Kirjoittaja Aihe: Paras laturi ja akut?  (Luettu 2642 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rc hemmo

  • Veteraani
    • Profiili
Paras laturi ja akut?
« : 07.03.03 - klo: 19.00 »
Niin eli olisin ostamassa kunnon laturia nimh ja nicd akuille, ja nopeasellainen .Mieluiten 150 alaspäin ja säädetävillä latauswirroila ja sitten mitkä olisivat parhaat vastarin akut poltis puolella m8. Ihan tavalliset ladatavat aa akut vai jotkut erikoisemmat, mieluiten yli 1200 mah.

Poissa Vihrea

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rcee.has.it
Paras laturi ja akut?
« Vastaus #1 : 07.03.03 - klo: 19.22 »
www.medasec.com

Space charger pro !!!! ehdottomasti. hyviä kokemuksia minulla!  :wink:
Galant VR-4

Poissa nici

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Paras laturi ja akut?
« Vastaus #2 : 07.03.03 - klo: 19.27 »
Ensinnäkin voit opetella isojen kirjainten sekä pisteen käytön. Eli lauseiden alussa kuuluu olla iso kirjan, ja lauseen lopussa piste. Varmaan on koulussa opetettu. Kun olet tuon oppinut voit opetella merkkien käytön kuten € eli euro, tapahtuu kun painat AltGr ja 5 nappia samanaikaisesti. Kun huomiot nämä asiat viestiä kirjoittassasi siitä tulee huomattavasti mielyttävämpi lukea sekä vaikutat järkevämmältä ja useampi henkilö viitsii vastata kysymykseesi. Tämän voivat myös monet muut palstalaiset opetella.

Eli, etsitkö verkkovirtalaturia jossa vain pistetään töpseli seinään vai onko sinulla jo esimerkiksi tähän käyttöön sopiva virtalähde jolloin voisit käyttää 12Vtasavirta-laturia? Auton akkulaturi ei käy ellei sitä pistä lataamaan autonakkua johon laturi kytketään, näin muistelisin. Tämä jälkimmäinen vaihtoehto on varmasti kalliimpi kuin ensimmänen, johtuen luonnollisesti siitä että sinun täytyy ostaa kaksi asiaa.
Mitään erityistä laturia en voi suositella, ja näin äkkiseltään en muista kovin montaa valmistajaa jotka niitä tekee. Novak ja Lrp ainakin valmistavat päteviä latureita. Te palstan rc-gurut saatte täydentää minun puutteellista listaa.

Poissa *toba*

  • Veteraani
    • Profiili
Paras laturi ja akut?
« Vastaus #3 : 07.03.03 - klo: 19.34 »
off topic: Minulla tulee € merkki kun painaa alt gr ja e nappulaa tulos on €€€€€€€€.
Prrr

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Paras laturi ja akut?
« Vastaus #4 : 07.03.03 - klo: 19.37 »
Lainaus käyttäjältä: "*toba*"
off topic: Minulla tulee € merkki kun painaa alt gr ja e nappulaa tulos on €€€€€€€€.

offtopicin, offtopicci: Niin minullakin, jos mä painan Alt Gr ja 5 niin tulee%..

pelkkä tsoukki, läppä, huumorii, vitsii, ei tarvii ottaa tosissaan... :lol:
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa nici

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Paras laturi ja akut?
« Vastaus #5 : 07.03.03 - klo: 20.12 »
AltGr+ kolme on £ +neljä on$ ja +viisi on €. Näin toimii niillä koneilla joita mä olen kokeillut ja näin mulle on myös opetettu. Kai se sit riippuu koneesta.

Poissa claustro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://claustro.bbs.fi
Paras laturi ja akut?
« Vastaus #6 : 07.03.03 - klo: 20.18 »
Lainaus käyttäjältä: "nici"
Kai se sit riippuu koneesta.


Se riippuu näppis-layoutista. Oman näppislayoutinhan voi kuka tahansa suunnitella millaiseksi tahansa. Itsellenikin oli uutta että AltGr + 5 antaa myös euromerkin. Olisikon XP:seen lisätty noi valuuttamerkit vierekkäin. En olisi niin varma että toimii vanhemmilla Win98 järjestelmillä. Mene ja tiedä.
Toni Walther, retired operator

Poissa Rc hemmo

  • Veteraani
    • Profiili
Paras laturi ja akut?
« Vastaus #7 : 07.03.03 - klo: 20.57 »
Ku te niin kovin tykkäätte puhua näppäimistä ni menkää yleiseen keskusteluun, mutta voisiko joku nyt auttaa mua tässä ropleemassa?

