Kirjoittaja Aihe: Tilaus Toweriin  (Luettu 4727 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tilaus Toweriin
« : 29.01.07 - klo: 00.17 »
Moro kaikille!

Ajattelin tilata tuolta Towerhobbies-sivulta pari gummia ja vannetta, ja mietin että haluaisiko joku tulla mukaan tilaukseen? Tai ehkä joku kuka on aikaisemmin tilannut sieltä haluaisi järjestää tämän tilauksen? En aikaisemmin ole tilannut sieltä, mutta olen ulkomailta tilannut aikaisemmin tavaraa eikä Towerista tilaaminen paljoa eroa siitä.

Eli kysyn vain koska itselläni on nopea tarve näille tavaroille ja olisi kiva jos voisi ottaa tuon UPSän toimituksen joka kestää noin viikon, muuten pitää odottaa 10-30 päivään.

Neljä ihmistä + tilaaja niin voisi laittaa tilauksen menemään. Näin ollen postimaksuja olisi noin 10€ / naama.

Eli laittakaa tänne tietoa jos olette kiinnostuneita, puhutaan ja ollaan yhteydessä!

Sivuhan on www.towerhobbies.com

-Niko

Poissa ST

  • Veteraani
    • Profiili
Tilaus Toweriin
« Vastaus #1 : 29.01.07 - klo: 08.06 »
Eikö tuolla oo kyoshon autoja? En ainakaa löytäny.

Poissa Olbe

  • Veteraani
    • Profiili
Tilaus Toweriin
« Vastaus #2 : 29.01.07 - klo: 14.41 »
Mä voisin olla kiinnostunut tilaamaan jotain....
Junnumestari 2007

Mika R

  • Vieras
Tilaus Toweriin
« Vastaus #3 : 29.01.07 - klo: 15.58 »
Lainaus käyttäjältä: "ST"
Eikö tuolla oo kyoshon autoja? En ainakaa löytäny.


Ei ole enää sen jälkeen kun Kyosho America perustettiin ja homma siirtyi pois Great Planesilta
Mutta Hobaoo, Ossia, HPItä ym. löytyy

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tilaus Toweriin
« Vastaus #4 : 29.01.07 - klo: 16.49 »
Eli tänne voi sitten kertoa että ketä tulee ja niin pois päin. Tosiaan noista kysohon autoista mika jo kertoikin. Eli jos haluaa mukaan niin lisätkää vaikka meseen: niko_limnell@hotmail.com Tässä topicissa sitten kerrotaan aika ja paikka ja niin pois päin, mutta on tässä nyt ehkä viikko vielä aikaa miettiä.

Mika R

  • Vieras
Tilaus Toweriin
« Vastaus #5 : 29.01.07 - klo: 16.51 »
Vaikka kyseessä olis UPS toimitus niin varautukaa tulliin jos vähänkin isompi tilaus eli veroa tulee yli kympin euroa

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tilaus Toweriin
« Vastaus #6 : 29.01.07 - klo: 21.05 »
Ah ok ok. Miten tämä tulli homma sitten menee? Justiin kirjottelin yhdelle osallistujalle että jos menee liian monimutkaiseksi niin en varmaa halua ottaa liikaa vastuuta tästä ja näin ollen tilausta ei tule. En tahdo liikaa leikkiä muiden rahoilla kumminkaan, mutta jos pysyy yksinkertaisena niin varmasti menee tämä tilaus. Eli Mika R., jos viitsisit vaikka lähestyä YV:llä tai tässä topicissa tuost atullista niin olisi todella mukavaa.

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Tilaus Toweriin
« Vastaus #7 : 29.01.07 - klo: 21.18 »
Mulle tuli tulli lasku viikonpäästä siitä kun ameriikan paketin sain hyppysiini. Lasku oli reilu 60€ ja paketin hinta oli n. 220€. Eli maksu määräytyy paketin arvon mukaan. Edellisessä tullin kirjeessä missä kyseltiin tulliselvitystä paketissa oli kysymys: Tullaammeko paketin hintaan 21.50€ + tulli ( 5% paketinhinnasta jos en väärin muista) ja alv (22%). Viisaammat oikaskoon mutta suurinpiirtein näin meni mun ameriikan tilaus.
Traxxas Revo 2.5

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tilaus Toweriin
« Vastaus #8 : 29.01.07 - klo: 21.26 »
Justjust, eli tullilaskut tulee vaan laskuna sitten perässä kotiin, niinkö?

