Kirjoittaja Aihe: Uusi polttikseen hurahtanut  (Luettu 15803 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 2Gigaa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Rustler VXL-sivut
Vs: Uusi polttikseen hurahtanut
« Vastaus #30 : 03.09.12 - klo: 09.24 »
Ettei nyt vaan olisi Matkustaja taas asialla...

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Uusi polttikseen hurahtanut
« Vastaus #31 : 03.09.12 - klo: 10.09 »
Tässähän ei ole viisateltu vaan neuvottu, mutta kun sinä vaan alat mussuttamaan joka neuvosta, että ei se noin ole vaan ehkä näin.

Pidän foorumin juttujen perusteella harrastajia sen verran lapsellisina viisastelijoina, että ei kauheasti tee mieli tunkeutua heidän pesäpaikkoihinsa  :grin:
pöö

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Uusi polttikseen hurahtanut
« Vastaus #32 : 03.09.12 - klo: 10.22 »
Tässähän ei ole viisateltu vaan neuvottu, mutta kun sinä vaan alat mussuttamaan joka neuvosta, että ei se noin ole vaan ehkä näin.

Juurikin näin.

Mun yhtään neuvoa/vinkkiä en tässä topikissa anna.

Täysin sekopäistä meininkiä kun heti alkuun höpisee kuinka täällä foorumilla moni puhuu mielipiteistä blaa blaa...
No mutta kun hänelle antaa suoran faktan niin hän aivan itse alkaa puhtaalla mielipiteellä vänkäämään vastaan.

Ja vielä jopa mussuttamaan.

Saakoot neropatit asioista pihalla olevat juniorit kommentoida tänne...
Niitä kyllä löytyy.

Turha on apuja tarjota kun ei niitä oikeita apuja oteta vastaan vaan soitetaan jopa poskea.

Poissa Serbetli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi polttikseen hurahtanut
« Vastaus #33 : 04.09.12 - klo: 07.12 »
Mun yhtään neuvoa/vinkkiä en tässä topikissa anna.
Sehän on erinomainen diili.

Auton käynnistäminen on alkanut sujua paremmin. Sadan nyppäyksen sijaan kahdella viimekerralla on auto käynnistynyt ekalla nyppäsyllä. Ensiksi tarvii tietysti pakoputki peitettynä vdellä narusta löpö kaasuttimelle asti. Jo pelkästään narun nyppäämiseen auttaa suuresti, kun lämmittää koneen ensin föönillä. Käyntiin lähtemiseen taas auttaa, kun kaasutrimmistä kääntää kaasua tyhjäkäyntiä isommalle. Narusta tuntuu olevan sitä kevyempi vetää, mitä kuumempi kone on. Ilmeisesti männän ja sylinterin välys kasvaa lämpötilan myötä. Tästä voisi kuvitella, että moottori ei ihan helposti lämpöleikkaa. Onko ylipäänsä yleistä, että nämä moottorit leikkaavat kiinni? Sen luulin käyneen, kun isolla sorapihalla ajellessa meni kivi vauhtipyörän ja pohjalevyn väliin, mutta murhe olikin onneksi pienempi. Kaikenkaikkiaan paljon irtonaista soraa sisältävällä pihalla ajelu ei ollut paras mahdollinen idea. Korin kylkiin lisäämäni korisokat lensivät pois ja kiviä menee korin sisälle ja kaikkiin mahdollisiin muihin väleihin.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi polttikseen hurahtanut
« Vastaus #34 : 04.09.12 - klo: 09.23 »
Ettei nyt vaan olisi Matkustaja taas asialla...

Tyyli on kyllä täsmälleen sama..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Serbetli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi polttikseen hurahtanut
« Vastaus #35 : 04.09.12 - klo: 09.33 »
Ettei nyt vaan olisi Matkustaja taas asialla...

Tyyli on kyllä täsmälleen sama..
Mitä ihmettä, onko tänne joku muukin aikuinen aiemmin kirjoittanut? :laugh:

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi polttikseen hurahtanut
« Vastaus #36 : 04.09.12 - klo: 09.45 »
Canada
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Uusi polttikseen hurahtanut
« Vastaus #37 : 04.09.12 - klo: 11.03 »
Ettei nyt vaan olisi Matkustaja taas asialla...

Tyyli on kyllä täsmälleen sama..
Mitä ihmettä, onko tänne joku muukin aikuinen aiemmin kirjoittanut? :laugh:

Kyllä, minä ja moni muu.

Itse tosin olet kyllä aika lapsellinen(ehkä jopa lapsi) kun faktoista pitää alkaa mussuttamaan vastaan.
pöö

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Uusi polttikseen hurahtanut
« Vastaus #38 : 04.09.12 - klo: 11.10 »
Ettei nyt vaan olisi Matkustaja taas asialla...