Poissa jarva

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Paras laturi ja akut?
« Vastaus #8 : 07.03.03 - klo: 21.36 »
Jos kunnon 230v laturia jossa on säädettävä latausvirta jne. jne. tarvitset, niin LRP quadra gharger voisi olla hyvä. Eli sehän lataa noin 5,5a maximissaan ja sillä kyllä kerkiää. Hinta taitaa olla power-racingissa 180€ luokkaa (minulla tulee € merkki kun painan ctrl+alt+e :D ). Ja mainittakoon vielä että quadralla voi ladata tarpeen tullen myös 12v tasavirrasta.

Poissa nici

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Paras laturi ja akut?
« Vastaus #9 : 08.03.03 - klo: 00.48 »
Mulla on tosiaan XP... En muista oliko vanhemmisa windowseissa tätä toimintoa, ilmeisesti ei.Windows 2000 tais kyllä olla?

Juu anteeksi että meni offtopicin puolelle. Mutta jos viitsit odottaa reilun kuukauden niin ModelExpossa vois olla joku laturi hyvässä tarjouksessa? Sieltä voi joskus saada ihan pilkkahintaan hyvää tavaraa, jos sattuu löytymään sitä mitä ettii.. Mutta perushyvä laturi on LRP microcharger, ei maksa paljon p*skaakaan ja toimii hyvin. En nyt muista monella ampeerilla lataa mutta maksaa jotain 25€+virtalähde. Mulla ainakin toimi pari vuotta sitten vallan mainiosti. Quadra on myös kuulemma hyvä, en sit tiedä.Itselläni on tekin bc112a sekä Graupnerin virtalähde, hyvin toimii molemmat mutta ei taida olla näitä tekinejä paljoa enää liikenteessä eikä paras mahdollinen nimh akuille..

Poissa MattiM

  • Veteraani
    • Profiili
Paras laturi ja akut?
« Vastaus #10 : 08.03.03 - klo: 07.13 »
Minun mielestä ei kannata ostaa Quadra Chargeria tässä: http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=1622 topicissa ilmenevien ongelmien takia. Minullakin se laturi on jo neljättä viikkoa korjauksessa. Riittäähän se pudonnut latausvirta vielä kuitenkin noiden akkujen lataukseen ihan hyvin. Tällaisia powerilla ja 5,5a latausvirralla olevia latureita on harmittavan harvassa. Loppuen lopuksi Quadra on hyvä ostos jos vain ei satu saamaan kappaletta joka ei toimi niinkuin luvataan.

Microcharger lataa 4 amppeerilla. Meinasitko tulevaisuudessa kokeilla sähköautoilua? Jos näin niin kannattaa panostaa laturiin heti enemmän jotta ei tarvitse tulevaisuudessa vaihtaa. Tuo aikaisemmin mainittu Space Charger Pro on hyvä ainakin ominaisuuksien puolesta. Laturia hankkiessa kannattaa huomioida se että aa koon kennot eivät välttämättä kestä kunnolla tuollaisia 4a latausvirtoja. Geekjoanissa oli yksi kuva jossa aaa koon kenno oli halkeillut kuoresta 3a latausvirralla ja tuskin nuo aa kennot kestää paljon enempää. Minä ainakin olen lataillut omia lähetin akkuja maks. 2a virralla.

edit: Kannattaa ottaa myös selvää kuinka monta kennoa laturi kerralla lataa sillä kaikki laturit eivät lataa 8 kennoa.

Poissa PArska

  • Jäsen
    • Profiili
Paras laturi ja akut?
« Vastaus #11 : 08.03.03 - klo: 14.37 »
jaa
Kohta Tulee asso

Poissa Rc hemmo

  • Veteraani
    • Profiili
Paras laturi ja akut?
« Vastaus #12 : 09.03.03 - klo: 09.35 »
MattiM sanoi"Meinasitko tulevaisuudessa kokeilla sähköautoilua", en  meinaa ¨, pikku veljellä on t3 niin silla ajan vaan huvikseni mutta omalla autollani ajon ajaa kisaa?Niin ja mikä olisi paras vastarin akku?Onko ne tavalliset AA kokoiset vai sitten jotkut erikoisemmat?Tällä hetkellä mulla on 5kpl 1800mah AA kokosia.