Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Screwed

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14 15
331
Krossissa nämä 2wd-konversioidut 4wd-autot kiellettiin joskus 90-luvulla (?) juurikin tästä syystä.
Tämä sääntö tuli aikoinaan siitä että Teemu Leino ja minä (Kim Elfström) ajettiin talvisarjaa matolla ja foumirenkailla Shumacher Catilla liian kovaa Similän mielestä joka oli silloin Asson maahantuoja. Muistaakseni oli vielä niin että tuuppipävänä ajettiin kovemmat tulokset kuin nelkkuluokassa. Tähän syy oli tietenkin se että tuolloin sähkö loppui aina kesken kun akussa oli kaikki 2000 mAh ja ajettiin tietenkin hiilikoneilla. Similällä, eli Asson maahantuojalla meni herne nenään ja lobbasi sääntömuutoksen. Intressit sääntömuutokseen olivat siis vain ja ainostaan yhden maahantuojan liiketaloudelliset syyt, ei mikään muu.

332
Rengashan toki oli vapaa, mutta saatujen tietojen valossa minipin oli reilusti nopeampi kuin muut renkaat, miksi siis antaa siinäkin tasoitusta?
En nyt ota mihinkään muuhun kantaa tällä kertaa, mutta tämä väite ei mielestäni pidä paikkaansa. Itse valitsin dBootsit minnipinnien edelle jo 2kk sitten EOS-matolle koska:

- Ei niin agressiivinen pito, mutta ihan yhtä nopea kuitenkin
- Kestää hieman pidempään
- Vähän halvempi

En sitten tiedä mistä kaikki olivat saannet päähänsä että vain minipinnillä voi pärjätä? Tosiaan 2 kk sitten aika moni puhui dBootisen puolesta. Edessä mulla oli Durangon 210 tuuppituupissa Staggerit, ja tietenkin leikattuna 2,5 ulointa riviä, takana 1 uloin rivi poisleikattuna.

Kim Elfström

333
Koska nostovelvoitetta ei ole 1 harjoituskierroksella ja näin ollen emme voi taata yhtenäistä mahdollisuutta tuloksen ajamiseen 1. harjoituskierroksella, niin näin ollen niitä ei huomioida alkueriin ryhmittelyn kannalta. Nostovelvoite alkaa toiselta harjoituskierrokselta ja näin ollen reseed tehdään toisen harjoituskierroksen tulosten (3 peräkkäistä kierrosta) mukaan.
OK. Tässä tapauksessa olisi mukava nähdä seinällä ne ekan harjoituksen kierrosajat vaikka niitä ei lasketakaan.

334
Liitteenä aikataulu ja ohjatun harjoittelun erälistat. Alkuerien erälistat tullaan määrittämään uusiksi harjoittelun tulosten perusteella (3:n peräkkäisen kierroksen aika). Tällä pyritään varmistamaan mahdollisimman tasavauhtiset alkueräryhmät.
Erittäin hyvä asia. Pieni tarkennus vaan asiaan, eli otetaanko se tulos 2. eräharjoituksesta vai molemmista?

335
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 17.02.16 - klo: 12.29 »
Nämä molemmat rajoittavat latausvirtaa. 2S-akuilla (7,4 v) laturin teho (50W) riittää 6A latausvirtaan (50W/7,4v = 6,76A).
Edelleenkin pitää laskea latausteho maksmijännitten mukaan eikä nimellisjännitten mukaan. Eihän latausjännite ole alle 7,4V 2s akussa muuta kuin ihan alussa jos olet ajanut akun täysin tyhjäksi. Eli 2s akulle riittää 50 W latausteholla virtaa 5,95A.

336
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 13.02.16 - klo: 09.36 »
Eli nytkin kun latailen 4 kpl 2S (5000mAh) akkuja illan aikana, niin latausaika on pahimmillaan yhden akun kohalla lähes jopa 120min jostain syystä, mitä en tiedä.
No mutta tämän minä selitin yllä. Koska Lipo akussa lataus tapahtuu maksimijänniteen mukaan niin virtaa hiipuu lopussa kun laturin ja akun potentiaaliero pienenee.

Lataus 3C-5C:llä minkä olen laturiin syöttänyt. Eli lääkkeeksi nopeampaan lataukseen tehokkaampi laturi? 100W esim?
Kuten myöskin edellisessä viestissä kerroin niin pelkkä maksimilatausteho ei auta mikäli laturissa on rajoitettu maksimilatausvirta. Näin on aika monessa halvassa laturissa. Yleensä 5 tai 6A. Tällöin saat sen maksimitehon ulos laturista vasta 3 tai 4s akulla.

Et varmasti ole ladannut 3-5C. Laturiin ei syötetä C:tä vaan ampeereita. Jos sulla on 5000 mAh akku niin 1C latausvirta on silloin 5A. 5C olisi 25A.

Lipoakun ollessa kyseessä latausvirran tuplaaminen ei ikinä puolita latausaikaa, koska se virta aina hiipuu lopussa. Mitä suuremmalla virralla lataat sen aikaisemmin se virran hiipuminen alkaa.

337
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 12.02.16 - klo: 10.00 »
Ei vaan täytyy laske maks. latausjännitteen mukaan joka on 8,4V 2s akulle, eli 5,95 A on maksimilatausvirta latauksen loppuvaiheessa. Alku vaiheessa saattaa olla isompikin kun jännite on alempi, ellei laturissa sitten ole amppeerit rajoitettu esim. 5 amppeeriin jolloin maksmitehon saa laturista irti vasta 3s akulla. Sitäpaitsi Li-po akun lataus kestää aina pidempään kuin teoreettinen maksimivirta koska latauksen viimeisellä neljänneksellä virtaa alkaa tippumaan kun akun maksimijännite on saavutettu. Eli jos sulla on vaikka 5000 mAh tyhjä akku niin ei se ole täynnä tunnissa vaikka lataat sitä 5A. Vaan siinä voi mennä 1,5 h.

338
Rengaskulutus oli vaan ainakin vielä tiistaina melkoinen. Oletin että ajosuuntaa olisi myös muutettu?

339
Kiitos mukavista kisoista. Tässä vähän kännykkävideokokeilua erilaisilla asetuksilla mikä valitettvasti näkyy kuvanlaadussa. Kannattaa siitä rattaasta säätää parempaa resoluutiota. Kaikke ei valitettvasti kerkiä kuvaamaan kun itse ajaa kisassa:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLDCzbepoDzvUuUEk_wjL5t97qM3UIwGQN

340
Kelpaa. Epälataaminen kutsutaan yleensä akun purkaukseksi. Liian suurella virralla purkaminen on aika vaikeata koska vastaan tulee aina ensin laturin purkuteho joka on yleensä vain 5-10W joka on 2s akulla alle - amppeerista vähänn reiluun amppeeriin.

341
Ovet ois täällä nyt auki mutta joudun lähtemään klo 17.15

+8 on juuri optimaalinen lipo akkujen säilytyslämpötila :)

342
Ylistaro(Seinäjoki) tai Vaasa. Selviää lähiaikoina.
OK, kiitos. Oma osallistuminen on aika pitkälti kiinni siitä saanko henkilökuntahintaisen hotellihuoneen, ja sen saaminen muuttuu epätodennäköisemmäksi joka päivä.

343
Laitetaan tännekin kyssäri:

Osaisiko joku valaista että millä paikkakunnalla EPUA:n FTT 3 kilpailu järjestetään? Olisi noin niinkuin suunitelmien takia tarpeellista tietää. Kukaan Suomen pienimmässä Full speed kerhossa ei osannut vastata muuta kuin että ehkä kai Seinäjoella?

344
Polttisautot / Vs: M8 nitro moottori kisakäyttöön
« : 02.01.16 - klo: 23.58 »
Dragon III

Valmiiksi sisäänajettu ja erittäin soiva peli.
Minkä tehtaan tekele?

345
JQRacing / Vs: Joulukalenteri
« : 20.12.15 - klo: 23.02 »
Kannattaa katsella sivuja sieltä saattaa löytyä hyviä tarjouksia...
Page not found...

346
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 15.12.15 - klo: 08.43 »
En tiedä auttaako tähän, mutta itse laitoin tuuppicorriin vakioetujouset taakse joilla saa maavaran 10 milliin, ja eteen rakensin tukivarteen iskarinkiinnitykset leveämmälle ja alemmas jolloin jäykimmillä jousilla saa maavaran siihen samaan 10 milliin.

347
Polttisautot / Vs: Nitro REMMIAHDIN
« : 02.12.15 - klo: 22.35 »
Teho ei kovastikkaan lisäänny kun ahdetaan nitroseokset suoraan pakoputkeen.
Eipä se 2-t moottorin ahtaminen tosiaankaan mitään järkevää ole. Pilli hoitaa homman paremmin kuin ahdin sillä se sysää kakun takaisin pyttyyn oikein säädettynä.

348
Tulokset / Vs: FTT 1 by Fullspeed rc lopputulokset
« : 30.11.15 - klo: 16.09 »
Ainiin. Unohtui kehua katsastusta siitä että todellakin tsekattiin myös akkujännitteitä ja varsinkin porossa blinky moodia. Tämä oli eka turistikisa missä mun autosta on tarkistettu säätimen nollaennakkoa. Erittäin hyvää toimintaa. Saisi muissakin kisoissa olla näin perusteellinen katsastus.

349
Tulokset / Vs: FTT 1 by Fullspeed rc lopputulokset
« : 30.11.15 - klo: 12.30 »
Kiitoksia kilpailunjärjestäjille ja kanssakilpailijoille myöskin minunkin puolestani. Rata oli vaikein millä minä olen ikinä ajanut ja osasyy siihen on että myötäpäivään olen viimeiksi ajanut rata-autoa vissiin 80-luvulla... Jouduin lähtemään sunnuntaina ennen tulosten julkistamista koska bussiaikataulut meni niin sopivasti että muuten olisin joutunut odottamaan 1,5 h seuraavaa.

Vaikka kilpailupaikka onkin väliaikainen niin yksi asia pitää nostaa esille, ja se on kuulutuksen kuuluminen ajajakorokkeelle. Kuulutuksen kuuluminen pitäisi mielestäni priorisoida ajajakorokkeelle koska muuten koko tuomariston työskentely on aivan turhaa kun ei ajaja kuule että tulee ohitetuksi kierroksella tai että saa stopparin. Olen nimittäin tehnyt sen virheen finaaleissa että päästän kaverin ohi luullen että kaveri tulee kieroksella ohi mutta todellisuudessa olikin samalla kierroksella. Enää en tee sitä virhettä vaan mun pitää olla aivan varma että kaveri takana tulee kierroksella ohi. Jos en ole varma niin en anna tietä. Valitettavasti kuulutukset ei juurikaan kuulunut ajajakorokeelle. Se yksi kaiutin siellä oli täysin mykkäja se mikä kuului oli säröytynyttä kaikua kauempaa. Tämä ei ollut ainaostaan tämän kilpailun ongelma vaan se on aika yleinen. Ajajakorokkeella pitäisi olla vähintään 2 toimivaa kaiutinta. Takakaiteen päällä olisi näin äänisuunnittelijan mielestä hyvä paikka kaituttimille.

Nyt tuli sellainen tilanne että päätuomari tuli finaalin jälkeen puhuttelemaan minua siitä etten päästänyt kierroksella  nopempia ohi. Vastasin etten ole tietoisesti ketään pidätellyt enkä ole kuullut yhtään kuulutusta että pitäisi päästää ohi. Seuraavassa B-finaalissa minua sitten pidäteltiin 3-4 kierroksen ajan kun ajoin finaalin voitosta ja tämän kuulutksen minä kuulin mutta ei ilmeisesti se kuljettaja joka minua pidätteli. Mitään stoppareita ei tästäkään kuitenkaan jaettu, mikä toisaalta olisi ollut epäoikeudenmukaista jos/kun kuljettaja ei ole väistämisvelvollisuudesta tietoinen.

Toinen asia mikä korostui oli että eräät antoivat nopeimmille tilaa vain jarruttamalla suoralla osuudella ja täysin ajolinjalla, ja sama auto vieläpä toistuvasti. Paras paikka antaa tilaa nopeimmille on esim. hidas neulansilmä jossa ei tarvitse tehdä muuta kuin ajaa vain hiukan pitkäksi. Pahinta on hidastelu ajolinjalla, ja vieläpä suoralla osuudella rataa.

Kaikesta huolimatta oli taas kivaa.

Kiitos & Anteex,

Kim

350
Lisäksi edustalla on "epävirallista" hiekkakenttää, johon varsin ei ole kielletty pysäköimästä.
Kaikissa noissa oli ainakin tiistaina siirtokehotuskyltit, siis ainakin 4-5 kylttiä näin. Sen takia nostin asian taas esille. En katsonut päivämääriä.

351
Onko pysäköintiin mitään hyvää vinkkiä?
Itse tulen julkisilla Nurmijärveltä koska ei kiinnosta sakot/3h välein ravaaminen kiertämässä parkkikiekkoa mikäli sattuu saamaan laillisen paikan. Julkisilla kestää minulla aamulla 12 min kauemmin kuin omalla autolla (bussi/ratikka). Nyt on pihalla viljelty siirtokehotuskylttejä joka paikkaan missä esim WJ-kisoissa porukka piti autojaan. En ole käynyt katsomassa niiden päivämääriä. Bunkkerin edustalle mahtuu kahteen riviin arviolta maks. 20 autoa valkoisten viivojen sisään viralliselle parkkialueelle jossa 3h rajoitus. 9 Ratikka tuo kätevästi verkkokaupan edustalle. Valitettavsti en osaa neuvoa ilmaista parkkipaikkaa pitkämatkalaisille.

352
Yleinen keskustelu / Vs: Tähän on tultu...?
« : 26.11.15 - klo: 10.32 »
Harvemmin joutuu autosta poistamaan pitoa säätämällä tai huonommilla renkailla ajamalla.
Minulle tuttua touhua turistista. Varsinkin tämän kauden renkaissa on niin paljon pitoa että päivän mittaan ei ole muuta vaihtoehtoa kuin huonontaa pitoainetta sen mukaan kun rataan tulee lisää pitoa, muuten kaatuu satavarmasti.

353
Yleinen keskustelu / Vs: Tähän on tultu...?
« : 26.11.15 - klo: 10.30 »
Screwed: Ilmoittele sitten miten saat sc-auton toimimaan uusilla renkailla eos matolla. Veikkaan että löytyy muutama kuski joka on jo lähes kaiken kokeillut ja haluaa kuulla ratkaisun säätöihin.
Sen verran annoin Turussa muille tasoitusta kun en ennen kisaa ollut ajanut metriäkään Corrilla vastaavanlaisella alustalla, että kerron sitten bunkkerin kisan jälkeen jotta jäisi edes jotain kotikenttäetua edes yhteen kisaan.

354
Yleinen keskustelu / Vs: Tähän on tultu...?
« : 25.11.15 - klo: 20.11 »
Jo 80-luvulla ajettiin sähkökrossareita foamirenkailla kisoissa kovalla pidolla. Eipä se todellakaan ole mitään uutta. Ja olen sitä mieltä että kyllä sen Corrinkin saa toimimaan kovalla pidolla. Vaati vaan vähän paneutumista ja useimpaan autoon osien virittelyä. Voi olla että muutan mieleni kunhan itse kerkiän testaamaan kunnolla, mutta siihen asti kantani on tämä.

355
Eilen pakkasyön jälkeen bunkkerissa ei tainnut olla kuin ehkä 15 astetta (lämmintä). Joten pitkät kalsarit, hanskat ja villapusero voi olla ihan hyvä kisavaruste kun koko päivän siellä on.

Kim

356
Pyritään aloittamaan noin kello 09:00
Minäkin pyrin tulemaan paikalle ajoissa. Sitä edesauttaisi jos kertoisitte milloin ovet aukeaa ja milloin ensimäinen harjoituskierros alkaa? Jos pyrin tulemaan paikalle n. puoli tuntia ennen ekaa harjoituskierrosta, niin mitähän kello silloin pyrkii olemaan?

357
Lasketaanko renkaan peseminen liuotinaineella kemialliseksi käsittelyksi?
Tottakai se on kemiallinen käsittely sillä kaikki liuotinaineet imeytyy kumiin ja pehmentää sitä = pitoaine.

358
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Bunkkerin RC-keskus
« : 19.11.15 - klo: 04.02 »
Asiasta kukkaruukkuun. Joku arkipäivä ennen ekoja WJ kilpailuja tällainen video tehtiin bunkkerissa roller derby puolella: https://www.youtube.com/watch?v=zU0Ck9be6io&feature=youtu.be

359
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n aloittelijaillat
« : 09.11.15 - klo: 21.00 »
No hyvä, pksrca webbisaitilla kun lukee että tulossa parin viikon päästä.  :angel:
http://rc10.fi/index.php?topic=93027.0

360
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n aloittelijaillat
« : 09.11.15 - klo: 20.40 »
Onkos krossiradan lisäksi tourinkirata jo kunnossa?
On se nyt vissiin 2 kk ollut kunnossa...

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14 15