Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - _jtr_

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 16
31
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 27.11.18 - klo: 21.18 »
Kesällä kuullun perusteella iso osa kuskeista ottaa mielellään vastaan ykstyypin ja kokeilun jälkeen kannattajia tulee olemaan vielä enemmän.

Epäilen suuresti. se iso kuskeista voisi tulla tähän topicciin kertomaan mielipiteensä.

Foorumeilla huutelee monesti hyvin pieni joukko harrastajia..

32
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 27.11.18 - klo: 20.49 »
Kesällä kuullun perusteella iso osa kuskeista ottaa mielellään vastaan ykstyypin ja kokeilun jälkeen kannattajia tulee olemaan vielä enemmän. Kävin kesällä Lavangossa ajamassa ja Hobbyfactoryssa käydessä kyselin Hokelta että mikäs rengas radalla toimii. Sain vastaukseksi että se nyt riippuu aika paljon radan kunnosta yms, Ja niinhän se juuri epäilemättä olikin. Ykstyypillä jää myös olosuhteiden arpominen pois..

33
Sähköautot / Vs: Buggy 1/10 sähköauto suosituksia
« : 11.11.18 - klo: 11.53 »
Kysynpä tässä, miksi ei SC-autoa? Itsellä ei niistä mitään kokemusta, mutta kovasti semmonen nelikko polttelis.  :grin:

Anna mennä vaan, hauskoja pelejä! Ei kannata uskoa kaikkiä höpöhöpö kommentteja.. Kaikki autot voi olla kankeita ja huonoja ominaisuuksiltaan jos ei osaa säätää niitä mieleisekseen.. Tietenkin buggy ja corri on erilaisia jos niitä vertailee keskenään. Niin ne taitaa kaikki eri luokkien autot olla.. :roll:

35
Täytyy tähän väliin mainita ettei Jyväskylän rata ole mihinkään hävinnyt vaan on hyvässä ajokunnossa omalla paikallaan. Kisojen järjestäminen pienellä porukalla vaan laitettiin tauolle.

Muutaman isomman kisan tänä kesänä vetäneenä tuntuu oudolta ettei Jussi ymmärrä asian olevan ihan sama jokaisesa kerhossa. Ei sitä kisoja tekevää porukkaa ole tusinoittain missään, PM kisoissa tämä nähtiin karulla tavalla, kun radan pressutuksen hoiti Jyväskylän ja Kouvolan aktiivit - siitä edelleen iso kiitos heille.

Itse heitetään lusikka nurkkaan kokonaan kun ei jaksa järjestää kisoja ja samalla vaaditaan, että järjestävän kerhon pitäisi olla pitämässä rataa auki jo perjantaina.

Myös nämä jälkiviisaat "pitäisi saada huippuareena, paita ja HD Videota - sponssit maksaa kulut" voisivat pitää turpansa kiinni ja tuoda ne sponssit kisajärjestäjälle. Vie nimittäin aika huolella kiinnostuksen tehdä asioita paremmin kun viisastelijat pysyy näppiksen ääressä silloin, kun asioita oikeasti tehdään ja se ei ole kisan/kauden jälkeen.

Tulen kyllä mieluusti seuraaviin kisoihin mitkä herrat Rinne ja Mört järjestävät ja maksan ilomielin just sen verran kun pyydetään, ehkä saan jopa paidan, HD Videot live streamina, Watasen järjestämän gourmet buffetin, grid girlit ja viihdyttävää iltaohjelmaa. Treeneillä tai ilman - kiitollisena siitä että JOKU MUU hoitaa homman ja itse voi vaan nauttia tästä hienosta harrastuksesta.

Vaatimustaso on kyllä kova ja kiitos kaiken hoitamisesta on vittuilu ja jupina - erityisesti oman kerhon porukoilta. Ei oo ihme et Niemis lopetti, kaukana ei oo mullakaan.

Terveisin,
Aapo Koro

No nyt meni homma erikoiseksi.... Mainitsin että Jyväskylä piti tauon ja suunnitelmissa on palata kalenteriin toivottavasti jo tulevana kesänä.. Että sellasta... Ja allekirjoittanut on aikeissa olla kisojen järjestelykoordinaattori. Mä laitan Aapo sun nimen jo listalle.