No sittenhän voisi tehdä niin että, riippuen tilaajamäärästä ja paketin hinnasta niin kaikki maksaa x summan rahaa mulle ekstraa, joka sitten menee tullimaksuihin.

Mutta tosiaan yritän ottaa tuosta selvää ja muutkin ketkä ovat jotenin tuosta perillä voisivat minulle (tai tähän topiciin kaikkien luettavaksi) ilmoittaa miten se menee.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Tilaus Toweriin
« Vastaus #9 : 29.01.07 - klo: 21.44 »
Mä oon ainakin aina joutunut hakemaan paketin tullista ja samalla maksamaan tullit jos paketti tulliin on mennyt
 :wink:

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tilaus Toweriin
« Vastaus #10 : 29.01.07 - klo: 21.46 »
OK tästä asiasta on näköjään monta eri variaatiota. Olisiko kellään tideossa mistä saisi tiedot tästä että miten tässä tapauksessa tullaan toimimaan? Tullista varmaankin?

Varmasti pitäisi ensin tietää ketkä tilaavat, ja paljonko paketti maksaa ja sitten vasta voi lähestyä tullia näillä kysymysillä.

Mika R

  • Vieras
Tilaus Toweriin
« Vastaus #11 : 29.01.07 - klo: 23.12 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Mä oon ainakin aina joutunut hakemaan paketin tullista ja samalla maksamaan tullit jos paketti tulliin on mennyt
 :wink:


Ainakin PK-seudulla menee täsmälleen näin. Mutta sitten jotku on pelannu "GIFT" merkinnöillä ja sillä ettei leluista mene tullia/ALVia. En usko että puree HKI-Vantaan tullipostiin nuo, koska tulliposti tietää Towerin hyvin jo tässä vaiheessa. Ja Tower ei laita mitään GIFT merkintöjä, se on varmaa myös. Tosta oli oma topikkinsa jossain vaiheessa, tutustu siihen (haulla voi löytyä).

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tilaus Toweriin
« Vastaus #12 : 29.01.07 - klo: 23.15 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika R"
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Mä oon ainakin aina joutunut hakemaan paketin tullista ja samalla maksamaan tullit jos paketti tulliin on mennyt
 :wink:


Ainakin PK-seudulla menee täsmälleen näin. Mutta sitten jotku on pelannu "GIFT" merkinnöillä ja sillä ettei leluista mene tullia. En usko että puree HKI-Vantaan tullipostiin nuo, koska tulliposti tietää Towerin hyvin jo tässä vaiheessa. Ja Tower ei laita mitään GIFT merkintöjä, se on varmaa myös.


Jaha justjust eli nyt kerään vaan kaikkien tilaukset kasaan ja katon että paljonko sille tulee hintaa ja sitten se tullimaksu riippuu siitä kuinka suuri sen tilauksen arvo on?

Mika R

  • Vieras
Tilaus Toweriin
« Vastaus #13 : 29.01.07 - klo: 23.16 »
Joo, ja lisäksi ALV 22%

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tilaus Toweriin
« Vastaus #14 : 29.01.07 - klo: 23.31 »
Jepa hei kattokaapa tämä juttu http://www.tulli.fi/fi/04_Julkaisut/01_Asiakastiedotteet/019_2006.pdf ja siitä sivu 8. Siinä lukee "pienoismallit Tulli: Vapaa  Arvolisävero 22%"

Eli tuostahan voisi olettaa että tullia ei ole, mutta se ALV on joka tapauksessa. Tuo on lokakuussa 2006 tehty tuo lista. Mitä mieltä?

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Tilaus Toweriin
« Vastaus #15 : 30.01.07 - klo: 00.06 »
Monesti olen jo tänne kirjoitellut, jotenka ei jaksa enää samaa kirjoitella, mutta tulli on virallisesti 0%, jos ei välttämättä halua enempää maksaa.