Tyyli on kyllä täsmälleen sama..
Mitä ihmettä, onko tänne joku muukin aikuinen aiemmin kirjoittanut? :laugh:

Puhdas kakara.

Tainnu ekat genitaalialueen karvat putkahtaa esiin ja nyt ollaan niin aikuista, tajuamatta että ruudun toisella puolella saattaa olla jopa selvästi vanhempia.

Puhdas kakara.

Ehdotan ettei kukaan foorumin käyttäjistä kommentoi tälle henkilölle sanaakaan ainakaan kahteen viikkoon.



Poissa Garrett

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi polttikseen hurahtanut
« Vastaus #39 : 04.09.12 - klo: 12.05 »
Lainaus
Ehdotan ettei kukaan foorumin käyttäjistä kommentoi tälle henkilölle sanaakaan ainakaan kahteen viikkoon.
Lainaus

Samaa mieltä.

Poissa Serbetli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi polttikseen hurahtanut
« Vastaus #40 : 06.09.12 - klo: 00.25 »
Nyt, kun käynnistäminen on alkanut onnistumaan ekalla nyppäsyllä hiustenkuivaajalla lämmityksen jälkeen, tuli tarve keikkamallin moottorin lämmittimelle, joka syö auton sähköä.

Ensimmäisestä versiosta tuli nätti mutta hidas ja toisesta jo tosi hyvä, mutta ei silmää kestävä. :shocked: Ensimmäisessä on kantta paistava 50W halogeenispotti ja jälkimmäisessä kannen reikään menevä 100W halogeeni. Liitteenä kuvat molemmista. Nätimmästä luovun materiaalien hintaan: 25€.

Mitenköhän tyhjiksi vastaanottimen patterit uskaltaa ajaa? Viimeksi ajamaan lähtiessä patterisetin jännite oli enää 5,2V, mutta ajossa vajaa jännite ei tuntunut. Kaasuservossa on vieteri, joka vetää kaasun pois sähkön loppuessa, eli en ole kantanut huolta vastaanottimen tenästä.

Korin kylkien sokille löytyi korvaaja lyhyistä silikoniletkun pätkistä.

« Viimeksi muokattu: 06.09.12 - klo: 00.32 kirjoittanut Serbetli »

Poissa lamppu8

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi polttikseen hurahtanut
« Vastaus #41 : 06.09.12 - klo: 01.34 »
Vaikuttaisi aika kätevältä tavalta lämmittää moottori. Itse kun olen innokas uimari, niin otan yleensä auton mukaan uimahalliin, ja kun olen uinut riittävästi, haen auton pukukaapista ja vien saunaan. Sillä aikaa kun peseydyn ja pukeudun on auton moottori lämminnyt sopivasti, käynnistyy helposti ja pääsen vaivatta hallin parkkipaikalle kurvailemaan. Täytyykin mittailla sopisiko uimakassiin myös oikean auton akku ja lamppu, niiden avustuksella voisin kenties lämmittää moottoria miedommassakin lämmössä esim. hyörysaunassa.

Takakyljen olen korvannut poralla.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Uusi polttikseen hurahtanut
« Vastaus #42 : 06.09.12 - klo: 01.44 »
Ota seuraavalla kerralla auto mukaan kun uit niin putsaantuu liatkin kivasti.

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Uusi polttikseen hurahtanut
« Vastaus #43 : 06.09.12 - klo: 07.29 »
Mä oon esilämmittäny moottorin aina vuokraamalla Kimi Räikköseltä lentokoneen ja lentäny afrikkaan, yleensä Libyaan. Annan olla aurigossa sellasen tunnin verran. Samalla ehtii käymään asekauppaa paikallisten kanssa. Sitten takas kotiin ja eikun ajaan.

Tollasen halogeenin oon modannu ohjaimeen kii niin nään ajaa yölläkin.

Tää tapa toimii mulla hyvin.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Uusi polttikseen hurahtanut
« Vastaus #44 : 06.09.12 - klo: 08.14 »
Itse olen madiin asentanut ilmawebaston niin saa moottorin lämpöiseksi.

Pitää vaan olla lämmittimelle erillinen bensatankki ja akku. :D
pöö

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Uusi polttikseen hurahtanut
« Vastaus #45 : 06.09.12 - klo: 10.22 »
Minä taas lopetin kierrättämisen ja Priuksenkin vaihdoin kunnolla bensaa syövään jenkkirassiin. Näin toimimalla ilmasto lämpenee, eikä kohta tarvitse esilämmittää pannua lainkaan.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi polttikseen hurahtanut
« Vastaus #46 : 06.09.12 - klo: 14.10 »
Hyviä konsteja, tota Libyaa vois kokeilla.

Kaasuservossa on vieteri, joka vetää kaasun pois sähkön loppuessa, eli en ole kantanut huolta vastaanottimen tenästä.

