Kirjoittaja Aihe: hihna veto vai ratas?  (Luettu 1355 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jukeli

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://users.kymp.net/juhannetti/
hihna veto vai ratas?
« : 10.11.05 - klo: 21.54 »
Siis kumpi on parempi. Hyviä ja huonoja puolia olisi kiva tietää.
Kyosho alpha 3 & tami TNX

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
hihna veto vai ratas?
« Vastaus #1 : 10.11.05 - klo: 21.56 »
Riippuu millanen auto,missään maastoautossa ei ole hihna välttämättä kätevä kun menee hiekkaa ja sellasta sinne hihnan väliin?
RB,the power of champions.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
hihna veto vai ratas?
« Vastaus #2 : 10.11.05 - klo: 21.57 »
Rattaat on parempia maastossa, hihnavetosiin autoihin menee helposti kiviä ja kaikkea muuta kivaa, mutta hihnavedossa on vähemmän kitkaa :)
- Tapsa

Poissa Vanilla

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
hihna veto vai ratas?
« Vastaus #3 : 10.11.05 - klo: 22.18 »
mun autos on 3 hihnaa, toivottavasti ei kaikki hajoa kerrallaan! myytäisköhän suomessa noita duratraxin hihnoja?
jos jokin asia on varma, nii se on täysin varma.

Poissa MikaelY

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
hihna veto vai ratas?
« Vastaus #4 : 11.11.05 - klo: 14.48 »
.
« Viimeksi muokattu: 29.10.14 - klo: 11.41 kirjoittanut MikaelY »

Mika R

  • Vieras
Re: hihna veto vai ratas?
« Vastaus #5 : 11.11.05 - klo: 15.04 »
Lainaus käyttäjältä: "jukeli"
Siis kumpi on parempi. Hyviä ja huonoja puolia olisi kiva tietää.


Molemmissa on puolensa. Keppiveto kestää paremmin likaisia olosuhteita, mutta hihna on hiljaisempi ja "klappi" on helppo säätää pois. Suomen oloissa noin yleisestiottaen kardaanit on parempi. Jotkut lisäksi väittävät että kardaanin aiheuttama kiertoliike "vääntäisi" autoa ajaessa, toisin kuin hihnat taas ei. Menee kyllä hienosäädön puolelle lähinnä touring autoissa. 1/8 rata-autot toimivat kaikki hihnoilla, crossit kardaaneilla. Touring autot joko tai.