Kirjoittaja Aihe: Nuoruusmuistojen innoittamana, aloitan RC-autoharastuksen uudestaan  (Luettu 76850 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Juu kyllä 4s riittä jos radalla meinaa ajaa. 1700 kv mosalla nitrovehkeet ei pysy perässä koska vääntävä mosa mahdollistaa jopa 18 hampaisen pionin käytön.

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kivasti on tullut taas vastauksia ja hyvää tietoo asioista, joten kiitos! :azn:

Toiseksi asiaksi voisi mainita Tekinin websivut, jotka ovat todella hyvät ja tietoo/vinkkejä löytyy todella paljon.

Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Aloin taas yötunneilla hakeen tietoo tosta Tekinin RX8:sta ja mietin lähinnä akkukokoa ja tota mosan ylikuumenemista sekä välityksiä?

Tietoo löytyy aina, kun jaksaa etsiä :laugh: :laugh: :laugh:



Ja rx8 manuaalista sitten löyty toi ylikuumenimisen tiedot-->The On-Board Temperature Monitor works to provide you with important feedback on speed control temperature, helping you to adjust gearing and avoid long term heat damage. To use; 1)The speed control must be calibrated to your radio and the radio must be in the neutral position. 2)The middle LED will be on steady then blink out every 2 seconds. 3)At the moment that the center LED blinks out, one or more of the other LEDs will light up. 4)LEDs 1-3 lit is typical of light loads or a stock motor. LEDs 1-6 lit indicates heavy loads and is typical when running mod motors. LEDs 1-7 lit indicates high internal tempera-tures approaching thermal shutdown. Discontinue use until the speed control returns to normal operating temperature.

MBX6 ecossa vakiovälitykset tais olla 14P/44T. Kuinka paljon noita välityksiä uskaltaa isontaa, onko 18 pinioni liikaa? :huh:
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
4s lipolle voi olla ihan passeli toi 18 hampainen,jos meinasit 2050kv:n laittaa.
Kokeilemalla selviää,lämpöjä kannattaa seurailla alkuun.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
4s lipolle voi olla ihan passeli toi 18 hampainen,jos meinasit 2050kv:n laittaa.
Kokeilemalla selviää,lämpöjä kannattaa seurailla alkuun.

Okay,niin meinasinkin seurata ja onnex toi noppari on noin kehittyny ,että siinä on tommonen overheating- ominaisuus. 2050kv:n meinaan hommata :tongue:
« Viimeksi muokattu: 15.06.11 - klo: 11.26 kirjoittanut KHS77 »
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa Anis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Jatkan vielä tähän ketjuun, kun alkaa tuo "tilaus" liipasinsormi olemaan herkkänä.
Mikä ero mahtaa olla tuolla 808E versiolla jota esim RF myy, verrattuna polttisvehkeeseen jota mainostetaan 2011 spec-versiona? Niin, siis muuten kuin voimanlähteen osalta...
Toisinsanoen jos pistän liki 0,5K€ rahaa 808E vehkeeseen ihan pihasudittelun ja rakentelun halusta, onko se 808E jokin 2010spec eli vanha jo ostettaessa?

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Jatkan vielä tähän ketjuun, kun alkaa tuo "tilaus" liipasinsormi olemaan herkkänä.
Mikä ero mahtaa olla tuolla 808E versiolla jota esim RF myy, verrattuna polttisvehkeeseen jota mainostetaan 2011 spec-versiona? Niin, siis muuten kuin voimanlähteen osalta...
Toisinsanoen jos pistän liki 0,5K€ rahaa 808E vehkeeseen ihan pihasudittelun ja rakentelun halusta, onko se 808E jokin 2010spec eli vanha jo ostettaessa?

