1/16 Summit ongelma, osaako joku auttaa:
auto on 100% peruskamaa, eikä paljoa ajettu.
Lähetin (#2238) näyttää pelaavan, vihreä led ok.
Auton akku Traxxas vakio nimh. Kun auton sähköt laittaa päälle nopeussäätimen (#3375) led vilkkuu ihan himmeää punaista. Vastaanottimen (#2218) led vilkkuu nopealla taajuudella punaista ja vihreätä (ei mainita manuaalissa...). Auto ei reagoi mihinkään, täysin kuollut. Sähköja ei saa kytkettyä pois nopeussäätimestä, akkuliitin irti on ainoo joka tepsii.
Nopeussäädin vaihdettu eikä tilanne muutu, joten vika muualla, mutta missä?
Jotenkin muistelisin että omassa revossa oli joskus samanlinen tilanne ja ongelma oli silloin kaasutrimmi. Eli muistaakseni jos kaasutrimmi on pielessä radiossa niin traxxaksen nopari ei toimi. Kokeile kääntää niitä pyöreitä nappuloita radiossa tai vaihtoehtoisesti sitä 70/30,50/50 nappulaa
Väännetty ja käännetty ja nyt myös 50/50, 70/30 kytkintä ronklattu => ei mitään vaikutusta. Ehkä koko radio täytyy avata...?
Tuskin kannatta avata. Ensiksi laita kaikki mekaaniset nappulat keskiasentoon radiossa ja liipasin 50/50 kohtaan. Sitten palauta radion perussäädöt, löysin nämä ohjeet traxxaksen sivulta,
http://traxxas.com/products/parts/escs/vxl3m-downloads ja
http://traxxas.com/products/parts/transmitters/6508tqitraxxaslink4ch-downloads :
Turn the Transmitter OFF
Hold both MENU and SET
Turn Transmitter ON
Release MENU and SET
red LED blinks
Press SET to clear settings.
LED will turn solid green.
Transmitter is restored to the default settings for the listed models.
Jos ei vieläkään toimi, kalibroi nopeudensäädin.
VXL-3m Setup Programming
(Calibrating your ESC and transmitter)
Read through all of the following programming steps before you begin. If you get lost
during programming or receive unexpected results, simply unplug the battery, wait a few
seconds, plug the battery back in, and start over.
1.
Disconnect each of the motor wires between the ESC and the
motor. This is a precaution to prevent runaway when the speed
control is turned on before it is programmed.
2.
Connect a fully charged battery pack to the ESC.
3.
Turn on the transmitter (with the throttle at neutral).
4.
Press and hold the EZ-Set button (A).
The LED will first turn green and then
red. Release the EZ-Set button.
5.
When the LED blinks RED ONCE. Pull the
throttle trigger to the full throttle position and
hold it there (B).
6.
When the LED blinks RED TWICE. Push
the throttle trigger to the full reverse and hold
it there (C).
7.
When the LED starts flashing GREEN,
programming is complete. After the throttle is returned to
neutral, the LED will then shine solid green or red (depending on
the low-voltage detection setting,
see note below)
indicating the
VXL-3m is on and at neutral (D)
Jos nämä eivät auta, kokeile irroittaa servopiuha vastaanottimesta ja kokeille uudestaan toimiiko kaasu. Joskus muistaakseni jos servo oli hajalla nopeudensäädin ei toiminut mutta kun irroitti hajonneen servon nopeudensäädin alkoi toimimaan taas.