Oetko kokeillut että servo ja luisti todella palautuu kun sähköt pois. Yleensä halpisservot on sellasia ettei toivokaan.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Serbetli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi polttikseen hurahtanut
« Vastaus #47 : 06.09.12 - klo: 14.25 »
Hyviä konsteja, tota Libyaa vois kokeilla.

Kaasuservossa on vieteri, joka vetää kaasun pois sähkön loppuessa, eli en ole kantanut huolta vastaanottimen tenästä.

Oetko kokeillut että servo ja luisti todella palautuu kun sähköt pois. Yleensä halpisservot on sellasia ettei toivokaan.
Olen juu. Jos vieteri pääsee vielä vetämään kaasun pois täydeltä kaasulta, vieteri jopa jarruttaa hiukan. Saa silloin servon akseli sen verran vauhtia, että menee pidemmälle.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi polttikseen hurahtanut
« Vastaus #48 : 06.09.12 - klo: 14.27 »
Hyvä. Muutenhan ei luonnollisesti apua.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Uusi polttikseen hurahtanut
« Vastaus #49 : 06.09.12 - klo: 14.29 »
Oetko kokeillut että servo ja luisti todella palautuu kun sähköt pois. Yleensä halpisservot on sellasia ettei toivokaan.

Menit sitten rikkomaan kahden viikon sääntöä...
Täten lankeutan sinulle kirouksen...  Jostain autostasi tulee hajoamaan jotain joskus.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi polttikseen hurahtanut
« Vastaus #50 : 06.09.12 - klo: 14.58 »
Sorry .. luultavasti  joo , varmaan jo tänään :tongue:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Uusi polttikseen hurahtanut
« Vastaus #51 : 06.09.12 - klo: 16.57 »
tuossa jo tulikin selväksi miksi moni on siirtynyt nitroista pattereihin.
todella rasittavaa näillä suomen ilmoilla saada vehkeitä käyntiin,ainoa konsti on erilaiset lämmitys systeemit.
itse tapasin lämmitellä koneen halvoilla mikroaalto uuneilla,pientä kipinöintiä tuosta aiheutuu mutta se ei ole vaarallista.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa Serbetli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi polttikseen hurahtanut
« Vastaus #52 : 06.09.12 - klo: 22.14 »
tuossa jo tulikin selväksi miksi moni on siirtynyt nitroista pattereihin.
Saa nähdä alkaako sellainen kiinnostaa, mutta nyt oli pääasia, että auto pärisee.

Avasin keskidiffin, johon on tarkoitus laittaa mahdollisimman paksu öljy, jolla ajattelin etupyörien ruopimisen vähenevän kiihdytyksessä. Auton mukana tuli putelit, joissa lukee 7000 ja 3000. 7000 lienee paksumpaa, mutta mahtaako olla paksumpaa kuin 80W-90 vaihteistoöljy? Poweracingin sivuilla noita öljyjä näyttää olevan aina 300 000 asti alkaen 1000:sta.

Diffin molemmin puolin on halvan oloiset kuulalaakerit, joista on jo yksi suoja irti. Ehjän oloiset sentään olivat. Nopeutettuun kulumiseen tähtäävä ratkaisu on ollut sijoittaa O-renkaat tasauspyörästön päiden liukulaakereiden sisäpuolelle. Öljy ei siis pääse liululaakereihin, jos O-renkaat pitävät. No alkuperäiset tuskin pitävät  :tongue:

Ajattelin leikkauttaa vedellä tai laserilla uudet jarrulevyt mustasta levystä. Nykyiset on tehty meistaamalla isoilla toleransseilla. Uusista levyistä tulee halkaisijalta 3mm isommat ja vähemmillä jäähdytysrei'illä varustetut, jotta olisi enemmän pinta-alaa. Mahtavatko silti käytössä kuumeta niin, että tarvisivat lainkaan? Reikien reunoista tulee siistit, eli säästävät paloja. Sopiiko moneen autoon samallaiset levyt ja olisiko niillä kysyntää?
« Viimeksi muokattu: 06.09.12 - klo: 22.21 kirjoittanut Serbetli »