36
Itse vaihdan jopa satojen eurojen perjantaitreenit kympin kisamaksun korotukseen.
Maksan vaikka 20 lisämaksua ettei tartte tuhlata satasia.

Kesän eka kisa nyt vaan on aina M8 luokassa liian aikaisin.
Sitä ei kuitenkaan perjantaitreenillä muuteta miksikään.

Pitää myös muistaa että perjantai treenin poistaminen antaa kummasti lisäaikaa kilpailun järjestäjille esim radan rakentamiseen. Perjantaitreenin poisto myös pienentää perjantain ratamaksuista saatavaa tuloa niin paljon että kympin korotus kilpaulumaksuissa on jälleen kerran ymmärrettävää.


Eihän perjantaitreeni ole herranen aika kenellekkään pakollinen vaan ihan yhtä vapaaehtoista kuin nyt ennakkoon vieraileminen. Hokekin voisi suorittaa treenit ihan kuten tähän mennessä kuluvan kesän kisoihin on tehnytkin ja vierailla radalla etukäteen treenaamassa. Kisa aamuna ehtii harjoituksissa kyllä toteamaan radan päivän kunnon. Se mitä haen on juuri se että kuski voi valita itselleen paremmin soveltuvan tavan.

Tonille vastaan sen verran vielä että olen kyllä sitä mieltä että treenaaminen edelleen kehittää kuskia enemmän kuin treenamatta jättäminen ja se miksi halutaan käyttää treenaamiseen paljon rahaa ja aikaa johtuu ihan pelkästään tämän hetken säännöistä.

Mitä kerhojen rahoihin tulee, en ole niitä viemässä pois tai edes pienemmäksi vaan päin vastoin. Muutamat kuskit saattaisivat tuoda taas muutamia kymppiä kassaa siitä perjantai illan treenistä. (Taaskin saa itse päättää)

Talkoilua ajatellen ollaan kyllä jo pikkusen myöhässä jos rataa pitää hinkata vielä perjantaina klo 17-21. Silloin voi vaikka tehdä ne muut puuttuvat toimet kuntoon.

Mä en ole tässä nyt vänkäämässä enkä pakottamassa ketään perjantaiksi paikalle. Homma toimii kaikilla halutessaan ihan kuten nytkin. Ainoastaan ne jotka joutuvat perjantaina saapumaan, säästäisivät rahaa ja saavat kulutetulle hiukan lisää vastinetta. Kylä tässä on oma lehmä ojassa ja pyydän että asioita mietitään myös laajemmin. Sarja on hyvä ja varsin tasokas ja toivon sitä ajavani myös jatkossa. Fakta on se että nykyisellä formaatilla pitkänmatkalaisten kulut on melkoisen kohtuuttomat. Kyllä ne Joonat ja Jaret pystyy saapumaan kylmiltään ja ajamaan hyvää kisaa, mutta kaikki ei siihen kykene. Osa saattaa jopa etsiä rataa koko kisapäivän, eikä kokemus luultavasti ole kovin hauska.

37
Otetaan nyt yhdeksi esimerkiksi vaikka Turun kisa. Ensimmäisen osakilpailun aikaan monella alueella Suomessa oli vielä lunta. Perjantaitreeni oli kielletty ja aikataulussa oli oikein yksi treenikierros. Varmasti olisi ollut mukava kisapäivä ilman treenireissua niille jotka saapuvat jostain missä kotiratakaan ei välttämättä edes ole vielä iskussa..

Henkilökohtaisesti en ole kovinkaan kiinnostunut käyttämään kisapäivää radan omaksumiseen, vaan mielelläni tavoittelen kisaamista omalla vaatimattomalla tasolla. Jotta omalla tasolla kisaaminen on edes periaatteessa saavutettavissa päivän aikana, vaatii se treeniä ennen kisaa. Melkosen yleistä kisaajien kesken näytti kuluvanakin kesänä tuo ennakkotreenaaminen kuitenkin olevan ja kyse on nyt vain siitä onko sarjan säännöt tässä kohtaa tasapuoliset vai rakennettu oman navan ympärille?

Jos rata on auki perjantaina esim välillä 17-20 niin tuskin voidaan puhua aamusta asti tahkoamisesta ja radan tuhoutumisesta, saati pitkänmatkalaisten vapaapäivistä kun kuitenkin jo ollaan mestoilla. Tämä warm up tyyppinen ajosetti illasta keventäisi kauempaa tulevien kuluja ja jatkossa voisi olla taas kisaajia muualtakin kuin Helsingistä ja Turusta.. Ttällä hetkellä moni jättää väliin..