GIFT merkintöjä eivät laita, mutta tällä ei ole mitään tekemistä tullin kanssa. Se on ihan sama vaikka olis Helsingin mikä tullauspaikka, koska näistä "lelujen" osista ei mene tullia ja eihän sillä nyt mitään väliä ole vaikka kyseisen jenkki firman tietävätkin.
Sama laki se on siellä Helsingin tullissakin kuin täällä Joensuussa.

Teidän pitää vain itse se oikea tavaran koodi antaa.

0% koodi on 9503009990 ja tavaran kuvaukseen lelun osia kirjoitatte.

Alv. 22% menee aina.

Unohtui vielä mainita, että tulli + alv on maksettava ennen paketin saantia heti paikan päällä, joten aika outoa tuo että lasku tulee perässä.
Johan tässä tullaus päätöksessä lukee, että maksettava ennen luovuttamista.
Elkää suostuko semmoiseen, että lasku tulee perässä koska tällöin voi olla tullattu vaikka millä prosenteilla jos ei tullivirkailija osaa hommaansa.
Axial SCX 10 TR

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Tilaus Toweriin
« Vastaus #16 : 30.01.07 - klo: 07.41 »
Laskun saa perässä sellaisissa tapauksessa kun huolintafirma hoitaa tullauksen sun puolestas.

Se tosin tarkoittaa sitten extramaksua sille huolintafirmalle, plus ettei tosiaan ihan kauheasti pääse vaikuttamaan siihen millä nimikkeellä tullataan..
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa Jetman

  • Jäsen
    • Profiili
Tilaus Toweriin
« Vastaus #17 : 30.01.07 - klo: 09.57 »
Ei se mikään ihmeellinen asia kumminkaan ole. Jos paketti jää tulliin, sulle tulee lappu kotiin, että paketti on haettavissa sieltä ja sieltä tullista. Tullissa asioisaan kuten postissakin..

Jos paketti ei jää tulliin, se tulee suoraan postilootaan tai menee lähipostiin, josta tulee taas lappu että tervetuloa hakemaan.

Jälkimmäisessä tapauksessa rehellisenä kansalaisena sun pitäis mennä tulliin maksamaan sitten se alv. sikäli jos paketin arvo ylittää noin 45€ rahteineen. Se että jos sinne ei muista mennä, niin ei varmaan kenenkään henkeä uhkaa..  8)
Traxxas Rustler & Mamba Max ESC, 7700 KV

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Tilaus Toweriin
« Vastaus #18 : 30.01.07 - klo: 11.02 »
No eiköhän tuo ole kaikille selvää, että tullista ilmoitetaan jos postia on sinne tullut.

Ja jos sulle tulee paketti kotia tullin ohi niin sen paketin on sulle jokatapauksessa joku tullivirkailija suoraan sulle postittanut, joten asia on sillä selvä ja näin ollen ei ole rehellisyydestä kiinni meneekö maksamaan Alveja koska tullista ovat jo kertaalleen sulle laittanut.

Kaikki tullattavista maista tulevat lähetykset menevät pää tulliin josta ne laitetaan edespäin lähimpään tullin tai kotia suoraan.
Siksi siinä paketin päällä lukee lähetyksen arvo, jotta virkailija päättää meneekö kotia suoraan (n. 45€) vai Tulliin tullattavaksi.

Jos on GIFT merkintä niin tällöin tulee kotia suoraan, mutta tuota merkkiä ei mikään liike käytä, koska se on lähettävältä liikkeeltä "huijausta" Suomen Tullia kohtaan.

Joskushan sitten käy hyvä tuuri ja arvokaskin paketti tulee kotia suoraan niinkuin mulle 170€ paketti tuotiin ovelle :wink:
Axial SCX 10 TR

Poissa meitsi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tilaus Toweriin
« Vastaus #19 : 30.01.07 - klo: 15.17 »
Itse olen tilaillut alle 45.4e:n eriä towerista kaikkea pikkuhuoltokamaa. Tilasin kesällä pikana läjän tavaraa 150 taalal ja kyllä tuli mukavasti taas maksettavaa, ensin tulli halusi oman alvinsa (joka muuten otetaan myös toimituskuluista :evil:), sitten paikallinen upsi halusi omat palvelumaksunsa (eli se ei jäänyt siihen 50 taalan pikalähetyksen maksuun minkä toweri veloittaa) Piti tilata läjä osia pikana kun suomalaisten putiikkien varaosa-aikataulu oli lähemmäs kuukautta :)

Itse olen ainakin tykänny odotella towerin halvennusaikakausia jolloin toimituskulut suomeen ovat 6,9taalaa (vakiona n.12 taalaa, se hitain siis)
Sitten tilaan 50 taalalla läjän kamaa jonka arvo olisi suomessa ainakin 50 euroa. Eli voitolle pääsee lähes aina kun vaan jaksaa odotella sen n. 3vkoa mikä aika vakiona on mennyt.

