Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Ricce

Sivuja: 1 [2] 3
31
HPI / Vs: HPI WR8
« : 09.01.13 - klo: 14.24 »
Oletko ihan alkuperäisillä renkailla, vai olisiko vinkata millä pärjäisi talvella pihallakin? Tosin hangessahan tuo ei kulje, mutta auratulla pihalla.

Tuli kans hommattua viimevuoden puolella kyseinen härveli. Nyt ensimmäiset osat rikki, useiden volttien kera. Edestä ylätukivarsi ja samalta puolelta puskurin osa joka pitää body postia kiinni.
Muuten kyllä todella hauska peli rällätä. Tehoa löytyy.....3s:llä mennään.

32
HPI / Vs: HPI WR8
« : 08.01.13 - klo: 22.14 »
Hauska kapistus!
Ehdin pikaisesti koeajamaan tehdashallin lattialla missä oli tosi liukasta, 2S -akku tuntui ihan riittävältä :) Nyt vaan hankkimaan renkaaseen vähän enempi kuviota niin pääsee pihallakin kokeilemaan.

Ensimmäinen tämän tyyppinen auto minun omistuksessa, Savage Flux ja M03 Mini vähän eri maailmasta, joten en osaa nyt sen paremmin vertailla ja kommentoida. Saisi tulla jo kesä!


33
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 30.12.12 - klo: 17.27 »
hyvä idea tuo "roiskeläppä", toimiiko hyvin? Kohta saa Mehukatti -pönttö puukkoa.

34
HPI / Vs: HPI WR8
« : 21.12.12 - klo: 17.18 »
tällainenhan pitää saada!

Onko joku tehnyt jo esitutkimusta mistä saisi edukkaammin, kotimaista Hobbylinnaa mielelläni tukisin, mutta näyttää "eioota".


35
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 18.12.12 - klo: 18.31 »
Olen ajanut vakio fluxilla 4S/6S, jälkimmäinen on XL -kokoiselle ajettavampi, ei ole jatkuvasti selällään, en ole XL-möhköllä tosin kokeillut 4S.
Toisaalta enempi potkua, isommat renkaat jne.. voimaa ja massaa taas sen verran joku paikka korkkaa varmasti muutaman akun kuluttua. Sen verran oppinut että 6S setupilla ei ole asiaa asfaltille...


36
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 18.12.12 - klo: 16.09 »
uusi moottori jo tilauksessa, mutta pidän tuon vanhan moottorin rungon, josko nuo repairkitin tilais syssymmällä, sen verran fluxin rojua nurkissa että saa kohta vara-auton kasattua.

Tuo varsinainen mörkö on kasvateltu xl-kokoon, mutta toisesta voisi tehdä ihan vakion ja ajella vain kiltisti neljällä kennolla :)

37
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 18.12.12 - klo: 12.33 »
Hupsistakeikkaa, Fluxin alkuperäisestä moottorista tuli käyttötunnit täyteen,



Kuinkas on, käykö tuohon Castlen osat? http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_580/products_id/216272/n/Castle-Creations-Motor-Repair-Kit-1515-2200kV

ei raaskisi uutta moottoria ostaa..

38
HPI / Vs: HPI Apache SC Flux & Apache C1 Flux
« : 11.04.12 - klo: 11.01 »
Minäpä olen jo hypistellyt tuota SC:n laatikkoa, akutkin latauksessa, vielä kun omistaja saapuisi paikalle niin pakettia auki ja ihmettelemään.

Pieni kateus tässä kyllä iski... :evil:

39
Vapaa keskustelu / Vs: Musiikkisoittimet
« : 13.11.10 - klo: 21.27 »
Ai täällä on tällainenkin otsikko, kuvissa omia vehkeitä. Valkoiset Sonorit on jo hukattu.


