Jari! Joo, kyllähän nuo kanavat vähän suureni. Ajotuksia en lähteny muuttamaan, eli imu ja pako on tehtaan jäljiltä, tai no pikkasen kohistus sorvausta piti harrastaa, alumiini imukurkun osalta ja pakokäyrän ja aukon värkkäsin kohilleen. Mut sisäpuolelle en kajonnu, ettei aivan pilalle menis :lol:
Dremelillä pystyi aikapitkälle tekemään, nuo virtauskanavien keskellä on tuo "jakaja" sitä nysväsin viilalla ettei vahingossakaan satu haveria. Hiomapaperiakin kului kasa, kuppiharjoja käytin. Jotku kiillottaa myös. mut jotenkin muistelisin, et 2-tahti laitteissa ei sais ihan kiiltävää pintaa olla, et bentsiini ei pisaroidu, en kyllä varmaks sano. oisko kellään varmaa tietoa ?
Ja tietysti moottorinlohkot piti kohistaa kanavien kanssa ja siinäpä se. Lohkot muotoilin myös vielä paremmin kuin mitä aikasemmin tein. Mäntää kans pikkasen kevitin ja pari jutskaa tein
Tosiaan kävin tuossa vajaat 3 tankillista koittamassa, josko löytyis säätöjä koneeseen. Nappasin lämpömittarin mukaan eka kertaa tämän auton kanssa.
Alottelin tietoisesti rikkaalta ja puolitakkia tyypittelin näin. Ei puolelta kaasulta vaikuttanu painaa kaasua, hyvin röpötti. Lämmöt oli 100c
Sitten väänsin alapäätä sen verran kiinni, et vastas kaasuun ja ylhäältä kiristin, kokeilu vetoja 3 kpl täyskaasu, vieläkin röpötti ja lämmöt nousi 115c. Tulppa oli vielä tummana.
Tätä jatkoin niin kauan et lämmöt kipusi päälle 120c josta sitten pirssi heräsi uuteen eloon, vieläkin röpötti aivan ylimmältä osaltaan, muta alhaalta alkoi jo tapahtua. Kessu tauko, hymyterveessä ja tulppa vieläkin tumma.
Taas kerkesin muutamat vetasut ja tulpan kattomiset tehdä, edelleen röpötti ylhäältä. Sitten kun lämpömittari näytti 136c
Loppui röpötys ja auto oli aivan eri peli kuin koskaan ennen. En tiiä, mut nyt alko auto lentämään kunnolla, eikä mulla ole koskaan ollu noin vihanen tämä auto.
Ja aina olen ajanut näillä 29cc head kiteillä, muista ei ole kokemusta.
Taas ruuvasin tulpan pois ja edelleen tumma, ruskeasta tietoakaan vielä. Päätin sitten lähteä kämpiLle ihmetelemään, etten vaan hajota konetta :p
Kaiken kaikkiaan olen ihan tyytyväinen jo nyt, vaikka hienosäätöä näköjään edelleen kaipaa ja lisäksi bensa on 5% ja välitykset pidemmät, eli 18/56. Tiiä uskaltaako kokeillakaan vakioita, ujelsi noillakin