Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta  (Luettu 318749 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Landy

  • Jäsen
    • Profiili
Overland
« Vastaus #1320 : 03.01.04 - klo: 00.09 »
Kävin tossa paripäivää sitten ostamassa tommosen 40 vuotis juhla Overlandin. Kopaksi joutui paremman puutteessa laittamaan Pajeron 2003 Evolutionin. Kun ei Land Roverin koria ole vielä saatavilla. Kuvia pitää postittaa heti aamun valjetessa.

Vauhtia on riittävästi tolla pienimmälläkin pinjonilla tälleen koti oloissa (Mottina X-speed). Hyvin tuntuu hyppivän. Vakiona tuli nesteiskarit, ei pompi hypyissä yhtään.

Palataan astialle.
Vain maine kulkee edellä...

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1321 : 03.01.04 - klo: 07.58 »
Minkä kokoinen ja minkä painoinen toi mini-z on?

Poissa !marco!

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1322 : 03.01.04 - klo: 20.05 »
luehan kaikki 45 sivua niin eiköhän se sulle selviä..  :D

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1323 : 03.01.04 - klo: 21.48 »
Lainaus käyttäjältä: "pegi90"
Minkä kokoinen ja minkä painoinen toi mini-z on?


Kyoshon sivuilta on hyvä etsiä perustietoa aiheesta.

http://www.kyosho.com/cars/kyod01x3.html
XC - Poor boys Bruiser

Poissa Landy

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1324 : 05.01.04 - klo: 17.51 »
Kävin tänään kokeilemassa Overlandia mattoradalla. Kyllähän siinä vauhtia riittää mutta mutkaan on paha mennä kun aina ollaan katollaan. X-speed motilla ja 12-hampaisella pinjonilla kulkee kyllä tosi iloisesti.

Mukavampaa on kyllä ajella kun on vähän hyppyreitä yms. Ei taida kyllä olla mattoautoksi tarkoitettukaan.
Vain maine kulkee edellä...

Poissa turtle

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1325 : 05.01.04 - klo: 20.25 »
Minun pitäisi kanssa joskus testata oman ralliviritetyn Overlandini ratatoimivuus.. ..pitäis kyllä mennä aika hyvin ja en usko, että kaatuu katolleen kovin helposti; edessä mulla on lowdown iskarit ja takana lyhennetyt öljyiskarit ja akseliväli on 2. pisimmällä asetuksella..

Poissa Landy

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1326 : 05.01.04 - klo: 21.11 »
Mulla on koppana Pajero Evo2003, painopiste on korkealla ja akseliväli lyhin mahdollinen.

Kun tulin himaan niin madalsin auton kuminauhoilla. Siis sopiva kumppari pitkittäistukivarren alta ja iskarikiinnikkeiden yli. Joustoja jätin muutaman millin. Tuntui toimivan paljon paremmin.

Pitäis laittaa varmaan Racerin renkaat ja leveät vanteet niin sais leveyttä lisää.

Hauska oli kuitenkin käydä kokeilemassa.
Vain maine kulkee edellä...

Poissa Spin

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1327 : 08.01.04 - klo: 15.52 »
Alko nyt kiinnostamaan fettien lisääminen monsteriin. Sähköpuoli on ilmeisesti sama kuin Overlandissa. Tuosta sähkötekniikasta en tajua tuon taivaallista. Mistä siis tiedän tilata oikeanlaisia fettejä ?

Olen bebekiltä tilailemassa ledejä ja vastuksia joista sitten rakennan monsteriin valot. Samalla vois tilata fettejä sikäli jos siellä on oikeanlaisia.

Auttakaa nyt asiasta enemmän tietävät miestä mäessa  :) . Millaisia fettejä tilaukseen? Alustavasti ajattelin että tuo 4 tai 5 fettiä per puoli.
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Poissa AnttiP

  • Tulokas
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1328 : 09.01.04 - klo: 12.06 »
Mua on kans mietityttäny noi fetit zetassa.

http://www.geekjoan.com/jukka_turbo.htm

Noissa kuvissa noi kaikki "jalat" on mun mielestä juotettu yhteen. Se ei varmaan ole tarkoituksella tehty mutta toimiiko fet tuollakin tavalla juotettuna yhtä hyvin kuin, että kaikki olisi erillään. Toivon että joku jolla on kokemusta/tai hyvin vahvaa tietämystä asiasta ilmoittaisi mielipiteensä. En viitsi heti polttaa auton elektroniikkaa. Mut sisäiset fetit on pakko saada. Pöydällä odottaa PN-racing S03- moottori, ja ulkonen fetti kasa pilaa auton ulkonäön.

Poissa turtle

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1329 : 09.01.04 - klo: 14.06 »
Toisella puolella ei ole väliä, vaikka kaikki jalat on juotettu yhdeksi klöntiksi, mutta toisella puolella on oltava tosi tarkkana. Ja uskaltaisin väittää, ettei ihan kuka tahansa pysty noita paikalleen juottamaan... ..siis aika vaikea / vaativa homma.

Mulla on muistaakseni 8 tai 10 kappaletta ylimääräisiä IRF7389 fettejä... itselläni on Overlandissa 2x4 FET-tornit ja neo-magneetit moottorissa -> pirusti vääntöä!

Poissa AnttiP

  • Tulokas
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1330 : 09.01.04 - klo: 15.00 »
--> TURTLE

Kiitoksia nopeasta vastauksesta.  
Juotitko itse ne fetit vai kuka? Paljon ne fetit maksaa kpl?! siis kaupassa ja saako niitä esim yleiselektroniikasta tai bebekistä? Kyllä niissä vois onnistua kunnon terällä olevalla kolvilla ja parilla litraa kahvia.

Poissa turtle

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1331 : 09.01.04 - klo: 15.19 »
En juottanut itse.. ..olen vasta 30-v, joten jouduin turvautumaan isin apuun tuossa vaativassa juotostehtävässä, koska mun iskä on maailman paras kolvaamaan. :P

http://www.elfa.se/fi/ -> tuolla hinta melkein €5 kappale. (Suomessa nämä ovat aika kalliita.)

http://www.rell.com -> tuolla hinta $0.58 kappale.

Itse tilasin tuolta www.rell.com:sta, mutta täytyy mainita, että heidän kanssaan on/oli pieniä laskutusvaikeuksia(tuplalaskutusta), sekä toimitus kesti kauan ja maksoi maltaita ~$30. Eivätkä he oikein tunnu vastaavan asiakkaiden e-maileihin... mulla on tosta korkeasta postituskulusta vielä reklamaatio kesken..

Poissa Spin

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1332 : 09.01.04 - klo: 15.26 »
No jos 5€ per fet niin sittenhän on jo halvempaa ostaa joku "ulkoinen" turbo. Ulkomailta tilaaminenkin hieman hankalaa ilman visaa.
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Poissa EvoQ

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1333 : 09.01.04 - klo: 19.21 »
Mites toi oli vanhat fetit kokonaan pois vai uudet vain vanhojen päälle?
Vauhti korjaa virheet

Poissa Spin

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1334 : 09.01.04 - klo: 19.34 »
Vanhat otetaan ilmeisesti alta pois ja nippu uusia tilalle.
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1335 : 10.01.04 - klo: 17.09 »
Jokunen Mini-Z -kuva taas.

Täällä jotain sekalaisia, customeja sun muita
http://members.surfeu.fi/tombad/Z/

ja täällä pari uutta kuvaa mr02:Sta
http://members.surfeu.fi/tombad/NSX/
allekiroitus

Poissa coronet

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1336 : 10.01.04 - klo: 18.39 »
Hienolta näyttää tuo Mustangi.
Täytyy varmaankin viritellä omaan zetaan samanlainen kori, kun sattuu olemaan yksi ylimääräinen GT500.. :)
Tamiya roks.

Poissa Perhana

  • Tulokas
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1337 : 11.01.04 - klo: 17.04 »
Nyt on tullut jonkun aikaa päristeltyä tällä Overlandillä. Ajattelin hommata viriosia, eli ainakin X-speed motin ja kuula tasauspyörästön. Mutta mitä muita osia kannattaisi hommata? Kauppakin on vähän haun alla. Tietonikkariin lähetin kysymyksiä, saa nähdä mitä vastaa.
Tuossa miun vielä vakio Overlandi, "Roope Junior".
http://personal.inet.fi/peli/liero.mod/images/toyota2.jpg

P.S. Ja mistä löytäisi näitä ledivaloja, Rovaniemeltä ei taida löytyä.

Poissa masse

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1338 : 12.01.04 - klo: 02.29 »
Nyt tuli hommattua tuollainen mini-z ja täytyy sanoa että hauskanoloinen peli se on! Vehkeessä riittää paljon säädettävää ja kehiteltävää.

Akkujen lataaminen on tuskaisaa tuollaisella patterilaturilla, täytyy ehkä viritellä parempi laturi. Minkälaisilla virroilla noita AAA-kennoja voi ladata?

Jotain varaosapalikkaa tekee kans mieli, kuulalaakerit, kuuladiffi ja aluosat. Mahtava tietopalsta tämäkin, on vaan paisunut liian isoksi, jonkinlainen jaottelu voisi olla hyvä.

