Pointti oli, että ehkä minien menestysreseptistä voisi tuoda jotain elementtejä tähänkin valmisteluun.
Sillehän ei voi mitään, että kullakin luokalla on oma kustannusraaminsa. Kuskien piirissä laaditaan säännöt ja sen jälkeen kukin kuski itse päättää luokan sopimisesta itselleen.
Jarkko juuri näin. Ei vaan yksi mies sanele miten tehdään vaan ns. lajiryhmä päättää asiasta keskenään. Pointsit tälle idealle ehdottomasti.
Demokratia ns. lajiryhmineen ym. ei ole tässä toimiva ratkaisu. Kaikki muistavat varmaan ns. leikkimieliset monsterikisat, joissa ei demokratialla pystytty edes päättämään, mikä on monsteri! Tai ralligamet, joissa ei päästy yksimielisyyteen edes radan materiaalista!
Mikalla on tässä selkeä konsepti, joka tuo mukanaan monia etuja verrattuna ns. yleiseen luokkaan:
- ei tarvita katsastusta (poikkeavuudet huomataan kanssakilpailijoiden toimesta heti)
- kaikilla yhtäläiset mahdollisuudet pärjätä
- helppo pitää kattavaa varaosasalkkua paikalla
- matala kynnys uusilla kavereilla tulla mukaan
- kohtuulliset, ennakoitavat kustannukset
Etuja on muitakin, mutta nämä riittävät varmasti vakuuttamaan konseptin toimivuudesta. Kun vielä tarjolla oleva auto on hieno, lähes bling bling, hinta/laatu erittäin kohdallaan, ja kori näyttävä (upein näkemäni), niin lupaavalta näyttää!
Demokratiahan toimii sitten loppupeleissä siten, että ne jotka kannattaa, ostaa auton, ja muut ei :mrgreen:
Tämä on Mikalta hieno idea, ja toivon, että Mika pistää säännöt lukkoon TÄMÄN luokan osalta. Outlaw luokka kuulostaa toki hienolta vaikka pahoin pelkään, että sääntöjä luodessa voi olla vaikeuksia. Ja sehän on selvää, ettei outlaw-luokassa pärjätä millään 350 euron autolla, vaan siitä tulee huomattavan kallis luokka vapaine moottoreineen ja autoineen, ainakin jos aikoo pärjätä.
Mika, idean isänä omaat valtuudet toimia diktaattorina, jotta homma lähtee liikkeelle. Kyllä se sitten myöhemmin löytää demokratialla oikean uran.