38
Perjantai treenin puute on loistava uudistus ja suosittelen sitä jokaiseen luokkaan. Tasoittaa kummasti tilannetta kisa-aamuna kun osa kuskeista ei ole tahkonnut rataa koko perjantain. Lisäksi rata pysyy paremmassa kunnossa kisojen läpi. Lisäksi säästää rahaa niiltä ketkä pystyy ajamaan kisapaikalle aamulla ja lomapäiviä niiltä jotka haluaa/joutuu etäisyyden takia lähteä kisa paikalle jo perjantaina kun ei ole kiire treenaamaan. Jos tuntuu siltä että radan haluaa opetella ulkoa ennen kisoja niin se on sit itsestä kiinni haluaako käydä aikaisemmin treenaamassa.
Lajin yksi haaste on kumminkin uusien ratojen oppiminen ja sitä paremmaksi kuskiksi tulet mitä nopeammin opit uuden radan.
Loistava sääntö m8 luokkaan.

Tähän näkökulmaan on varsin helppo yhtyä jos asuu pisimmillään parin tunnin päässä kisapaikalta ja jos joku kisa sattuukin ylittämään tämän rajan, voi siitä jäädä sitten tietysti pois.

39
Täytyy tähän väliin mainita ettei Jyväskylän rata ole mihinkään hävinnyt vaan on hyvässä ajokunnossa omalla paikallaan. Kisojen järjestäminen pienellä porukalla vaan laitettiin tauolle.

Tosiaan mitä maksuihin tulee, niin kisamaksujen muutokset on pieni kuluerä. Lisenssi on pieni kuluerä joka on samalla vakuutus vahinkojen varalle. Kuluja voidaan laittaa halutessa tehokkaasti kuriin esim yksityyppirenkailla. Myös perjantaitreenien puute M8 sarjassa on rahallisesti ja ajankäytöllisesti hyvin raskas muutos kaikille jotka saapuu kisoihin yhtään reunoja kauempaa. Kun matkoihin palaa 9h päivästä, se tarkoittaa sitä että ensin pitää mennä erikseen treenaamaan ja ottaa hotelli jotta ehtii ajamaan sen verran että viitsii reissuun edes lähteä..Seuraavaksi kisaviikonloppuna pitää ottaa toisen kerran hotelli vaikka perjantaina ei saa tehdä muuta kuin katsella paikallisia nähtävyyksiä.

Voisiko meitä kauempaa saapuvia huomioida tulevilla kausilla sallimalla perjantain treenin vaikka aikavälillä 16-20?
Näin ei tarvitsisi tehdä erikseen treenireissua, mutta kenenkään ei tarvitse olla aamusta asti kuluttamassa rataa. Ne jotka eivät halua perjantaina saapua kisapaikalle, voivat treenata ihan yhtä hyvin samalla menetelmällä kuin kuluvana kesänäkin.

40
Rata on maksuilta muutenkin vapaa. Sähköjä ei ole tällä hetkellä..

41
Täytyykin tuonne lähteä ajamaan täältä keski-suomesta  savagella kun täällä ei ole rataa 1/8 autoille ja tuo lienee lähin jos siellä saa 1/8 autolla ajaa?

http://rc10.fi/index.php?topic=23882.60

Mulla on sekä jyväskylään että tuonne aikalailla sama matka., Jyväskylään joku 10km vähemmän mutta tuollaisella matkalla ei ole mitään merkitystä. Kävin kuitenkin tuolla sivulla kattomassa ulkorata infoa niin siellä lukee että pitää olla alle 1/8 auto. En usko että jkl radallakaan saa 1/8 autolla päästellä menemään mutta se varmistunee lähiaikoina

Jyväskylän rata on parhaimmillaan juurikin 1/8 autolle ja ajaminen toki siis sallittua..

42
Rata on saatu kunnostettua viikon aikana ajettavaan kuntoon ja harjoittelu on mahdollista lauantaina ja sunnuntaina klo 9-21, ajanottoa ei ole tällä hetkellä käytettävissä.

