Kirjoittaja Aihe: tilaus tower hobbiesta  (Luettu 21081 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa unichrome

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
tilaus tower hobbiesta
« : 26.06.08 - klo: 20.14 »
 :laugh: tervehdys. Onko kukaan tilannut tuolta tower hobbiesta mitään? Itse tilasin maanantaina ja odottelen pakettia kotiin :tongue: mihinkä tuo paketti tulee, postiin vaiko matkahuoltoon?


Kiitos etukäteen vastauksista :azn:
Hellfire

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: tilaus tower hobbiesta
« Vastaus #1 : 26.06.08 - klo: 20.15 »
 Tai tulliin tai kotia.
« Viimeksi muokattu: 26.06.08 - klo: 22.01 kirjoittanut jeejee »
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: tilaus tower hobbiesta
« Vastaus #2 : 26.06.08 - klo: 20.18 »
Toivottavasti et matkahuoltoon tilannu.. :shock:

Todennäköisimmin paketti tulee tullin kautta postiin (tullipostiin). Eli menet itse selvittämään mahdolliset verot ja tullit ennen kuin saat paketin kouraasi.

Jos maanantaina tilasit, voit odotella pakettiasi ensi viikon puolella.
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: tilaus tower hobbiesta
« Vastaus #3 : 26.06.08 - klo: 21.17 »
paitsi jos tilasit UPS ground :ina niin menee vain pari kk  :grin:

Poissa meitsi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: tilaus tower hobbiesta
« Vastaus #4 : 26.06.08 - klo: 21.42 »
paitsi jos tilasit UPS ground :ina niin menee vain pari kk  :grin:
Onko sulla mennyt pari kk?
Ennen ku ne muutti toimitushinnastoaan niin hitainkin lähetys tuli mulle 3 viikossa aina perille, silloin vielä toimitusajaksi ilmoitettiin 4-6vkoa, kun nykyään hitain toimitus ilmoitetaan 1-2vko.
« Viimeksi muokattu: 26.06.08 - klo: 21.56 kirjoittanut meitsi »

Poissa meitsi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: tilaus tower hobbiesta
« Vastaus #5 : 26.06.08 - klo: 21.45 »
mihinkä tuo paketti tulee, postiin vaiko matkahuoltoon?
postiin tyypillisesti, kerran ne jostain syystä poimi mun lähetyksen tullipostiin vaikka siitä ei ollut alvia tai tullimaksuja perittävissä, ja sitten kun ehdin mennä tulli-ilmotuksen jälkeen hakemaan tavaraa lentokentältä he ilmoittivat että se o pistetty jo eteenpäin paikalliseen postiin  :angry:

Eli menet itse selvittämään mahdolliset verot ja tullit ennen kuin saat paketin kouraasi.
pienoismallitarvikkeista ei tietääkseni peritä tullimaksua, ainoastaan alvia sen ylittäessä 45e

EDIT: pitikin vielä tarkistaa, ja höpisin hieman omia, osaksi, nyt tullin sivuilla on ilmoitettu, että pienoismallitarvikkeista "vapaa tai 4.7%", en olekaan hetkeen tilannu kamaa jenkeistä, mutta ei siitä koskaan aiemmin ole tullimaksua peritty. Onkohan se sitten muuttunut sen takia kun dollari on heikko  :grin:
Mielestäni aiemmin siellä oli niin, että pienoismallituotteista 0% tullia, mutta joku nohevampi voikin valistaa mua missä tapauksissa 0% ja missä 4.7%
« Viimeksi muokattu: 26.06.08 - klo: 22.03 kirjoittanut meitsi »

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: tilaus tower hobbiesta
« Vastaus #6 : 26.06.08 - klo: 22.05 »
Alkuviikosta kävin hakemassa Tullipostista Novakin ja siitä ei mennyt kuin alvit, tullia ei ollenkaan. En tehnyt valitusta... :grin:
Kylätason RC-kuski.

