Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ratakarju

Sivuja: [1] 2 3
1
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 04.09.09 - klo: 08.28 »
Lainaus Castlen sivulta:

12. I see on your website that you cannot use a 3s lipo pack with the Mamba Max 7700 kv motor? Why?
Here’s where physics comes into play. Centrifugal forces increase by the square of the diameter. In laymen terms, the larger the diameter of the motor the more centrifugal force will be generated for a certain rpm. As such, the larger the motor diameter the lower the rpm the motor can handle. 3s lipos put the 7700kv motor out of its maximum rpm range, and the magnet inside generally shatters.


2
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 27.08.09 - klo: 21.31 »
Minulla oli Novakin pinjoneita Hyper st:ssä, jotka olivat mielestäni aika hiljaisia. Muodosta ja kovuudesta en osaa sanoa. Myös pinjoneiden materiaalin kovuus voi vaikuttaa metelöintiin.

3
Sähköautot / Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« : 23.03.09 - klo: 23.33 »
Tässä olisi pari kuvaa minun Hyper ST projektista.




4
Sähköautot / Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« : 23.03.09 - klo: 10.48 »
Perus spurri(onkohan se 52 hampainen) ja 13 pinjoni. 12 pinjonilla välitys oli hieman lyhyenlainen.

5
Sähköautot / Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« : 23.03.09 - klo: 00.20 »
No, niin. Nyt on saatu ajettua ensimmäinen koeajo omalla E-Hyper St:llä. Setupilla Ezrun-80A, Feigao 7XL, 4s Trackpower lipo. Vauhtia oli omiksi tarpeiksi riittämiin ja pihatie alkoi käydä ahtaaksi. Hobaon alkuperäiskumeista katosi kaikki nappulat 15min. ajon aikana, vaikka maassa oli vielä paikoitellen lunta ja jäätä. Aika raju peli. Koetetaan saada huomenna valoisan aikaan hieman kuvia ja videota, kuinka auto toimii.

6
Sähköautot / Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« : 13.03.09 - klo: 12.39 »
Eipä ole pihakaan iso. Mulla on tuossa kaksi 2s lipoa ja yksi 3s lipo odottelemassa moottoria, joilla on tarkoitus alkaa ajamaan. Ne vaan on kovissa kuorissa ja näin ollen vie kauheasti tilaa. Akkutelinettä olen rakentelemassa ja mietin pitäisikö tehdä se 4s lipolle, joka pitäisi myös lisätä ostoslistaan, vai riittäisikö 3s.

7
Sähköautot / Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« : 13.03.09 - klo: 09.58 »
Toivottavasti ei mene OT:ksi, mutta minulla moottoriksi näyttää valikoituneen Feigao 7XL. Kiitoksia vaan Gazulle, joka luopuu omastaan. Onko kellään käsitystä miten Hyper St liikkuu 3s voimin tuolla motilla?

8
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 08.03.09 - klo: 21.55 »
Onko kokemuksia Novak HV 6.5 moottoreista? Niitä näyttäisi nyt saavan tarjouksessa Novakilta lähes puoleeen hintaan.

9
Sähköautot / Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« : 07.03.09 - klo: 23.14 »
Mut kukin toki tyylillään, tää foorumi mikää raamattu ole.

No, mihin sitä ihminen enää pystyy uskomaan jos ei tähän foorumiin?

10
Sähköautot / Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« : 07.03.09 - klo: 22.45 »
Pitänee näin alkuun hankkia joku halvempi kiinanihme, jotta saisi jotain käsitystä miten auto toimii yleensäkin sähköillä. Noparikin kun on tuota Kiinalaatua, niin miksi pilata hyvää kokonaisuutta. Eikös se koko autokin ole jostain sieltä päin?
Hobbycityn KD36-74-09XL tai 06XL on ainakin hinnaltaan houkuttelevia vaihtoehtoja. Ja kannun pituuskin kai on enemmän kuin Nikkokokoa, vaikkakin taitaa olla Nikkolaatua. (Ei sillä, minulla on yli 15 vuotta vanha Turbo Panther edelleen toiminnassa)

11
Sähköautot / Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« : 07.03.09 - klo: 22.08 »
Youtubessa on varsin paljon laitettu juuri ko. 36-60 moottoria E-Maxxeihin ja E-revoihin ja hyvin näyttää kulkevan vähän tuhdimpikin auto.

