Miten sitten vanne? Täytyykö Cs27:lle olla joustavampi vanne vai käykö tavallinen ei-niin-fleksaava vastaava. Vanteitahan on erilaisia joista valita, Team Orion JB vanne, Prolinen axis, gumby, velocity vai Xray:n Starburst? Haluaisin liimata nuo renkaat sellaisille vanteille että niistä olisi iloa mahdollisimman pitkään.
Kestävyydestä...
Ittellä on renkaita liimailtuna Xrayn vanhoille vanteille. Xrayltahan on tullut ainakin yksi evo-versio vanteestaan, en tiedä miten se uudempi toimii tai kestää.
Sitten on renkaita liimattuna Welocityn umpivanteille.
Ja kolmantena mulla on jotain umpivanteita. Nimeä en tiedä, niissä on kolme pisaran muotoista reikää. Tuskin voi erehtyä kun näkee.
Xrayn vanhat vanteet on osoittatunu onnettomiksi. Saa todella nopeasti rikki eikä varmana saa liimattua kasaan. Ei voi suositella.
Ne "jotain umpivanteita" on kohtalaiset, saa kyllä tosissaan pommittaa että ne sais rikki.
Welocityt on osoittautunu loistaviksi. Kestää kestää ja kestää.
Tietysti vanteilla on muitakin ominaisuuksia...
Maalaisjärjellä kuvittelis että umpivanteet on aerodynamiikaltaan parhaita. Keveys on toinen selkeä tekijä, vähempi parempi. Kolmas mikä tulee mieleen on liimausten pysyminen, olen ollut huomaavinani että toisilla vanteilla liimaukset pysyy ihan eri tavalla kuin toisilla. Näppituntumalla vaikuttaisi että eri vanteet tehdään eri muoveista, varmasti vaikuttaa...
Niin ja tärkein kaikista [ :) ]: kattilaan vanteet ja Dylon-jauhetta ja hellalle, niin saa kauniin värin, ehkä. Toiset vanteet värjäytyy melkein vahingossa, toiset korkeintaan muuttaa sävyä (eri muovi...). Mutta ei kannata paljon keitellä, pehmentää vanteita huomattavasti ikävä kyllä. Tuli huomattua että värjätyt vanteet meni rikki aika paljon helpommin kuin värjäämättömät, puhumattakaan siitä mitä pehmeys vaikuttaa ajo-ominaisuuksille...
Niin joo, kannattaa näyttää viilaa vanteen liimapinnoille ja puhdistaa ne kunnon myrkyillä ennen liimaamista. Renkaan liimapinta samaten rasvattomaksi.