40
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 10.11.10 - klo: 20.19 »
kivaa oli

41
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 05.11.10 - klo: 10.45 »
Minä en koskaan päässyt 6S kokeilemaan kaasu pohjassa, nyt pääsin ensimmäisen kerran testaamaan 4S ja kyllähän se auto on nyt paljon ajettavampi. Keulii edelleen, mutta ei enää 50km/h vauhdissa :D
Omat kokemukset siis pihasudittelusta, jossain montulla tosiaan voi olla 6S -setupista enempi iloa. Luulis että tuolta noparistakin saisi autoa rauhoiteltua, mutta en  ole perehtynyt.

Myös välityksien kanssa voi tietenkin pelata.

Itselläni myös hankintalistalla Phaltlinet ja rungon pidennystä. Kuinkahan noi Phaltlinet toimii kovalla hiekalla vai onko puhtaasti asfalttikumit?

42
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 01.11.10 - klo: 20.44 »
Mullakin on läjä Turnigyjä ennestään eikä mitään ongelmia aiemmin. Vähän jännittää pakata noi ja antaa postin kuljetettavaksi, jos kojahtaa postelijounin käsissä niin mites vastuu...
Sen verran niitä on silvottu että ehdin liittimet vaihtaa, jos haluavat hankalaksi ryhtyä niin sehän on jo syy nostaa kädet ylös ja todeta takuun rauenneen.

laitoin postia, katsotaan mitä kommentoivat

43
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 01.11.10 - klo: 20.28 »
stana!

Tilasin 4kpl Turnigyn kovakuorisia lipoja
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14320
ja kun yritin ladata näitä ensimmäistä kertaa niin kahdelle akulle ilmoitti heti alkuunsa LOW VOLTAGE ja tällaista löytyi kennoista:

Akku 1:
Cell 1: 0.92
Cell 2: 5.72

Akku 2:
Cell 1: 0.83
Cell 2: 5.80

nämä lähtivät lataamaan, joten en mitannut lähtöjännitteitä

Akku 3:
tasaa tosi huonosti, puolitoista tuntia jauhanut ja edelleen näyttää:
Cell 1: 4.01
Cell 2: 4.21

Akku 4:
latasi normaalisti

lataan aina balansoimalla 1C ja laturin pitäisi olla kunnossa, koska muut akut latautuu normaalisti.


44
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 22.10.10 - klo: 17.57 »
Kieltämättä tuo olis järki hintanen. Tukivarsien päivitys kohtuu suolanen...

Eli tätä tarkotit: http://www.fastlanemachine.net/proddetail.php?prod=FLM45400&cat=29

Juuri tuo, mutta muoviset tukivarret saa riittää...

Tuokin olisi ihan rouhea, mutta joo, itse kaipaan vaan sitä pituutta, en koreilua :)
http://www.fastlanemachine.net/proddetail.php?prod=FLM49000&cat=29

45
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 22.10.10 - klo: 15.33 »
85 taalaa jäisi lähetyskuluineen tuolle Fastlanen levyille hintaa... nuo on vaan ihan liian blingbling kun ottaa huomioon missä rapakuorrutuksessa tuo vehjes on aina :D

46
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 22.10.10 - klo: 12.43 »

FLM XL setti olis ihan hyvännäköinen:

...eikä pahan hintainen, vaan ei taida tuolta suoraan myydä, olisi saattanut lähteä heti tilaukseen :D

48
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 22.10.10 - klo: 11.01 »
Sama juttu, XL -kasvatukset haaveena :)

49
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 19.10.10 - klo: 20.38 »
jahas paketit ois jo turkusessa, josko tänne lahteen ajautuis tän päivän aikana.

Noh, jokos koppa on raapiutunut katu-uskottavaksi? ;)

50
Vanha aihe, mutta omat tässä omia kokemuksiani.

Tein etukäteen pienemmän tilauksen kokeeksi, tuli vähän hitaammalla postilla vajaat kaksi viikkoa ja siitä rohkaistuneena tein isohkon tilauksen ja pakko kehua nopeaksi toiminnaksi, ja taitaa olla edullisimmat Savage Fluxin osat mitä olen löytänyt, ellei yksittäisiä ebay -löytöjä lasketa.

