Kalenteriin linkitetyt tapahtumat

  • Winter Jumps I / Tampere: 21.11.09
  • Winter Jumps II / Hyvinkää: 05.12.09
  • Winter Jumps III / Espoo: 09.01.10

Kirjoittaja Aihe: Winter Jumps 2010 - 2011  (Luettu 117196 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #270 : 20.11.09 - klo: 03.57 »
Jos sännöissä lukee että:

"Kilpailurengas on xxx"

Niin tuskin se siitä muuttuu mihinkään kenenkään oman henkilökohtaisen
halun/mieltymyksen perusteella.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #271 : 20.11.09 - klo: 04.04 »
Voihan sitä reenata millä kukakin haluaa mutta kyllä ykstyyppi rengas on kaikille sarjan kiertäville helpoin vaihtoehto, ei tarvi joka pinnalle testata eri rengasta. Kun kaikilla on sama rengas niin kaikki lähtevät kisaamaan samalta viivalta ettei taas ole sitä että jossain toimii joku toinen rengas paremmin kuin muualla. Kaikilla on toimiva ja kilpailukykyinen rengas käytössä ettei renkaiden kanssa käy sitä että jotain yksittäisiä kappaleita metsästetään kissojen ja koirien kanssa ja vain jotkut pääsevät ajamaan radalla parhaiten sopivalla renkaalla. Mikä siinä ykstyyppi renkaassa nyt vaivaa niin osaa kuskeista, ihan samalla tavalla ajettiin kesäsarja ja turistiluokat. Ja ne jotka eivät koko WJ sarjaa kierrä voisivat jättää sen huutelun sikseen koska se ei ketään hyödytä.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #272 : 20.11.09 - klo: 07.05 »
Tässäpä vastauksia ja muutamia huomioita sarjan alkamisen kynnyksellä:

Jos renkaassa on valmistusvirhe (siis palan irtoaminen ei ole johtunut mistään osumasta terävään esineeseen yms.), niin kyllä kuluttajansuoja on silloin käyttäjän puolella. Silloin kannattaa ottaa suoraan yhteyttä esim. allekirjoittaneeseen, kyllä tuon rikkinäisen renkaan / parin tilalle saa silloin uutukaisen. Tuo on itse asiassa ensimmäinen tuollainen tapaus, jonka olen kuullut.

Sarjan juttujen kirjoittajille / kuvaajille on luvattu Pienoismalli-lehden toimittajapalkkiot:

Paljonko tilaa saadaan lehdestä?
O.P. "Sanotaan noin 2-4 sivua, tarvittaessa enemmänkin. Riippuu ihan
jutusta ja sen annista, kuvien laadusta jne."

Millainen jutunteko- / kuvauspalkkio Pienoismallilla on?
O.P.: "Maksan hyvistä ja antoisista kisaselostuksista palkkioita
normaalisti 25 euroa per lehdessä julkaistu sivu miinus verot."

Talven aikana saadaan siis n. 10 sivua juttutilaa lehdestä, joten tsemppiä kuvaajille ja kirjoittajille. Onko juttujen kirjoitajilla mahdollista tehdä noista se englannin kielinen versio redrc / oople -suuntaan? Hyvä nimittäin olisi...

Sääntöihin / ohjeisiin lisättiin pari asiaa:

Kisojen järjestäjän tehtäviin tuli tuo radiosäilön osoittaminen kisan ajaksi, jotta vältytään ylimääräiseltä häsellykseltä. Tämä siis on ihan kesäsarjan säännön mukaista.

Kuskien paikat korokkeella (erityisesti finaaleihin) määräytyvät alkueräsijoituksen mukaan, kuten kv- / SM-kisoissakin tehdään. Alkuerien nopein siis kipuaa lauteille ensimmäisenä raikuvien aplodien saattelemana jne.

Kohta se siis alkaa, laittakaa akut latuuseen!