Olen ostamassa siis Mugen MBX-6 ecoa ja voi olla vanha ostaessa, mutta mieli voi muuttua matkan varrella :cheesy:
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa Anis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Varmaan sekin hyvä peli riippumatta kuinka vakavasti harrastaa. Itse harrastan 3v poikani kanssa ihan leikkimisen,  ruuvaamisen ja pojan kanssa yhdessä touhaamisen ilosta.
Lähinnä ajattelin kysellä tässä topikissa koska tuosta 808e autosta en äkkiä omaa aihetta löytänyt.
Lukemani mukaan vanhemmissa 808 autoissa on ollut jotain laakeriongelmaa, lieneekö ne edelleen tässä rf:n myymässä 808e versiossa?
Joko sinä olet sähköt tai muuta tilannut? Olen itse vielä holdissa auton suhteen. Hyper 10sc ja riittävät sähköt jo on. Hobaollakin on kiinnostavia 1/8 autoja, mutta haluan seuraavaksi auton johon osia saa suomesta alle 7 viikkoon

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
No tulen minäkin hehkuttaan uutta merkkiä tähän säikeeseen, eli,,HPI vorza flux . Tulee suhtkoht halvaksi kun liittyy postituslistalle ja tilaa towerhobbiesilta.Postituslistalle liittyessä tulee alee noin 100-150 taalaa.
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Varmaan sekin hyvä peli riippumatta kuinka vakavasti harrastaa. Itse harrastan 3v poikani kanssa ihan leikkimisen,  ruuvaamisen ja pojan kanssa yhdessä touhaamisen ilosta.
Lähinnä ajattelin kysellä tässä topikissa koska tuosta 808e autosta en äkkiä omaa aihetta löytänyt.
Lukemani mukaan vanhemmissa 808 autoissa on ollut jotain laakeriongelmaa, lieneekö ne edelleen tässä rf:n myymässä 808e versiossa?
Joko sinä olet sähköt tai muuta tilannut? Olen itse vielä holdissa auton suhteen. Hyper 10sc ja riittävät sähköt jo on. Hobaollakin on kiinnostavia 1/8 autoja, mutta haluan seuraavaksi auton johon osia saa suomesta alle 7 viikkoon

Tässä järjestyksessä ajattelin ostella:

1. Auto
2. Moottori Tekin RX8 2050kv
3. Ohjain +ohjausservo
4. Laturit+ poweri
5. Akut

Hoidan ensin ton etelänmatkan Turkkiin :cool: ensinn ja sitten keskityn tähän Rc-projektiin :cheesy:

Tarkotus olis ihan ajella omax huvix pihalla ja tietenkin täälä Jyväskylässä Murskaamontien radalla. Voisin sanoa että puolivakavissani......tiedä sitten alkaako ihan tosi kisaaminen kiinnostaan? :huh:

Lasten kanssa on hyvä harrastaa ja se on hienoo, että vanhemmat on tukena harrastuksissa :azn: Hienoooo!
« Viimeksi muokattu: 18.06.11 - klo: 00.28 kirjoittanut KHS77 »
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Lähinnä ajattelin kysellä tässä topikissa koska tuosta 808e autosta en äkkiä omaa aihetta löytänyt.
Lukemani mukaan vanhemmissa 808 autoissa on ollut jotain laakeriongelmaa, lieneekö ne edelleen tässä rf:n myymässä 808e versiossa?

E-versiolle ei ole omaa topiccia kun patterikasit on luokkana vielä lasten kengissä ja autoja ei ole kovin paljoa. Mä ajoin XB808 2009 mallilla vuoden päivät enkä vaihtanut autoon yhtään laakeria, autolla ajettiin talven aikana paljon sisäradalla ja kesällä joku 30-40 akullista ulkona.

Patterikasissa ei kardaanin lakrut ole samalla tavalla kovilla kun nitroissa, ajokilsoja tulee vähemmän ja pitkät puolen tunnin/tunnin vedot loistavat poissaolollaan kun pitää antaa akkua vaihtaa ja antaa sähköjen jäähtyä.

Sitä en tiedä onko uudessa 808E:ssä päivitetyt diffiboxit, sitä kannattaisi kysyä RacingFactoryn sähköautot osiossa, he tuskin lukevat kaikkia keskusteluja joten sieltä saa varmimmin vastauksen.
Kylätason RC-kuski.

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kertokaas jampat tarkat säännöt noitten LiPo akkujen...

1. Lataamisesta
2. Purkamisesta
3. Ja tietysti tuo talviajan säilytys?  (en aja talvella)

Kennoissa pitää siis olla noin 3,7V kennojännite, jos ei aja talvella? Ilmeisesti hyvällä lipo-laturilla hoitaa kaikki ym. kolme kohtaa?