- Tein tilauksen 12.10. klo 18:14
- klo 18:48 tuli "Your order has been completed successfully"
- klo 19:57 "Your package is on its way" ja seurantakoodi
- 13.10. paketin status: "International Dispatch, October 13, 2010, 6:30 pm, ISC LOS ANGELES CA (USPS)"

eli tässähän käy niin että paketti tulee Suomeen parissa päivässä, mutta Itella pyörittelee sitä viikon tulleissa jne...

EDIT:
tilapäivityksiä:
-17.10. lähetys Suomessa
-19.10. lähetys Hämeenlinnan tullissa

Ei voi muuta kun kehua toimitusnopeutta!


51
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 10.10.10 - klo: 19.58 »
Uskoisin että ne 2S akut riittää, ellet saa tyydytystä siitä että saat ajella puolella kaasulla ja auto jatkuvasti selällään :)

Itse tykkään myös autosta kovasti, tosiaan akut kiinni ja pihalle. Muutenkin fiksusti tehty kapistus kun perä ja etupää ovat identtiset, joten jos tykkää pitää pientä varaosavarastoa niin pääsee helpommalla, myös diffit lähtee suhteellisen helposti irti.
Tänään tappelin juuri nitrojen kanssa, kyllä se on kesän lämpimien hommia se...

Myykös näihin Suomessa muut varaosia kuin Hobbylinna?

52
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 09.10.10 - klo: 18.43 »
olin juuri kokeilemassa kahta mutteria peräkkäin, mutta akseli naksahti poikki ekaa kiristäessä. Myykääs nyt joku mulle se akseli että pääsee taas harrastamaan, hobbylinnassa ei näköjään ole :(

53
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 09.10.10 - klo: 11.20 »
Onkohan lukkomutterin nailonit kulahtaneet??
Sen mutterinhan pitäisi pysyä kiinni vaikka se ois löysemmälläkin, koska slipperiä
on tarkoitus pystyä säätämään.

Vaihdoin juuri uuden mutterin kun epäilin samaa nailoniongelmaa, mutta eipä auttanut

54
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 08.10.10 - klo: 19.19 »
Nonniin...

viimeaikoina suurin ongelma on ollut ettei kytkimen mutteri pysy kiinni, johtuisiko sitten noista välityksistä (25&44), bulletproofit ja 2x 5000mah lipolla rytkytetään. Tänään taas hetken kokeilin kun sain auton läjään, vaihdoin uuden mutterinkin mutta taas löystyi! Olen vetänyt mutterin ihan kiinni koska ei tosiaan löysemmällä pysy sitä vähääkään. Kiristin mutterin uudestaan niin akseli korkkasi poikki.

Harkitsen vakavasti vakiovälityksiin sekä kahden kennon akkuihin siirtymistä koska toistaiseksi kaasuvipu ei ole käynyt kertaakaan puolivälin yläpuolella :)

55
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 01.10.10 - klo: 18.47 »
Se on hyvinkin mahdollista, mutta muistat varmasti tulevaisuudessa sulkea aina heti korkin :wink:

Voit sä vielä kokeilla ravistella purkkia, jotta sisältö menee kunnolla sekaisin. Sitte tyhjentää tankki, letkut, kaasari ja kone jonka jälkeen kokeilet uudestaan käyntiin sekoitetulla nitrolla. Ja tarkista että tulppa on ehjä ja hehkussa virtaa...

