Kirjoittaja Aihe: Monsterin renkaiden "kääntö"  (Luettu 2109 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jukeli

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://users.kymp.net/juhannetti/
Monsterin renkaiden "kääntö"
« : 29.03.06 - klo: 21.27 »
Eli mitä etua/hyötyä saavutetaan sillä, että renkaiden "auraus" käännetään esim. edestä eri suuntaan kuin takaa ??? Selventäkää mulle, kiitos.
Kyosho alpha 3 & tami TNX

Poissa Aapeli

  • RSRCA
    • Profiili
Monsterin renkaiden "kääntö"
« Vastaus #1 : 29.03.06 - klo: 22.38 »
A-P Liljeroos on jakanut tietouttaan auraus asiasta seuraavalla sivulla

http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/saato/setup.html#auraus

Hyvä sivusto moneen muuhunkin alan asiaan.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Monsterin renkaiden "kääntö"
« Vastaus #2 : 29.03.06 - klo: 22.47 »
Tässä nyt vissiin kuitenkin tarkoitettiin monsterin "TRAKTORIKUVIOISTEN"
renkaiden kuvioiden suuntaa sillä "aurauksella" :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa jukeli

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://users.kymp.net/juhannetti/
Monsterin renkaiden "kääntö"
« Vastaus #3 : 29.03.06 - klo: 22.49 »
joo hyviä juttuja oli mutta tarkoitin lähinnä monsterien traktorimaisten renkaiden kuvioinnin kääntämistä. Niinkuin tuossa kuvassa http://koti.mbnet.fi/hannuhn/kuvia/CIMG1066.JPG on renkaat "eripäin"
Kyosho alpha 3 & tami TNX

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Monsterin renkaiden "kääntö"
« Vastaus #4 : 29.03.06 - klo: 22.50 »
V kuvio pyöriessään oikeaan suuntaan pyrkii poistamaan kaiken irtonaisen liukkaan materiaalin rankaan alta.
Kääntäessä toiseen suuntaa se taas tekee juuri päinvastoin.

Eli pääsääntöisesti renkaat pitää paremmin pyöriessään oikeaan suuntaan, mutta ajaessa esimerkiksi erittäin pehmeällä hiekkalaatikkohiekalla väärinpäin pyörivä rengas taas estää renkaan kaivautumista jonkunverran ja saattaa täten toimia paremmin.

Poissa jukeli

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://users.kymp.net/juhannetti/
Monsterin renkaiden "kääntö"
« Vastaus #5 : 29.03.06 - klo: 22.51 »
Aivan joo. No sitähän pitää kokeilla. (tulis vaa se hiekka esiin)
Mitenkäs päin te muut niitä pidätte yleiskäytössä?
Kyosho alpha 3 & tami TNX

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Monsterin renkaiden "kääntö"
« Vastaus #6 : 30.03.06 - klo: 16.15 »
Lainaus käyttäjältä: "jukeli"
Mitenkäs päin te muut niitä pidätte yleiskäytössä?


Meillä ei moista härpäkettä oo, mutta otan jälleen ison riskin, ja käytän esimerkkinä oikeita koneita, esim. traktoria.

Eturenkaat laitettiin ns. väärinpäin, ja syynä oli se, että mihin sillä pääsi niin sieltä myös pois päästiin.
Eli ei niin, että pääsis mahdollisimman pahaan paikkaan, ja sieltä poistulo olisi sitten jo myös tuuristakin kiinni.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Monsterin renkaiden "kääntö"
« Vastaus #7 : 30.03.06 - klo: 20.28 »
Lainaus käyttäjältä: "jukeli"
joo hyviä juttuja oli mutta tarkoitin lähinnä monsterien traktorimaisten renkaiden kuvioinnin kääntämistä. Niinkuin tuossa kuvassa http://koti.mbnet.fi/hannuhn/kuvia/CIMG1066.JPG on renkaat "eripäin"


Mää vaan testailin ja "driftailin" noilla.. Pidosta kuullutkaan noilla renkailla oli miten päin tahansa, on niin kovaa toi kumi. :) Alustana oli  tamppaantunut melko liukas lumi jonka päällä oli satanut uutta lunta vähän. Tälleen pihasudittelian kuvakulmasta että lumi lensi ja kivaa oli.  :mrgreen:
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa JuusoP

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/juusopa
Monsterin renkaiden "kääntö"
« Vastaus #8 : 30.03.06 - klo: 20.30 »
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Lainaus käyttäjältä: "jukeli"
Mitenkäs päin te muut niitä pidätte yleiskäytössä?


Meillä ei moista härpäkettä oo, mutta otan jälleen ison riskin, ja käytän esimerkkinä oikeita koneita, esim. traktoria.

Eturenkaat laitettiin ns. väärinpäin, ja syynä oli se, että mihin sillä pääsi niin sieltä myös pois päästiin.
Eli ei niin, että pääsis mahdollisimman pahaan paikkaan, ja sieltä poistulo olisi sitten jo myös tuuristakin kiinni.


Ja sitten on nämä kulumis jututkin. Jos traktorilla ajetaan paljon asvaltilla niin eturenkaat kuluu enemmän toiselta syrjältä ja silloin ne käännetään toisinpäin. Kokemuksella tiedän, että tuo ylempi juttu on totta. Ja traktorilla on turha yrittää mennä pellolla kun on joka toinen ''kynsi'' ihan loppuun kulunut. Kuivalla kelillä pääsee mutta kun on kuraa ni... :)
Jo on kerpele jos tuosta ei pääse!
Kotisivut valmistuu...