JA TAAS KIITOS!

Laturi tulee oleen toi Icharger 106b todennäköisesti!
« Viimeksi muokattu: 19.06.11 - klo: 02.41 kirjoittanut KHS77 »
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Kertokaas jampat tarkat säännöt noitten LiPo akkujen...

1. Lataamisesta
2. Purkamisesta
3. Ja tietysti tuo talviajan säilytys?  (en aja talvella)

Kennoissa pitää siis olla noin 3,7V kennojännite, jos ei aja talvella? Ilmeisesti hyvällä lipo-laturilla hoitaa kaikki ym. kolme kohtaa?

JA TAAS KIITOS!

Laturi tulee oleen toi Icharger 106b todennäköisesti!

1. Balanseri kiinni, 1C virralla lataus ja liposäkkiin odottaa kunnes laturi kertoo että on valmis, menee noin tunti jos akku ajettu melkeen loppuun
2. Kun akulla ajetaan sitä ei saa purkaa liian tyhjäksi, sätimissä löytyy yleensä lipo cut off sitä varten. Toinen vaihtoehto on käyttää ajastinta radiossa. Itseä käytän kumpaakin, ajan yleensä maks 10-15mins putkeen, sit akun vaihto.
3. Säilytyksessä kannattaa jättää akku johonkin 50-70% akun kapasiteetista, silloin se säilyy parhaiten. Talven aikana voi myös tarkistaa jännitteen ja ladata akkua tarvittaessa. Tämä pätee myös ajosessioiden väillä. Eli ei kannata ikinä säilyttää tyhjänä tai täynnä.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Ihmettelen miksi olet ostamassa kahta laturia? Vaikka päätyisit käyttämään kahta 2S akkua sarjassa, niin ne on mahdollista kytkeä laturiin sarjaan siten että laturi luulee lataavansa 4S akkua eikä se eroa mitenkään siitä että lataisit yhtä 4S akkua 1C virralla.

Eli tässä tapauksessa kahdella laturilla säätät pelkästään tuon adapterijohdon vaivan. Mielestäni vähän turhan suuri panostus (niin rahallisesti, kuin vaivana) parin euron johdon takia.

Noita 2x2S akkuja ei siis missään tapauksessa ladata samanaikaisesti rinnan. Koska tällöin eri jännitteelle purkautuneet kennot lyövät kunnolla kipinää rinnankytkettäessä ja hetkelliset lataus&purkuvirrat ovat sen mitä liittimistä menee läpi. Sarjaankytkettäessä lataus ei juurikaan eroa esim 2S saddlepack -akun latauksesta. Siinäkin kaksi 1S kennoa on ajossa sarjaankytkettyinä ja ladatessa kytketään taas sarjaan siten että laturi balansoi kutakin kennoa erikseen.

 - Hount

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Niinkun tuolla edellä todettu niin kaksi laturia on helpompi/turvallisempi ratkaisu jos ladataan mahd. nopeasti kahta akkua samaan aikaan. Toki jos pienehkö hidastuminen verrattuna kahteen laturiin ei haittaa ja tietää jotain kytkennöistä eikä kytke ristiin balanssi liittimiä tai kytke muuten akkuja väärin, niin kyllähän yhdelläkin laturilla homma onnistuu. Isoin ongelma on jos kaks akkua on täysin eri jännitteillä niin lopussa kestävä hidas tasaaminen kestää ikuisuuden jos toisen akun kapasiteetista puuttuu vieläpä vaikka 30% tms ja toinen on 2% vaille täynnä. Toki se on kustannus kysymys ja tuota 2laturia käytetään monesti jos käytetään halppis latureita, icharger tietysti maksaa jo jonkin verran, eli se jää omaan päätäntä valtaan minkälaiset laturit kokee parhaaksi hankkia omiin taitoihin/odotuksiin nojaten.

