No Losi ei paljoa päivityksiä tarvitse. En ole saanut muovidiffiä koskaan rikki. Heikoin lenkki taitaa olla Losissa tuo pinjonin ja spurrin välinen ratasvälys. Kunnon tuki keskidiffiltä kytkinkellon kannakkeeseen hoitaa asian.
Lisäksi etu- ja takadiffin pinjonin laakereista kannatta pitää hyvää huolta. Jos laakeri menee jumiin niin pikkuratas on ainakin sökö ja huonolla tuurilla diffin lautasratas menee samalla.
Baja mulla oli ekana bensa-autona mutta sillä tuli loppujen lopuksi ajettua niin vähän että kokeneemmat saavat valistaa sen auton heikoista kohdista.
Tässä tulikin aika hyvin esille se miksi en ole aikoinaan losia hankkinut. Voimansiirrossa liikaa osia ja suunnittelun kukkasia. Käytännössä savage uudestaan: Diffin välykset liian suuret ja heikko laakerointi. Aina sai tehdä diffien purkamisen gallonen välein. Jos ajoi enenmmän, niin poskilaakerit petti diffeistä. Losissa ei myöskään taida olla diffin ulostulot laakeroitu mitenkään, toisinkuin bajassa? Kupit rupeaa nopeasti heilumaan diffinkuorissa ja vuotamaan ölpät ulos. Losissa ei taida olla myöskään vetoakselien päissä suojakumeja? Tälläkin on suuri vaikutus varsinkin kuppien kulutuskestävyyteen. Toki, en puolustele bajan diffikuppikumien kestävyyttä. Niitä saa kokoajan vaihtaa, mutta on se silti pieni vaiva diffikupin vaihtamiseen useammin.
Ainakin silloin kun losi tuli, niin bajan voimansiirto vaikutti paljon enemmän kulutustakestävämmältä ja siksi tykkäsin siitä. Puhumattakaan yleisesti 1/6 autojen varaosien hinnoista. Eikä ole tähän päivään mennessä mennyt mitään muuta voimansiirrosta rikki kuin päärattaita, mutta senkin vaihdoin metalliseen, niin eipä ole enää senkään kanssa ollut ongelmia. Kaikki laakerit vaihdan kerran vuodessa talviajojen jäljiltä, ettei tule turhia keskeytyksiä kesällä ja väkisinkin keräävät kosteutta sisäänsä.
Muita ongelmia ei pahemmin ole ilmennyt. Melkeimpä eniten on ongelmia ollut moottorien kanssa. Milloin kytkin kuumennut tai runkolaakerit pettänyt jne.
Muutamia viriosia olen hommannut kestävyyden lisäämiseksi, vaikka ei ne vakionakaan rikki menneet. Ehkä suurin vaikuttaja tähän on ajotyyli. Rauhallisempia ja kankeampia, niin ei nämä kutoset mielestäni sovellu niin korkeisiin hyppyihin ja pahassa maastossa ajamiseen, kuin 1/8 autot. Tietty jokainen tyylillään.