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #273 : 20.11.09 - klo: 07.49 »
Sääntöihin / ohjeisiin lisättiin pari asiaa:

Kisojen järjestäjän tehtäviin tuli tuo radiosäilön osoittaminen kisan ajaksi, jotta vältytään ylimääräiseltä häsellykseltä. Tämä siis on ihan kesäsarjan säännön mukaista.

Kuskien paikat korokkeella (erityisesti finaaleihin) määräytyvät alkueräsijoituksen mukaan, kuten kv- / SM-kisoissakin tehdään. Alkuerien nopein siis kipuaa lauteille ensimmäisenä raikuvien aplodien saattelemana jne.

Kohta se siis alkaa, laittakaa akut latuuseen!

hyvä hyvä.. jää se kilpajuoksu ja kyttääminen pois.  ja eikä noi 2,4ghz vehkeetkään häiriöttömiä näytä olevan.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #274 : 20.11.09 - klo: 11.09 »
Laitetaan nyt omakin mielipide paljon keskustelua herättäneistä WJ renkaista

Omassa käytössä renkaat on kestänyt ja toiminut hyvin, rengassääntö on mielestäni parannus viime vuoteen.

Holeshotit olis ehkä voinut sallia toisina renkaina, niitä olis kaikilla ollut nurkissa ja niitä on saatavilla. Toisaalta jos ne olis sallittu niin sitten ilmeisesti väännettäis siitä miksei sallittu jotain kolmatta merkkiä/mallia.

Omaan tilanteeseen tuollakaan ei olis ollut vaikutusta, ajan mielummin varastossa olevat holarit pois kesällä ja aloittelijathan saa ajaa kisoissa millä haluaa.


Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Poissa Klasu_

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #275 : 20.11.09 - klo: 16.32 »
Onhan se tietysti helppoa antaa kaikille sama rengas, mutta ei sillon kyllä eri autoilla ajavat kuskit kuitenkaan tasoissa ole.
Samalla tämä myös toki on renkaita myyvälle taholle taloudellisesti mukava asia.

Jossakin autossa saattaa erilainen rengas toimia paremmin kun toisessa jne.

Esimerkiksi omassa autossa 3Racingin renkaat tuottavat paremman tuloksen kun Shumit, ja Nicke muistaakseni piti shumeja parempina Academyssä, toinen kuski taas haluaa vähemmän pitoa ja enmmän sladia kun toinen tykkää turistimaisesta pidosta.
 

Ja jos on vain yksi rengas millä saa kisata, niin se on melkein pakko ennen kisoja tapahtuvat treenit suorittaa myös ko. renkaalla, ja laittaa auton setuppi sen mukaan.

Imo tälläset rengassäännöt pitäs unohtaa kokonaan luokassa missä kuitenkin kaikki muu on vapaata auton puitteissa.
Voitas sitten tehdä erikseen sarjat jossa voi olla munpuolesta vaikka kuskin kengänkokoa myöten rajotettu kaikki, niin löytyisi heille tätä haluavillekkin oma juttunsa.


Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #276 : 20.11.09 - klo: 16.42 »
Onhan se tietysti helppoa antaa kaikille sama rengas, mutta ei sillon kyllä eri autoilla ajavat kuskit kuitenkaan tasoissa ole.
Samalla tämä myös toki on renkaita myyvälle taholle taloudellisesti mukava asia.

Jossakin autossa saattaa erilainen rengas toimia paremmin kun toisessa jne.

Esimerkiksi omassa autossa 3Racingin renkaat tuottavat paremman tuloksen kun Shumit, ja Nicke muistaakseni piti shumeja parempina Academyssä, toinen kuski taas haluaa vähemmän pitoa ja enmmän sladia kun toinen tykkää turistimaisesta pidosta.
 

Ja jos on vain yksi rengas millä saa kisata, niin se on melkein pakko ennen kisoja tapahtuvat treenit suorittaa myös ko. renkaalla, ja laittaa auton setuppi sen mukaan.