PERHANA: Kyllä niitä ledejä varmasti rovanimeltäkin saa, ainakin olettaisin niin.
| follow the white rabbit |

Poissa Spin

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1339 : 12.01.04 - klo: 03.42 »
Ledejähän voi kysellä jos on sähköalan liikkeitä lähistöllä. Noita perus ledejä nyt voi saada vaikka jostain elektroniikkaa korjaavasta/huoltavasta yrityksestä.

Osa ledeistä tuntuu olevan sitten vaikeammin saatavia. Itse olen suunnitellut noita 3mm:n superkirkkaita, ne joudun ainakin itse tilaamaan bebekiltä. Kalliiksi tulee vain postikulut  :evil: . Minimikulut kun ovat luokkaa >8€.
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1340 : 12.01.04 - klo: 05.29 »
Lainaus käyttäjältä: "masse"
Akkujen lataaminen on tuskaisaa tuollaisella patterilaturilla, täytyy ehkä viritellä parempi laturi. Minkälaisilla virroilla noita AAA-kennoja voi ladata?


En tiedä millainen laturi sulla on, mutta itse olen ollut ihan tyytyväinen Anttilan pikalaturiin, olikohan Hama, joka on tälläkin hetkellä jonkinlaisessa tarjouksessa n. 35 euroa (incl. 4x2000Mah-AA:t). Laite lataa 750mahin AAA:t hieman reilussa tunnissa ja laitteessa on automaattinen katkaisu ja ylläpito + tupakansytytinadapteri.

Seuraava, aavistuksen parempi malli on sitten kai GP:n Bowerbank, jossa erona on kennokohtainen latauksenvalvonta, mutta hintakin on suunnilleen kaksinkertainen. Haman katkaisu taitaa seurata kennojen yhteisjännitettä, mikä minusta kyllä riittää jos pitää saman setin akut aina yhdessä. Eli 2-3 settiä akkuja ja Zetalla voi ajaa vaikka viikon putkeen, aina on tuoretta virtaa tarjolla kun edelliset hiipuu. Ja akuissa olen edelleen Bilteman halpojen akkujen kannalla, siitä on ollutkin jo aiemmin keskustelua.

Powerbankin arvoihin pohjautuen veikkaisin että tuo tunti on kokolailla minimiaika missä AAA:t saa pukata tyhjästä täysiksi, ilman että suurempia vaurioita tapahtuu. Mullakin oli aluksi laturi jolla yhden setin lataaminen otti 18 tuntia...
XC - Poor boys Bruiser

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1341 : 12.01.04 - klo: 05.34 »
Lainaus käyttäjältä: "Spin"
Osa ledeistä tuntuu olevan sitten vaikeammin saatavia. Itse olen suunnitellut noita 3mm:n superkirkkaita, ne joudun ainakin itse tilaamaan bebekiltä. Kalliiksi tulee vain postikulut  :evil: . Minimikulut kun ovat luokkaa >8€.


Jos lähiseudulta löytyy Hongkongin tavaratalo niin halvimmat valovärkit syntyy yleensä tarjouksessa olevista ledilampuista, hinta on nimittäin ollut euron zipale. Saatavilla on ollut ainakin vihreitä, sinisiä ja valkoisia versioita, mukana seuraa pieni muovinen lampinrunko sekä 2 lituskaista 3 voltin litiumparistoa, joista saa muuten askarreltua vaikka erillisen virtalähteen ledeille, jos ei halua liittää valoja ajoakkuihin. Hinta on kohtuullisen edukas koska samalla rahalla ei tavllisesti elektroniikkakomponentteja myyvistä liikkeistä saa edes pelkkää lediä. En muuten edes muista montako olen noita hamstrannut Honkkarista...ja valo on tosiaan ihan yhtä kirkas kuin kalliimmissakin, oma 60 markan ledilamppuni oli aikoinaan himmeämpi kuin honkkarin halpis.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa seneri

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.kellotaajuus.se8.org/
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1342 : 12.01.04 - klo: 08.00 »
Ei taida hongkongin ledit olla 3 millisii.

