Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - lameli

Sivuja: 1 2 [3] 4
61
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 16.03.15 - klo: 21.54 »
Ilmeisesti katoit myös perän pinjonin ja lautaspyörän??

Tuli katottua, ei mitään poikkeavaa näkynyt. Merenjäällä meni kyllä hienosti tänään, vaikka liukasta olikin.

62
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 15.03.15 - klo: 19.56 »
Mikähän tuossa vorzassa on kun rutisee (takaperä todennäköisesti??) lähes joka täyskaasu kiihdytyksessä asfaltilla. Ei liikaha mihinkään, rutina vaan kuuluu. Kun löysää hetkeksi ja lyö uudestaan liipasimen pohjaan, niin saattaa lähteä, kuin pitääkin. Rattaat diffissä oli ok, kun sisään katoin.

63
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 25.02.15 - klo: 15.20 »
Mä oon jättänyt ruuvin kiinni ja pyöräyttänyt varovasti, tai painanut ohkasilla kärkipihdeillä ne irti (toinen kärki linkin reunaan ja toinen kärki palloon ja nätti puristus). Tai jos on työkalut, niin ball link tool on siihen oikea.

Ok! Täytyypä näillä ohjeilla yrittää irrottaa.

64
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 24.02.15 - klo: 22.54 »
Pihdeillä vääntää irti?

Ei kyllä pihdeillä saa otetta tuosta niin pieni huulos tuossa nivelessä. Pitääkö tuo jotenkin lyödä irti? Tuossa linkki vielä manuaalin https://www.hpiracing.com/assets/documents/instruction_manuals/101835-vorza-glb-m-v1.pdf sivu: 38 osat: HBC8098 ja HBC8089.

65
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 24.02.15 - klo: 19.24 »
Miten tukivarren pallonivel irrotetaan? Hpi vorza autona. :huh:


Manuaalista ja räjäytyskuvista varmaankin selviää miten mikäkin osa on kiinni.

http://www.hpiracing.com/assets/documents/exploded_views/101835-vorza-glb-e-v1.pdf

http://www.hpiracing.com/assets/documents/instruction_manuals/101835-vorza-glb-m-v1.pdf


Autolle on myös ihan oma aiheensa.

http://rc10.fi/index.php?topic=39849.0

Manuaalista kyllä kattonut nuo räjäytyskuvat ja koloruuvit/mutterit on irti varsista, mutta pallonivelet ovat lujasti paikallaan. Millä nuo saa muljautettua tukivarsista pois, sormin työntäen ei tunnu lähtevän irti. Tuolla Vorza topikissa on ollut aika hiljaista, niin laitan tänne. Onko tuohon irrotukseen joku kikka, vai miten nuo lähtisi pois?

66
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 24.02.15 - klo: 18.07 »
Miten tukivarren pallonivel irrotetaan? Hpi vorza autona. :huh:

67
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 23.02.15 - klo: 20.01 »
Mikä hämminki vastaanottimessa, kun ei tule virtaa säätimeltä. Ei pala ledi eikä reakoi lähettimeen millään lailla? (ajoakussa on virtaa) Ulkoisella virtalähteellä (4xAA) vastaanotin toimii kyllä ja tieto menee noparille sekä ohjausservolle ja auto toimii normaalisti, mutta noparin vihreäledi alkaa vilkkumaan. Vastaan otin on: LRP C3-RX 2.4Ghz F.H.S.S https://www.lrp.cc/en/products/transmitters-rc-car/produkt/lrp-c3-rx-24ghz-fhss-empfaenger/details/

Kyllä se vika on muualla kuin vastaanottimessa. Mikä nopari kyseessä?

Tämä tässä- https://www.lrp.cc/en/products/electronic-speed-controls/competition/brushless/produkt/spin-super-brushless-regler/details/

Kun nopeudensäädin on 0-ennakko tilassa niin vilkuttaa vihreää. Tuossa on nyt ongelmana joko noparin bec piirissä tai noparin ja vastarin välisessä johdossa.