Kahdella laturilla säästää mielestäni aikaa jonkin verran, paljonkin jos akut pahasti eri varaustilassa. Toisekseen on turvallisempi vaihtoehto hankkia kaksi laturia ja ladata kahta akkua erikseen, jos otetaan huomioon mahdolliset virheet adapteri johtojen kytkennöissä tai balanssi liittimien paikoissa, näistä kun yhden sattuu sopivasti ristiin kytkemään niin luultavasti sauhuaa laturin balanssi portti/laturi/akku, pahimmassa tapauksessa siis. Oma suositukseni on siis 2laturin käyttäminen.

2x2S tapauksessa tuo Hount:n kanta kuulostaisi loogiselta, mutta tuo on muutamaan kertaan todistettu että kipinöintiä ei tapahdu vaikka kytkee melkein tyhjän ja täyden akun rinnakkain. Toki se kytkentä kannattaa jättää tekemättä jos ei oo perehtynyt asiaan todella hyvin. Sarjassa lataus on siis normaali tilanteessa AINOA oikea vaihtoehto, kunhan toin vaan esille että rinnakin pystytään lataamaan jos tilanne sen vaatii ja perehtyy asiaan riittävästi, toki omalla vastuullahan noita adapteri hässäköitä aina käytetään.
« Viimeksi muokattu: 20.06.11 - klo: 13.33 kirjoittanut Lassi »

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Niinkun tuolla edellä todettu niin kaksi laturia on helpompi/turvallisempi ratkaisu jos ladataan mahd. nopeasti kahta akkua samaan aikaan.
Turvallisempi kyllä, mutta nopeudessa ei ole mitään eroa. Pienoinen ero saattaa muodostua jos käyttää halpislaturia, joka ei osaa/ tajua balansoida kennokohtaisia eroja jo latauksen alkuvaiheessa, vaan odottaa siihen että ensimmäinen kenno saavuttaa 4,2V jolloin koko latausvirtaa on rajoitettava balansointipuolen purkuvirran tienoille ettei yksi kenno ylilataudu. Fiksut laturit (mm. iCharger ja moni muu) osaavat balansoida jo ensimetreiltä lähtien. iChargerissa tuota balansointitapaa voi vaihtaa monesta eri vaihtoehdosta.


Lainaus
Isoin ongelma on jos kaks akkua on täysin eri jännitteillä niin lopussa kestävä hidas tasaaminen kestää ikuisuuden jos toisen akun kapasiteetista puuttuu vieläpä vaikka 30% tms ja toinen on 2% vaille täynnä.
Jos molemmat akut ovat samanlaiset, ja ne ovat ajossakin olleet sarjaankytkettyinä, niin niissä ei pitäisi olla juurikaan eroa. Tilanne ei eroa mitenkään 2S akusta... Eihän kukaan niitäkään lataa kahdella laturilla 1S kerrallaan, vaan akkupaketin molemmat kennot ladataan sarjassa.

Lainaus
2x2S tapauksessa tuo Hount:n kanta kuulostaisi loogiselta, mutta tuo on muutamaan kertaan todistettu että kipinöintiä ei tapahdu vaikka kytkee melkein tyhjän ja täyden akun rinnakkain. Toki se kytkentä kannattaa jättää tekemättä jos ei oo perehtynyt asiaan todella hyvin. Sarjassa lataus on siis normaali tilanteessa AINOA oikea vaihtoehto, kunhan toin vaan esille että rinnakin pystytään lataamaan jos tilanne sen vaatii ja perehtyy asiaan riittävästi, toki omalla vastuullahan noita adapteri hässäköitä aina käytetään.

Jos kytket täyden ja tyhjän akun rinnakkain, niin kipinöinti on pienin huolista. Mikä on maksimivirta millä akku voi ottaa virtaa vastaan? Tällä virralla se tyhjempi akku tulee ladatuksi. Täydemmän akun virranantokyky on aina suurempi ja täydempi akku saattaa selvitä tuosta operaatiosta ehjänä.

