Luistin puolella olevalla ruuvilla ei säädetä mitään muuta kuin sitä miten moottori vastaa kaasua painettaessa, eli niitä alakierreosten seoksia. Kaasarin alapuolella on juuri se tyhjäkäynti ruuvi. Sen yläpään seosruuvin kääntely kyllä muuttaa varmasti tyhjäkäyntiä. Tuon polttoaineen vanheneminen on kyllä totta. Ittellä ei meinaa tulpat kestää ku ajelee vanhalla löpöllä. Jaksaako moottorisi ottaa täysiä kierroksia ilman kuormaa? 8)
Sehän siinä onkin kun ne luistin päissä olevat ruuvit on miten sattuu. Ei siis kierrä kovin paljoa tyhjäkäyntiä korkeammalle, rupee röpöttämään ja sammuu. Pääruuvia oon säädelly vaikka mihin asentoon.
Joopa joo. No tässä tapauksessa sun kannattais tehdä seuraavaa:
1. Kierrät ne luistin ruuvit pintojen tasolle.
2. Säädä tyhjäkäynti juuri siihen 1-1,5mm kohtaan
3. Ruuvaat pääneulan täysin kiinni (varovasti!!)
4. Avaat pääneulan n. 2 kierrosta auki, silleen että rupee käymään tyhjäkäyntiä.
5. Jos pakoputkesta tulee reilusti polttoainetta, kiristä pääneulaa n. 1/8 kierrosta kerrallaan kiinnipäin kunnes polttoaineen tulo lakkaa
6. Painele kaasua rauhallisesti. Jos kone rupee mooamaan niin kiristä sitä luistin puoleista ruuvia kiinnipäin 1/8 kierrosta kerrallaan. Jatka tätä niin pitkään kunnes saat kaasun vastaamaan ripeästi.
Älä koske siihen pakoputken puoleiseen ruuviin!!7. Jos omistat infrapunamittarin niin säädä moottori toimimaan niin että lämpötila on n.120C´viiden minuutin revittelyn jälkeen. Jos et niin suosittelisin hommaamaan
Itse sain koneeni toimimaan tällä tavalla niin kuin halusin. 8)
Olethan muistanut öljytä ilmanputsarin?!?!