12
Sähköautot / Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« : 07.03.09 - klo: 22.01 »
Onkos Medusa nelinapainen ja mistä sellaisia edullisesti saa? Olisi hieman kiikarissa tuollainen 36-60 2200/2000kv moottori.

Impaktrc.llä näyttäisi olevan hyllyssä 115 taalaan hintaan 2200 Medusaa.

13
Sähköautot / Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« : 07.03.09 - klo: 21.40 »
No, niin.
Nopariksi on sitten valikoitunut HW Ezrun-80A. Seuraavaksi olisi mootorin valinnan vuoro. Mitä suosittelette Medusa, Feigao, vai kenties joku kiinanihme? Neu moottorit varmaan olisivat myös hyviä, mutta budjetti on kuitenkin rajallinen.

14
Sähköautot / Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« : 06.03.09 - klo: 11.47 »
Morjens!
Minullakin kypsyi ajatus alkaa rakentamaan karvaton Hyper st. Taloudelliset realiteetit tulevat kuitenkin hyvin nopeasti vastaan, joten kaipaisinkin kokemusta kiinanopareista ja koneista, jotka soveltuisivat projektiin. Tarkoituksena olisi saada rakennettua auto, jolla olisi mukava ajella pihalla, mutta mitään huippunopeuksia ei ole tavoitteena. 4s lipoilla olen ajatellut auto ruokkia. Onko kokemuksia esim. Hobbywing Ezrun nopareista? Täällä oli rohkaisevia kommentteja Ezrun-80a noparista. http://www.rc-monster.com/forum/showthread.php?s=3d8ee7d132336c5f66999c0e1eca9a63&t=18727


15
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 07.12.08 - klo: 19.15 »
turisti foamit toimii hyvin. tällä hetkellä kokeilussa turistikumit, jotka toimivat erinomaisesti. sadekumeja odotellaan, jos niissä olisi kuvion myötä lisäpitoa ilman lisäaineita.

16
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 06.12.08 - klo: 19.31 »
Minulla oli siipi pikkuasson alumiinisilla telineillä rtr-mallissa. Toimii.
http://www.aijaa.com/img/b/00628/2666491.jpg

17
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 04.12.08 - klo: 14.48 »
Olen miettinyt samanlaisen puskurin hankkimista. Suojaa kyllä varmaan jonkin verran, mutta näyttää aika urholta.

18
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 03.12.08 - klo: 19.25 »
Ulosjouston rajoittaminen iskareissa madaltaa autoa, jolloin sorvaamattomat 1:10 renkaat toimivat moitteettomasti. Tällöin on myös mahdollista hioa ulkoreunoja renkaista kaatamisen ehkäisemiseksi.

19
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 30.11.08 - klo: 10.18 »
Basilika antaa kivasti potkua mutkista ulostuloihin, muskotti tasapainottaa hyppyjä, ja oliiviöljy helpottaa huoltoa.

20
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 28.11.08 - klo: 22.24 »
No, millä ajattelit laittaa? Liimallako? Siellä kun ei ole alapuolella mitään reikiä joihin voisi kiinnittää mitään.
Hyvin on kyllä pärjännyt ilmankin.

21
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 28.11.08 - klo: 09.51 »
Mitenkäs tuo ohjauspalajuttu on alumiinisten ohjauspalojen kanssa. Niissä ei ole alapuolelle mitään rajoitintappeja. Eikö servon epa säätö kuitenkin rajoita aika paljon liikaa linkkuun menemistä?

22
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 28.11.08 - klo: 08.31 »
Nyt on keitot keitetty. Yksi tukivarsi vielä hajosi palloa poisottaessa, joten muovilaatu ei kaikesta päätellen ole aivan samaa kuin vuosi sitten ostamassani. Keittämisen jälkeen varret pehmenivät selkeästi ja muistuttavat läheisemmin vanhempaa autoani. Kertauksena vielä vanhemmasta autosta en ole vuoden ajamisella saanut vielä yhtään tukivartta rikki.

