1) vaiheelliset GT autot ja RTR tai alle 200€ moottori kokoa .21 - .28 (*
2) vaihteettomat rallygame autot (keskidiffi tai spooli) ja mikä tahansa .21 moottori
3) Kardaaniveto pakollinen, kumirenkaat ja renkaat peittävä koppiauton kori kuten edellisvuosinakin. Tankin koko välillä 125-150ml
4) kansalliset kisat ja lisäksi 1-2 muuta kisaa jossa ei lisenssipakkoa mahdollisuuksien mukaan
5) GT toimikuntaa ei tarvita, yhteyshenkilö riittää kuten pitkälle muissakin luokissa. Luokan säännöistä voidaan päättää yhdessä virtuaalisesti koko maan kattavalla tasolla. yhteyshenkilö valitaan halukkaiden joukosta määräajaksi kerrallaan ja sitä kierrätetään. Näin ollen tämä äänestys on täysin turha.
*) Moottori ostettavissa kotimaasta alle 200€ hintaan
Eli siis sä haluisit säänöt tollasiks vai?
Miksi?
Tuo ei tuo yhtään uutta kisaajaa! Jos joku sulle väittää ettei aja kun säännöt ei ole tolla tavalla. SE ON VOI VOI. Säännöt on jo olemassa ja niillä mennään.
Kuten tuolla aiemmin jo sanoin niin sarja oli menneellä vuodella erittäin mielenkiintoinen. Viimeisessä kisassa vaihtui vielä monta sijoitusta!!!
Toimikuntaa tarvitsemme juuri siksi että, kun tehdään ykstyyppi rengas juttuja, moottorijuttui yms yms... heille esitetään, he testaa ja valitsee. Tai ihan mitä vaan sarjan/luokan hyödyksi Sarjassa mukana olleet mielestäni kauden-09 aikana valitsi lisää henkilöitä raatiin pois jääneiden tilalle.
Sitten pari lainausta:
Näin sivusta seuranneena niin minun mielestä renkaat on ollut se kulmakivi. Ei se ihan joka kukkarolle ole tuo jos haluaa pysytellä kärkisijoilla joten olisko yksityyppi rengas joka on todettu kestäväksi ja suht hyväksi ajaa
Jerzi
Ehdotin raadille yksityyppirengasta ja määrän rajoittamista 6kpl rengasta per kisa(pl. sadekeli) Kyselin kanssakilpailijoilta henkilökohtaisesti olisiko ehdottamani rengas heille mieleinen.
Oikeastaan kaikki ne henkilöt, jotka eivät aktiivisesti aja ko. luokan kilpasarjaa voivat itse asiassa ottaa homman huomattavasti rennommin kuin kisasarjan läpi kahlaavat kuskit.
Mitä turhaan stressata säännöistä, jos ei osallistuta kuitenkaan kisoihin. Saman luokan kalustolla ajaminen, kerhoiltailu ja teeman ympärillä hengailu ovat kaikin puolin OK ja monille itse harrastuksen ydin.
Toivoisi vain että roolit ja asetelmat eivät mene sekaisin, jolloin säännöistä stressaa eniten ne joita ei sitten kisoissa pahemmin näy. Säännöt ovat erittäin tärkeä asia, mutta vasta sitten kun ollaan valmistautumassa kisaan tai kisaamassa. Sitä ennen ja varsinkin muulle osalle harrastajajoukkoa tää on hauskaa ajanvietettä ja puuhaamista, jossa sääntöjen ei pitäisi antaa kiristää pipoa liikaa.
Sääntöjä tärkeämpää on huomion kiinnittäminen oikeaan ratakäyttäytymiseen aina radalla oltaessa.
Tietenkään en kohdista näitä pohdintoja kehenkään yksittäiseen henkilöön.
Jarkolla on tässä viestissä muutama oikein hyvä näkemys...
Nii-in, taisi mika joka nyt huutelee niin olla tattiksella aika-ajoissa mukana!!!
Henkilökohtaisesti esim. GT-8 luokan moottorisäännöt v*tuttavat suoraan sanottuna koska kilpailukykyinen moottori pitää hankkia jostain tietystä osoitteesta. Ja nykyisistä listoista ei ole vieläkään mitään selvyyttä.
- joko puhtaasti merkkiluokka tai
- täysin vapaa merkkien valitsemisen niin auton, voimanlähteen kuin varaosienkin suhteen
Kaikki muu on suurta pelleilyä joilla kulissien takana vaan edistetään tiettyjen tahojen toimintaa kauppiaat mukaanlukien.
Huh tulipahan sanottua...
Edellinen lainattu toisesta aiheesta, mutta vastaan tähän, jotten sotke asioita keskenään.
Kauden 2010 GT-8 Kansallisen Sarjan säännöt on toimikunnan puolesta valmiit ja ne on lähetetty AKK/Matti Korvenmaalle katselmoitavaksi ja hyväksyttäväksi. Matti lupasi palata asiaan maaliskuun alussa, kunhan suurimmat paineet hellittävät.
Tälle kaudelle on säännöissä ehdotettu selvää moottorilistan laajentamista, perusteet:
Viime kauden jälkeen tuli selvä tarve laajentaa moottorivalikoimaa. Syynä tähän oli lähinnä RTR-moottorien käytettävyys ja kestävyys kilpailukäytössä. Päätettiin, että pyydetään tarjoukset kaikilta varteenotettavilta maahantuojilta ja kauppiailta moottoreista, joiden hinta tulee olemaan koko ensi kauden alle 200€. Tarjouksia saatiin mukavasti ja niiden pohjalta poimitaan sopivimmat mukaan hyväksyttyjen moottoreiden listaan, kaikkia tarjottuja moottoreita ei ole tarpeellista ottaa mukaan. Se mitä koneita listalle tulee, jää lopullisesti nähtäväksi uusien sääntöjen julkaisuhetkeen, mutta tuosta hintaluokasta jokainen voi asiaa itse pohdiskella, en aio asiaa tässä enempää kommentoida, ennenkuin asia on saatu päätökseen.
Se miellyttääkö listalla olevien moottoreiden hankintapaikka itse kutakin, on pois minun käsistä. En kuitenkaan osaa oivaltaa mitään tasapuolisempaa keinoa lisätä mottorivalikoimaa. kenenkään kauppiaan tai minkään muunkaan tahon kanssa ei ole pelleilty, vaan toimikunnan tavoitteena on vain ja ainoastaan se, että luokkaan saadaan mukaan paljon kuskeja ja että ajaminen on hauskaa, edullista ja tasapuolista, uskoo ken tahtoo.
Edelleen GT-8luokan perusajatus on se, että mukaan tulemisen pitää olla suhteellisen helppoa ja edullista. Siitä syystä esim. moottoreiden hinta on rajattu tuohon 200 euroon.
Kannattaa välillä avata verhot ja katto ulos