Kirjoittaja Aihe: Nostajan toiminta.  (Luettu 989 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jyke_

  • Jäsen
    • Profiili
Nostajan toiminta.
« : 21.10.04 - klo: 17.56 »
Luin tuon oppaan kilpailun alottamisesta. Selasin sen läpi aika nopeasti ja hyvältähän tuo näyttää. Myöhäiset kiitokset siitä VesaK:lle.

Pysähdyin siinä lukemaan tarkemmin nostovuoro kohdan. Sekin on hyvä. Mieleeni nousi monta tapausta auton laitosta radalle.

Liian monta kertaa näkee kun joku laittaa auton väärälle puolelle rataa. Miten on mahdollista, nostaja ei suorita tehtäväänsä edes sen verran mallikkaasti että kuljettajan ei tarvitse hypätä autolla riman yli takaisin radalle tai kääntää auto u-käännöksellä, jotta voisi jatkaa matkaa.

Tietysi tähän nostajan aktiivittomuuteen on syynä monikin asia. Päällimmäisenä tulee mieleen keskustelu kaverin kanssa tai vielä pahempaa toisen nostajan kanssa, kilpailukaverin auton tiivis seuraaminen. Tätävastoin notajanhan kuuluisi seurata radasta vain niitä autoja jotka kuuluvat "nostoalueeseen". MM kisoissa nostoalueet ovat jopa määritelty.

En tiedä mutta pidän itseäni nopeana nostajana. Lähden yleensä liikkeelle jo ennenkuin auto edes lentää tai jää kiinni. Perustan toimintani reiluun kilpailuhenkeen. Sama juttu kuin se, jos teen kuljettajana virheen ja tarvitsen nostajan apua, jota en sitten saa "ajoissa". En rupea huutamaan että "Nostaja" tai pahempaa "puusilmä". Itsepähän tein virheen.

Ajolavalla puhuminenkin on yksi asia johon sietäisi puuttua. Se on vaan niin että jos joku karjuu nostajaa tai on muuta tähdellistä ilmoitettavaa esim mekaanikolle niin muut lavalla olijat kärsii. Tai jos kertoo vitsin niin menee kyllä ajo aivan piloille, tämäkin on koettu... :)
RC Pisteestä saa ja Assolla pääsee! ;-)