Se nyt vähän riippuu mitä pitää ongelmana.
Normaalia on, että kaikkea pientä tarvitsee vähän väliä tehdä. Kyse on kuitenkin useimmiten "normaalista" kulumisesta rankassa käytössä. Kytkinlaakerit rapisevat ja täytyy vaihtaa, iskaritkin tulee huoltaa tai ainakin säätää mieluummin usein, diffit, pyöränkulmat j.n.e. ei kauaa itsekseen pärjää. Kulumisesta syntyy "ongelmia" laakereihin sinne tänne jos et vaihda niitä etukäteen. Vetarit ja kardaanit kuluvat pikkuhiljaa ja hankaavat myös difffien ulostulot. Pakko se on jarrutkin säätää ja tai vaihtaa ainakin loppuun kuluneet levyt... Jos kone on "ongelmaton" muutaman litran, et ole siitä vielä kaikkea edes yrittänyt ottaa ulos, maksimaalisen tehon ja parhaiden ajo-ominaisuuksien etsiminen tuottaa jatkuvaa säätöongelmaa. Ainakin tulppa täytyy vaihtaa säännöllisesti tai sitten kun "ongelma" on jo ilmennyt. Siis se, että pyrkii aina parempaan, johtaa jatkuvaan säätämiseen.
Tämä kaikki sopii kaikkiin automerkkeihin. Suuremmat ongelmat tarvitsevat yleensä syntyäkseen suuremman mällin. Ja sitten menee rikki se mikä on mennäkseen. Kun nyt esim. Hobao Hyper 7 rtr autoon tekee mutaman perusparannuksen, ei sen kestävyyttä voi pitää ongelmana. Kyse on varmasti gallonista eikä tankillisista kun puhutaan jostain todellisesta rikkoontumisesta.
Itsellä on kokemusta sekä Hobao 7 rtr että Hobao 7 Pro autoista ja kaikkea on tietysti sattunut. Alkuun riitti ongelmaksi jo se, että jostain tippui ruuvi. Koska ei ollut vararuuvia, oli kamppeet pakattava kotimatkaa varten. Nykyään saa tapahtua melkein mitä vaan niin siitä selvitään vartissa ja homma jatkuu. Se kuuluu asiaan, että on varaosia (tai varaosamyyjä), työkaluja ja huoltotaitoa. Silloin mikään pikkujuttu ei tule ongelmaksi. En edes muista milloin viimeksi olisi ajot pitänyt lopettaa jonkun ongelman vuoksi (sadetta lukuunottamatta).
Petoksia: Viimeksi meni kisoissa auton takaiskarituki kun jäätiin hypyssä alimmaiseksi. Niin ja treeneissä meni vetarin pallonivel kappaleiksi kun joku kivenmurikka jäi sopivasti rakoon. Ja gear boxeja on tänä kesänä mennyt useampia kun hypyt ei oikein vaan onnaa. Kyllä ne tietysti olivat ongelmia, mutta ah niin lajille tyypillisiä eikä automerkille tyypillisiä ja riippuu 99% omasta ajosta tai ulkoisesta tapahtumasta.
Hauskaa se on silti tai ehkä juuri sen vuoksi.