Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Maxx  (Luettu 1098561 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1230 : 11.04.10 - klo: 21.03 »
Niin joo, piti noista sinun teippauksista sanoa, että ei maalarinteippi riitä, pitäisi käyttää vahvoja kuminauhoja tai sitten nittoteippia tai jotain muuta "ei repeävää teippiä" renkaansuuntaisesti, niinkuin traxxasfoorumin "threadissa" näytettiin... Teippien pitäisi puristaa kumia vannetta vasten.

Edit: Toisaalta harjaton on harjaton, ehkä tulevat beadlockisi pitävät paremmin :)
Ajoin tänään nitro Revollani(maximizerin beadlockit vanteina) eikä lähtenyt kumit irti(toisin kuin vakionakeista)
« Viimeksi muokattu: 11.04.10 - klo: 21.11 kirjoittanut Shamer »
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa Big Joe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1231 : 11.04.10 - klo: 21.10 »
Hieno! Onko sulla yksi akku, vai kaksi toisiinsa kytkettynä kun on vain yksi liitin mambassa? Nuo renkaat varmaan pitää kovemmalla alustalla kuin terva!? Mukavan matala profiilikin.

Kävin itse juuri ajelemassa harvassa koivumetsikössä. Oli ihan hullun kivaa! Ensimmäistä kertaa pääsin "oikeassa" maastossa kokeilemaan. Eihän tuota pysäytä mikään. Voi tykittää ihan mielin määrin ja hiekka ja lehdet lentää. Ja hyvin kestää osumia nyt kun bulkit on vaihdettu. Välillä mentiin volttia ilmassa niin ettei laskuissa pysynyt :afro:

Sitten slipperi pyöri löysälle ja kun menin kiristämään, niin huomasin että renkaat repeää vanteilta :roll: No, tulihan siinä joku 15-20 min bashattua ihan kympillä. On se huiman näköistä kun meinaa jäädä kiinni ja antaa hanaa niin heittää voltin takaperin ilmassa :shocked: :lol:

Ja uteliaita kyselijöitä riitti...

Mulla on 2 akkua sarjassa, eli yhteensä 4S. Laitoin vain yhden deanssin nopariin, ku ajattelin että jatkossa jos ja kun akut vaihtuvat, niin saa pelattua helposti välijohtoja vaihtamalla. Nuo bow-tie kumit on kyllä ihan hyvät. Losissa ne näyttivät minun makuun hieman pieniltä, mutta maxxiin ne sopivat paljon paremmin. Jollakin perus pihanurmikolla pito on tosi hyvä, soratien pätkällä toimii myös. Asfaltilla en ole kokeillut, mutta sinne onkin sitten road-raget.
Tuo on kyllä huomattu miten pikkuautoilu vetää ihan vanhempaakin porukkaa katsomaan. Jos ei ole ihan siperian perukoilla ajamassa, niin äkkiä tulee juttuseuraa paikalle :laugh:.

Mitkä nuo sinun jouset muuten ovat? Keltaiset? Onkohan ne jäykemmät kuin punaiset tai valkoiset? Katselin tuossa vähän että voisin tehdä nuo skid-platet alumiinista. Tulisi heti hipleempi  :cheesy:. Servosuoja minulta puuttuu, ja kallistuksenvakaimet olisivat kyllä aika hyvät myös...

Poissa Wile E. Coyote

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1232 : 11.04.10 - klo: 21.49 »
Itsekin miettinyt että kallistuksen vakaajat olis kunkku juttu! Ei taida löytyä maxxiin? Olisko ideoita itse tekemiseen? Ainakin se vakaaja tanko pitäis jostain saada valmiina?

Nuo iskarit on e-baystä ostetut vähän tuurilla. Ei mitään tietoa öljyistä eikä jousista. Progressiiviset tuntuvat olevan ja "sopivan jäykät" öljyt... Team bluestar noita taitaa myydä e-bayssä. Äskeisen perusteella olen kyllä tyytyväinen. Mukavasti seurasi maxx maastoa.