Imo tälläset rengassäännöt pitäs unohtaa kokonaan luokassa missä kuitenkin kaikki muu on vapaata auton puitteissa.
Voitas sitten tehdä erikseen sarjat jossa voi olla munpuolesta vaikka kuskin kengänkokoa myöten rajotettu kaikki, niin löytyisi heille tätä haluavillekkin oma juttunsa.



Mitäs jos tehdään niin että me kenelle nämä jo ajat sitten luodut säännöt kelpaavat, ajamme tätä sarjaa, ja esim. ihan vaikka sinä voit perustaa rinnalle sarjan jossa voi vetää vaikka paljaalla?? Sarja alkaa huomenna, niin eikö ole jo aika hyväksyä säännöt tai olla puuttumatta koko asiaan!

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #277 : 20.11.09 - klo: 16.54 »
Jos nyt joku perustaa rinnalle menestyvän sarjan, jossa perustaja ei myy renkaita, MINÄ voin ilmoittautua myymään sinne renkaat.
---

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #278 : 20.11.09 - klo: 21.15 »
Joo-o.. On hyvä muistaa että yksityyppirenkaalla pyritään aina laskemaan kustannuksia. Se on yleisin syy tähän sääntöön. Olen itsekin jossain välissä kritisoinut tapaa miten rengas valittiin, mutta näin muuten sääntönä se on hyvä. Mikäli rengasta ei rajoiteta, niin silloin rajoitteeksi tulee lompakon koko monelle.

Toivon että tästä asiasta jauhaminen voidaan lopettaa ja keskittyä oleelliseen, eli ajamiseen.

Matti Eskelinen on tehnyt SUUREN työn WJ sarjan eteen, joten ei ole mielestäni reilua että asiasta nyt sitten valitetaan jatkuvasti kun jotain on saatu aikaiseksi. Valitusten aika oli ja meni. Nyt ollaan tilanteessa että sarjan ensimmäinen osakilpailu on huomenna, joten mitään asialle ei ole tehtävissä. Se täytyy hyväksyä ja mennä eteenpäin.

Jos miettii tämän talven WJ sarjaa niin ollaan paljon paremmalla pohjalla kuin mitä edellisenä vuonna, jolloin yhtenäisiä sääntöjä ei ollut. Puhumattakaan aikaisemmista talvista.

Nyt mielestäni olisi aika nauttia siitä mitä meillä on, sen sijaan että keksittäisiin kokoajan lisää valitettavaa. Ehkä sitten seuraavan talven WJ sarjassa voidaan taas miettiä rengaskuviota tästä talvesta oppineena. Uskon että asioissa mennään eteenpäin joka vuosi.

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #279 : 22.11.09 - klo: 19.01 »
Nyt mielestäni olisi aika nauttia siitä mitä meillä on, sen sijaan että keksittäisiin kokoajan lisää valitettavaa. Ehkä sitten seuraavan talven WJ sarjassa voidaan taas miettiä rengaskuviota tästä talvesta oppineena. Uskon että asioissa mennään eteenpäin joka vuosi.
Renkaat toimi kun unelma tuolla Nokian kisassa, ei mitään valittamista. Kestivät hyvin koko päivän ja pito oli tasainen, saattavat kestää jopa seuraavan kisan riippuen alustasta. Eli parannusta on viimevuoteen todella paljon.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa kojootti

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #280 : 23.11.09 - klo: 08.31 »
Renkaat toimivat hienosti ja todellakin kestäisivät varmasti vielä toisetkin kisat samalla alustalla. Puhumattakaan treeni kierroksista, niitä on vielä paljon jäljellä, joten ompa todella kalliit renkaat... :police:

Mielenkiintoista oli nähdä, miten vähän oli säännön sallimalla vapaalla renkaalla ajavia paikalla, vaikka nimenomaan tuon säännön piti laskea osallistumis kynnystä.
Olisko kuitenkin niin, että suurimmat kritisoijat ja valittajat eivät edes osallistu kisoihin?

