61
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 16.03.15 - klo: 21.54 »Ilmeisesti katoit myös perän pinjonin ja lautaspyörän??
Tuli katottua, ei mitään poikkeavaa näkynyt. Merenjäällä meni kyllä hienosti tänään, vaikka liukasta olikin.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Ilmeisesti katoit myös perän pinjonin ja lautaspyörän??
Mä oon jättänyt ruuvin kiinni ja pyöräyttänyt varovasti, tai painanut ohkasilla kärkipihdeillä ne irti (toinen kärki linkin reunaan ja toinen kärki palloon ja nätti puristus). Tai jos on työkalut, niin ball link tool on siihen oikea.
Pihdeillä vääntää irti?
Miten tukivarren pallonivel irrotetaan? Hpi vorza autona.
Manuaalista ja räjäytyskuvista varmaankin selviää miten mikäkin osa on kiinni.
http://www.hpiracing.com/assets/documents/exploded_views/101835-vorza-glb-e-v1.pdf
http://www.hpiracing.com/assets/documents/instruction_manuals/101835-vorza-glb-m-v1.pdf
Autolle on myös ihan oma aiheensa.
http://rc10.fi/index.php?topic=39849.0
Mikä hämminki vastaanottimessa, kun ei tule virtaa säätimeltä. Ei pala ledi eikä reakoi lähettimeen millään lailla? (ajoakussa on virtaa) Ulkoisella virtalähteellä (4xAA) vastaanotin toimii kyllä ja tieto menee noparille sekä ohjausservolle ja auto toimii normaalisti, mutta noparin vihreäledi alkaa vilkkumaan. Vastaan otin on: LRP C3-RX 2.4Ghz F.H.S.S https://www.lrp.cc/en/products/transmitters-rc-car/produkt/lrp-c3-rx-24ghz-fhss-empfaenger/details/
Kyllä se vika on muualla kuin vastaanottimessa. Mikä nopari kyseessä?
Tämä tässä- https://www.lrp.cc/en/products/electronic-speed-controls/competition/brushless/produkt/spin-super-brushless-regler/details/
Kun nopeudensäädin on 0-ennakko tilassa niin vilkuttaa vihreää. Tuossa on nyt ongelmana joko noparin bec piirissä tai noparin ja vastarin välisessä johdossa.
Mikä hämminki vastaanottimessa, kun ei tule virtaa säätimeltä. Ei pala ledi eikä reakoi lähettimeen millään lailla? (ajoakussa on virtaa) Ulkoisella virtalähteellä (4xAA) vastaanotin toimii kyllä ja tieto menee noparille sekä ohjausservolle ja auto toimii normaalisti, mutta noparin vihreäledi alkaa vilkkumaan. Vastaan otin on: LRP C3-RX 2.4Ghz F.H.S.S https://www.lrp.cc/en/products/transmitters-rc-car/produkt/lrp-c3-rx-24ghz-fhss-empfaenger/details/
Kyllä se vika on muualla kuin vastaanottimessa. Mikä nopari kyseessä?
Tämä tässä- https://www.lrp.cc/en/products/electronic-speed-controls/competition/brushless/produkt/spin-super-brushless-regler/details/
Mikä menee pieleen tuossa 2s 7.4V 7000mah/50c akun latauksessa, laturi näyttää 8.415V ja jotain 3000mah 40min latauksen jälkeen. Lataus 4.5A 7000mah:lla ja balanseri paikallaan. Tosin ei lähde lataamaan kun balanseri on alussa paikallaan, kytkin balanserin latauksen alettua. Laturina tämä http://fi.eurorc.com/product/7238/team-orion-advantage-one-duo-ac-dc-2x50w-charger ja akkuna tämä http://fi.eurorc.com/product/2672/gens-ace-7000mah-50c-2s-74v-hard-case-lipo-battery-pack. Pakko oli irroittaa akku pois,kun nuo voltit nousi yli 8.4V. Mikä tässä mättää?? Akku on uusi ja lataamaton. Kenno määräksi asetettu laturiin 2.