Shamer: Olet varmaan oikeassa. Ens kerralla sit osaa. Kuulostaa toiveikkaalta et beadlockit saattais pitää. Ei nämä liimaukset kokonaan repeä mut muutaman sentin railo jarruttaa menoa kummasti. Mites jos nuo sisus foamit liimais kontaktiliimalla renkaiden sisäpintaan? Oletteko kokeilleet? Siis "ballooningin" estämiseksi.
asso 1/12, devil vene, 2*schumi cougar, traxxas e-maxx, x-ray t1 evo2

Poissa nibbe

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1233 : 12.04.10 - klo: 11.46 »
Fiilistellään  :laugh:

Moro Big Joe,

Onko sulla pistää tuon harjattoman setin speksit ja mitkä pinionit kiinni? Joutuuko vaihtamaan sen ison hammasrattaankin (spur?) samalla? Harkitsen oman e-maxxin muuttamista harjattomaksi ja castle tuntuu olevan aika yleinen. Nyt kun alkaa oleen kokemusta niin tuntuu siltä, että luotettavuus olisi tärkein kriteeri vauhdin ohella. Montako akullista tolla pääsee ajamaan, ennen soittoa Sabeen hajonneiden osien saamiseksi?

-n-

Poissa Big Joe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1234 : 12.04.10 - klo: 19.46 »
No moi!

Pinioni on 23 hampainen. Se castle combo paketissa mukana tuleva ei vissiinkään käy, kun on eri jako. 3905:ssa hammasjako on kaiketi metrinen 0,8 (tarkista!). Spurri on mulla vakio muovinen, ja 4s (2x2s) akuilla tuntuu vielä kestävän. Sitten lisää kennoja niin... Kannattaa lukea tätä ketjua :wink:. Moottori on 2200kV. Varaosia on mennyt yllättävän vähän. Voimansiirtoon olen joutunut vaihtamaan kerran yokesit 5458x, sekä kardaanit 5151x. Vetarit, diffit ja laatikko ovat edelleen alkuperäisiä.  Muuta pikkuhilpettä sitten omien ajotaitojen mukaan :grin:.

Poissa Big Joe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1235 : 12.04.10 - klo: 19.55 »
Itsekin miettinyt että kallistuksen vakaajat olis kunkku juttu! Ei taida löytyä maxxiin? Olisko ideoita itse tekemiseen? Ainakin se vakaaja tanko pitäis jostain saada valmiina?

No kyllä jotain ideaa on, mutta se lopullinen älynväläys puuttuu vielä... :p

Poissa Wile E. Coyote

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1236 : 12.04.10 - klo: 22.06 »
Minulla on sama harjaton setti kuin BigJoe:lla. Melkein väittäisin että mukana tuleva pinioni käy. En kyllä ole käyttänyt sitä niin en ole satavarma. Eilisissä ajoissa mulla oli 19/68 molemmat karkaistua terästä ja 6s 5000mAh lipot. Kulkua riitti ihan riittävästi silläkin välityksellä. Tosi vähän olen ehtinyt ajamaan, mutta toistaiseksi en ole muuta kuin slipperin saanut rikki, ja sekin taisi olla oma vika kun oli liian löysällä. 2200kv mamban kanssa slipperillä on vain yksi oikea asento: Kiristettynä!

Mulla vakioon vaihdettu fastlanen combobulkit (kestää törmäilyjä), traxxasin teräksiset vetoakselit ja kardaanit, sekä iskarit. Juu, ja keskidiffi.

Towerista tilattu parman jenkkien koulubussi tuli :mrgreen: Ja tietenkin ihan liian lyhyt vaikka piti olla maxxiin :huh: Kai tuo on sitten siihen alkuperäiseen, se kun on lyhyempi??? Ei jaksa palauttaakaan, niin ajattelin kylmästi leikata renkaiden aukot niin että sopii ja yrittää maalauksella peittää virheen.

Saa vinkata varmasti sopivia koreja jos on tietoa.

EDIT: Unohtui mainita että savöksi hoitaa hommansa loistavasti :cool:
asso 1/12, devil vene, 2*schumi cougar, traxxas e-maxx, x-ray t1 evo2

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1237 : 12.04.10 - klo: 22.41 »
Shamer: Olet varmaan oikeassa. Ens kerralla sit osaa. Kuulostaa toiveikkaalta et beadlockit saattais pitää. Ei nämä liimaukset kokonaan repeä mut muutaman sentin railo jarruttaa menoa kummasti. Mites jos nuo sisus foamit liimais kontaktiliimalla renkaiden sisäpintaan? Oletteko kokeilleet? Siis "ballooningin" estämiseksi.