Poissa unichrome

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: tilaus tower hobbiesta
« Vastaus #7 : 26.06.08 - klo: 22.07 »
kai se matkahuoltoon tulee tai jotain. Mielestäni leluista ei tarvii maksaa veroja eikä pitäisi mennä tulliin koska paketti on kuitenkin suht pieni. Pelkkiä osia tilasin Hellfireen. toimitusajaksi luvattiin 7-14pv :laugh:

Hellfire

Poissa meitsi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: tilaus tower hobbiesta
« Vastaus #8 : 26.06.08 - klo: 22.10 »
Mielestäni leluista ei tarvii maksaa veroja eikä pitäisi mennä tulliin koska paketti on kuitenkin suht pieni.
Jos toimituskuluineen on yli 45e niin virallisesti pitäisi periä 22% arvonlisäveroa.

Poissa unichrome

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: tilaus tower hobbiesta
« Vastaus #9 : 26.06.08 - klo: 22.14 »
kyllä se taisi mennä yli 45e :laugh: olisko ollut toimituskuluineen 59e.  :grin:
Hellfire

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Vs: tilaus tower hobbiesta
« Vastaus #10 : 26.06.08 - klo: 22.20 »
Sitten maksat ne alvit ja mahdolliset tullit jos paketti jää tulliin. Mutta jos on pienikokoinen paketti niin voi hyvinkin tulla tullin läpi.
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: tilaus tower hobbiesta
« Vastaus #11 : 26.06.08 - klo: 22.51 »
Kymmeniä kertoja EU:n ulkopuolelta tilanneena, voin vain ihmetellä että yksikään mun paketti ei ole jäänyt tulliin.
Tälläkin viikolla on tullut kaksi lähetystä ja viime viikolla yksi Kaukoidästä.

Hyvää tuuria?
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Vs: tilaus tower hobbiesta
« Vastaus #12 : 26.06.08 - klo: 23.17 »
Kyllä on ollut tuuria :D
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: tilaus tower hobbiesta
« Vastaus #13 : 26.06.08 - klo: 23.40 »
Eipä se paketin kokokaan aina ratkaise. Asso rc18t ft tuli tullin läpi, mamba ei, ja noita mamban laatikoita kuitenkin mahtuisi ainakin 10 sinne asson laatikkoon. Paljon varmaan kiinni siitä mitä paketin päällä lukee ja mistä se tulee - mambassa oli 109$ hintalappu ja tuli jenkeistä, assoon oli rcmartti heittäny muistaakseni arvoa 50$.

Itselleni tämä (mamba max) oli monista tilauksista kolmas, minkä jouduin tullista hakemaan, ja niistä kolmesta kaksi oli Firelap nano dragonin kimppatilauksia, kokoa paketeilla puoli kuutiota :) Kovin moni tilaus ei tosin ole tullausrajaa ylittänytkään, mutta eihän ne tullitädit aina niitä paketin päällä lukevia tietoja usko.

Nykyisillä bensan hinnoilla ei ihan parin kympin tilauksia viitsisikään lähteä tullista hakemaan, ja jos heitä pyytää postittamaan niin tuleekin taas lisää kuluja. Pitää tehdä tarkat kannattavuuslaskelmat ennen tilauksia tästä lähtien ;)
| Academy | Axial |

Mika R

  • Vieras
Vs: tilaus tower hobbiesta
« Vastaus #14 : 27.06.08 - klo: 00.13 »
Maakuljetus voi kestää pitkään vaikka pari kk jos huono tuuri, sen sijaan normi prio tai air on yleensä se 1-2 vko. Maa on halvin, en tiedä tarjoaako tower sitä enää eurooppaan lainkaan..

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: tilaus tower hobbiesta
« Vastaus #15 : 27.06.08 - klo: 07.55 »
Tälläkin viikolla on tullut kaksi lähetystä ja viime viikolla yksi Kaukoidästä.
Hyvää tuuria?