Joo niin on 0-ennakko tila näköjään kun vilkuttaa vihreää valoa noparissa, ja tuo vastaanotin "heräsi" tavallaan tuolle säätimen lähettämälle virralle, kun pidin tuota paristokoteloa jossa 4xAA paristot paikallaan vastarin bat. liittimessä noin 5 minuuttia?? Kun irroitin paristot vastarista, niin vastarin valo ei enään sammunut vaan alkoi saamaan virtaa säätimestä. Kumma juttu, mihinkään en koskenut muutoin. No pääasia että toimii taas- hetken.. :azn:

68
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 23.02.15 - klo: 17.01 »
Mikä hämminki vastaanottimessa, kun ei tule virtaa säätimeltä. Ei pala ledi eikä reakoi lähettimeen millään lailla? (ajoakussa on virtaa) Ulkoisella virtalähteellä (4xAA) vastaanotin toimii kyllä ja tieto menee noparille sekä ohjausservolle ja auto toimii normaalisti, mutta noparin vihreäledi alkaa vilkkumaan. Vastaan otin on: LRP C3-RX 2.4Ghz F.H.S.S https://www.lrp.cc/en/products/transmitters-rc-car/produkt/lrp-c3-rx-24ghz-fhss-empfaenger/details/

Kyllä se vika on muualla kuin vastaanottimessa. Mikä nopari kyseessä?

Tämä tässä- https://www.lrp.cc/en/products/electronic-speed-controls/competition/brushless/produkt/spin-super-brushless-regler/details/

69
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 22.02.15 - klo: 22.21 »
Mikä hämminki vastaanottimessa, kun ei tule virtaa säätimeltä. Ei pala ledi eikä reakoi lähettimeen millään lailla? (ajoakussa on virtaa) Ulkoisella virtalähteellä (4xAA) vastaanotin toimii kyllä ja tieto menee noparille sekä ohjausservolle ja auto toimii normaalisti, mutta noparin vihreäledi alkaa vilkkumaan. Vastaan otin on: LRP C3-RX 2.4Ghz F.H.S.S https://www.lrp.cc/en/products/transmitters-rc-car/produkt/lrp-c3-rx-24ghz-fhss-empfaenger/details/

70
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 16.02.15 - klo: 19.05 »
Mistä/oletteko tilanneet Vorzaan Robinson racingin spurreja? Suomesta ei taida löytyä mistään? Jos tiedossa jotain paikkaa mistä tilata, niin tietoa vaan tänne.

71
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 06.02.15 - klo: 20.38 »
Mikä menee pieleen tuossa 2s 7.4V 7000mah/50c akun latauksessa, laturi näyttää 8.415V ja jotain 3000mah 40min latauksen jälkeen. Lataus 4.5A 7000mah:lla ja balanseri paikallaan. Tosin ei lähde lataamaan kun balanseri on alussa paikallaan, kytkin balanserin latauksen alettua. Laturina tämä http://fi.eurorc.com/product/7238/team-orion-advantage-one-duo-ac-dc-2x50w-charger ja akkuna tämä http://fi.eurorc.com/product/2672/gens-ace-7000mah-50c-2s-74v-hard-case-lipo-battery-pack. Pakko oli irroittaa akku pois,kun nuo voltit nousi yli 8.4V. Mikä tässä mättää?? Akku on uusi ja lataamaton. Kenno määräksi asetettu laturiin 2.

Ja ei kummene homma, vaikka 0.5-1.0A lataa niin voltit nousee yli 8,41 melko nopeasti. Kapasiteetiksi laturiin laitoin 2500mah :angry:. Kumma homma.