Eiväthän ne foamit siellä niinkään veny, kuin kumit, kai olet ne teipannut? Epäilen, että foamien liimaamisesta vanteille on vain haittaa... Koeta toki jos haluat!
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa Big Joe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1238 : 13.04.10 - klo: 17.27 »
Katselin tuossa Castlen sivuja, niin näyttäisi että tuo vihreä alumiinipinioni on 32P. Onkos se nyt sitten sama kuin mod 0,8? Ainakin spurreja on myynnissä missä mainitaan 0.8 mod/32 pitch.

Koulubussi on aika jees, itsekin sitä joskus katselin :smiley:. Loggeri tuli tänään. Pitää ladata ja opetella käyttämään.

Ediiitt...

Kyllä lähtee! 60km/h :shocked:. Tämä oli kyllä jo yllätys ihan oikeasti! Alustana oli urainen soratien pätkä, johon pystyi ajamaan kuitenkin täysillä. Mitähän se menisi asfaltilla? :shock:.
« Viimeksi muokattu: 13.04.10 - klo: 19.38 kirjoittanut Big Joe »

Poissa Wile E. Coyote

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1239 : 14.04.10 - klo: 18.30 »
jaa, mun veikkaus jäi vielä alakanttiin! Hyvin liikkuu :cool:

Kävin tänään rc-sabessa paikan päällä työreissulla kun olen. sain sliperin kasaus vinkkejä, liquid maskia ja teippiä sekä paikallisen krossiradan kordinaatit. kävin sitten katkomassa 2 iskaria mutta siihen saakka oli kiva hyppiä :grin:

Nyt pääsee korien maalaus puuhiin...
asso 1/12, devil vene, 2*schumi cougar, traxxas e-maxx, x-ray t1 evo2

Poissa Wile E. Coyote

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1240 : 14.04.10 - klo: 19.53 »
Koria ei vieläkään ole tullut. Tilattu muistaakseni jouukuun viimeisellä viikolla :tongue: Ei tuo sinänsä saben vika ole, ja nytkin pahoitteli asiaa. Ihmetyttää kuitenkin että onko suomalaiset liikkeet hierarkiassa niin alhaalla että saavat tavaraa sitten kun kaikki muut on saaneet vai mikä siinä kiikastaa. Lupasi nyt katsoa joltain toiselta heille kalliimmalta toimittajalta kun olen jo niin kauan odottanut. Ans kattoo... Harjoittelen maalaamista tuolla bussilla sillä aikaa. Hirvitää aloittaa kun on niin vähän kokemusta. Olen yrittänyt lukea vinkkejä kokeneemmilta...

Juu, ja eiks toi 32pitch ole tosiaan sama kuin 0,8mod.

Ps. Maxx hyppää muuten tosi kauniisti kunhan on kaasun kanssa tarkkana ilmalennon aikana :cheesy:
asso 1/12, devil vene, 2*schumi cougar, traxxas e-maxx, x-ray t1 evo2

Poissa Kupe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1241 : 15.04.10 - klo: 00.38 »
Mikälaisilla pinioni/spurri yhduistelmillä ajelette? Itellä on 64 ja 68 spurrit ja se mamban mukana tullu 18 pinni. Nyt ajattelin tilailla pinnejä lisää, mut en niitä ihan kaikkia vaihtoehtoja viittis ostaa, kun ei sitä kauheen usein kuitenkaan vaihda.

Poissa Big Joe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1242 : 15.04.10 - klo: 19.55 »
Mulla on muistaakseni 23/68 (4S MMM2200) Pitäisi ostaa pari pinionia lisää, että voisi kokeilla vaikkapa pykälän pienempää ja suurempaa. Ihan siis vain testimielessä, mutta taidampa ostaa niilläkin rahoilla jotain muuta "just tärkeää" :laugh:.