Ei välttämättä. Lataus arvo voi olla pienempikin kuin 7A. Itselläni on 7.4v 3800mah akku ja siinä on maksimi latausvirta 2A.
Akun merkki vois auttaa vastauksen annossa.
Niin, kertokaa uunolle mikä on oikea asetus laturissa, kun minulla on lipoakku 2S1P 7000MAH 7.4V/50C. Onko oikea latausarvo 7000mah ja 6.0A. Ihan pihalle tästä hommasta.7A on turvallinen latausvirta. Jos laturiin tarvitsee syöttää joku maksimi kapasiteetti niin siihen voi laittaa sen 7000mah.
Miksi vastaanotin https://www.lrp.cc/en/products/transmitters-rc-car/produkt/lrp-c3-rx-24ghz-fhss-empfaenger/details/ ei saa virtaa noparilta https://www.lrp.cc/en/products/electronic-speed-controls/competition/brushless/produkt/spin-super-brushless-regler/details/ nopari on käytännössä uusi ja valo palaa siinä, kun kytkee päälle.Vanhalla noparilla tulee virta vastaanottimeen ja valo syttyy.Voiko tuota nopari kokeilla mitenkään yleismittarilla johtojen päästä tuleeko sinne jännite ja kuinka paljon pitäisi olla?
Miten nuo nopari ja akku (lipo) hommat menee, kun minulla on säätimenä harjaton 100A niin voinko käyttää esim 80C/40C 5200mAh 7.4V akku tässä? Onko näihin jotain nyrkkisääntöä akku+säädin hankintoja tehdessä. Moottori on harjaton 10,5 1000kV.Mikä nopari kyseessä. Pitäisi jossain lukea monta kennos kestää. 2s eli kaksi kennoa antaa tuon 7.4V. Eli voit käyttää tuota 7.4V akkua jos nopari kestää 2S lipoja.
Tuli tällanen ongelma autoon...
Servo (Savöxin SW-1210SG Digital Waterproof Servo) alkoi yhtäkkiä tekemään "tyhjällä" sellaista pientä edes-takas liikettä, eli oli jatkuvasti liikkeessä, vaikkei ohjaimesta antanut sille mitään komentoa.
Tämä siis vain silloin, kun ohjain on päällä. Servo kyllä kääntyilee normaalisti, mutta tekee silloinkin sitä pientä nykivää liikettään ja surisee jatkuvasti.
Kun ohjaimen laittaa pois päältä, servon liike lakkaa.
Mistä tuota vikaa pitäisi lähteä etsimään, ohjaimesta vai servosta?
edit: Testasin toisella vastarillakin ja sama homma. Servo myös lämpenee paljon, koska moottori on jatkuvasti surisemassa ja jos hetken kääntelee edes-takas.
Pientä liikettä digitaaliset tekevät koko ajan, vaikea sanoa onko jotain normaalista poikkeavaa. Jos videota saisi niin osaisin sanoa onko normaalia vai ei;)
Iameli: sensorillinen säädin tunnistaa missä asennossa koneen roottori on ja johdon kassa moottori toimii nykimättä ja sulavammin. Jos mahdollista niin kannattaa laittaa kiinni. :)
Mikä mättää MT:ssä, kun ei kulje (about 25-35kmh) ja eikä oikein vedäkkään sähäkästi. Koneena LRP Vector K4 10,5, noparina LRP Spin Super Brushless Speed-Control ja akkuna Hyper Pack 5000 - 7.2V - 6-cell NiMH Stickpack ja välitykset on vakiot. Motti nopari ja akku ovat uusia onko näin että tuo akku ei riitä tai onko noparissa jokin ohjelmointi juttu, että saadaan tehot irti vai eikö tuon enempää pidä liikkuakkaan Vakiona (540 hiilikone) oli mielestäni huomattavasti tehokkaampi mitä tämä nyt on. Mikä lipo akku ja laturi olisi sopiva tähän jos sellaista alkaisi suunnitella jossain vaiheessa ja ovatko samankokoisia fyysisesti kun NiMH akut jotta mahtuisi akun pidikkeeseen/koteloon.