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Tilaus Toweriin
« Vastaus #20 : 30.01.07 - klo: 19.12 »
RCXshopista kun olen tilannut niin ei ole ikinä mihinkään tulliin jääny ja paketin arvo on ollut aina reilusti yli 50€
Sieltä olen jo 3 kertaa tilannu ja ei ole jäänyt tulliin
Ja samoin kun tilasin toisesta HongKongilaisesta liikkeestä moottorin ja muita osia niin ei jäänyt tulliin vaikka arvo oli yli satkun, kun taas aina jenkkilästä tilaamani paketit ovat jääneet tulliin niin olisikohan näin ettei sieltä kiinasta vaiko japanista tule tullia laisinkaan?
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Tilaus Toweriin
« Vastaus #21 : 30.01.07 - klo: 21.17 »
Itsellänikin on jenkki-tilaukset menneet AINA tulliin, kiinasta tulleet ei.

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tilaus Toweriin
« Vastaus #22 : 30.01.07 - klo: 22.00 »
No voi että. Näyttää sitten vähän siltä että ellei tule muita tilaajia niin taitaa kimppatilaus jäädä väliin, eihän tästä muuten mitään hyödy. Noh, katotaan että jos tulee muita mukaan, sitten voidaan sopia aikatauluista mutta ellei tule niin en ala järjestämään tilausta josta ei hyödy lainkaan.

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Tilaus Toweriin
« Vastaus #23 : 30.01.07 - klo: 22.13 »
minä satan tulla jos saan aikaa tarkastella towerin sivuja :D
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa R/C Man

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tulli protokollasta omaa kokemusta
« Vastaus #24 : 30.01.07 - klo: 22.48 »
Kannattaa etukäteen selvittää ketä myyjä lähettää "GIFT" merkinnöillä ja myös laittaa pienemmän paketin arvon tullilappuihin.Itse joudun aina silloin tällöin hakemaan paketin tullista mutta jos tuote on GIFT merkinnöillä varustettu ja vakuutat että kyseessä on "lahja" ei joudu maksamaan tullia eikä veroa.Yleensä pienen kokoiset paketit tulee tullin läpi kotiin saakka, isommat joutuu hakemaan tullista

Poissa Kari

  • Jäsen
    • Profiili
Tilaus Toweriin
« Vastaus #25 : 31.01.07 - klo: 20.27 »
Lahja EI ole tulli eikä verovapaa jos sen hinta ylittää 45 euroa.

http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/05_Lahjat/02_Lahjat_EUn_ulkopuolelta/index.jsp

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Tilaus Toweriin
« Vastaus #26 : 31.01.07 - klo: 20.47 »
Täällä Varkaudessa ei enää ole tullia joten ne tullasivat sen Hki:ssä. Se 21.50€ oli se extra.
Traxxas Revo 2.5

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Tilaus Toweriin
« Vastaus #27 : 01.02.07 - klo: 11.54 »
Toissapäivänä tuli taas Towerista tilaus, niin kysyin että jos muualla (virkailijan toimesta) tullaa niin lisä maksu on 20€.

Varmistui myös, että Joensuun tulli lopetetaan ensi vuonna ja tulevat paketit on tullattava Helsingissä virkailijan toimesta :twisted:
Tulee sit mitä sattuu tulleja + 20€ palkkioita. Vielä lisäksi pitää sinne lähetellä laskuja ennenkuin pystyvät tullaamaan.

Seuraavaksi lähin tulli täältä on Kuopio ja matkaa sinne n. 140km joten ei kannata hakeakaan.

 :evil:
Axial SCX 10 TR