Korokkeen avainkoodin saa soittamalla o4o-5667288 tai o4o-5053411.

Terve,

Onko tulevan viikon tiistaina mahdollista treenata radalla klo.10:stä eteenpäin? Löytyykö katettua mekkaustilaa?
Entä onko laskenta päällä ja löytyykö kompura puhdistukseen?

Kiitos.

T.Jussi

43
Tulokset / Vs: Tulokset M8 & M8e SM III Salo 22.7.2018
« : 24.07.18 - klo: 23.20 »
Touhuile rauhakseen, kunhan tässä hölisen.. :wink:

44
Tulokset / Vs: Tulokset M8 & M8e SM III Salo 22.7.2018
« : 24.07.18 - klo: 15.03 »
Tänne tulee kuvat hetkenä minä hyvänsä.

https://imgur.com/a/g8P5P6t

Olenko osaamaton kun en löydä kun yhden kuvan? Vai onko "hetki" useita päiviä? :-)

Mä sain tästä mukavasti sisältöä elämääni kun voi jännittää ja käydä aina välillä kurkkaamassa.. :grin:

45
Tänään illalla varmaankin tehdään päätöksiä tai viimeistään huomenna aamulla!
Tosiaan ennuste muuttunut 12 tunnin aikana rajusti.
Viime lauantaina aamulla luvattiin Saloon iltapäiväksi kunnon sadetta, mutta eipä tullut mitään taivaalta ales!

Muistakaa ottaa myös kauempaa saapuvat huomioon. Hotellien peruminen/muokkaaminen on monesti jo myöhäistä saapumispäivän aamuna.

46
Tuleeko päätös kisan kohtalosta tänään?

Edit: Ennusteet paranee.. :cool:

47
RC-kerhot ja -radat / Vs: Salon crossirata
« : 03.07.18 - klo: 08.59 »
Jyväskylän porukan treenit ainakin siirtyy seuraavalle viikolle. Kiitos infoista!

48
RC-kerhot ja -radat / Vs: Salon crossirata
« : 25.06.18 - klo: 19.35 »
Kiitokset! Näillä infoilla pärjäillään..

49
RC-kerhot ja -radat / Vs: Salon crossirata
« : 24.06.18 - klo: 21.46 »
Pari kuskia Keski-Suomesta olis tulissa viikolla 27 treenaamaan. Saadaanko sähköä ja onko laskenta käytössä?
Onko radalla katettua mekkaustilaa parille hengelle vai kannattaako varata teltta mukaan? Saatetaan viipyä pari päivää..

50
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 2018
« : 28.05.18 - klo: 22.26 »
Ymmärrän oikein hyvin että monelle kaksipäiväinen ajokaavio ei ole ajatuksena mieleinen, mutta kyllähän se mahdollistaisi huikeita tapahtumia. Jos luokat jaetaan eri päiville, menee homma puuhastelun näköiseksi jos kisapäivänä varikolla käkkii parisen kymmentä jantteria. Nyt varikko näytti kuitenkin jo vähän varikolta! Oma näkemys olis ehdottomasti molemmat luokat kaksipäiväisenä. Lauantaina myöhäinen aloitus niin että kaukaakin ehtii lähtemään aamulla ja ajeltais treenit ja alkuerät pois ( esim 2 treeniä + 4 alkuerää ) ja sitten kylille syömään ja kukin tyylillään valmistautumaan finaalipäivään. Finaalipäivä voitais taas aloitella hiukan myöhemmin aamulla lämmittävillä treeneillä ja silti ehdittäisiin ajaa alemmatkin finaalit esim 30min mittaisina ja kaikki pääsis kotimatkalle jo hyvissä ajoin. Itse tulen niinkin pohjoisesta kuin Jyväskylästä kisoihin ja omalla kohdalla se tarkoittaa sitä että kisapaikalle on lyhimmillään kolme tuntia matkaa, eli hotelliyö pe-la on aika pakollinen ja kotona pitkän kisapäivän jälkeen ollaan aikaisintaan heti puolen yön jälkeen. Uskon että kaksipäiväinen kisa keräisi osallistujia paremmin ympäri suomea kuin nykyinen käytäntö jossa perjantainakaan ei saa ajaa vaikka paikalle pitää raahautua. Tässä puhutaan kuitenkin SM sarjasta ja meidän lajissa sarjan kiertämisen kustannukset on varsin maltilliset vaikka siinä joskus kisakylässä pitäisikin majoittua...