Joo, kyllä se on väljähtynyt, kokeilin ensin Hyperillä ja sen jälkeen Xraylla ja sama juttu, kumpikin on kuitenkin nostettu hyllyyn suoraan ajosta. Ihan varmasti muistan jatkossa sulkea korkin, etenkin kun vain yksi pönikkä käytössä. Onneksi on sähkö Fluxi :)

56
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 01.10.10 - klo: 17.21 »
Olin sitten unohtunut talliin puoli gallonaa korkki auki ainakin kolmeksi päiväksi ja nyt ei auto lähde käyntiin, ilmeisesti tuossa ajassa haihtuu riittävästi tavaraa, että litku meni käyttökelvottomaksi. Kyseessä oli Morgan Sidewinder 25% polttoaine.

57
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 16.09.10 - klo: 20.49 »
Tällainen hirviö tuli hankittua sitten käytettynä, akkuina 2x 3s5000 ja hetken ihmeteltyäni tässä kokemuksia (anteeksi, termistö hakusessa) 

- renkaat ei meinaa pysyä kiinni, vaihtelen mutterit samalla kun vanhat hukkuu, samalla ruikkasen lukitetta. Vanhat nylockit aika huonossa kunnossa. Renkaat lentelee etenkin peruuttaessa.

- moottorilta lähtevä ratas (pinion?) oli sökö (19) hampainen, tilasin uuden puhelimitse sanalla "alkuperäinen", muistaakseni se olisi 20 piikkinen, sieltä tulikin 25 -hampainen! No nyt ainakin auto on harvemmin selällään liikkeille lähtiessä, spurrissa 44 hammasta.

- ruuvit ei meinaa pysyä muoviosissa kiinni, sen verran kait väljistynyt. Vaihtelen uudet ruuvit pikaliimatipan avulla, lukitteet ei taida muovissa pysyä.

- ohjaus: mielestäni renkaat kääntyy tosi huonosti. Kun renkaat on ilmassa niin kääntyy hienosti, mutta paikoillaan ei juuri lainkaan ja ajaessakin tosi huonosti. En ole käynyt vielä läpi, josko olisi rasvailun tarpeessa vai olisiko servon käyttötunnit tullut täyteen?

Mutta joo, mukavan tuntuinen vempain, pitänee etsiä joku soramonttu missä pääsee pöllyttämään. Badlandsit on tulossa jossain vaiheessa alle.
Kotipihassa vähän kokeilin hyppyytelläkin, hyppyrinä toimi vanha lumikola.

Tarkoitus jossain vaiheessa laittaa tämäkin auto palasiksi ja käydä kaikki läpi, näin tein Hyper-ST -nitrollekin (tuli myös käytettynä) ja auton ajettavuus muuttui totaalisesti!

Vinkkejä ja neuvoja aloittelijalle tämän härvlein suhteen otetaan mielellään vastaan. Tämä viestiketju on kahlattu läpi ja olen saanut kovasti vinkkejä.

58
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 07.09.10 - klo: 19.31 »
tälläisen linkin sain, jos kohtalotovereita yhtä pahasti peukalo keskellä kämmentä  :roll:

http://www.gpdealera.com/cgi-bin/wgainf100p.pgm?I=OSMG2074

59
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 07.09.10 - klo: 18.53 »
Alaneulat tasalle ja ylhäältä 3,5kierrosta auki. Siitä on hyvä lähteä säätelemään.
Olenko ymmärtänyt oikein että "neulat tasalle" tarkoittaa että kanta ruuvataan rungon reunan kanssa tasan?

60
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 07.09.10 - klo: 17.26 »
Mistähän 28 XZ:n manuaalin löytäisi? Mun google on varmastikin rikki kun ei löydy... Pitäisi saada käytetty motti säätöihin.

http://www.os-engines.co.jp/english/index.htm

http://www.os-engines.co.jp/english/line_up/engine/car/carindex.htm
tuolta löysin räjäytyskuvan kyllä, mutta ihan säätöohjeita kaipaan. Ruuvien tehdasasetukset yms...

Sivuja: 1 [2] 3