Mikä on hyvä rengasvalinta mr-02 mm raceriin, kun ajoalustana on uusi, liukas parketti? Vaihdoin vakio kumien tilalle taakse softit, mutta ei auttanut. Pehmeä rengas likaantuu heti ja pito katoaa, eikä viitsisi olla koko aikaa siivoamassa. Autossa on kuulalaakerit, kuuladiffin tarpeellisuutta olen miettinyt. Löytyykö muuten mini-z kuskeja kuopion suunnalta?
Olemma todenneet, että MR-02:ssa ei oikein toimi takana hyvissä
rataolosuhteissakaan mikään sliksi. Ainoa jonka olemme saaneet pitämään, niin että kaasua uskaltaa painaa ilman että pito katoaa on 20-asteinen, eli pehmein leveä Kyoshon oma radial-kuvio. Enzo-korilla ja muutenkin MM-mallilla vaikutus vielä suurenee koska taka-akselilla on vähemmän painoa.
Edessä toimii yleisesti isompi valikoima kumeja, riippuen ajoalustasta. Mutta kapea radial ei mene pahasti metsään edessäkään.
Parketilla ei varmaan toimi mikään rengas. Ainahan voi pyyhiä mopilla pölyt pois ja kokeilla jos ei lipsuilisi niin kovin.
Mutta jos tarkaksi menee niin joka korilla renkaat toimii eri tavalla eri ajoalustoilla. Varsinkin siinä sen huomaan kun pitäisi päästä rataa lujaa ympäri =)
Huovalla pitoa löytyisi huomattavasti enemmän jo ihan vakiokumeilla, mutta huopa kyllä repii kumit helposti vanteelta kovan pidon takia ja auto nukkaantuu aika pahasti.
Poistaako kuulalaakerit tosiaan sen puskee oikealle/yliohjaa vasemmalle efektin?
Ei, jatkuvasti saa olla nypläämässä diffiä silti ja vaihtamassa rasvoja. 50/50 vetotehon saaminen takapyörille alkuperöisellä diffillä on yhtä tuskaa. Mutta edelleen, hyvällä pidolla ei häiritse niin paljon. Luikkaalla yhtä tuskaa.
H-platella pystyy hieman eliminoimaan yli/aliohjaamista.
Taisi olla niin päin että löysemmällä h-platella sisempi takapyörä pysyy paremmin maassa eikä yliohjaa niin paljon. Etujouset vaikuttaa tähän myös paljon.