Kattelin tossa että Bebekillä maksaa  superkirkas valkoinen 3mm ledi 1,5 öyröö ja Kouluelektroniikassa vastaava maksaa 1,1 öyröö. Sitten on vielä nämä kymmenen ja sadan kappaleen alennukset.
Ja tämähän ei ole maksettu mainos. :D
Rivi mainostilaa halvalla. Kellotaajuus

Poissa ilej

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1343 : 12.01.04 - klo: 20.07 »
Tilasin ruotsista vähän mini-z osaa mini-z.se kaupasta. Nyt tiedustelisin, tietääkö kukaan mitä PostGiro maksu tarkoittaa?, se taisi olla ainut tapa saada tavarat suomeen, jos ei korttia huomioida.
Myytävänä Tr-15 monster touring

Poissa Spin

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1344 : 12.01.04 - klo: 20.20 »
Eikös tuo tarkoittane postiennakkoa. Pitääpäs itsekkin mennä sinne katselemaan paljonko kuluja tulis Suomeen.
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Poissa masse

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1345 : 13.01.04 - klo: 01.16 »
Mä sain mini-z.se-sivuilta sellaisen käsityksen että ne toimittaa postiennakolla vain ruotsiin ja että ainoa mahdollisuus olis maksaa kortilla ulkomailta. Kannattaa kuitenkin tarkistaa, ruotsi ei ole vahvuuteni. Tuo olis varmaan hyvä kauppa jos tuotteet sais englanniksi tai suomeksi. Ostoskorin ruotsinkieliset selitykset ei anna mitään kuvaa. =)

Fetit on elfalla melkein puolet kalliimpia jos niitä ostaa alle 25kpl erän. Noita pitäisi hankkia porukalla isompi kasa, tulisi aika paljon halvemmaksi.

Kertokaa vielä onko tuon auton ajettavuuden parantaminen (jouset, lisäosat yms) todella tuntuvaa, vai kannattaako panostaa vauhtiin (fetteihin/turboihin) ja moottoreihin?
| follow the white rabbit |

Poissa Spin

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1346 : 13.01.04 - klo: 01.48 »
Lainaus käyttäjältä: "masse"
Fetit on elfalla melkein puolet kalliimpia jos niitä ostaa alle 25kpl erän. Noita pitäisi hankkia porukalla isompi kasa, tulisi aika paljon halvemmaksi.


Totta. Pitäs katella kaikki halukkaat mukaan ja saada vielä joku hoitamaan tilaus =). Näköjään 2.57€ kipale jos tilaa 25 tai yli. Niitähän menee jo 8 per mini-z jos kasaa neljän "tornit".

Voisinkin alustavasti kysellä oisko halukkaita tilaamaan. Jos maksupuolen sais jotenkin pelittämään niin voisin alkaa tilaamaan ja lähettää sitten edelleen niitä. Edelleenlähettäminen ei lienee postimaksua kalliimpaa, painoahan noista ei tule nimeksikään. Voittoa en näillä lähtis tavoittelemaan. Pääasia että sais itse tuohon hintaan.
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Poissa masse

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1347 : 13.01.04 - klo: 16.35 »
aivan! Hyvä idea, mä olen varmasti mukana jos meinaat ryhtyä hoitamaan tilausrumbaa. Elfa on mun tietääkseni kohtuullisen kankea tilauspaikka yksityisille, mutta paikalliset elektroniikkaliikkeet voivat tilata noita muiden tilauksien yhteydessä ja uskon että "paljousalennus" pätee silloinkin. Noin säästäisi tilauskustannukset. Ainakin seinäjoella ja vaasassa omat tilailut on onnistunut noin kätevimmin.

Porukka voisi laittaa sun tilille rahat ja sä trokailet sitten eteenpäin, mulle sopisi noin. Taisi olla jotain 65e paikkeilla 25kpl fettejä, niistä riittää kolmeen autoon ja vähän yli.

Periaatteessa voin melkein luvata tilaavani kahdet setit, kaveri tarttee kans.
| follow the white rabbit |

Poissa Spin

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1348 : 13.01.04 - klo: 18.07 »
Vai nihkeästi yksityisille...Pitääpäs melkein sähköpostissa tiedustella. Jos sulle tulis kahteen zetaan neljän niput ja ite ottasin 5:n niput  8) niin siinähän ois jo se tarvittava määrä kasassa.

Koitan tässä illan aikana muistaa lähettää sinne sähköpostia ja kysyä asiasta...laitan vaikka yksityisviestin sulle kunhan selviää.
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Poissa Spin

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1349 : 14.01.04 - klo: 18.26 »
Otin nyt selvää Elfan toimituksista. Yli 25kpl tilattaessa Fetit maksais 3.60€ kipale sisältäen postikulut ja alvin (jos nyt oikein laskin  :lol: ). Tämä vain ihan infona.

Lähipäivinä selviää saanko noita muualta halvemmalla, mutta jos en, niin tilaan tuolta erän. Jos joku haluaa itselleen kyseisiä fettejä niin mukaan pääsis. Ehtona että rahat tulee sitten ennen tilausta. En halua joutua kus**n sen takia että rahoja ei sitten kuulukkaan ja laskut jää maksamatta. Pistäkäähän harkintaan. Ilmoitan vielä ennen tilausta.
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |