Terve
No niin tämäkin kisa vedetty läpi.
Edellisenä viikonloppuna olleeseen M8 kisan verattuna oli vähän erilaista (kirjottelin juuri M8 tuloksiin niin ajatukset on hieman siellä vielä)
Turffilla mentiin. Ratamestari Sami Salmela & talkoolaiset tehneet kovati duunia radan eteen viime syksystä alkaen. Itse en ole turffilla vielä päässyt ajamaan metriäkään mutta meno näytti mielekkäältä. Pito näytti vastaavan kovahko pitosta savibaanaa eikä mielestäni muistuttanut mitenkään menoa pinnirenkailla eos-matolla (joka oli omana ennakkokäsityksenä turffilla ajosta).
Harjoitusajanotto saatiin radalle vasta M8 kisan jälkeisenä sunnuntain, eli vajaa viikko ennen kisaa. Varmasti sitä olis siellä kaivattu aikasemmin mutta resurssit kerhossa siihen ei valitettavasti riittäneet.
Alkuviikosta duunailtiin sitten Sami-Pekan kanssa vesisateessa sähköt, verkko ja äänentoisto ohjaakorokkeelle asti, perjantaina vielä joutettiin liittimet viimesiin äänentoisto piuhoihin ja fasiliteetit oli valmiit kisoihin.
Kisapäivät oli tosiaan edelliseen viikonloppun verrattuna paljo löysemmät. Molempina päivinä neljä alkuerällistä ja kolme finaalillista kuskeja joka tarkotti että erä/finaali kierrosten välissä oli aina taukoa, mukavaa. Tällä kertaa ei tarvinnu venyttää rakkoa ja kerkes vähän seurustelemaan kilpailijoiden ja kavereiden kanssa.
Aikataulussa pysyttiin ja homma suju ilman suurempia ongelmia. Vettäkään ei tälläkertaa tullut vaikka lauantaille sitä jossain vaiheessa oli vähän lupailu ja sunnuntaina taivas näytti hyvinkin synkältä.
Katsastus ja tuomarointi suju mallikkaasti. Lauantaille saatiin hyvin talkoolaisia ja pystyttiin jopa järjestämään lisää nostajia radalle kun tarvittiin.
Buffa oli nyt perinteistä poiketen uau:n rakennuksessa. M8 kisoissa porukka tuntu tykkäävän kun sinne pääsi melusaastetta suojaan ja tuntu buffassa nytkin väkeä kokoajan olevan.
Mitäs vielä.. pää alkaa olemaan aika tyhjä ja töihin pitäs suunnata..
No tästä alkaa suunnittelemani eläköityminen kisanjärjestäjän/kilpailunjohtajan duunista. Vielä toki pienempiä hommia tehään, ensalkuun Saloon (M8) tuomaroimaan ja PM:ssä ajanottoo ja varmaan MM:ssäkin jotain hommaa mutta kuuluisa joku muu saa tehä johtohommat jatkossa.
Vielä iso Kiitos kilpailijoille, toimitsijoille ja talkoilijoile!
Niemis