72
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 06.02.15 - klo: 18.08 »
Mikä menee pieleen tuossa 2s 7.4V 7000mah/50c akun latauksessa, laturi näyttää 8.415V ja jotain 3000mah 40min latauksen jälkeen. Lataus 4.5A 7000mah:lla ja balanseri paikallaan. Tosin ei lähde lataamaan kun balanseri on alussa paikallaan, kytkin balanserin latauksen alettua. Laturina tämä http://fi.eurorc.com/product/7238/team-orion-advantage-one-duo-ac-dc-2x50w-charger ja akkuna tämä http://fi.eurorc.com/product/2672/gens-ace-7000mah-50c-2s-74v-hard-case-lipo-battery-pack. Pakko oli irroittaa akku pois,kun nuo voltit nousi yli 8.4V. Mikä tässä mättää?? Akku on uusi ja lataamaton. Kenno määräksi asetettu laturiin 2.

73
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 05.02.15 - klo: 19.12 »
Latasin just tuota7.4v 2s 7000mah/50c akku. Akun jännite näytti heti latauksen alussa 7.7v ja 45 minuutin latauksen jälkeen 8,385v 3300mah. Onko tuo jännite liian korkea? Ja alussa ei lähtenyt lataamaan lainkaan jos balanseri johto oli kytketty laturiin?? Kytkin balanseri johdon heti latauksen alettua takaisin laturiin, eikä laturi ilmoittanut mitään. Lataus 4.5A:lla. / 7000mah:lla. Akulla ensimmäinen lataus.

74
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 04.02.15 - klo: 22.44 »
Ei välttämättä.  Lataus arvo voi olla pienempikin kuin 7A. Itselläni on 7.4v 3800mah akku ja siinä on maksimi latausvirta 2A.
Akun merkki vois auttaa vastauksen annossa.

Jos minulle oli tuo, niin gens acen akku.

75
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 04.02.15 - klo: 22.28 »
Niin, kertokaa uunolle mikä on oikea asetus laturissa, kun minulla on lipoakku 2S1P 7000MAH 7.4V/50C. Onko oikea latausarvo 7000mah ja 6.0A.  :angel: Ihan pihalle tästä hommasta.
7A on turvallinen latausvirta. Jos laturiin tarvitsee syöttää joku maksimi kapasiteetti niin siihen voi laittaa sen 7000mah.

Tuossa Orion laturissa on maksimi C=6.0ah. Pitkittyykö tuo latausaika vain tuossa 6ah:lla?

76
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 04.02.15 - klo: 21.08 »
Niin, kertokaa uunolle mikä on oikea asetus laturissa, kun minulla on lipoakku 2S1P 7000MAH 7.4V/50C. Onko oikea latausarvo 7000mah ja 6.0A.  :angel: Ihan pihalle tästä hommasta.

77
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 12.10.14 - klo: 13.52 »
Miten 1:10 Lrp s10 mt:en valitaan uusi kori, kun nykyinen on entinen. Käykö ihan mikä vaan muu 1.10 monsterin kori, vai käykö vain alkuperäinen tilalle ja noita alkuperäisiä ei tahdo kellään kotimaisella myyjällä olla varastossa ja ovat lisäksi todella heikko tekoisia, joten kokeilisin jotain muuta jos joillain olisi vinkkiä/linkkiä antaa kori valintaan.

Sami

78
Miksi vastaanotin https://www.lrp.cc/en/products/transmitters-rc-car/produkt/lrp-c3-rx-24ghz-fhss-empfaenger/details/ ei saa virtaa noparilta https://www.lrp.cc/en/products/electronic-speed-controls/competition/brushless/produkt/spin-super-brushless-regler/details/ nopari on käytännössä uusi ja valo palaa siinä, kun kytkee päälle.Vanhalla noparilla tulee virta vastaanottimeen ja valo syttyy.Voiko tuota nopari kokeilla mitenkään yleismittarilla johtojen päästä tuleeko sinne jännite ja kuinka paljon pitäisi olla?

Ja vastaanotin on myös uusi, kun luulin että entinenkin on rikki kun virtaa ei tule.. :angry: akkuna 7,4 NiMH/5000, ja mottina 10.5T https://www.lrp.cc/en/products/electric-motors/brushless/sport/produkt/vector-k4-brushless-motor-truck/details/

79
Miksi vastaanotin https://www.lrp.cc/en/products/transmitters-rc-car/produkt/lrp-c3-rx-24ghz-fhss-empfaenger/details/ ei saa virtaa noparilta https://www.lrp.cc/en/products/electronic-speed-controls/competition/brushless/produkt/spin-super-brushless-regler/details/ nopari on käytännössä uusi ja valo palaa siinä, kun kytkee päälle.Vanhalla noparilla tulee virta vastaanottimeen ja valo syttyy.Voiko tuota nopari kokeilla mitenkään yleismittarilla johtojen päästä tuleeko sinne jännite ja kuinka paljon pitäisi olla?

80
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 21.07.14 - klo: 17.45 »
Miten nuo nopari ja akku (lipo) hommat menee, kun minulla on säätimenä harjaton 100A niin voinko käyttää esim 80C/40C 5200mAh 7.4V akku tässä? Onko näihin jotain nyrkkisääntöä akku+säädin hankintoja tehdessä. Moottori on harjaton 10,5 1000kV.
Mikä nopari kyseessä. Pitäisi jossain lukea monta kennos kestää. 2s eli kaksi kennoa antaa tuon 7.4V. Eli voit käyttää tuota 7.4V akkua jos nopari kestää 2S lipoja.


Spin Super Brushless LRP

Voltage input    7.2 - 14.8V (2S - 4S LiPo)
Rated current    100A/phase
Typical voltage drop @20A    0.022V/phase
Dimensions    36 x 38.5 x 22mm
Weight (without wires)    32g
Recommended motor limit    over 9.5T

81
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 20.07.14 - klo: 21.05 »
Miten nuo nopari ja akku (lipo) hommat menee, kun minulla on säätimenä harjaton 100A niin voinko käyttää esim 80C/40C 5200mAh 7.4V akku tässä? Onko näihin jotain nyrkkisääntöä akku+säädin hankintoja tehdessä. Moottori on harjaton 10,5 1000kV.

82
Tuli tällanen ongelma autoon...

Servo (Savöxin SW-1210SG Digital Waterproof Servo) alkoi yhtäkkiä tekemään "tyhjällä" sellaista pientä edes-takas liikettä, eli oli jatkuvasti liikkeessä, vaikkei ohjaimesta antanut sille mitään komentoa.

Tämä siis vain silloin, kun ohjain on päällä. Servo kyllä kääntyilee normaalisti, mutta tekee silloinkin sitä pientä nykivää liikettään ja surisee jatkuvasti.

Kun ohjaimen laittaa pois päältä, servon liike lakkaa.

Mistä tuota vikaa pitäisi lähteä etsimään, ohjaimesta vai servosta?

edit: Testasin toisella vastarillakin ja sama homma. Servo myös lämpenee paljon, koska moottori on jatkuvasti surisemassa ja jos hetken kääntelee edes-takas.


Pientä liikettä digitaaliset tekevät koko ajan, vaikea sanoa onko jotain normaalista poikkeavaa. Jos videota saisi niin osaisin sanoa onko normaalia vai ei;)

Iameli: sensorillinen säädin tunnistaa missä asennossa koneen roottori on ja johdon kassa moottori toimii nykimättä ja sulavammin. Jos mahdollista niin kannattaa laittaa kiinni. :)

Ok, kiitti tiedosta!

83
Heip,
mikä tarkoitus on sensorijohdolla säätimen (LRP spin super) ja mosan (LRP vector k4) välillä, kun en ole löytänyt vastausta tältä foorumilta. Laite toimi kyllä ilmankin tuota kaapelia.

84
Onko tästä http://www.ilmailukauppa.fi/shopnew/product_info.php?cPath=40_41&products_id=5484#.Ugz6R7jyWUk lähettimestä ja vastarista mitään kokemuksia, onko hintansa väärti?

85
Meni MT perus vastari pimeäksi, niin millaista uutta vastaanotinta tuohon voisi katella. Lähetin on se vakio joka tulee auton mukana. Uusia lipoakkuja ja laturiakin olisi kattelussa tuohon suositelkaa jotain.