Väärin kytkemällä saa kyllä balanseriportin kärähtämään, mutta ei ole kummoistakaan avaruustiedettä kytkeä johtoja oikein. Ihmettelen vaan kuinka tästä nostetaan hirveä haloo tässä treadissa, kun ei ole milloinkaan tullut mieleen edes että harrastuskäytössä tarvitsisi kahta laturia.
[sarkasmi]Jos tämän tosiaan halusi viedä riittävän pitkälle, niin 6S akun voisi ladata kenno kerrallaan kuudella laturilla. Ja 1/10 krossareissa 2S saddlepackit nyt ainakin kannattaisi ladata kahdella laturilla. Säästäähän siinä ainakin kaksi minuuttia per akku.[/sarkasmi]

 - Hount

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
No juuh jos kerran ichargerissakin pystyy tuollaisen liikkeen tekemään että alkaa heti tasaamaan, minä oo tollasta huomannutkaan tai sitten tossa karvalakki ichargerissa ei sellaista ole (106b) :) Kiitokset vinkistä.

Juuh eipä siin toki normaali ajotilanteessa isoja eroja synny enemmänkin, jos heittelee mitä sattuu akkuja ristiin esim. puolessa varauksessa olevia, mut toki nopeesti tilanne tasottuu ja kannattaahan niitä sen jälkeen käyttää aina parina samaan aikaa niin kuluvatkin ehkä mahdollisesti suhteellisen samaan tahtiin.

Juuh tuo asia pitää kyll paikkansa rinnan kytkennästä, moni sitä tuntuu pitkin maailmaa silti käyttävän vaikka eipä se sitä todista että se hyvä tapa olisi :) Sarjassahan näitä kuuluu latailla.

Juuh adapteri asiat toki on helppoja tullu vaan nähtyä tän lyhyen elämän aikana sellasta koheltajaa näitten kanssa että akkuja on palanu ja latureita kärynny vaikka kaupan adapterit on, kun kaikki pitäis olla tyyliin vasaran kestävää ja minkään liittimen edes yhden nastan ei pitäs mennä toiseen liittimeen :D Mut kuittaus tälle ja kiitokset hountille ichargerin vihjeestä koitan ettiä tota tasaus asetusta sieltä jos löytyis :)


Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Väärin kytkemällä saa kyllä balanseriportin kärähtämään, mutta ei ole kummoistakaan avaruustiedettä kytkeä johtoja oikein. Ihmettelen vaan kuinka tästä nostetaan hirveä haloo tässä treadissa, kun ei ole milloinkaan tullut mieleen edes että harrastuskäytössä tarvitsisi kahta laturia.
Kun tuossa muutama sivu aikaisemmin mietittiin noita latureita, niin yksi vaihtoehto oli 50W laturit. Niitä olisi kannattanut ostaa 2, koska yksi sellainen lataa yhden tuollaisen 2S lipon tunnissa, mutta kaksi vasta kahdessa tunnissa.

Nyt, kun laturiksi on valikoitunut paljon rajumpi peli, ei varmaan ole mitään tarvetta kahdelle laturille. Sen kun tekee juottimella sellaisen johdonpätkän, jolla ne saa laturiin sarjaan. (Ja siihen autoonhan sen tarvitsee kuitenkin.)
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Joo, enköhän mä sillä ydelläkin laturilla pärjää... :laugh:
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Olenko ymmärtänyt oikein?

Eli tolla Tekinin hotwiremokkulalla pystyy hienosäätää nopparia, mikä taas ei onnistu itse nopparin napeista. :shocked: :huh:
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Olenko ymmärtänyt oikein?

Eli tolla Tekinin hotwiremokkulalla pystyy hienosäätää nopparia, mikä taas ei onnistu itse nopparin napeista. :shocked: :huh:

Hotwirellä pystyy päivittämään säätimen softan (joka tekee isoja muutoksia säätimen toimintaan) sekä säätää semmosia asioita mitä ei pysty napeista säätmään.

Tekin säätimet kannattaa aina päivittää uusimpana versioon ja katsoa että säädöt on kohdillaan hotwirellä. Riippuen käytöstä niin sit joko pärjää ilman tai sit tarvii hotwireä silloin tällöin.

http://rc10.fi/index.php?topic=43674.msg405294#msg405294 tuolta lisää tietoa
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
4s lipolle voi olla ihan passeli toi 18 hampainen,jos meinasit 2050kv:n laittaa.
Kokeilemalla selviää,lämpöjä kannattaa seurailla alkuun.