51
Onko tiistaina vielä mahdollista päästä shakedownille aikavälillä 10-15?

52
Tulevana viikonloppuna 5-6.5 talkoillaan Murskaamontiellä rata ajokuntoon. Kumpanakin päivänä aloitellaan
klo. 12 nurkilla. Ohjelmassa pinnan tasoittaminen ja tiivistäminen lätkällä ja hyppyreiden sheippaaminen.

53
Polttisautot / Vs: Sworkz S35-3
« : 29.04.18 - klo: 10.22 »
Nostellaas hiukan topikkia kun tuli kyseinen auto hankittua kesälle. Vuosia on kulunu reilusti edellisestä nitrokaudesta ja nyt tulevaa odotellaan innolla kun huhujen mukaan osallistuminenkin tulee olemaan runsasta.

Autoksi valikoitui siis Sworksin S35-3. Paljon on nykymarkkinoilla hyviä ja kiinnostavia merkkejä tarjolla joista Sworks uutukaisena yksi muiden joukossa. Auto tilailtiin ProRacerShopista jonka tiimityyppinen toiminta teki osaltaan vaikutuksen ja valinnan helpoksi.

Otin kasausvaiheesta muutamia kuvia ja rustailen tähän muutaman sanan huomioineen osanipun muuttumisesta autoksi.

Manuaali on tyypillinen ja selkeä. Osat on pusseissa kerättynä vaiheiden mukaisesti ja rakentaminen alkaa diffeistä. Klikkaamala saat kuvan aukeamaan isompana. Osien laatu ja vaikutti hyvältä eikä ylimääräisiä purseitakaan ollu metalliosissa havaittavissa. Diffeissä ei sinällään ollu mitään poikkeavaa tai erikoista ja hyvä niin..



Diffikupin tiivistepinnan hieraisen aina suoraksi hiomapaperilla tasoa vasten vuotejen välttämiseksi.



Diffit kasassa ja täytetty mukana tulleila öljyillä 7-7-3. Merkkaan ölyn maalitussilla aina diffin rattaaseen vastaisuuden varalle.



Autoa kasatessa tuli heti hyvää infoa ja vinkkiä muilta merkin kuljettajilta ja ensimmäinen vaihe missä pitää rakennusvaihessa keskittyä hiukan enemmän on boksien kasaaminen. Omassa kitissä ei ollu boksien suhteen mitään ohjelmaa vaan normaalilla shimmaamisella paketti pyöri herkästi. Joissakin autoissa on rattaat jääny kangertamaan ja tämä vaiva korjaantuu pinjonirattaan alla olevan pykälän viilamisella. Operaatiolla saadaan pinjoni siis lähemmäs laakeria ja diffin ja pinjonin välinen välys riittäväksi. Huomioi myös että operaation tarve selviää vasta kun keula ja perä on kasattu kokonaan.



Keula ja peräpakettien kasaamisessa ei ollu mitään ongelmia ja sai rauhassa ihastella kasautuvaa autoa.
Pillerien kanssa kannattaa olla tarkkana että oikeat tulee oikeaan paikkaan ja itse olisin ehkä kaivannut selkeämpää erillistä pakettisetuppia ohjeen mukana. Ohjeesta on hetkittäin vähän hankala saada varmuutta mihin asentoon pillerit ohjeessa halutaan.




Keula on uniball rakenteinen, ohjaus tukeva ja muutenkin hiilikuitua, alumiinia ja muovia sopivassa suhteessa.. Kaunista katseltavaa.. :cool: Tässä vaiheessa oli myös mukava kaivaa erillisestä pussista ja ruuvata kiinni ProRacerShopin Lehtojärven koneistamat hiilikuituiset vakioita paremmat ohjausvarret sekä etuhubiin vakiota isommat laakerit. Eipä ole vielä koskaan ennen käyny näin että kitin mukana tulee tiimin testaamia hipo-osia!




Takapäässä ei ihmeitä vastaan. Alumiiniset hubit tulee kitin mukana vakiona.




Jarrupalat on varustettu massapinnalla ja levyt on mallia teräs.




Keula, perä ja keskidiffi liitettynä pohjalevyyn. Voimalinja on lähes suora.