-Henkka
Henri Virta|Team Associated B5M Lite / B6 / B44.2 *RCM.fi *Hobbyfactory.fi

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #281 : 23.11.09 - klo: 08.39 »

Olisko kuitenkin niin, että suurimmat kritisoijat ja valittajat eivät edes osallistu kisoihin?

-Henkka

Näin tais päästä käymään, ite lähin kisaan uusilla takarenkailla ja eipä noissa kovin kummosta kulumista ole havaittavissa. Ite ajoin vielä ihan maksimi määrän aina, eli heti enene erää ajaan lämmittelyä niin paljon kuin kerkes vaan. Toki ihan niin agressiivisesti ite ei pysty tuuppia ajaan kuin noi huipputason kuskit.
Eturenkaat on leikatut kapeet minipinit joista alkaa oleen nappulat aivan loppu, silti pysty ajaan todella hyvin, tais ajo vaan muuttua paremmaks kun rengas kulu lisää.

eli renkaiden osalta ei voi sanoa kalliiksi tätä harrastusta. Sivukuluja tuntuu tulevan moninkertasesti xD

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #282 : 23.11.09 - klo: 13.52 »
Ihmisellä kun on vaan tietty määrä energiaa... niin että jos sitä käyttää paljon valittamiseen ei ole paljon jäljellä talkoiluun tai ajamiseen.  :tongue:

Ai juu, sekin ihmetytti vähän kun sattuikin joku turistikisa kuitenkin ilmestymään samalle päivälle vaikka sitä oikeaa päivää haettiin WJ:lle erittäin aikaisessa vaiheessa vapaaseen päivään.
Mielestäni tässäkin aiheessa on ollut aktiivisina kavereita jotka lajia harrastavat, joten kisojen päivämäärä ei ainakaan pitänyt olla mikään yllätys.
« Viimeksi muokattu: 23.11.09 - klo: 13.57 kirjoittanut RikuRassi »

Mika R

  • Vieras
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #283 : 23.11.09 - klo: 14.09 »
Sulla ainakin näyttää olevan energiaa.

Se mitä katselin porukkaa, niin olisko ollu yhden käden sormissa ne jotka potentiaalisesti olis ajanu krossia tosta touring porukasta. Joten ei se mikään oikea ongelma ollut.

Mäkinen, Peitsamo, Salmiset, Artsi, Ilvessalo .. tuskin monta muuta. Näin itse luulisin.

Mustonen oli paikalla, mutta vaan katsojana, kuten Hmort.

E: Voishan tuohon lisätä tietty kuuluttaja-Masan. Joten joku 5-6 kuljettajaa kaiketi. Tosin en kaikkia tunne.
« Viimeksi muokattu: 23.11.09 - klo: 14.13 kirjoittanut Mika R »

karvanaama

  • Vieras
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #284 : 23.11.09 - klo: 14.19 »
Heitetäänpä ilmoille ajatus finaalien automäärän pienentämisestä.

Nokialla tuuppareissa oli 24 osallistujaa, jotka alkuerien jälkeen jaettiin a-, b- ja c-finaaleihin niin, että a:ssa ja b:ssä ajoi 10 autoa ja c:ssä neljä. Voisiko jako mennä jotenkin muuten, kuin 10+10+loput? A-finaalissa ajavat ei ehkä(?) niin tästä automäärästä kärsi, kun pitävät autonsa pyörillään, mutta muissa finaaleissa moinen määrä autoja aiheuttaa melkoista sähläystä niin kuskien, kuin nostajien keskuudessa.

Itse b-finaalin hitaimpien joukossa ajaneena oli tunne, että ajoin väärässä seurassa. Kun rata oli lyhyt, autoja paljon ja tasoerot selvät niin ajo meni vain väistelyksi ja varomiseksi, ettei pilaisi kärjen taistelua. Oma paikkani olisi selkeästi kuulunut olla c-finaalissa, jossa olisin päässyt ajamaan kilpaa tasoisiani vastaan.




Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #285 : 23.11.09 - klo: 14.38 »
Se mitä katselin porukkaa, niin olisko ollu yhden käden sormissa ne jotka potentiaalisesti olis ajanu krossia tosta touring porukasta. Joten ei se mikään oikea ongelma ollut.
Mäkinen, Peitsamo, Salmiset, Artsi, Ilvessalo .. tuskin monta muuta. Näin itse luulisin.
Mustonen oli paikalla, mutta vaan katsojana, kuten Hmort.
E: Voishan tuohon lisätä tietty kuuluttaja-Masan. Joten joku 5-6 kuljettajaa kaiketi. Tosin en kaikkia tunne.

Kyllä se mulle ainakin ongelma oli, vaikken mikään Salminen olekaan, olisin halunnut lähteä Nokialle. Syy ei todellakaan ollut Tamperelaisten, WJ-kisan korjattu päivämäärä oli tiedossa jo reilusti ennen A8-kisakutsun julkaisua. 5-6 kuljettajaa on aika iso osa sisäkrossikisan osallistujamäärästä.

Sami Salmela
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Mika R

  • Vieras
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #286 : 23.11.09 - klo: 14.55 »
Anteeksi, Hra. Salmela. (Tunnen monta Salminen nimistä niin tahtoo mennä väkisinkin sekaisin).

Öö, no sulle ehkä joo, mutta 5 kaveria niinkin suositusta lajista kuin krossi, niin onko se paljon. Olisko edes kaikki lähtenyt, eikä Artsi ajanut Espoossakaan (tosin sillä oli kanuuna).
Aina voi voittaa, aina ei voita. Toivotaan että toisen kerran paremmin.

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #287 : 23.11.09 - klo: 14.58 »
...eikä Artsi ajanut Espoossakaan (tosin sillä oli kanuuna).

Ei se ole este...  :lol:
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Jessev

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #288 : 23.11.09 - klo: 15.07 »

Itse b-finaalin hitaimpien joukossa ajaneena oli tunne, että ajoin väärässä seurassa. Kun rata oli lyhyt, autoja paljon ja tasoerot selvät niin ajo meni vain väistelyksi ja varomiseksi, ettei pilaisi kärjen taistelua. Oma paikkani olisi selkeästi kuulunut olla c-finaalissa, jossa olisin päässyt ajamaan kilpaa tasoisiani vastaan.




Vähän samoilla linjoilla, ajoin ekaa kisaani ikinä ja jouduin b-finaaliin. Väistelin sitten vähän jokaista ja koitin vaan varoa osumasta muihin. Enkä edes välillä tiennyt onko takana oleva oikeasti ohittamassa jälleen kierroksella vai ei. Toki menee omaan piikkiin osa sekoiluista, kun ei ole yhtään kokemusta.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #289 : 23.11.09 - klo: 15.28 »
^ Niinhän se tuppaa välillä meneen, kun itse ja ajoseura eivät aja selkeesti samalla kierroksella. Ero voi olla pari-kolme kierrosta per erä. Silloin tilanne on kohtuu sekava.

Kun saat vähän kisoja alle, niin "pelin lukutaito" myös kehittyy nopeasti ja alat tajuamaan tilannetta siellä sekavuuden keskellä. Tietysti myös selostajalla on tässä iso rooli. Kunhan hän vain jaksaa luetella eroja ja varotella kierroksella ohittavista.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #290 : 23.11.09 - klo: 15.33 »
Vähän samoilla linjoilla, ajoin ekaa kisaani ikinä ja jouduin b-finaaliin. Väistelin sitten vähän jokaista ja koitin vaan varoa osumasta muihin. Enkä edes välillä tiennyt onko takana oleva oikeasti ohittamassa jälleen kierroksella vai ei. Toki menee omaan piikkiin osa sekoiluista, kun ei ole yhtään kokemusta.

Noo ite vetelin ekaa kertaa tuupparilla kisaa ja A-finaalissa oltiin väistelemässä isoja poikia, meenas vähän ohjain tutista alussa  :grin:
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #291 : 24.11.09 - klo: 11.53 »
Hyvinkään kisasta voisi olla ilmo paikallaan kenties.  :roll: Lähinnä kiinnostaa onko Nokian turffit radan pintamateriaali sekä onko perjantaina reeni mahdollisuutta ja jos on, niin sen aikataulu?
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #292 : 24.11.09 - klo: 12.29 »
laitetaan nyt tännekkin vielä:

Kuvia!

http://kuvaaja.kuvat.fi/kuvat/

Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #293 : 24.11.09 - klo: 13.16 »
Ainakin tällä tietoa olisi Hyvinkään porukka tulossa lainaamaan samaa astroa mitä meillä oli kisoissa. Toivotaan että Toni saa porukkaa mukavasti liikkeelle ratatalkoisiin ettei tule niin kova hiki isoja rullia liikutellessa (mattoa rullassa 50*2m + PAINAVA keskiputki)  :grin:

Itse yössä ens viikon, joten kiinnostaa myös josko pääsisi reenaamaan perjantaina päivällä tai illemalla..

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #294 : 24.11.09 - klo: 14.19 »
tehkää ny kunnon tupla edes, sarjan nimeä pitää muuten alkaa harkita uudestaan

http://www.youtube.com/watch?v=8oGsA4hOVEw
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #295 : 02.12.09 - klo: 22.38 »
Aikataulu ja kisapaikat:
1. kisa 21.11.2009 Tampere / Nokia
2. kisa 5.12.2009 Hyvinkää
3. kisa 9.1.2010 Espoo
4. kisa 27.3.2010 Jyväskylä
Mites noi Alue-8 UAU:n kerhokisat on nyt sattunu jo toista kertaa päällekkäin WJ-kisojen kanssa? Onko ihan tarkotuksella kenties?
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #296 : 06.12.09 - klo: 15.12 »
"Ja lisäksi ajetaan ilmeisesti sarjan ulkopuolisia WJ-formaatilla pidettäviä kisoja (ainakin Joensuu) seuraavia vuosia ajatellen. Näistä ei vielä varmuutta ole, mutta alustavasti asioista on jo keskusteltu."

Onko näistä kisoista mitään lisätietoa?

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #297 : 06.12.09 - klo: 20.16 »
EI.  :azn:

Ehdottakaa ajankohtaa! Joka tapauksessa Joensuussa tullaan kertsit ajamaan.
-Goldi

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #298 : 28.12.09 - klo: 00.33 »
Pahoittelen hieman karkeaa kyselyäni. Mutta olen nyt yrittänyt lukea 10 sivun verran täyttä p****a tappelua noista rengasasioista, ja minua kiinnostaisi ajaa jkylän WJ-kisa. Kysynkin nyt ihan selkeällä suomenkielellä MILLÄ KETUN RENKAALLA mä nyt saan ajaa takavetocrossikisan ? ? ? ? ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #299 : 28.12.09 - klo: 00.42 »
Mikäli et ole sijoittunut WJ kilpailussa tai maastosarjan kilpailussa oliko se nyt parhaaseen kolmannekseen... saat ajaa millä haluat.
Kuitenkin vain yksi rengas satsi ekasta alkuerästä lähtien.
Eli viimeistään ekan alkuerän jälkeen renkaat merkitään ja niillä pitää sitten ajaa koko päivä loppuun.
Jos siis et ole ajanut kumpaakaan sarjaa aikaisemmin niin saat ajaa millä renkaalla haluat.

Mikäli olet ajanut ja sijoittunut tarpeeksi hyvin niin säännöt sanoo että ajat silloin takarenkaana Schumacherin minipin renkaalla.
Eturengas on edelleen vapaa.