Minun hypyt päätyy yleensä katolleen tai nokalleen,  :angry: kun ei osaa! Sen olen kyllä huomannut että suuremmassa loikassa on enemmän aikaa passata auton asentoa kaasulla. Pikku hyppy menee loppuun niinkuin se nokalta lähtee. Itse en ainakaan ehdi mukaan.

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1243 : 15.04.10 - klo: 21.03 »
Mulla on muistaakseni 23/68 (4S MMM2200) Pitäisi ostaa pari pinionia lisää, että voisi kokeilla vaikkapa pykälän pienempää ja suurempaa. Ihan siis vain testimielessä, mutta taidampa ostaa niilläkin rahoilla jotain muuta "just tärkeää" :laugh:.

Minun hypyt päätyy yleensä katolleen tai nokalleen,  :angry: kun ei osaa! Sen olen kyllä huomannut että suuremmassa loikassa on enemmän aikaa passata auton asentoa kaasulla. Pikku hyppy menee loppuun niinkuin se nokalta lähtee. Itse en ainakaan ehdi mukaan.

Hypyissä kannattaa tehdä niin, että rullailee sopivalla vauhdilla rampille ja sitten antaa kaasupyrähdyksen aivan rampin nokalla ja päästää kaasun nollille, silloin auton pitäisi pysyä suorassa. Jos kaasutat kun auto irtoaa rampista, se nostaa keulan ylös ja jos annat auton rullata rampin kärjestä se tippuu nokalleen.
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa Kupe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1244 : 15.04.10 - klo: 21.09 »
Mulla on muistaakseni 23/68 (4S MMM2200)...

Hmm. Harjattoman E-maxxin ohjeissa sanotaan, ettei tommonen yhdistelmä sovi...

E-Maxx Brushless Edition Owner's Manual Addendum (.pdf 748 kb)

Poissa Wile E. Coyote

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1245 : 16.04.10 - klo: 15.50 »
joo, hanaa nokalla ja sit höllää. itse en kokonaan päästä kaasua. jos tulee nokka edellä niin on himmaillu liikaa ja jos antaa liikaa hanaa ilmassa niin nousee pystyyn. hyppyrin muoto tietenkin vaikuttaa paljolti siihen lähtöasentoon. mieluummin pikkasen liikaa kaasua ilmassa kuin liian varovaisesti IMHO.

kertokaas joku onko noita 40 series vanteita kahta leveyttä ja mistä tilatessa tietää kumpi kyseesä. Taisi käydä vanhanaikaisesti että nuo komeat beadlockit on liian leveät noille tilaamilleni kumeille :sad: rahan menoa ei voi estää?

mulla on 19/68 ja kulkee 6s ihan hulluna. 23 jos laittaa niin varmaan tilan salliessa satanen paukkuu :tongue: 4s mielestäni kokeilin 23/68 ja kyllä se käy. Täytyypä tarkistaa...
asso 1/12, devil vene, 2*schumi cougar, traxxas e-maxx, x-ray t1 evo2

Poissa Big Joe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1246 : 16.04.10 - klo: 19.21 »
Hmm. Harjattoman E-maxxin ohjeissa sanotaan, ettei tommonen yhdistelmä sovi...

Näköjään tuo taulukko niin väittää :huh:. Does not fit, eli ei käy. Kovasti vain tuntuu käyvän  :laugh:. Suositeltuun 4S ratastukseen nähden mulla on yhden pykälän liian suuri pinioni, joten jotakuinkin hyvin on sattunut ostokset, varsinkin kun ottaa huomioon että 40 series bow-tie on hiukan pienempihalkaisijainen kuin trx orkkis rengas... Mun mielestä nuo välityssuositukset on ehkä hiukan alakanttiin..?

Hyppyjä pitäisi kyllä harjoitella, pitää kokeilla noita neuvoja. 40 series beadlockeista ei ole kokemuksia, kun kaikki 3 rengassarjaa mitä mulla on, ovat liimattavaa mallia.

Poissa Big Joe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1247 : 28.04.10 - klo: 17.06 »
Nonii ja sitten uutta...

Laittelin iskareihin uusia öljyjä, ja kokeilin paria erilaista paksuutta. Alunperin paikallaan oli takana 50wt ja edessä trx vakio öljyt. Toimi muuten suht hyvin, mutta hypyissä kovalle pinnalle (esim. betoni) pohjasi voimalla melkein aina. Ratkaisuksi paljon klipsejä jousen alle ja tuloksena "pomppulauta", ei hyvä.

Seuraavaksi sisään sekä eteen että taakse 80wt. Pihamaatesteissä alusta tuntui todella jäykältä, enkä oikein pitänyt jousituksen toimivuudesta. Liian kova. Pehmeistä pompuista alastultaessa auto otti ihmeellisen lisäpompun alastulon jälkeen. Iskarit oli niin, että jousitus oli mahdollisimman jäykkä. En tosin usko että olisi toiminut paljoa paremmin jousituksen löysemmissä iskariasennoissakaan. Kovalla alustalla rata-ajossa, ilman hirmu hyppyreitä, voisi kuitenkin ehkä toimiakin..? Klipsejä oli takana 4mm, edessä ei mitään.

Sitten sisään 70wt öljyt, sekä eteen että taakse. Iskarit alhaalta sisään, ja ylhäältä keskelle. Klipsejä taakse 8mm, eteen 4mm. Toimii paljon paremmin. Betonilla ihan ok ajettava, hyppyjen alastuloissa ei pohjannut enää, jos vain kuski osaa... :tongue:. Muutenkin tuntui "imevän" alastulot mukavasti. Pihamaalla selkeästi jäykempi kuin 50wt+orkkis-setupilla, mutta kuitenkin ihan mukavasti toimiva. Rajummassa maastossa voi tosin olla että ohuempikin öljy ehkä menisi? Ylimääräistä pomppuilua en kuitenkaan huomannut. 80wt öljyillä sen huomasi heti, mutta nyt ei. Nämä litkut jäivät sisään, koska ovat selkeästi tähänastisista parhaat.

Iskareina on vakiot maxxin muoviset, jousina valkeat progressiiviset. Männät vakio 2-reikäiset ja öljyt Team Losi. Seuraavaksi varmaan se keskidiffi löysemmäksi... :grin:.

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1248 : 29.04.10 - klo: 11.36 »
Noita Maxxin kallistuksenvakaajia löytyy ainakin FullForceRC:ltä ja GPM Racing:iltä. Toteutus noissa on tosin hieman monimutkaisen näköinen.

Itseltä löytyisi ylimääräisenä käyttämätön RCWorksUSA:n vakaajasetti hintaan 15€ sis.kulut. Tuli joskus aikoinaan tilattua mutta jäi laittamatta paikoilleen kun auto jo meni seuraavalle omistajalle.
Firmaa ei taida enää olla olemassakaan, joten harvinaista herkkua olisi tarjolla.  :wink:
YV:llä lisäinfot.

edit: Vakaajat myyty!
« Viimeksi muokattu: 29.04.10 - klo: 21.02 kirjoittanut Janezki »

Poissa Wile E. Coyote

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1249 : 29.04.10 - klo: 23.50 »
20min ehdin ajaa kun sain auton siihen kuntoon että huh, huh. Kokeilin hiekkatiellä huippuja ja lähti ns. lapasesta sellasesta railosta. Aika viattoman näköisesti mutta tuho oli aika kauheaa katsottavaa :sad:

-Takaiskaritorni poikki heti ruuvien yläpuolelta.
-Neljä (4) iskaria p*skana!

Tilaukseen meni:
-fastlanen runko (=pidempi akseliväli :grin:)
-"spider" iskaritornit
-kallistuksenvakaajat

Hetken jo ajattelin koko p*skan myymistä mutta sitten sisuunnuin. =Laitetaan toimimaan vaikka henki ja rahat menisi!  :evil: Ei tuota kyllä 6s ja mamba setille ole tehty. Korkea painopiste, lyhyt akseliväli jne ja sitten se 70-80kmh (?) vauhtia niin ihan mahdotonta pitää kurssissa vaikka kuinka olisi "säädöissä".

Kiitos janezkille linkeistä ja BigJoelle iskareiden säätöpäivitykistä. Ajattelin sen verran säästää että katkotaan nyt sitten nuo vakioiskarit välillä ja tilataan sitten niitäkin uusia :roll:
asso 1/12, devil vene, 2*schumi cougar, traxxas e-maxx, x-ray t1 evo2

Poissa doggi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1250 : 03.05.10 - klo: 17.01 »
Oiskohan kellään tietoa kun ajattelin päivittää tohon maksiin harjattoman setin, siis jonkun halvan kiinalaisen mieluiten hobbykinggistä. Sen pitäis olla semmoin millä se auto kulkis edes vähän kovempaa ja tehot ois samat kun siinä alkuperäsel. Ei se nopeus ois siin niin tärkee vaan se lipojen paljon pidempi ajoaika ja sieltä samasta puljusta saisi vielä samoilla posteila lipot.

Poissa Keppo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1251 : 03.05.10 - klo: 20.49 »
Tuli sitten toteutettua täällä mainittu ohjausmodaus:
http://monster.traxxas.com/showthread.php?t=403852

Tähän ohjeeseen verrattuna itse laitoin shimmiprikat viilatulle kohdalle että laakeri kuormittuu sisäkehältään. Samoin siitä servosaverista piti viilata se servolta tulevan ohjausvarren paikka pois, muuten otti etukardaaniin kiinni.

Tämmöinen siitä sitten tuli:


Ottaen huomioon sen ajomäärän mitä autolla oli ajettu ja kuinka huonoon kuntoon se laakeroimaton holkki oli mennyt, olisi tämä modaus pitänyt tehdä ennenkuin autolla oli ajettu metriäkään.

Jäi sitten yksi ylimääräinen bellcrank + laakerisetti ylimääräiseksi, joten jos jollakulla on innostusta tehdä vastaava modaus, osat myynnissä täällä:
http://rc10.fi/index.php?topic=46870.0
« Viimeksi muokattu: 03.05.10 - klo: 21.11 kirjoittanut Keppo »

Poissa Kupe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1252 : 08.05.10 - klo: 21.43 »


Tämmönen tuli akkukotelosta. Lipovahtikin löysi hienosti paikkansa kannesta.

Ja vielä sopivasti ikkunan kohdalle :)

Poissa Wile E. Coyote

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1253 : 10.05.10 - klo: 10.38 »
Komea on kupen auto, ja akkukotelo mutta pääseekö tuo vielä joskus tositoimiin. :wink:

Nimim. Keppo innoittamana tutkin omastani ohjauksen välyksiä. Olin jo ehtiny purkaa vakiorungon pois enkä pelkkää vivustoa liikuttamalla huomannut välystä. Sitten posteljooni toi fastlanen rungon ja iskaritornit, ja päivää myöhemmin kallistuksenvakaajat. Siinä putsaillessa ja kasatessa yritin uudelleen tutkia ohjauksen välyksiä mutta hämmästyksekseni omassani ei käytännössä ole haitallista klappia. Voi olla että yksilö kohtaista, ja että omallanikaan ei ole vielä tarpeeksi ajettu että olisi kulunut, tuo kun on käytännössä joka kerta kannettu takaisin kotiin rikkinäisenä.

Pikku lisä ylläri oli että ne vakaajat ei käy "bolt on" meiningillä kiinni. Ne ei mahdu iskareiden välistä ohjeen mukaisella tavalla. Todennäköisesti nuo on kuitenkin, myyjän väitteistä huolimatta, suunniteltu vanhaan malliin. Rakenteeltaan ne on vakuuttavan oloiset joskin aika monimutkaiset ja ei säädettävät. Täytyy kasata loppuun ensin ilman ja pohtia sitten miten ne saisi tuohon modattua.

Kupelle tiedoksi että esim takabulkki on muutaman krssi akullisen jälkeen kuin rotan järsimä. Jopa siinä määrin että pohdin voisiko siihen laittaa jonkinlaista suojaa. Takaiskarit, vetarit, tukivarret,bulkki jne menee nopeasti ruvelle kun eturenkaat viskoo kiviä sinne. Eikä se pidemmän päälle ole pelkkä kosmeettinen ongelma. Iskarit nyt ainakin voi alkaa takkuamaan ja vuotamaan jos männän varret on ruvella. Jotain kumisukkiakin niihin kai myydään. Siinä mielessä ymmärrän jos kupe on vastahakoinen alumiini kaunotartaan hiekkapuhaltamaan. Pahuksen nättejä osia :grin: Omastani jouduin tosin joitain kierteitä jatkamaan kun oli niin niukasti kierteytetty esim niitä "chassis brace" reikiä joihin "skid platet" ruuvataan. Oliko vastaavaa säätöä sinulla? Ja ilmeisesti olettavat että jos tuollaista kamaa tilaa niin niitä osaa pulttaillakin. Mitään ohjeita ei mukana seurannut alustan, bulkkien, diffien, tai tornien kera. Vakaajan mukana oli huonolaatuinen mustavalkoinen räjäytyskuva josta nippa nappa saa selvän. Aikamoinen kontrasti itse osien kanssa! Tämä tiedoksi harkitseville.

Tulipa tekstiä. Anteeksi :embarrassed:
« Viimeksi muokattu: 10.05.10 - klo: 10.45 kirjoittanut Wile E. Coyote »
asso 1/12, devil vene, 2*schumi cougar, traxxas e-maxx, x-ray t1 evo2

Poissa Kupe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1254 : 10.05.10 - klo: 19.10 »
Komea on kupen auto, ja akkukotelo mutta pääseekö tuo vielä joskus tositoimiin. :wink:

Juu eiköhän toi kohta päästä korkkaamaan. Just sain akut ja auto on yhtä kutistesukkaa vailla valmis. Vakaajat pitäis vielä asentaa, mutta niille pitäis porata reiät noihin A-tukivarsiin. Hommaa vaikeuttaa se, että noi tukivarret on aika paksua alumiinia..

Mun bulkeilla on ajeltu jo pari kesää, joten ovat jo sopivasti kuluneet :) Ei tossa mun autossa oo uutta tähän kesää muuta "kun" runko ja rungon päällä olevat osat (moottori, vaihdelaatikko, akut, kori yms.) Tietysti uudet laparenkaat varmasti "puhaltavat" hiekkaa tehokkaammin, kun vanhat nappulat.

Poissa Kupe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1255 : 17.05.10 - klo: 02.48 »
http://rc10.fi/index.php?topic=35786.msg440640#msg440640

Kulkeehan se  :azn: Ei ihan noin ahtaassa paikassa viittiny vedellä täysillä, mutta tulihan ajeltua se sisään sillee puolikaasuilla.. Kaasua ja pitoo tuntu kyl olevan vähän liikaakin välillä, kuten toinen video näyttää..  :roll:

Tämmönen jälki siitä jäi.


Ens sunnuntaina sit lavat alle ja soramontulle  :grin:

Poissa Makro86

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1256 : 19.05.10 - klo: 07.11 »
Sain ongelmani korjattua =)
« Viimeksi muokattu: 19.05.10 - klo: 18.33 kirjoittanut Makro86 »
Xray x12, Asso B4.1 & Traxxas X-Maxx

Poissa Samoth

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1257 : 30.05.10 - klo: 21.49 »
Näitäpä E-maxxeja on tässä ajan myötä kerääntynyt kaksi kappaletta. Voisi tuo toisen "vara" auton viritellä vaikka talvikäytöön, mutta ongelmana noissa vakiomoottoreissa on tuo hajoaminen, joten voisi seuraavaksi ostaa parempaa hiilellistä moottoria.

Onko kukaan viritellyt noita traxxas Summitin isompia 775 kokoisia moottoreita tuon EVX-2 vakionopari kanssa? Yhden kappaleen tai sitten kaksi.

E-Maxx/MMM-combo2200kv/6S/

Poissa Makro86

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1258 : 04.06.10 - klo: 13.17 »
Osaakos joku kertoo mistä löytää ko. rpm osan siihen servojen väliin. En pikasella etsinnällä löytänyt :) 3 muuta skid platea on jo. Sitten mihis ne 2kpl pientä head brace palikkaa menee?
Xray x12, Asso B4.1 & Traxxas X-Maxx

Poissa hekekorte

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1259 : 05.06.10 - klo: 14.41 »
ot
« Viimeksi muokattu: 27.07.10 - klo: 18.35 kirjoittanut hekekorte »
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.