86
Tällainen liitin http://www.hobbylinna.fi/tuote/dean-male-to-tamiya-male/B9712/ on akun ja säätimen välissä, voisiko tuosta johtua.

87
Mikä mättää MT:ssä, kun ei kulje (about 25-35kmh) ja eikä oikein vedäkkään sähäkästi. Koneena LRP Vector K4 10,5, noparina LRP Spin Super Brushless Speed-Control ja akkuna Hyper Pack 5000 - 7.2V - 6-cell NiMH Stickpack ja välitykset on vakiot. Motti nopari ja akku ovat uusia onko näin että tuo akku ei riitä tai onko noparissa jokin ohjelmointi juttu, että saadaan tehot irti vai eikö tuon enempää pidä liikkuakkaan :sad: Vakiona (540 hiilikone) oli mielestäni huomattavasti tehokkaampi mitä tämä nyt on. Mikä lipo akku ja laturi olisi sopiva tähän jos sellaista alkaisi suunnitella jossain vaiheessa ja ovatko samankokoisia fyysisesti kun NiMH akut jotta mahtuisi akun pidikkeeseen/koteloon.

Nii, osaisko kukaan neuvoa miten tuo noparin ohjelmointi tapahtuu, kun en ole onnistunut tuossa vaikka ohjeet löytyy. Ongelma on siis se, että auto ei tällä hetkelle kertakaikkiaan liiku juuri mihinkään. Onko ongelma akuissa vai missä, haluaisi lipoja+soppelia laturia laittaa mutta kun en tunne näitä oikein ja eikä kyllä tiedä edes millaiset niiden pitäisi tuohon olla. Tossa vielä linkit mitä autossa nyt paikallaan.
http://www.lrp.cc/en/products/electric-motors/brushless/produkt/vector-k4-brushless-motor-105t/details/
http://www.lrp.cc/en/products/electronic-speed-controls/competition/brushless/produkt/spin-pro-brushless-regler/details/
http://www.lrp.cc/en/products/vtec-batteries/stick-packs-6-cells/produkt/lrp-hyper-pack-5000-72v-6-zellen-nimh-stickpack/details/

88
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 04.05.13 - klo: 14.51 »
Mistä voisi johtua vastaanottimen(LRP) pimentyminen, ei ole kastunut ja aika uusikin vielä. Valo ei pala enään ja palaminen loppui (noin 2-3min paloi) kun virrat kytki nopariin, eikä tottele lähettimen komentoja. Pitääkö tähän vastaanottimeen http://www.power-racing.net/catalog/product_info.php?cPath=95&products_id=380&osCsid=bot928ockcvjklf51pks2l8t22 olla jokin ulkopuolinen virtalähde, vai saako noparista virran?

89
Mikä mättää MT:ssä, kun ei kulje (about 25-35kmh) ja eikä oikein vedäkkään sähäkästi. Koneena LRP Vector K4 10,5, noparina LRP Spin Super Brushless Speed-Control ja akkuna Hyper Pack 5000 - 7.2V - 6-cell NiMH Stickpack ja välitykset on vakiot. Motti nopari ja akku ovat uusia onko näin että tuo akku ei riitä tai onko noparissa jokin ohjelmointi juttu, että saadaan tehot irti vai eikö tuon enempää pidä liikkuakkaan :sad: Vakiona (540 hiilikone) oli mielestäni huomattavasti tehokkaampi mitä tämä nyt on. Mikä lipo akku ja laturi olisi sopiva tähän jos sellaista alkaisi suunnitella jossain vaiheessa ja ovatko samankokoisia fyysisesti kun NiMH akut jotta mahtuisi akun pidikkeeseen/koteloon.

90
miten vastarin piuhat pitää mennä, paikat on b/c 1 2 3 eli neljä paikkaa. Mikä paikka ohjausservolle ja mikä säätimelle? Vähän oon pihalla näistä hommista.

Sivuja: 1 2 [3] 4