Radiolevy on yksi siisteimmistä näkemistäni ja kaikki on todella hyvin paikallaan ja johdot jää täysin piiloon. Myös elektroniselle kytkimelle ja ponderille on paikka valmiina.

Bensatankin suhteen tehtaalla on kyllä mietitty jotakin ihan muuta kuin auton käyttöä ja tankki vaatii siksi modaamista. Operaatio ei ole oneksi hankala koska se on pakollinen. tankissa on kiinni punainen nippa josta lähtee letku ja klunkki tankin puolelle. Poista nippa, poraa tankkin 5mm reikä, kiinnitä klunkki mukana tulevaan polttoaineletkuun ja sullo läpi poraamastasi reiästä. Vedä letkua sen verran että klunkki asettuu tankin pohjalle nätisti ja pääsee myös vapaasti elämään auton ollessa katollaan. Liitos ei vaikuta vaativan mitään liimoja mikäli sovite on onnistunut ja on riittävän tiukka.



Seuraavaksi olikin vuorossa moottorin kiinnittäminen. Kytkin on asiallinen ja varustettu alumiinipaloilla ja 13t kellolla. Pukki on yksiosainen ja moottoria kallistettu keskilinjan suuntaan painopisteen optimoimiseksi. Vivusto on toimiva ja helpposäätöinen. Servovarsien päivittämistä alumiinisiin kannattaa tietysti harkita ainakin ohjauksessa. Moottoriksi valikoitui Picco.

Iskarien kasaamisesta en valitettavasti löytäny kuvia, mutta nekin oli laadukkaan oloiset ja varustettu kuusi reikäisillä männillä. Iskarin pituudet manuaalissa oli merkitty väärin joten pallokuppeja ruuvatessa kannattaa olla hereillä ettei mene ruuvi läpi kuten itsellä meni.. Iskariöljyt tulee myös kitin mukana mutta riittää vain kolmeen iskariin joten varaa öljyt omasta pakista lähelle kasausvaiheessa.




Auto on nyt kasattuna ja sillä on käyty jo Turussa ajamassa ensilämmötkin ja täytyy olla kyllä tyytyväinen kokonaisuuteen. Ennakko-odotuksia ei isommin ollu merkkiä kohtaan mutta oli mukava todeta että kitti menee rakennus ja huolto-ominaisuuksiltaan suoraan lähelle esimerkiksi Asson laatua. Ensimmäisen ajoreissun aikana en tehnyt ensimmäistäkään setuppimuutosta vaan keskityin ajamiseen. Perusluonne pakettisetupissa oli rauhallisuus ja helppo ajettavuus. Itse kaipaan autosta enemmän kääntyvää ja nopeammin reagoivaa mutta uskon että nämäkin ominaisuudet saa kaivettua testaamalla kunhan Keski-Suomessakin ensin pääsee radalle.

Koriksi leikkasin JC Silencerin. Ainakin Asson ja Mugenin korit istuu hyvin auton päälle Workisin oman lisäksi.



Kisoissa nähdään!

-Jussi Rinne-
















54
Kyllä laitetaan.

55
Yllätti se, että ei yhtään kisaa Vantaalla Lavangossa. Mikähän siinä syynä, jos kärsii kysyä? Ei ole pakko vastata.  :smiley:

En liity mitenkään sarjan vetämiseen saati tehtyihin päätöksiin, mutta itse ihmettelin viime kesänä kovasti suuren seuran järjestelyintoa kyseisen sarjan kisoille kun käytännössä pari miestä taisi  vetää kisat läpi, eikä paikalla ollut edes kanttiinia. Kanttiinin puuttuminen aika tehokkaasti pilaa ainakin allekirjoittaneen kisapäivän.