23
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 25.11.08 - klo: 09.54 »
Jep! Huomasin saman asian muovipinjonilla. Kokeilenkin tänään muovipukkia, johko se hiljentäisi auton.

24
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 25.11.08 - klo: 08.36 »
Kyllä välysten pitäisi olla aika hyvässä jamassa. Vertailuautona on vuoden vanhasta M18T RTR-paketista viritelty rakkine, joka on voimansiirroltaan hiilikuituista kardaania lukuunottamatta identtinen. Voi olla, että spurri ja pinjonit hakevat aikaa myöden paikkansa, mutta tällä hetkellä melu on raivostuttavaa. Sisätiloissa ajettaessa ei jää epäselväksi kuka on taas päässyt radalle. No, osaavatpahan muut varoa holtitonta kuskia.

Niitä keittoreseptejä olisin edelleen vailla.

25
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 24.11.08 - klo: 23.49 »
Mulla meni tänään edestä ylätukivarsi, varsin mitättömässä hypyssä. Alkoi samalla nuo keittohommat kiinnostaa aivan eritavalla. Vanhalla rtr-mallilla en ole saanut vielä yhtään osaa ajamalla rikki. Myös uusi muovinen spurri pitää uskomatonta meteliä teräspinjonin kanssa. Onkohan reiskalla muovilaadussa tapahtunut jotain muutoksia? Mitenkäs muuten olette keitelleet tukivarsia? Kuinka pitkään ja oletteko ottaneet metalliset pallot pois varsista, vai jättäneet maausteeksi soppaan?

26
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 21.11.08 - klo: 09.20 »
Sain vihdoin uuden M18T Pron kotia. Mukana tuli 1000 öljyä jonka käsitän kuuluvan iskareihin, joten ei ne aiemmat kokeilut 1000 diffiöljyllä aivan metsässä olleet. Pron mukana tulevat jouset ovat myös aika paljon jämäkämmät kuin perusversion. Pienempi reikäisillä männillä ja 1000 öljyllä iskarit sai haluaamaani jäykkyyteen sisärataa ajatellen. Nitroauton polttoaineletkusta leikkasin 3mm pituiset palat, joilla rajoitin ulosjoustoa, ja näin auton painopistettä sai hieman madallettua 1:10 foameja varten. Auto tuntuu nyt hyvin tasapainoiselta, mutta illalla radalla sen todellinen luonne punnitaan.

27
Sähköautot / Vs: Team Orion Vortex -moottorit
« : 17.11.08 - klo: 23.20 »
Onko kellään kokemuksia 1:18 vortexista? Olisi ostoslistalla uusi moottori ja ainakin markkinamiesten puheet ovat Vortexista komeita.

28
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 17.11.08 - klo: 23.16 »
Jesille. Mulle tulee torstaina semmoinen pro, joten voidaan sitä mittailla ja ihastella kerholla. Ajattelin sen kasata siellä, jotta jokainen voi tulla antamaan hyviä neuvoja kasaamisessa.

29
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 16.11.08 - klo: 11.54 »
Foameja on kaksi sarjaa 38 ja 42, molemmat 1:10. Iskareissa mulla on tosiaan 1000 öljyt joka vastaa noin 90W öljyä. Xrayn sivulla oli Barryn vikkejä säätämiseen. Hän käyttää edessä 90W öljyä ja takana 40W. Mulla on tosiaan xrayn ja kyöstin diffiöljyjä joita käytän myös iskareissa. Kallistuksen vakaaja on vain edessä. Tänään lähtee sekin.

30
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 15.11.08 - klo: 13.58 »
Koheltajalle: Koppa on kyllä ruma, mutta suojaa kyllä hyvin pahimmilta kolhuilta. Minä sain sovitettua pikkuasson buggykopan reiskan, niskaan, mutta ajossa alkoi katkeilemaan etuiskaritolppia. Kun sen sai taas kopan suojaan yhtään tolppaa ei ole vielä tähän mennessä katkennut. Prohon laiton alumiinitolpan eteen, mutta se mursi ylädekin ruuvinreiän kohdalta.

Sivuja: [1] 2 3