Okay,niin meinasinkin seurata ja onnex toi noppari on noin kehittyny ,että siinä on tommonen overheating- ominaisuus. 2050kv:n meinaan hommata :tongue:

RX8 laittaa myös tuulettimen päälle kun lämmöt nousee yli 150 fahrenheit. Oiskohan se sit jotain 60 C näin pääsäs laskettuna. Ledejä kannattaa seurata ja niistä näkee suoraan miten rasittunut säädin on.

Pitää muistaa että pitkävälitys rasittaa moottoria kun taas lyhyt välitys rasittaa säädintä.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
ja se pitkä välitys myös kuumentaa säädintä enemmän kuin lyhyt välitys.

perusteet:pidemmällä välityksellä moottori "haukkaa" enemmän virtaa joka myös kuumentaa säädintä.
mitä enemmän virtaa menee säätimen läpi sitä enempi se kuumenee.

(tulipahan taas sanottua sitä ja tätä)
pöö

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Minkälaisia kuluja tulee, jos tilaa rc-kamaa ulkomailta?
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa ratikka

  • Jäsen
    • Profiili
Minkälaisia kuluja tulee, jos tilaa rc-kamaa ulkomailta?
Mitä luulet? Postikuluja yleensä. Mitä tilaat ja mistä? Jenkkilästä jos tilaa kalliimpaa tavaraa tulee mahdollisesti tulli ja alvit päälle. Tarkenna hieman...
Tamiya Dark impact brushless 9t  & Traxxas Slash 4x4.

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Minkälaisia kuluja tulee, jos tilaa rc-kamaa ulkomailta?
Mitä luulet? Postikuluja yleensä. Mitä tilaat ja mistä? Jenkkilästä jos tilaa kalliimpaa tavaraa tulee mahdollisesti tulli ja alvit päälle. Tarkenna hieman...

Lähinnä meinasin akkuja,latureita, ja mosa+esc. Mulla on pari paikaa,mistä varmaan tilaan->www.fusionhobbies.com ja www.hobbyking.com Auton ja radion ostan Suomesta
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Minkälaisia kuluja tulee, jos tilaa rc-kamaa ulkomailta?

Tästä on paljon kirjoitusta tuolla kaupankäyntiosastolla, hyvä esimerkkilaskelma vaikka täällä.

Siellä on jopa erikseen aihe HobbyKingistä.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Minkälaisia kuluja tulee, jos tilaa rc-kamaa ulkomailta?

Tästä on paljon kirjoitusta tuolla kaupankäyntiosastolla, hyvä esimerkkilaskelma vaikka täällä.

Siellä on jopa erikseen aihe HobbyKingistä.

BIG THANKS! :cheesy:
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa Grasshopper

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asiahan ei tietysti minulle kuulu mutta oletko nyt aivan varma että haluat hommata tollaisen patterikasin joiden tekniikka on vielä keskeneräistä, joilla ei kukaan näillä leveysasteilla aja ja kilpailuja ei ole. Eikö kannattaisi vielä harkita esim. 1/8 polttiskrossaria tai sitten 1/10 sähkökrossaria jos vaikka innostus harrastukseen lisääntyy jopa sille asteelle että haluaisi kokeilla jopa kilpailemista, ei tarvitsisi sitten hommata kaikkea uudestaan.
Yokomo - Kyosho - Hobbywing - Intellect - Sanwa - Kawada

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asiahan ei tietysti minulle kuulu mutta oletko nyt aivan varma että haluat hommata tollaisen patterikasin joiden tekniikka on vielä keskeneräistä, joilla ei kukaan näillä leveysasteilla aja ja kilpailuja ei ole. Eikö kannattaisi vielä harkita esim. 1/8 polttiskrossaria tai sitten 1/10 sähkökrossaria jos vaikka innostus harrastukseen lisääntyy jopa sille asteelle että haluaisi kokeilla jopa kilpailemista, ei tarvitsisi sitten hommata kaikkea uudestaan.

Onhan asia kyllä totta, mutta olen hankkimassa juuri patterikasia mielenkiinnon ja oman huvin vuoksi.  Jos mielenkiinto kasvaa kilpailuasteelle, niin aloitan sen sitten 1/10 sähkösillä.
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB