastauksista. pitää laittaa pääneulaa rikkaammalle ja siitä lähtee säätämään, ja tuota alaneulaa kanssa kokeilla. Ei vaan meinaa välillä keretä tehä mitään koulun takia  :undecided:
|HN X2|Slash|

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1019 : 15.11.07 - klo: 21.06 »
Tulinpa hyvälle tuulelle kun tilaamani Asso MGT:n tankki sopii aivan täydellisesti savagen runkolevyjen väliin! Viereen mahtuu vielä ohjausservokin ihan pystyasentoon, toki ohjauksen linkit pitää tehdä uusiksi!

Tilasin myös moottoripukin kiinnityslevyn alapuoleiset alumiinipalkit, jotka laitan eteen radioboksin paikalle. Siihen päälle sitten alumiinilevy, tankki ja servo. Kaasuservo ja vastari tulee alkuperäiselle tankin paikalle ja teen vastarille alumiinilevystä kotelon ja failsafelle pleksistä ikkuna mistä näkee failsafen valon.
 Osat siis tuli tänään jenkeistä ja erityisesti tankki sopii aivan täydellisesti runkolevyjen väliin. Ja tankin kokohan on 150ml joten ajoaika tankillisella ei juurikaan muutu.