11
« : 06.04.23 - klo: 18.15 »
Komppaan kaikkia positiivisia kommentteja sekä stanuluokan, että RTR-luokan osalta. Ehkä kuitenkin näin, että RTR toimisi hyvin kerhotasolla ja stanu kansallisissa sarjoissa.
Itse aloitin noin kymmenisen vuotta sitten ja stanuluokka olisi varmaan laskenut kynnystä aloittaa kilpaileminen. Me löydettiin onneksi oma polkumme SC-luokan kautta.
Viime vuosina ollaan ajettu kilpaa vain sisäradoilla, jolloin oma kokemukseni rajoittuu WJ-, FORS- ja SC-sarjoihin, mutta hitaimpien finaalien kuskien keski-ikä ja harrastusvuosien määrä on ollut karmeaa katsottavaa, kun siellä pitäisi olla niitä nuoria kuskeja. Eli vauhtia ja kustannuksia pitäisi saada alas. Joten kaikki yritykset madaltaa kisailun kynnystä ovat tervetulleita!
Niin, kaytiin viime kuussa ajamassa yksi kisa Eestissä ja siellä oli stanukuskeja kahden erän verran. Sähköjen lisäksi vauhtia oli Eos-matolla hidastettu myös foamirenkailla. Stanuluokan lisäksi siellä näyttää olevan myös ns. Junior sarja, jossa ajetaan ilmeisesti Rtr-autoilla ja siinäkin näytti tulosluoettelossa olevan 30 nimeä. Jos naapurissa tämä onnistuu, niin miksei täälläkin?