Tunkki-juttu olikin tarkoitus huumorilla otettavaksi. En minä niin tosikko ole, että oikeasti suuttuisin pikku takaiskusta. Projekti on "hyllyllä", mutta mitäs puuhailen ennen virallisia sääntöjä...
Joo, auton leveys siis on leveimillään noin 240mm, eli aika kaukana 300mm:stä. TGX:n tai TGR:n alustaa ei kuitenkaan ollut tarkoitus käyttää. Auton oli tarkoitus olla Tamiyan 1:8 Alfa 155 (tai Opel Calibra) koria käyttävä itse kasattava viritelmä, jossa olisi Losin 8ightin etu- ja takadiffi, Serpent F180:n (etu)renkaat, saman auton kääntöpalat edessä ja GO:n .28 moottori. Muita hintavia osia en vielä ehtinyt hankkimaan, mutta takapään jousituksessa olisin käyttänyt Mugenin (Serpentin osia halvempia) etukääntöpaloja, vaimentimina ("iskari") Serpentin 710/960:n säädettävät muovirunkoiset, ja äänenvaimentimeksi olin hahmotellut Sirion EFRA 2015-mallia. Autoa olen CAD:n avulla piirrellyt, ja toteuttamiskelpoiseksi todennut.
En minä kapeutta hirveänä suorituskyvyn esteenä näe, mutta siitä on sekä haittaa, että etua.
Noiden Kyoshon SuperTenien sotkemisen Tamiyan 1:8:hin voisi silti lopettaa, sillä ne ovat erikokoisia, eivätkä korit ole vaihtokelpoisia. HPI:llä taitaa olla myös Kyoshon SuperTenin kokoisia autoja. SuperTenien akseliväli on noin 280 mm ja leveys 220 mm. Tamiyan 1:8:eissa mitat ovat noin 300 ja 240 mm. Sen verran samankokoisia ovat, että jossain päin maailmaa niillä ajetaan samoissa luokissa.