Eli iskarin ilmaus.
Hattu kierretään ensin vain oisttain paikoilleen.
Painetaan iskarin varsi hiljalleen lähes ylös asti.
Kiristetään hattu hiljalleen.
Eli riittääkö että hatun saa siihen kierteelle kiinni, vai kierretäänkö siitä ns. löysät pois (tuntee että tuo kuminen kuppi alkaa vastata iskarin runkoon) ja ehkä vähän takaisin?
kysyy nimim.
"edelleenkin aloitteleva Tamiya Minin iskarien huoltaja"
Korkki vain hieman paikoilleen.
Esim yksi kierros.
Korkin kierteiden välistä täytyy päästä ylimääräisen öljyn pursuamaan pihalle.
Eli... Vain sen kierroksen kiinni.
Painat varren hiljalleen lähes pohjaan saakka (riippuen iskarista mikä on hyvä syvyys).
Jätät vartta vaikkapa 2-4 milliä näkyviin.
Pidä varsi tuossa kohtaa ja kierrä hattu hiljalleen kiinni.
Mikäli olet onnistunut hommassa niin iskarissa ei ole pientäkään ilmakuplaa ja varsi liikkuu jouheasti koko jousituksen matkan.
Mikäli huomaat että et saa painettua vartta samalla voimalla pohjaan asti, vaan lopussa tunnet kuinka iskari pistää vastaan niin siellä on liikaa öljyä...
Vedä varsi ulos... avaa hattu lähes auki... Uudelleen varsi hiljalleen sisään jne.
Tai mikäli saat varren pohjaan asti, mutta iskari tuntuu epätasaiselta ja sisältä kuuluu ääni niin siellä on ilmaa.
Ei auta muuta kuin avata iskari, laittaa lisää öljyä ja toistaa homma.
Tän oppii aikalailla nopeesti ja sama homma toimii lähes jokaisen iskarin kanssa samalla tavalla.
Tärkeää on myös että saat esim molemmat etuiskarit ilmattua samalla tavalla.
Eli tunnet niiden toimivan samalla tavoin kun kädessä kokeilet.
Vasta tämän jälkeen jouset ym paikalleen ja eiku ajamaan.
Ero oikein ja väärin tehdyn iskarin välillä on huomattava.
Ajaessa auto toimii hyvin erilailla, vaikka iskarissa onkin samat öljyt sisällä.