Onneksi sade yllätti kisapäivänä ja kilpailijat ehti etsimään kyliltä syötävää.  :grin:

56
Kulut nousee joo mutta kaiken tarvittavan rahan kerääminen harrastajilta on huono idea ja luultavasti lopputuloksena on entistä vähemmän rahaa ja entistä vähemmän kilpailijoita / harrastajia. Kyllä kisat pystyy järjestämään hyvin mutta pitää olla valmis näkemään hiukan enemmän vaivaa jo reilusti ennen kisoja. Nykyisin tyyli on etupäässä se että joku havahtuu kaksi viikkoa ennen kisoja ja alkaa paniikissa kyselemään talkoovoimia ja lopputuloksena mennään siitä mistä aita on jo kaatunut. Lahden Ftt kisat on ollu viimeaikoina ainoa aidosti tekemistä ja valmisteluja vaatinut tapahtuma ja sen kyllä huomasi. Lyhyt kaava onnistuneen ja näyttävän kilpailun järjestämiseksi voisi olla vaikka näin.. Heti kun kisat on päätetty pitää alkaa sponsorien etsiminen ja niitä sponsoreita voi olla myös muitakin kuin ne paikalliset rc puodit. Kerätään rahaa järjestelyihin, puitteisiin ja ehkä totuttua parempiin palkintoihin. Markkinoidaan kisaa harrastajille ja yleisölle ja kerätään tarvittava riittävän iso organisaatio kasaan hyvissä ajoin ja jaetaan tehtäviä jo ennen kisapäivää. Kilpailijat kyllä lähtee liikkeelle jos heille onnistutaan viestittämään että jotakin siistiä olis tulossa.  Esimerkkinä Äänekosken Ftt:n yhteydessä tuli viimehetkellä ajatus pitää kisat isossa salissa kun muuten talvi ajeltiin komeroissa Lahtea lukuunottamatta ja keräsin 1000€ muutamilla puhelinsoitoilla päivän aikana, eikä ollut edes mikään avaruustemppu. Homma jäi toteutumatta salien varaustilanteiden takia. Kinastelu ei hyödytä ketään eikä vie asioita eteenpäin, mutta järjestäjien kannattaa oikeasti miettiä voisiko jotakin uutta välillä kokeilla?

57
Mahtaiskohan paria tuolia löytyä vielä jostain nurkasta? Pöytä tuli mukaan, mutta tuolit jäi eikä matkalle osuneista kaupoistakaan oo ollu apua.

Tuoleja löytyy kyllä.

58
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 17.3.2018 Ulvila
« : 14.03.18 - klo: 07.35 »
Muutama heitto täältä sivusta aiheeseen.. Ensinnäkin hienoa että on paljon kisaajia! Toisekseen ei niin hienoa että aina pitää jonkun myös rutista. Jos olisin järjestämässä kisaa pienehköllä radalla noin suurelle joukolle, niin ehkä harkitsisin kasin aloitusta ja nelkkujen yhdellä erällä tiivistämistä kuten Jyrki tuossa jo mainitsikin.
Viime keväänä olin kyseisellä radalla mukana kisaamassa tuupilla ja tilannetta ja ruuhkaa oli silloinkin ihan riittävästi. Varsinkin tuuppi kun on autona vielä sen kaltainen että pienikin vahinkopusu saattaa aiheuttaa useiden sekunttien virheitä ja siksi pitäisin erät maltillisen kokoisena ja kisaamisen mukavampana.

Jussi Rinne

59
Olisko rata auki huomenna about klo 10-11 ->?

Lauantaina on paljon kuskeja ympäri Suomen menossa treenaamaan touringia ja ovet on auki jo aamusta klo. 8 eteenpäin.


60
En ole kilpailunjohtaja mutta vastaan Kimiä vaivaaviin kysymyksiin lyhyesti.

Otin valokuvat korokkeen laidoista radan nurkista ja mun mielestä ongelmaa näkyvyydessä ei pitäisi olla.

Mitä äänentoistoon tulee, korokkeelta löytyy kajarit molemmista päistä ja käsittääkseni niistä lähtee riittävästi
ääntä. Asia voidaan toki vielä tarkistaa ja tarvittaessa lainata tehokkaampaa ämyriä.

Ammattikuulutajaan meillä ei tänäkään vuonna ole mahdollisuutta vaan käytämme vapaaehtoista talkooväkeä.
Kommentointisi luultavasti helpottaa entisestään kuuluttajan hommaamista kisaan. Lupaan ettei järjestävä taho näissä tulevissakaan kisoissa pyri järjestämään huutokonsertteja ja toivoisimmekin että myös kilpailijat ottavat asiassa hiukan vastuuta?

Tässä kuvat korokkeen laidoista kuljettajan perspektiivistä kaiteen takaa..





Kiitokset ja tervetuloa kisaamaan..

-Jussi Rinne-

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 16