Samoja huomioita Kaukoidän paketeista, lävähtää suoraan kirjattuna paikalliseen postiin kun taas jenkkipaketit jumittuu tulliin.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Juzzi78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: tilaus tower hobbiesta
« Vastaus #16 : 27.06.08 - klo: 09.49 »
Itse tilasin pari viikkoa sitten rc-planetista jenkeistä tavaraa ja tuli noin viikossa...
tulli perii 22%alv:ia + 4,7% tullimaksua, mikäli tullimaksun suuruus ylittää 10€. Muussa tapauksessa tullia ei peritä. tarkastin asian tullimieheltä pakettia noutaessani. Eli kun tilaus on jenkeistä tilattuna arvoltaan n.180€, niin siitä joutuu tullia maksamaan n.10€. (180€x1.22 = 219.6 € 219.6€x0,047 = 10.32€

että näin... :grin:

Poissa meitsi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: tilaus tower hobbiesta
« Vastaus #17 : 27.06.08 - klo: 10.02 »
Eikö tullimaksuilla pyritä suojaamaan kotimaista tuotantoa? Sinäänsä outoa periä yhtään mitään tullimaksuja pienoismallitarvikkeista kun niitä ei juurikaan tuoteta täällä, ettei olisi kyse vain rahastuksesta, fiksummat korjatkoon jos höpisen hölmöjä  :grin:

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: tilaus tower hobbiesta
« Vastaus #18 : 27.06.08 - klo: 10.22 »
Eikö tullimaksuilla pyritä suojaamaan kotimaista tuotantoa? Sinäänsä outoa periä yhtään mitään tullimaksuja pienoismallitarvikkeista kun niitä ei juurikaan tuoteta täällä, ettei olisi kyse vain rahastuksesta, fiksummat korjatkoon jos höpisen hölmöjä  :grin:
No joo, tää meidän näpertely on niin pientä, eikä missään nimessä ammattimaista, eikä näillä määrillä tiliä tehdä - siksi tuo ~10€ raja varmastikkin on.

Sitä en ymmärrä kun monet touhottaa, että mitä ne tullit on ja voi hitsi jos ne joutuu maksamaan, ite oon huolissani noista alveista  :angry: Jos paketti tulliin jää niin tuon alvinhan joutuu AINA maksamaan ja se on sentään 22% toisin kun tullit on vaan sen rouheen 4% riippuen nimikkeestä.

Mulla on paketit jääny aina, kirjeet on tullu suoraan kotiin...
Old fart

Poissa ropsan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: tilaus tower hobbiesta
« Vastaus #19 : 27.06.08 - klo: 10.40 »
Kotimaa on EU, sen tuotantoa suojataan!
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: tilaus tower hobbiesta
« Vastaus #20 : 27.06.08 - klo: 10.40 »
No se 10€ perintä raja koskee kaikkia tavaroita eikä suinkaan siis pelkästään näitä rc tavaroita.

Ja kyllä se Valtion laillista rahastusta on. Juurikin kun ei noita joka tapauksessa Suomessa valmisteta, joten ei ole mitään perusteita että tuettaisi Suomalaista tuotantoa.

Joutuuko yritykset maksamaan samalla tapaa Tullit?

Samaa mieltä tuosta, että ihan turhaan sitä jostain tullista naristaan kun jokunen hassu prosentti vaan on. Jos parista sadasta eurosta kymppi niin johan se ihan kevyesti tulee takaisin sanotaanko dollarin heikosta kurssista :wink:

Ps: Ja minä olen kyllä Suomalainen, sanotaan Brysselissä mitä vaan :grin:
Axial SCX 10 TR

Poissa meitsi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: tilaus tower hobbiesta
« Vastaus #21 : 27.06.08 - klo: 10.48 »
Kotimaa on EU, sen tuotantoa suojataan!
Niinpä tietysti, vaikka varmaan suurin osa tulee kaukoaasiasta tai jenkeistä (eli siis rahastusta  :laugh:)
Noh, ei voi mitään, onneksi sentään tulee alvien, tullien, toimituskulujen ja toimituskulujen alvien jälkeenkin melkein halvemmaksi kuin kotimaisista liikkeistä ellei tarvitse sitten nopeasti varaosia.

Poissa meitsi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: tilaus tower hobbiesta
« Vastaus #22 : 27.06.08 - klo: 10.57 »
Sitä en ymmärrä kun monet touhottaa, että mitä ne tullit on ja voi hitsi jos ne joutuu maksamaan, ite oon huolissani noista alveista  :angry: Jos paketti tulliin jää niin tuon alvinhan joutuu AINA maksamaan ja se on sentään 22% toisin kun tullit on vaan sen rouheen 4% riippuen nimikkeestä.
Totta, mutta pitäähän sitä nyt yrittää minimoida vedätyskulut varsinkin kun ei ole tavallaan perustetta periä ko. tullimaksua, vähän kuten toimituskuluista peritään alvia.
« Viimeksi muokattu: 27.06.08 - klo: 11.04 kirjoittanut meitsi »

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: tilaus tower hobbiesta
« Vastaus #23 : 27.06.08 - klo: 11.47 »
Valtio on niin kateellinen jos joku halvalla jotain ostaa niin pitää olla ArvonLisäVero :angry:

Axial SCX 10 TR

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: tilaus tower hobbiesta
« Vastaus #24 : 27.06.08 - klo: 12.29 »
Tulipa mieleen semmonen juttu, kun tullista tavaraa hakiessa ne haluaa jonkun maksutositteen nähdä. Millä he tarkistavat, onko se aito? Netistä kun printtaa jonkun kuitin ni sehän ei olis temppu eikä mikään vaikka paintilla vähän pienentää hintaa.
| Academy | Axial |

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: tilaus tower hobbiesta
« Vastaus #25 : 27.06.08 - klo: 12.40 »
Totta. Ei ne mistään sitä voi oikein tarkistaa.

Mutta jos sattuvat katsomaan yleensä mukana tulevaa tilauslistaa ja summat on ihan eri niin sanomista mahtas tulla.
Vaikkakaan ei itseltä ole koskaan katseltu muualta kuin se loppusumma siitä itse viemästä tilauksesta.
Axial SCX 10 TR

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: tilaus tower hobbiesta
« Vastaus #26 : 27.06.08 - klo: 12.45 »
Totta. Ei ne mistään sitä voi oikein tarkistaa.

Mutta jos sattuvat katsomaan yleensä mukana tulevaa tilauslistaa ja summat on ihan eri niin sanomista mahtas tulla.
Vaikkakaan ei itseltä ole koskaan katseltu muualta kuin se loppusumma siitä itse viemästä tilauksesta.

Paketin mukana seuraavassa lähetyslistassa ei ainakaan itselläni ole koskaan ollut hintoja.
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa Åsgard

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: tilaus tower hobbiesta
« Vastaus #27 : 27.06.08 - klo: 13.37 »
Google kertoo kummasti osien hinnat... Ja tottakai parin euron säästön takia kannattaa huijata valtionvirkamiestä. Sakot voi olla aika kovat.
Ja lisäksi jos rc-osien tullauksessa on ongelmia jonkun kanssa ne heijastuu muihinkin ja haluaisin vielä hakea osat niin helposti kuin ennenkin.
Team Sokeripalat

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: tilaus tower hobbiesta
« Vastaus #28 : 27.06.08 - klo: 14.24 »
Google kertoo kummasti osien hinnat... Ja tottakai parin euron säästön takia kannattaa huijata valtionvirkamiestä. Sakot voi olla aika kovat.
Ja lisäksi jos rc-osien tullauksessa on ongelmia jonkun kanssa ne heijastuu muihinkin ja haluaisin vielä hakea osat niin helposti kuin ennenkin.

Kertoo kyllä listahinnat....  Se mitä todellisuudessa asiakas on tuotteista maksanut, on ainoastaan myyjän sekä ostajan tiedossa.
Sen voit osoittaa kauppalaskulla, joko oikealla tai väärällä....
« Viimeksi muokattu: 27.06.08 - klo: 16.16 kirjoittanut AE-Mod »
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: tilaus tower hobbiesta
« Vastaus #29 : 27.06.08 - klo: 18.13 »
Ainakin Towerin paketeissa tulee mukana tilauslista, missä näkyy kaikki osat hintoineen.
Ne paketin päällä olevat lähetyslistat taas on millä summilla sattuu.

No enpä kyllä itse viitsis ruveta väärentämään, mutta tämähän onkin spekulointia ja jos joku haluaa niin tehdä niin mulle aivan sama. Ei vaikuta mun tunti palkkaan  :wink:
Axial SCX 10 TR