Poissa Serbetli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi polttikseen hurahtanut
« Vastaus #53 : 10.09.12 - klo: 23.21 »
Tilasin nuo vieterit, joiden sopimista aikaisemmin arvuutin. Paremman mallin vieterit eivät ole halkaisijaltaan tasapaksut, eli vieterit olivat sopivat vain iskarin yläpäähän. Piirsin jo alapäähän uuden jousilautasen, jollaisia oli tarkoitus pyöräyttää sorvissa alumiinista neljä kappaletta. Onneksi kokeilin, leviääkö jousen alapää helposti ja levisihän se. Jousen alapäästä sai siis helposti muutettua halkaisijan sopivaks alkuperäisiin keppeihin. Ei ole pelkoa, että lelusta menisi jousi poikki, niin kurjaa jousiterästä ovat. Ostin myös uuden maalaamattoman korin, koska halusin leluun kirkkaan korin. Positiiviseksi yllätykseksi kori oli suoraan alipainevalun jäjiltä, eli korin sai silpoa mieluisaksi. Pienensin kaikkia reikiä alkuperäiseen verrattuna, mutta tein yhden ylimääräisen reiän apumiehen puolelle. Alkuperäinen kori oli varsin avonainen takaa, jolloin takapyörät heittivät urakalla tavaraa korin alle. Uuden korin jätin takaa umpinaisemmaksi ja käyrän kohdalle liimasin lämpösuokaksi palan pienisilmäistä haponkestävää verkkoa.

Vietereistä vielä:
Kannattaa katsoa, jos omaan leluun sopivia vietereitä löytyy Lesjöforsilta:
http://www.lesjoforsab.com/technical-information/catalogues.asp
Ovat todennäköisesti lelun omia vietereitä halvempia ja laadukkaampia.

Ja öljyistä vielä:
7000 diffiöljy on pirusti jäykempää kuin 80 W90 vaihteistoöljy.
Teollisuusvaihteisiin myydään w120 öljyä, mutta vain 20l purkeissa, eli ei ole kokeilemisen arvoista. :laugh: Todennäköisesti sekin olisi silti 7000 diffiöljyä selvästi ohkaisempaa.
« Viimeksi muokattu: 10.09.12 - klo: 23.25 kirjoittanut Serbetli »

Poissa Serbetli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi polttikseen hurahtanut
« Vastaus #54 : 17.09.12 - klo: 23.07 »
Olen nyt ajellut siten, että etu- ja takadiffissä on alkuperäistä rasvaa ja keskelle laitoin 7k -öljyn. Öljy keskidiffissä teki ajamisen selvästi hankalammaksi, kun tehoa alkoi siirtymään enemmän takapyörien kautta maahan. Nyt lelu on levällään ja tarkoitus on laittaa taakse 7k -öljy ja eteen 3k. Setupiksi tulee edestä taakse 3k-7k-7k. Keskidiffiä varten on jo 10k hankittu, mutta ajellaan ainakin hetki em. setupilla.

Auton etu- ja takapäässä on nerokas systeemi, josta diffi tulee vähällä purkamisella käteen. Saattaa silti muissakin autoissa olla sama systeemi. Liitteenä kuva.

Oikeasta etuolka-akselista korkkasi kierre, kun puu kasvoi eteen. Sinne sai vielä tehtyä M5-kierteen ja uusilla sorvatuilla holkeilla oikeasta etukulmasta tuli alkuperäistä parempi. Tarvii vielä tehdä sama remontti myös oikealle. Toisaalta kannattaisi ehkä odottaa haveriin asti :grin:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Uusi polttikseen hurahtanut
« Vastaus #55 : 17.09.12 - klo: 23.33 »
Tais mennä jo kaks viikkoa, eli viitsin edes yhden korjauksen taas tehdä.

Laitahan ne diffiöljyt toisinpäin jos meinaat saada autosta ajettavan.
Eli taakse se 3 ja eteen 7.

Vänkäät varmaan tästäkin vastaan, joten tee ihan miten itse lystäät... mutta terveelleen menee jos noin teet.

Poissa Serbetli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi polttikseen hurahtanut
« Vastaus #56 : 17.09.12 - klo: 23.48 »
Laitahan ne diffiöljyt toisinpäin jos meinaat saada autosta ajettavan.
Eli taakse se 3 ja eteen 7.
Sitten koitetaan niin päin. Idean tuohon mainitsemaani setuppiin sain täältä, mutta on voinut mennä päät sekaisin.


Vänkäät varmaan tästäkin vastaan, joten tee ihan miten itse lystäät... mutta terveelleen menee jos noin teet.
En ole vielä vängännyt kertaakaan tällä foorumilla. Enkä edes viitsi, kun täällä ymmärretään jopa kyseenalaistaminen väärin, josta taas otetaan herne nessuun, jonka seurauksena jo aletaan höpisemään jalkoväliasioista.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Uusi polttikseen hurahtanut
« Vastaus #57 : 18.09.12 - klo: 00.56 »
Jaa... niinkö  :grin:

Terve ei ole jalkovälissä

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Uusi polttikseen hurahtanut
« Vastaus #58 : 18.09.12 - klo: 09.11 »
Kahden viikon naurut.

 :grin: :grin:
pöö

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Uusi polttikseen hurahtanut
« Vastaus #59 : 18.09.12 - klo: 11.36 »
Pliis, älkää jaksako aina vaan jatkaa. Ollaan jokainen provosoimatta toisiamme, jookosta? Ihan jokainen. Kiitos ja anteeksi.
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy